• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 14:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    Het was nu de tweede keer dat hij bijna in zijn brood verslikte. Hij keek de jongen voor hem met opgetrokken wenkbrauw aan. Dit was zijn manier om de vriendschap te verbreken. Nou dat werkte totaal niet. Hij wilde er wat van zeggen, tot hij besefte dat hij midden aan tafel zat met meer dan alleen de kneuzen. Hij kauwde gauw zijn broodjes weg en stond op van de tafel zonder verder iets te zeggen. Met ferme stappen liep hij de eetzaal uit, dit ging hem even de pet te boven. En misschien moest hij maar extra pushen bij de knul door de 7223 wat extra te pushen.

    [Als hij een cape had gehad, liep hij net als snape zo de ruimte uit xD]


    It's never gonna happen, Guys.

    8102

    Ze had de hele afdeling nog nooit allemaal zo positief en vrolijk gezien. 8102 staarde verrast de tafel rond nu de eerste schok voorbij was. Alleen Dezi had nog een stomme opmerking gemaakt, en zelfs die was niet helemaal van harte. Bovendien had de rest zich er niets van aangetrokken. Ietwat temide bleef ze achter haar bord zitten. Ze had 7223 natuurlijk meteen gefeliciteerd en Adam was nog steeds lyrisch natuurlijk. Ze had niet zoveel zin om met iemand anders een gesprek aan te knopen, dus begon ze maar aan haar eten. Dit hele naam-gedoe leek plotseling een heel stuk leuker.
          Zouden ze ook zo blij zijn voor haar?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    Vanuit haar ooghoeken keek ze toe hoe Yrla wegliep. Daarna dwaalden haar ogen naar de twee kneuzen af. Hij durfde wel, zijn vriend een cadeautje geven terwijl Yrla hem had opgedragen zijn vriendschap te beëindigen. Even begon ze zich af te vragen of er niet allang iets tussen die twee was. Ze had 7223 nooit echt met aandacht naar een meisje zien kijken, zelfs niet naar haar. Terwijl hij er toch niet verkeerd uitzag, met die hemelsblauwe ogen. Ze schudde het idee van zich af. Als er wat tussen hen was gebeurd dan had de nieuweling nooit zo spastisch op Yrla gereageerd. Dat betekende echter niet dat het niet zou gaan gebeuren, en dus was het maar zaak dat ze hen zo snel mogelijk uit elkaar dreef, voor er gekke dingen op het bal gingen gebeuren...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Met een tevreden grijns was Jester weer gaan zitten en hij keek naar Onyx. "Als dit niet bewijs is dat het loont om bijles te geven..." zei hij. Yrla en Dezi konden een heel eind opflikkeren, hij had gewoon gelijk gehad. Straks hadden zij één naamloze minder en stonden ze niet meer overal standaard laatste. Zijn blik zwierf richting 8102 en 8175. "Misschien moeten we gaan nadenken over een toekomst als docent hierzo," grinnikte hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx trok een vies gezicht. 'Je wilt toch niet nog meer van je tijd op deze kutplek verdoen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Een antwoord had op het puntje van zijn tong gelegen, maar hij slikte het toch weer in. Als hij er even ietsje langer over nadacht, was dat antwoord 'nee'. Natuurlijk wilde hij hier niet langer blijven dan nodig was. Het was niet dat Experium nu een martelkamer was, dat ging ook weer te ver. Leuk was anders. Waarom was dat niet in hem opgekomen?
          "Nee," zei hij dus maar. Een frons ontstond tussen zijn wenkbrauwen. "Nee, natuurlijk niet."
          Maar als hij niet na zijn slagen op Experium bleef... wat ging hij dán doen met zijn leven?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Mooi. We gaan namelijk een wereldreis maken en als ik je moet ontvoeren is het zo'n gedoe.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Ja leuk. Hebben we twee feestjes deze week! Vanavond naamfeest, en morgen het bal! Wat me eraan doet denken, ga je mee op zoek naar een jurk?" Ze trok Fayr uit de bank. "Kom op, voor alle leuke jurken we zijn!" Ze trok Fayr de gang op, waardoor ze bijna tegen iemand aanbotste. Vienna trapte net op tijd op de rem, voor de keek in twee welbekende leigrijze ogen. "Wel, we ontmoeten elkaar weer. Maar dit keer kom ik niet voor jou of je vriendje," zei hij met een knipoog. Vienna keek toe hoe hij zich omdraaide naar Fayr en met een grijns nam ze een paar stappen afstand.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2020 - 20:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Romeo

    Dit was een poging iets dichter bij Vienna te komen, ze wist niet hoe ver het hem zou brengen. Hij keek het blonde meisje naast haar aan en stak een hand naar haar uit. "Ik weet dat we elkaar nog niet eerder hebben ontmoet, maar het lijkt me leuk om deze mooie meid beter te leren kennen." Hij haalde een bloem achter zijn rug vandaan. "Ik ben Romeo en zou jij mijn Julliet willen zijn voor morgenavond?"

    [ bericht aangepast op 20 maart 2020 - 20:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          "Sorry," zei Fayr, half uit automatisme. Ze begreep niet helemaal wat de vreemde jongen bedoelde, maar hij had gezegd dat hij niet voor Vienna of haar vriendje kwam- wie de laatste dan ook mocht zijn. Dus dan kon zij lekker met haar BFF gaan shoppen. Fayr trok Vienna zachtjes opzij. "Kom op," zei ze vrolijk.
          Tot de jongen het woord tot haar had gericht. Het meisje voelde de hitte naar haar wangen stijgen en liet verbaast Vienna's arm los. Nog net weerstond ze de neiging om achterom te kijken of de jongen- Romeo wel echt tegen haar aan het praten was.
          "Hi," zei ze zachtjes. Ze keek naar de bloemen en weer terug naar Romeo. "Met mij? Je kent mijn naam niet eens." Ze was zich maar al te goed bewust van de volledige afdeling die ieder woord kon volgen en ze was ineens een beetje jaloers op de zelfverzekerdheid van haar zus.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2020 - 20:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    ‘Volgens mij heeft iemand zijn naam verdiend, bij de Panthers,’ zei Fox tegen Fire. Het gebeurde de laatste dagen sowieso al vaak dat ze zijn aandacht trokken, of ze daar nou hun best voor deden of niet. Hij voelde een steek in zijn borst toen hij zag hoe enthousiast zijn vioolspeler was, hij zag er vrolijk uit en het leek niet gespeeld. Was hij zo blij voor zijn vriend? Ergens was het wel lief, dat dat zijn stemming zo kon laten omslaan. Dan was hij blijkbaar erg begaan met anderen, een mooie eigenschap.
    ‘Wat was zijn gave ook alweer?’
    ‘Hij is een shapeshifter. Ik weet niet of hij ook in iets anders dan mensen kan veranderen.’
    ‘En die andere twee?’
    Hij trok een niet-wetend gezicht. ‘Die knul is zo gesloten als een boek. Mijn charmes hebben nog niet zo heel veel effect gehad. Misschien dat ik mezelf onweerstaanbaar moet maken zaterdag, wie weet krijg ik haar wel aan het praten als ze mijn fabuleuze dansmoves heeft gezien.’
    ‘Bespaar ons de trauma’s.’
    Fox grinnikte en nam een hap van zijn pannenkoek. Hij wierp een blik naar de overzijde van de tafel. Tony zag er slecht uit. Hij wist dat hij slecht sliep en ook nu schoof hij zijn eten maar een beetje rond over zijn bord.
    ‘Weet je al wat er met hem aan de hand is?’
    Fire slaakte een zucht. ‘Nee. Ik krijg hem niet aan het praten. Ik weet dat z’n gave op slot zit. Als ie dat niet snel verandert, wordt ie straks verwijderd.’
    Fire zuchtte. Hij keek weer even naar de tafel van de Panthers, maar Vienna was inmiddels verdwenen.
    Misschien kon hij zondag eens vissen wat er was gebeurd, of in elk geval op de een of andere manier zijn vermoeden bevestigd zien. Niet het leukste onderwerp, maar hij was het zijn afdelingsgenoot verschuldigd.



    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    "Is dat niet juist het leuke ervan?" zei hij met een grijns, terwijl hij zijn schouders ophaalde. De jongen stak zijn andere hand uit naar Fayr. "Romeo, zoals ik al zei, en jij bent?"

    [ bericht aangepast op 20 maart 2020 - 21:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          "Fayr," zei het meisje langzaam en stak toen ook haar hand uit om de zijne te schudden. "Fayr Fixfault," zei ze er ietjse stelliger achteraan. Ze nam de jongen eens goed in zich op. Ze had hem wel eens rond zien lopen, de afgelopen jaren. Hij was even oud als zij, hoewel ze geen idee had in welke afdeling hij kon zitten. Ergens had hij wel een punt. Belangrijker nog, een bondgenoot bij een andere afdeling was altijd handig, toch? Het was niet heulen met de vijand als er een samenwerking uit kon voortvloeien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          Holy. Quackamole.
          Romeo. Een Rhino.
          Jester wist even niet zeker of hij blij moest zijn met deze gelegenheid om toch achter de gaven van de Rhino's te komen zonder de Creepy Chick echt dwars te zitten, of dat paranoia gewoon heel gezond was en hij er altijd naar moest luisteren. Romeo bleef een nare gozer.
          Onder de tafel gaf hij Onyx een duw tegen zijn been. "Gisteren zei ik toch dat ik een jeweetwel kende?" mompelde hij. "Dat is 'm."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    "Mooie naam," complimenteerde hij het meisje. Hij bood opnieuw de roos aan haar aan, maar hield de hand van Fayr vast - met huidcontact was zijn gave beter te gebruiken. Haar hand was zacht en klein. "Lieve Fayr, wil je me de kans geven om je beter te leren kennen op het bal?" Hij was zich bewust van het feit dat elke Panther hem nu aan stond te staren. Even twijfelde hij of hij een beetje van zijn gave moest doorgeven aan Fayr, zodat ze 'ja' zou zeggen. Maar hij had een flauw vermoeden dat dat niet perse nodig was. Vanuit zijn ooghoeken zag hij Vienna enthousiast op en neer stuiteren en had het gevoel dat het meisje wel in zou grijpen als haar vriendin nee zei.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2020 - 21:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.