• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 14:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester staarde Onyx een paar seconden aan waarin hij op zijn minst twee keer overwoog om Onyx te kussen. "Dat," zei hij tenslotte alleen maar, "is een machtig goed idee. Weet je nog wat ik tegen Creepy Chick zei over die double-cross? Onyx, my man, je raadt het nooit, maar ik heb weer eens een plan."
    Jester plakte het labeltje "Onbetrouwbaar-stuk-vreten" op Romeo en daaronder de post-it "Classic-switcheroo-Lions" en parkeerde de gebeurtenis netjes onderaan het lijstje met belangrijke dingen waar hij nog eens over moest nadenken als hij een minuutje overhad.
          Tevreden draaide hij zich weer naar zijn vriend toe. "Anyhow, voordat ik alle capaciteit tot luisteren verloor vanwege het Shakespeareaanse drama dat zich voor mijn ogen af begon te spelen: volgens mij zei je wat?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Laat maar,' mompelde hij. Hij had inderdaad wat gezegd ja, het voelde alleen stom om het te herhalen, aangezien het een directe reactie was geweest op iets wat Jester zei. Misschien was het ook maar beter dat hij hem niet gehoord had, want hij wist niet helemaal of het een grapje was geweest. Toen Jester er in eerste instantie niet op gereageerd had, had dat een verontrustend gevoel bij hem losgemaakt. 'Ik wil effe frisse lucht.'
    Hij kwam overeind en slenterde de zaal uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Owkee? Jester had het zinkende gevoel dat hij wat fout had gedaan door niet goed genoeg te luisteren. Nog steeds was het een wat abrupte exit en het duurte twee seconden voordat hij zelf ook in beweging kwam.
          "Ik zat te denken," zei Jester, terwijl hij Onyx weer inhaalde (en 8175 even heel lief aangekeken had en hopelijk duidelijk gemaakt had dat hij het enorm zou waarderen als de jongen straks het dienblad van hem en Onyx kon opruimen). "Wat is eigenlijk het record voor het halen van het Naamexamen? Want 8175 is tot nu toe..." ze liepen langs de Lions en Jester glimlachte naar Onna, die niet heel subtiel probeerde mee te luisteren, " best succesvol in het algemeen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Twee weken, geloof ik,' bromde Onyx. Hij vond het irritant dat Jester niet doorhad dat hij geen zin meer had in gezelschap. Er zat een stekelig gevoel in zijn maag, als hij terugdacht aan hoe 8175 zijn vriend omhelsd had en hem een cadeautje had gegeven. Hij wist niet of het kwam doordat hij Maaya de afgelopen twee dagen twee keer had gesproken, maar hij merkte dat zijn gedachten steeds weer terugschoten naar zijn eerste maanden hier en hij wilde niet in het verleden blijven hangen. Hij keek veel liever vooruit. Normaal lukte dat hem goed, nu kostte het hem meer moeite. 'Ik moet wat doen,' zei hij kortaf tegen Jester. 'Ik zie je wel weer bij het avondeten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Zeker moet je wat doen. Een pak uitzoeken voor het bal morgen," zei Jester, hoewel niet helemaal van harte. Een lichte frons etste zich in zijn voorhoofd en hij zette een stap dichterbij. Kortaf. Dat was de beste manier om Onyx' toon zojuist te beschrijven en Jester vond het maar niks.
          "Wat is het probleem?" vroeg hij. Voorzichtiger dan normaal en hij twijfelde of dat hem wat goeds zou opleveren.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 0:01 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx antwoordde niet en liep stug verder, weg van de school. Jester liep zwijgend met hem mee. Als hij het echt wilde zou hij Jester wel weg kunnen krijgen, maar hij wist niet of dat écht was wat hij wilde of dat hij gewoon bang was om iets van zichzelf bloot te moeten geven. Hij zakte op een stenen bankje neer en staarde in de verte. 'Ik heb ooit gezworen dat ik geen vrienden meer wil. Geen échte vriend,' zei hij toen.
    Hij wist dat Jester en hij een goed team waren. Misschien gold dat ook op dit vlak, want hij wist dat hij niet zo geweldig was met het uitpluizen van zijn gevoelens. Negen van de tien keer negeerde hij die gewoon, maar sommige dingen waren te hardnekkig. Hij had het gevoel dat Maaya weer met zijn hoofd aan het fucken was en hij hield zijn geest het liefst vrij van wat voor soort twijfel dan ook.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Wel. Dat was flink kut. Er was één klein stemmetje in Jesters achterhoofd dat meteen een antwoord klaar had. Iets over vrienden, zoenen en misschien toch wel iets meer dan vrienden zodat er ook geen eden gebroken hoefden te worden. Maar zowel Jester zelf als Onyx waren daar nog niet echt klaar voor, dus Jester schoof die gedachte abrupt weer aan de kant.
          In plaats daarvan ging hij naast Onyx op het bankje zitten en staarde met zijn vriend mee richting de horizon. "Waarom?"
          Sommige mensen waren koppig, zoals hij. Dan was er Onyx.
          Zomaar stellen dat nooit meer vrienden maken niet een heel gezellige life-style opleverde, schoot waarschijnlijk niet bij toeval in het júiste keelgat.
          Het stemmetje schoot ondertussen nog van hot naar her met een bol van rode wol en omcirkelde de uitspraak "Geen échte vriend" met een Onyx die momenteel even met zichzelf overhoop lag en dus een conclusie dat-
          Negeren. Luisteren naar je vriend.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 0:12 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Juist doordat hij zo lang alleen door het leven was gegaan, vond hij het moeilijk om te bepalen wat hij wel en niet wilde delen.
    'Iedereen is bang van me,' begon hij aarzelend, terwijl hij besloot dat hij wel zou zien welke woorden er uit zijn mond stroomden. 'En ik geef ze geen ongelijk. Ik heb dingen gedaan die anderen walgelijk vinden en ik voel er geen greintje spijt over.' Hij zuchtte. 'Maar ik was niet altijd zo, Jes. Ik merk dat jij een kant in me naar boven haalt die al heel lang ver weg gestopt zat, die ik opzij heb geschoven toen Maaya me dumpte en we elkaar met onze dromen en hallucinaties krankzinnig maakten.' Hij tuurde naar zijn handen. 'En ik weet niet of ik er wel zo blij mee ben dat dat terugkomt. De vorige keer dat ik een vriend kwijtraakte, heeft dat een enorme impact op me gehad en ik wil dat gewoon nooit meer. Ik ging er bijna aan dood, en zij ook.' Hij liet even een stilte vallen. 'Geen vrienden hebben is makkelijker. Veiliger, voor zowel die vrienden als mezelf.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    That bítch.
          Jester bleef heel stil zitten terwijl het verhaal van Onyx in één keer naar buiten rolde. Hij knikte niet, maakte geen geluid en luisterde alleen maar. Misschien voor het eerst was dat niet eens zo heel moeilijk. Het bevestigde wat hij al had gedacht: het meisje- Maaya had dus inderdaad haar gave op Onyx gebruikt. En niet zo'n beetje ook. Ze had zo erg met zijn hoofd gekloot dat ze kortsluiting had gemaakt. Boem. Onyx-met-een-bloemetje-in-zijn-haar, KNAL, Scary Vibes.
          Hij probeerde niet teveel na te denken over het feit dat hij op een of andere manier dat deel van Onyx weer uit de marianentrog aan het opvissen was, want dan moest hij waarschijnlijk ook een conclusie maken over dat zoenen. Vrienden konden ook prima vissen maar als hij dat zei dan had hij het gezegd en kon hij het niet meer terugnemen en zichzelf friendzonen was wel de domste zet aller-
          FO-CUS
          Jester zette dat deel van zijn hoofd maar even uit.
          ...toen Maaya me dumpte.
          Waarschijnlijk van de een op de andere dag en zonder een goede reden. Geen wonder dat hij daarna geen vrienden meer wilde maken. Als dat zijn eerste "nieuwe" herinnering was aan vriendschap, dan wist Jester het ook wel.
          Hij nam de tijd voordat hij antwoord gaf. "Veilig, misschien," zei hij uiteindelijk. "Maar sinds wanneer hoort veilig bij het leven?" Hij keek opzij. "Het staat in ieder geval maar met heel kleine lettertjes in mijn woordenboek. Als Creepy Chick ooit - en dan bedoel ik ook echt ooit - nog een keer met je hoofd gaat lopen rotzooien, laat ik haar vergeten dat ze ooit een fucking gave had in de eerste plaats."
          Dat was misschien iets te sterk verwoord voor de kwetsbare versie van Onyx die nu naast hem zat.
          Hij keek weer naar de horizon. "Je denkt dat ze het weer gaat doen." Het was geen vraag. (De schakelaar om zijn hoofd uit te zetten bleek een eenzelfde mechanisme te hebben als een 'snooze' button en ondertussen draaide alles weer overuren).

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 1:01 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx keek Jester niet aan. 'Ja. Maar niet op mij.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Update op de Creepy Chick situatie: Hoge prioriteit
          Jester glimlachte. Wat raar was gezien de situatie en misschien een tikje arrogant, maar hij deed het wel. Blijkbaar. "Als ik nu zeg "I'd like to se her try.", word je dan boos?" Hij ging wat rechterop zitten. "Toen ik je gisteren naar het bal vroeg. Nadat ik je midden op tafel kuste -en deze keer was ik het en daar was ik zo'n vier seconden heel trots op tot jij weer begon, verdikkeme- wat zei je toen tegen me?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx was niet van plan om Jester ooit in zijn eentje in Maaya's buurt te laten, zelfs al was dat misschien wat lastig uit te voeren. Hij fronste bij hij het horen van zijn laatste woorden en wist ze niet echt te plaatsen. 'Wat bedoel je? Dat ik je uitdaagde om me echt te zoenen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "De precieze woorden graag, Scary Vibes."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx rolde met zijn ogen, met er kroop toch een grijns om zijn lippen vanwege die belachelijke nickname. Al was het een verbetering ten opzichte van cupcake. 'Is dit alles, kleintje? Durf je ook een echte kus? Nu blij?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester grijnsde. "Nog kudo's daarvoor, trouwens," zei het stemmetje en Jester per ongeluk ook. Soepel. "To the point," zei hij er direct achteraan, bij het zien van Onyx' gezicht, "jij en ik zijn de enigen in de hele school die dat kunnen weten. Dan kunnen we het erover eens zijn dat wat ik nu zie en hoor," Jester gebaarde om zich heen, "hartstikke echt is." Hij schoof een stukje opzij zodat hij zich naar Onyx toe kon draaien en zijn benen in kleermakerszit onder zich kon trekken.
          "Luister, ik ben echt niet dom," zei hij en zag de open deur haast nog voordat de klank zijn mond goed en wel verlaten had. "Ik weet best dat Creepy Chick niet zomaar de eerste de beste eerstejaars is waar ik met mijn gave zomaar overheen kan walsen. Ze is vast slim, geniepig en al die dingen. Maar ik ook. En anderen te slim af zijn is the bane of my existence."
          Hij keek Onyx recht aan. "Die eed van je, dat je nooit meer een échte vriend maakt? Die mag je steken waar de zon niet schijnt, want daar ga ik me dus geen moer van aan trekken. Creepy Chick of niet. En als ik dan van de een op de andere dag een post-apocalyptishe wereld inhuppel, dan is dat mijn probleem. Je hebt me gewaarschuwd."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.