• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 14:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox draaide zich opzij toen hij een zachte stem hoorde en glimlachte toen hij de Panther zag. 'Hé! Je hebt vandaag je examen gehaald, toch? Gefeliciteerd! Ik heb de stemming aan jullie tafel nog nooit zo goed gezien.' Hij gaf hem een knipoog. Toch was hij wel benieuwd wat de jongen hier kwam doen. Betekende dat dat zijn vriend er ook was? Zijn blik gleed even de zaak door, maar het was zo druk en de jongen was niet bepaald de grootste dat hij hem zo snel niet zag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    "Uh, dankjewel," antwoordde hij onhandig. Even keek hij de jongen met de bruine krulletjes peilend aan. Hij deed het opnieuw, iets aardigs zeggen waardoor 7223 twijfelde of hij de Lion nu wel of niet aardig vond. Hij wist nog steeds niet zo goed wat hij van de jongen met de bruine krulletjes moest denken. Even dacht hij aan de boze adam van gisteravond, iets wat hij nog niet eerder had gezien. En keek toen naar de jongen naast hem. Het kon hem niet koud laten toch? "Het spijt me voor je van gisteravond. Het is niet echt gegaan zoals je wilde, denk ik he?" Zo hij had het toch maar gezegd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam liep naar de afdeling van de meisjes en keek rond tot hij Agami had gevonden. Ze had een gele jurk in haar handen en keek ernaar alsof ze die erg mooi vond. Hij aarzelde. Moest hij nog wel naar haar toe gaan? Wat als ze het inderdaad leuker vond om het geheim te houden? Hij besloot haar niet te storen en liep in plaats daarvan terug naar de mannenafdeling. Hij bevroor toen hij Fox met Michiel zag staan praten. Zouden ze over hem praten? Zou Fox hem vertellen hoe belachelijk hij zich gisteren wel niet had gedragen? Een knoop trok zich strak in zijn maag en hij liep vlug een andere kant op en deed alsof hij een riem uitzocht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Vienna voelde een blos naar haar wangen stijgen. Ze pakte net als Fayr haar jurk uit en hing hem netjes op een hanger in de kast. "Eigenlijk is er niet zoveel te vertellen," zei ze zachtjes. "Hij is in zijn brieven al net zo wispelturig als in het echt. Hij zegt wel leuke dingen, maar tegelijkertijd zegt ie dat hij iemand anders mee op date vraagt." Vienna twijfelde even of ze zou zeggen over zondag, maar op dit moment hield ze het nog voor zich. Eerst had ze morgenavond een leuke avond met 7223. Ze gingen gewoon als vrienden, maar ze kon om een of andere reden nog niet aan zondagavond denken. Ergens wist ze nog niet wat ze moest doen, wel of niet gaan zondag?


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox grinnikte om die woorden, al haalde de lach zijn ogen niet. 'Niet echt. Blijkbaar is hij niet zo'n hopeloze romanticus als ik. Heb ik hem erg aan het schrikken gemaakt met mijn kaarsen, chocola en rozen?'
    De jongen was zo overstuur weggegaan dat zijn vriend wel moest hebben gedacht dat hij hem had aangerand, al had hij dan nooit op zo'n vriendelijke toon tegen hem gesproken. Hij vroeg zich af wat hij hem wel verteld had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Fersephone schudde haar hoofd. Het was een typische Desi-Jurk, maar ze zou zoiets zelf nooit aantrekken. Ze wisselde met Dezi van plek en trok gehaast haar eigen jurk aan. Toen ze uit het pashokje kwam, keek ze goedkeurend naar zichzelf. "Een paar stoere schoenen eronder en wij zijn klaar voor het feest." Ze stak haar hand uit voor een high-five van Dezi. Wat ze morgenavond ook zou doen, ze zag er in ieder geval goed uit.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    Na haar vriendin een high-five te hebben gegeven, keerden ze beiden terug naar hun kleedhokjes om zich weer om te kleden. Het was benauwd in het overvolle winkeltje en ze was blij toen ze even later weer buiten stonden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    8102

    Met de jurk in haar hand liep ze naar de kassa. Zou zou hem op haar kamer wel passen, dan hoefde ze niet in de rij te staan. Als hij niet goed zat, kon ze hem wel weer terugbrengen. De rij was ook daar best flink, maar ging gelukkig ook een heel stuk sneller. Met haar jurk veilig ingepakt en in een tas, ging ze weer opzoek naar haar vriend en 7223.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Kaarsen, chocola en rozen? Wauw... Zelfs Michiel zou helemaal perplex zijn als hij dat kreeg. Adam had ook niet echt verteld wat er precies die avond gebeurd was, dus dit verraste Michiel zelfs op dit moment. Hij glimlachte richting Fox. "Ik denk dat je dat wel kan zeggen, ja," zei hij, terwijl hij ongemakkelijk een hand door zijn haar haalde. "Ik neem aan dat het lief bedoeld was.." Ongemakkelijk keek hij in de richting van Fox. En besloot toen maar gewoon open te zijn. "Mag ik je wat vragen. Het klinkt misschien een rotvraag, maar wat is er nu precies gisteravond gebeurd?" Het feit dat Adam zo boos was geweest zat hem niet lekker en de hele dag spookte er al een zin door zijn hoofd Dacht je nu echt dat ik met een jongen zou gaan? Dat is walgelijk!. Vond Adam dat echt? Michiel voelde zich er niet lekker onder... Hij schudde de gedachte weer weg.. "8175 kwam gisteravond nogal boos terug, hij dacht dat het een grapje was wat je deed. En hij zei iets vreemds..." Michiel schudde die laatste opmerking van hem af. "Was het echt een grap?"

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 13:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox liet een hand in zijn zak glijden. 'Er is niet zo veel gebeurd, eigenlijk. Ik vroeg hem mee naar het bal en toen... sloeg hij dicht. Daarna vroeg hij waarom en begon hij over Yrla, en daarna zei hij dat het een rotstreek was en begon hij te huilen. Ik probeerde hem te troosten en zei dat hij niet met mee hoefde als hij dat niet wilde, maar dat we misschien gewoon wat konden kletsen en de chocolaatjes konden opeten... Heel even leek het beter te gaan maar toen raakte hij vanuit het niets helemaal overstuur en zei dat hij het walgelijk en smerig vond om met een jongen naar het bal te gaan, en toen...' Zijn blik versomberde. Hij keek even om zich heen en vervolgde op zachtere toon: 'Toen schreeuwde hij dat ik hem met rust moest laten en dat iedereen hem dood wilde hebben. Het was echt wel heftig, en ik snapte er eerlijk gezegd geen moer van.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr

          "Misschien is zijn date wel een afleiding," zei Fayr. "Maar zelfs dan, dat had hij wel tactischer kunnen aanpakken." Ze gooide haar haren over haar schouder. "Zorg ervoor dat je een beetje oppast met hem. Hij klinkt leuk, maar ook een beetje... wispelturig? Als hij met jou bezig is en tegelijkertijd ook met een ander..." Fayr trok een rood shirt uit de kast en zwaaide er even mee. "Rood vlaggetje. Blijf lekker jezelf, wat hij daar ook van vindt," knipoogde ze. "Dan komt het vast goed."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Eigenlijk moest hij 8102 nog even spreken vandaag. Eigenlijk was hij van plan geweest haar na de lunch aan te spreken maar toen had hij plotseling iets belangrijkers op de planning staan. Als hij zich al een beetje schuldig had gevoeld dat hij Onyx niet had verteld dat hij 8102 had gevraagd naar de eerste opdracht, was dat nu drie keer zo erg.
          Dikke pijlen richting het woord 'Vertrouwen'. En nog een paar uitroeptekens.
          Het liefst wachtte hij ermee tot hij een beter beeld had van Maaya's gave en dus niet in haar geintjes zou trappen. Aan de andere kant had Onyx al gezegd dat de realiteit nabootsen niet haar stijl was. Dus dan maakte het niet zoveel meer uit en voorkwam het mogelijke miscommunicatie. Altijd beter om iets zelf te vertellen dan dat anderen er zelf achterkomen en je ruzie krijgt om de kleinste dingen.
          Hij stootte Onyx even aan. "We moeten ook 8102 nog even apart nemen vandaag," zei hij zachtjes. "Ik was ergens mee bezig."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Yrla? Michiel voelde zijn wenkbrauwen zakken. Wat had Yrla met deze hele situatie te maken? Hij luisterde aandachtig naar Fox en de schrik greep hem om het hart toen Fox de laatste zin uitsprak. Iedereen hem dood had willen hebben? Wat had Yrla de jongen wijs gemaakt?! Hij legde een hand op Fox zijn schouder. "Het is niet jou schuld, Fox. Ik heb een vaag vermoeden dat je gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was." 7223 schonk hem een glimlach en hoopte dat hij zo de jongen weer een beetje kon opvrolijken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    Fox glimlachte naar de jongen. Die 8175 had een lieve vriend, dat stelde hem wel gerust. 'Je had me al gewaarschuwd,' gaf hij toe. 'Maar ik was eigenwijs. Ik had al gezien dat hij niet lekker in zijn vel zat en ik hoopte hem een beetje op te vrolijken met dat hele bal-gebeuren.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Oh?' Onyx keek Jester vragend aan. 'Heb je haar naar de eerste opdracht laten zoeken?'


    Every villain is a hero in his own mind.