• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 9 mei 2020 - 15:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire



    Fire gaf een knikje. Verder wist hij niet zo goed wat hij erover moest zeggen. Hij was allang blij dat ze Fox niet op dezelfde manier hadden aangepakt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    ‘Nou dat moet dan maar, want ik was absoluut de eerste,’ zei Adam en hij stak zijn tong uit. Zelf wist hij het ook niet, het was alsof ze gelijk over de finish gingen. ‘Zal ik Agami bellen? Kan ze meteen de ballen afvangen als we die naar de baskets gooien, volgens mij val ik nog een keer uit mijn stoel als ik elke keer de bal van de grond moet oprapen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya




    Maaya was tevreden dat het gelukt was. Dat bood perspectief. Ze kwam overeind en schoof vier tafels naar elkaar, waarna ze zo ver mogelijk bij Romeo vandaan ging staan. Daarna voerden ze opnieuw de hallucinatie uit. Haar gave stroomde al gemakkelijker weg, maar kwam na een poosje een obstakel tegen waar het tegenaan botste. De rand van de tafel, begreep ze. Ze moest een klein stukje over de gleuf tussen de twee tafels springen voordat ze Romeo kon bereiken. Tevreden leunde ze naar achteren toen dat gelukt was. ‘Stel dat het op de grond lukt. Dan kan ik al die Panthers straks gewoon in één keer pakken,’ zei ze na een paar keer oefenen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx



    'Mooi.' Hij keek haar even aan en seinde met zijn ogen naar de deur toen ze niets meer te zeggen bleek te hebben. Hij had dat ook niet, dus wat hem betrof mocht ze wel weer weggaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Wel, daar deed hij het maar mee. Good enough. Jester sprong van het muurtje af en keek even kort op zijn horloge. Onyx was ondertussen vast wel klaar met Adam, wat betekende dat hij hem wel weer lastig kon gaan vallen.
          "Dat was het wel, zo ongeveer. Om ervoor te zorgen dat we tijdens een volgende crisis wel kunnen communiceren, is het een idee om nummers uit te wisselen?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo



    "Ho, wacht even." remde hij Maaya af. Hij zag het idee al in haar hoofd vormen, maar het leek hem nog te snel. "Hoe geweldig dat ook klinkt, de grond is een groter oppervlak dan alleen wat tafels. Daarnaast zijn de Panthers met negen. Je zult dus negen keer een bewustzijn moeten vinden om hen de hallucinatie te sturen. We hebben geen idee of dat het effect van je gave verminderd, omdat je het over meerdere personen verdeeld of überhaupt hoeveel kracht dat kost." Hij ging zich niet door Maaya in de problemen laten brengen, niet nu al. Er was nog veel te veel te doen. Daarover gesproken, hij moest een nieuwe afspraak maken met Fayr. Hij trok zijn iNet uit zijn zak.

    Hee Fayr. Oh, daar baal ik stiekem toch best een beetje van. Ik had er net zoveel zin in! Maar goed, ik kan begrijpen dat het niet anders is. Kunnen we onze date naar morgenavond verzetten dan?

    Liefs Romeo


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin grinnikte. "Lijkt me een goed plan," zei hij met een glimlach. Hij reed naar Adam en ging vlak naast hem staan met zijn stoel. Het was vreemd dat Adam dit voor hem deed, maar ergens ook wel weer lief.


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya




    Maaya grijnsde. 'Er is maar één manier om daar achter te komen toch? Ik ga gewoon voor de voordeur zitten, mijn handen op de vloer en ik stuur de hallucinatie de woonkamer in... In het ergste geval gebeurt er niks of heb ik morgen een afschuwelijke kater.' Ze haalde haar schouders op. Proberen, proberen en proberen. Dat was altijd al haar motto geweest. Het was goed gegaan, het had niet onwijs veel energie gekost... Ze geloofde wel dat ze dit kon.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2020 - 13:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire



    Fire hoopte dat ze voorlopig genoeg crisissen achter de rug hadden, maar het was inderdaad wel fijn als er een snellere manier van communicatie was. Hij noemde zijn nummer en sloeg daarna die van de Panther op in zijn iNet, daarna namen ze afscheid en liep hij naar zijn campus.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    Adam voelde het gekke verlangen opkomen om zijn vingertoppen lichtjes over Merrins onderarm te strijken, die op de armsteun van de rolstoel lag. Hij kon het doen, hij hoefde zijn hand maar ietsje opzij te verplaatsen. Toch durfde hij het niet — ze waren nu aan het basketballen. Het was vast raar. Hij glimlachte naar Merrin en haalde daarna zijn iNet uit zijn zak vandaan. Merrin was de enige die hij ooit gebeld had, maar het nummer van Agami stond er vlak onder omdat ze wel eens berichtjes gestuurd hadden. Hij drukte op het groene icoontje.
          'Hé,' zei hij toen ze opgenomen had. 'Heb jij zin om naar de gymzaal te komen? Merrin en ik proberen te basketballen maar nog iemand erbij zou best handig zijn! Om de ballen te vangen en terug te gooien — en als scheidsrechter bij een minirace.' Zijn ogen ontmoetten die van Merrin even en hij grijnsde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo



    "Misschien moet je eerst nog wat meer oefenen," zei de jongen voorzichtig. "Wat denk je van onze woonkamer? De kamers op de campussen zijn vrijwel identiek aan elkaar. Misschien kan je zien of het je lukt, voor je jezelf in problemen werkt." Waarom het hem iets kon schelen dat ze zich in problemen werkte, wist hij niet zo goed. Waarschijnlijk omdat hij bang was dat ze alles voor hem zou verpesten. Hij stond op van de tafel. Hij was er wel weer klaar mee voor vandaag. Misschien dat hij even naar het dak vluchtte met Julia samen. Hij moest een manier zien te vinden, waarop hij Fayr en Vienna op dezelfde plek had. Al was het maar voor een minuut.


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya




    Maaya knikte. Dat kon ze best doen. Er waren vast wel wat Rhino's in de woonkamer. En zo niet — dan oefende ze gewoon gelijk op de Panthers. Dat was gewoon veel leuker. Daar hoefde Romeo verder ook niet bij te zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Ze was niet te beroerd om een hint op te vangen als die gegeven werd en kwam weer overeind. Graag had ze nu al iets kunnen doen om te helpen, maar ze wisten allebei dat het verstandiger was om te wachten tot Phone weer beter was en ook Merrin weer lopen kon. Fayr deed de deur weer open en zei Onyx met een glimlach weer gedag. Haast had ze zich nog niet omgedraaid of ze botste tegen Jester op, die de kamer juist in had willen gaan.
          "Oeps," zei hij, terwijl hij een paar passen naar achteren deed. "Mijn fout, sorry."
          Ze wuifde zijn verontschuldiging weg en stapte opzij. "Geen probleem." Er schoot een vraag over zijn gezicht, maar ze haalde alleen haar schouders op. Jester wist vast wel van de bloedband — die jongens waren zo goed bevriend — maar ze had beloofd het er met niemand over te hebben. Rustig liep ze weer naar de huiskamer en pakte haar boek weer van de tafel, toen haar iNet trilde.
          Er schoot een stoot zenuwen door haar heen met dat ze zich herinnerde dat ze Romeo een bericht had gestuurd om de dubbeldate af te zeggen vanavond. Fayr pakte het apparaatje op en opende haar berichtjes. Als hij maar niet heel teleurgesteld zou zijn...
          Gelukkig viel het berichtje wel mee en ze typte vlug een antwoord.

    Volgens mij had Vienna op donderdag al iets staan, maar ik zal het aan haar vragen! Fijn dat je het begrijpt en een beetje balen mag ook best niet heel stiekem, hoor. Je plannen door de war is inderdaad niet zo leuk, maar de reden waarom is gelukkig wel een vrolijke! Misschien helpt dat nog een beetje (:


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          "Hé," zei hij terwijl hij nog eens omkeek naar waar Fayr verdwenen was. "Heb je het aan Fayr gevraagd? Over... jeweetwel."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.


    Er valt een onderscheid te maken in twee verschillende soorten gaven: mentaal en fysiek. In eerste instantie lijkt dit een zwart-wit verschil, maar in de praktijk blijken de grenzen tussen deze twee soorten vaag en grillig. Sommige gaven zijn louter fysiek, zoals controle over de vier basiselementen. Andere gaven zijn enkel mentaal, zoals die van een telepaat. In beginsel werd er uitgegaan van een wezenlijk verschil tussen de een en de ander, maar enkele jaren verder is besloten dit steeds meer als een spectrum te zien, waar fysiek en mentaal in elkaar overbloedt.

    Agami
    Haar iNet ging af. Midden in de bibliotheek. Het meisje schoof haastig het boek in haar tas en graaide naar het apparaatje, terwijl ze zich weer naar de uitgang begaf. Ze had geen idee waarom Adam haar zou bellen, met alles wat er gebeurd was, was ze eigenlijk zelfs wel een beetje bezorgd. Maar tegelijkertijd; als er echt een crisis was, dan zouden ze haar niet zoeken, maar eerder Onyx en Jester. Dus dat hielp.
          En inderdaad, er was niets aan de hand. "Hé," zei ze terug. Ze keek nog even om naar de bieb, maar daar was ze ondertussen toch al uit. "De gymzaal, zeg je? Jahoor, gezellig! Ik kom eraan!" Agami drukte op het rode knopje en borg haar iNet al lopende weer op. Met vijf minuten had ze het sportgedeelte van de school bereikt en ze liet haar schoenen netjes bij de deur achter voor ze naar binnen liep.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.