• Lieve users,


    We zijn ondertussen, samen met Guido, druk in de weer met de veranderingen op Quizlet. Zoals jullie in het vorige topic konden zien (klik), vragen we naar de zaken die jullie willen veranderen. Nu zou Guido ook jullie hulp kunnen gebruiken bij het inzamelen van een budget voor de site.
    Naar hetzelfde principe als ons vorige topic, vragen we om een top vijf van inzamel-ideeën. Enkele voorbeelden hiervoor, vind je in dit topic van Croweater.
    In tegenstelling tot het andere topic, gooien we jullie antwoorden deze keer niet in een moderator-poll, maar nemen we ze allemaal mee.

    Denk vooral actief over inzamel-ideeën mee want hoe meer geld we ophalen, hoe meer wensen we van jullie in vervulling kunnen gaan!


    Alvast heel erg bedankt,
    Guido & De Crew


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik had dit in het topic van Croweater ook al gezegd, maar via Buffl kun je dus puntjes verzamelen door enquêtes in te vullen en die kun je dan doneren aan een organisatie (die ze dan uitbetaald kan krijgen). Ook krijgt de organisatie één euro voor ieder lid dat ze naar Buffl kunnen brengen. We gaan er waarschijnlijk geen honderden euro's mee verzamelen, maar alle beetjes helpen denk ik :)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    1. Een actie opzetten waarbij we een boek vergeven onder donateurs. Bijvoorbeeld een van Natas haar boeken. Dus laten we zeggen iedereen die minimaal 5 euro doneert oid maakt kans oo het boek.
    2. Het idee van Natas/Croweater waarbij we uitgeverijen benaderen of samenwerken met hen. Ik geloof dat er een idee was met een schrijfwedstrijd oid waarbij er dan een uitgeef contract kon worden gewonnen?
    3. Het Buffl idee van Romi
    4. De verschillende acties of iig de Fundraiser promoten via de quizlet Facebook pagina en op verschillende Facebook boeken groepen, bij Kunstbende, e.d.
    5. Daarnaast was ik aan het denken aan een verkoop actie van koekjes, wafels oid. Wellicht dat we een meeting kunnen organiseren in Amsterdam of Utrecht in de zomer als corona voorbij is en dan een verkoop actie kunnen doen zoals grote clubs e.d vaker doen 🤔
    6. Wellicht promoten op evenementen als elfia, comic con, etc Dat we dan workshops organiseren bij een standje oid.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 16:04 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    ^ Wat een leuke ideeën!
    Voor idee numero 1, doneer ik ook graag een van mijn boeken, moest het zover komen (bloos)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    ^ Wat een leuke ideeën!
    Voor idee numero 1, doneer ik ook graag een van mijn boeken, moest het zover komen (bloos)


    Ah super tof, ik denk zeker dat zo'n actie het in de boekengroepen op Facebook goed zouden doen. Ik zit in enkele groepen waarvan eentje uit mijn hoofd alleen al 15.000 leden heeft 😊


    You were born original, don't die as a copy.

    Frodo schreef:
    ^ Wat een leuke ideeën!
    Voor idee numero 1, doneer ik ook graag een van mijn boeken, moest het zover komen (bloos)


    Ahh tof man!

    @Jolijn: Wauw, wat een awesome ideeën! Fijn dat je zo meedenkt *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Ahh tof man!

    @Jolijn: Wauw, wat een awesome ideeën! Fijn dat je zo meedenkt *O*


    Stiekem had ik al een lijstje op me telefoon staan sinds Guido's komst 🙈
    Was alleen aan 't wachten op wat meer duidelijkheid voor ik daadwerkelijk iets wilde opzetten 😊
    Niet voor mezelf, maar zodat je anderen effectief kunt overtuigen 🤓


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    2. Het idee van Natas/Croweater waarbij we uitgeverijen benaderen of samenwerken met hen. Ik geloof dat er een idee was met een schrijfwedstrijd oid waarbij er dan een uitgeef contract kon worden gewonnen?


    Ja, er zouden vanuit Quizlet uitgeverijen aangeschreven kunnen worden waarin het belang van Quizlet voor jonge schrijvers wordt duidelijk gemaakt. Misschien dat je zo aan sponsoring kunt komen en dat we op onze beurt in de nieuwsbrief hun nieuwe releases kunnen laten zien ofzo, of een andere manier kunnen bedenken waarop we hen in het zonnetje zetten. Sweek heeft destijds schrijfwedstrijden georganiseerd met o.a. de Crime Company, waarbij de winnaar inderdaad een uitgeefcontract won. Maar zo'n wedstrijd kan denk ik het best gebeuren als de site al flink op de schop is genomen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)

    Ja, er zouden vanuit Quizlet uitgeverijen aangeschreven kunnen worden waarin het belang van Quizlet voor jonge schrijvers wordt duidelijk gemaakt. Misschien dat je zo aan sponsoring kunt komen en dat we op onze beurt in de nieuwsbrief hun nieuwe releases kunnen laten zien ofzo, of een andere manier kunnen bedenken waarop we hen in het zonnetje zetten. Sweek heeft destijds schrijfwedstrijden georganiseerd met o.a. de Crime Company, waarbij de winnaar inderdaad een uitgeefcontract won. Maar zo'n wedstrijd kan denk ik het best gebeuren als de site al flink op de schop is genomen.


    Jaa, dat lijkt me zeker een optie voor in een later stadium inderdaad. Ik denk dat aangezien we al Soty organiseren dat je het daarmee zou kunnen combineren oid. Voor Foty zou het natuurlijk niet kunnen, maar dat zou geen probleem hoeven te zijn 🤔


    You were born original, don't die as a copy.

    Het is geen inzamel idee, maar is het misschien mogelijk om een badge te maken voor donateurs op Quizlet? Zomaar een idee.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Het is geen inzamel idee, maar is het misschien mogelijk om een badge te maken voor donateurs op Quizlet? Zomaar een idee.


    Een soort ananas 2.0


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik kom af met een idee dat eigenlijk totaal niet van mij is, maar gezien het idee al meer dan 10 jaar oud gaat zijn, weet ik écht niet meer van wie het was destijds.

    In der tijd was het nog 'in' om van die rubberen/siliconen bandjes rond je pols te hebben. Er was toen een user die geopperd had om zulke bandjes te laten maken met 'quizlet.nl' op. Daarna kwamen er nog ideeën daaromtrent, maar die ben ik vergeten.

    Dus het idee was toen om Quizlet.nl-merchandise te maken. Ik wil nu niet per se opperen om nu net dit te doen. Ik zou zelf niet echt dit soort Quizlet-merchandise kopen. (Het is wel een optie natuurlijk, maar dan zou ik niet voor siliconen-bandjes kiezen haha.) Maar ik denk dat je gerust in die richting dingen kan verzinnen. Dus ik denk aan een 'mini-webshop' waarin dingen verkocht worden die gerelateerd zijn aan Quizlet.nl. Bijvoorbeeld een 'nametag' waarop je jouw eigen naam kan schrijven. Is een leuke voor de mensen die veel meetings doen. En is het toch te weinig om winst op te maken? Maak dan een printable. Maak ergens de optie dat je een automatische printable kan creëeren op je profiel. Vraag een halve euro voor deze optie. Je steekt een uurtje moeite in een simpel programmaatje (dat enkel moet maken: Quizlet.nl - username) en al heb je maar 20 mensen die de optie kopen, het heeft een simpel rendement.
    Dusja, een nametag bijvoorbeeld. Maar ik denk ook aan potloden met Quizlet op. Ongetwijfeld zal je het ergens zeer goedkoop kunnen aankopen. Op Aliexpress kan je bijvoorbeeld zeer cheap pennen laten graveren en zonder verzendkosten laten aankomen. Ongetwijfeld zijn er nog leuke ideeën voor items die je in een Q-webshop zou kunnen verkopen. Maar ikzelf heb op dit moment er niet de inspiratie voor.
    Maar dus gebaseerd op een oud idee dat ik altijd al interessant vond (niet het item, eerder het concept), lijkt me dit wel iets.
    Dit is natuurlijk wel een 'groter' iets. Want je zit wel met een logistiek. Je moet de items die je verkoopt namelijk ergens stockeren. Als het maar weinig (en kleine) producten zijn, kan het gewoon bij Guido op zolder. Maar dan ga je alsnog werkuren moeten doen om de gekochte items in te pakken (wat natuurlijk van de winst af gaat) en op de post te doen. Maar het is ook factureren. Ik weet niet wat voor boekhouding je moet doen in Nederlands voor het beheren van websites, maar misschien valt dit alles ook niet onder hetzelfde 'aard van de zaak' en moet je dan extra belasting betalen op Quizlet. Dat hoeft ook weer niet.
    Dus een leuk idee, maar er moet over nagedacht worden hoe je het zou aanpakken en natuurlijk welke producten je zou verkopen.



    Waar ik ook nog aan denk is een nieuw systeem van het golden membership. Je hebt nu het golden membership. Dat pakket kost 25 credits per maand.
    Maar het zou ook interessant zijn om verschillende 'pakketten' te maken. Misschien wil je wel enkel die smileys hebben van GM, maar al de rest niet. No way dat je dan een heel pakket betaald. Stel nu dat alle items van GM 3 credits per maand kosten. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen aanklikken wat je graag wil en niet wil. Dan betaal je enkel voor de dingen die je graag hebt. En dan kan je alsnog pakketten maken. Want als je dan bijvoorbeeld 3 item zou kiezen, kan je kiezen voor een pakket van 7 of 8 credits ipv 9 credits per maand.

    Dus dat komt per maand neer op:
    1 item > 3 credits
    3 items > 7 credits ipv 9
    5 items > 13 credits ipv 15
    ...

    Je zou er zelfs nieuwe namen op kunnen plakken. Bronze, Silver, Golden, Platinum,... membership.

    Het is namelijk zo dat de grootste doelgroep nu jongeren zijn. Als zij al zakgeld krijgen of jobstudent zijn, is dat alsnog geen vette. Je gaat spaarzaam om met je geld. Dus als niet alles van het GM-pakket je aanstaat, ben je eerder geneigd om het niet te doen. Maar als je zelf je pakket en dus je prijs kan samenstellen, is dat veel aanlokkelijker.

    En als aanvulling: ik had het hierboven over een printable voor een nametag. Weet ik veel welke printables je nog zou kunnen maken, maar als een webshop niet mogelijk is, dan kan je zulke dingen ook toevoegen aan het lijstje met items voor een GM. Die je dus apart zou kunnen kopen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    SPECS schreef:
    Het is geen inzamel idee, maar is het misschien mogelijk om een badge te maken voor donateurs op Quizlet? Zomaar een idee.

    Ook leuk!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)


    Ik vind allebei de ideeën leuk, al denk ik dat optie twee een stuk haalbaarder is in dit stadium van Quizlet. Zelf had ik voorheen zeker gebruik gemaakt van het los smileys aankopen en wie weet als Quizlet zijn herstart maakt dat ik het dan alsnog doe. Er waren gewoon bepaalde dingen die ik inderdaad niet nodig had en ik denk dat men veel sneller losse items aanschaft.


    You were born original, don't die as a copy.

    Het staat voor mijn gevoel een beetje stil helaas, maar ik had nog een ideetje hoe je misschien meer traffic naar deze site kunt krijgen. Ik heb een tijdje een boekenblog gehad waar ik recensies schreef, waar we een paar honderd bezoekers per week hadden. Je zou eventueel een nieuwe sectie aan recensies van Nederlandse/Vlaamse bodem kunnen wijden, door middel van loting of een vast recensenten-team. Dan is er een grotere kans dat uitgeverijen deze site willen sponsoren (of het is een alternatief voor kleinere uitgeverijen die recensie-exemplaren ter beschikking stellen), daarnaast leid je ook lezers en schrijvers naar deze website die ook weer gaan schrijven/lezen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    Het staat voor mijn gevoel een beetje stil helaas, maar ik had nog een ideetje hoe je misschien meer traffic naar deze site kunt krijgen. Ik heb een tijdje een boekenblog gehad waar ik recensies schreef, waar we een paar honderd bezoekers per week hadden. Je zou eventueel een nieuwe sectie aan recensies van Nederlandse/Vlaamse bodem kunnen wijden, door middel van loting of een vast recensenten-team. Dan is er een grotere kans dat uitgeverijen deze site willen sponsoren (of het is een alternatief voor kleinere uitgeverijen die recensie-exemplaren ter beschikking stellen), daarnaast leid je ook lezers en schrijvers naar deze website die ook weer gaan schrijven/lezen.

    Dat is wel een cool idee (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.