• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 9 mei 2020 - 15:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam probeerde het maar niet verder uit te leggen. Hij wist niet goed wat de jongen zich wel of niet herinnerde en ging er maar van uit dat alles op den duur wel terug zou komen. 'Nee,' zei hij daarom. 'Ik ga niet bij je weg. Dat is allemaal voorbij.' Zijn duim verstilde op de rug van Merrins hand en hij keek zijn vriend aan, wensend dat zijn mooie glimlach zou terugkomen. Was dit een vrees die hij snel weer kon loslaten? 'Ga je mee een cadeautje voor Agami uitzoeken?' vroeg hij, in een poging zijn gedachten — en ook die van hemzelf, want fijne herinneringen waren het niet — af te leiden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Adam besteedde er niet veel aandacht aan. En hij verzekerde hem dat hij niet weg zou gaan. Misschien moest hij het dan ook maar loslaten. "Alleen als ik nu een knuffel krijg," zei hij met een kleine glimlach. Hij had er even de behoefte aan, even om Adam te voelen. Misschien trok het gevoel van alleen zijn dan weg, want Adam was bij hem. Het zou dat gevoel uiteindelijk overschaduwen toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    'Moeilijk te vergeten,' antwoordde Onyx. Al had hij door alles wat er gaande was er ook niet echt meer aan gedacht. Hij keek Jester peilend aan, zag wel in dat hij het moeilijk vond om meer over zichzelf te ontdekken. 'Wil je hem samen lezen?' Hij beet op de binnenkant van zijn wang toen hij hoorde dat hij enigszins onzeker klonk. Het was niet iets wat hij zelf graag zou doen, het Jester laten lezen voor hij wist wat er in stond en met name zonder te weten of er dingen in stonden waar hij zich voor zou schamen. Maar Jester was veel opener, misschien was dit juist iets wat hij samen wilde doen. Zo niet dan had hij het ook op een ander moment kunnen pakken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    'Zo veel je er maar wilt,' antwoordde Adam, die het al warm kreeg bij dat vooruitzicht. Hij ging op zijn knieën zitten, draaide zich naar Merrin toe en sloeg zijn armen om hem heen. Deze keer zat hij iets hoger, zodat de zijkant van Merrins gezicht tegen zijn borst leunde toen Adam hem tegen zich aantrok. Stiekem snoof hij Merrins geur een beetje op en sloot zijn ogen.
    'Er is eigenlijk nog één geheim dat ik je nooit verteld heb,' zei hij. Zijn hart bonsde heviger toen hij dat uitsprak en hij vroeg zich af waarom hij daar nú over begon. Misschien omdat ze toen ook geknuffeld hadden?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij voelde de kriebels door zijn maag gaan. Het verdreef inderdaad de eenzaamheid, hij voelde zich volledig op zijn gemak in Adam zijn armen. Hij werd een beetje nerveus van Adam boven hem. “Oh? Vertel?” Zei hij zachtjes. Hij liet Adam weer los, zodat hij de jongen in zijn ogen kon kijken. Die ogen die hem elke keer weer opwarmden van binnen en hem een glimlach op zijn gezicht bezorgde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester schudde moeizaam zijn hoofd. "Nee."
          Beter pak je het meteen weer uit zijn handen voordat hij het opendoet.
          "Ik hoopte dat jij het kon lezen."
          Absoluut niet dus. Stap naar voren en trek dat ding uit zijn handen. Nu.
          Jester bleef bij het raam staan. De vorige keer was hij er in geslaagd om in ieder geval de omslag open te krijgen. Nu deed hij het niet eens zelf. Híj kwam er niet achter wat er in dat dossier stond. Híj was niet aan het neuzen in zijn verleden. Dat mocht niet- dat kón hij niet. Dus dat deed hij niet, toch? Er was niets aan de hand. Hij vroeg aan Onyx om het te lezen, niet om te delen wat er stond.
          Maak dat de kat wijs.
          Weer die fucking tegeltjeswijsheden.
          Uitspraak, wijsneus. Je wil niet dat hij erachter komt wat er in dat dossier staat. Je wil er zelf niet achterkomen.
          Dikke. Bullshit. Als je er niet achterkomt, blijf je voor de rest van je leven met die klote hoofdpijn zitten. Je wil het wél weten.
          Trek het dossier nú uit zijn handen. Flikker het uit het raam, als het moet.
          Néé.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam wilde zijn blik neerslaan, maar blauwe ogen vingen de zijne en ze joegen tintelingen door zijn hele lichaam.
    'Uhm, nou...' Hij voelde dat hij op het punt stond om te stotteren en zijn wangen werden warm. 'Vrijdag was jouw naamfeestje. Toen heb je zoveel gedronken dat je je de volgende ochtend niets meer herinnerde. Ik heb je toen verteld wat ik wist... Maar niet dat we met elkaar gezoend hadden. Niet tijdens het spelletje... Maar toen ik je daarna toedekte in bed.' Hij had het zo warm dat hij geneigd was om aan de hals van zijn shirt te trekken. 'Je was dus heel dronken en ik dacht dat ik misbruik van je maakte. Ik schaamde me zo dat ik het je niet durfde te vertellen. Maar - maar nu denk ik dat je het misschien toch niet zo erg vond.' Hij keek hem blozend aan. 'En nu ik het zeg klinkt het stom. Maar ik... Ik wil gewoon geen geheimen meer voor je hebben.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Wacht, wat?! Hij had al met Adam gezoend? Op een dronken avond. Hij liet een teleurstellend geluidje horen. "Dus als ik al mijn herinneringen terug heb, herinner ik me dat waarschijnlijk nog steeds niet, omdat ik dronken was?" zei hij teleurgesteld. Oh, wat had hij dat nu graag geweten. Hij stelde de zoen elke keer uit, omdat hij dacht dat Adam dat niet prettig zou vinden. Of omdat ze gestoord werden, maar Adam had het dus niet erg gevonden om met hem te zoenen? Hij had dus al gezoend met Adam, zonder dat hij ervan wist! "Ik denk dat ik dat niet erg had gevonden nee," zei hij met een blos op zijn wangen. "Ik zou het nu ook niet erg vinden." Die zin maakte dat zijn blos alleen nog maar meer groeide...
          Maar opeens kwam er iets bij hem opdagen. "Maar wacht eens. Tegen Fox had je gezegd dat je bang was dat ik dacht dat je niet goed kon zoenen. Heb ik dat dan gezegd met mijn stom dronken kop? Nee toch?" Oh, wat was hij een lul als hij dat gedaan had. Dan had hij Adam zelf bij hem weggejaagd zonder dat hij daar weet van had. Hij voelde zichzelf een idioot...

    [ bericht aangepast op 5 mei 2020 - 17:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Zijn hart fladderde als een kolibrie toen Merrin zei dat hij het niet erg zou vinden om hem nu te kussen. Iets wat hij ook heel graag wilde, maar waar hij ook bang voor was na wat er gisteren wat gebeurd. Wat als hij weer aan Dezi dacht? Of aan Fox? Als hij weer in paniek raakte? Hij wilde dat het een fijne kus zou worden!
          Toen Merrin over het slechte zoenen begon, moest hij toch zachtjes grinniken. 'Je viel bijna meteen in slaap, dus heel veel indruk heb ik denk ik niet gemaakt.' Hij tilde zijn hand op en streelde met de achterkant van zijn vingers zachtjes Merrins wang. 'Maar je was heel erg moe.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx



    Ietwat bezorgd keek Onyx naar zijn vriend, die ongewoon stil was en onrustig van hem naar het raam keek en weer terug. Onyx fronste. Jester had verteld over de failsafe en dat het verlangen om iets over zijn achtergrond te weten te komen door Experium was gedempt. 'Moet ik je in slaap spelen?' vroeg hij. 'Zodat ik kan lezen zonder dat jij jezelf uit elkaar trekt?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij grinnikte ook. "Nou lekkere vriend ben ik dan, als ik niet eens wakker kan blijven na dat." Hij had in ieder geval niets verkeerds gezegd. De vingers die langs zijn wangen streken, bezorgde hem de rillingen, fijne rillingen dat wel. Adam keek hem met zo'n liefdevolle blik aan dat zijn lippen begonnen te tintelen. Hij had de neiging om zijn lippen op die van de jongen voor hem te drukken. Maar Merrin had ook de glimp van angst in de ogen van Adam gezien. En hij wist niet of hij er goed aan zou doen om nu zijn vriend op de mond te zoenen. Het verhaal met Fox spookte door zijn hoofd. Adam zoenen zou heel gevoelig zijn, en hij wilde het goed doen. Hij wilde Adam laten zien dat hij goede bedoelingen had met zijn kus en niet iets anders. Maar misschien was er een middenweg.
          Hij leunde naar voren en drukte zachtjes een kus op de mondhoek van Adam, zodat het net geen echte kus was, maar teveel voor een kus op de wang. Hij liet even zijn neus langs die van Adam strijken, wat een zijn zin in een zoen alleen nog maar vergrootte. Hij wilde dolgraag die lippen proeven, maar het was aan Adam. "Pas als jij er klaar voor bent, oke?" zei hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adams ademhaling haperde toen hij Merrins lippen op zijn mondhoek voelde. Zijn hart dreunde zwaar door hem heen, hij was zich bewust van iedere slag. En zijn woorden… Ze deden hem van zijn tenen tot zijn kruin groeien. Hij glimlachte nerveus naar Merrin en blikte in zijn mooie ogen. ‘Je bent zo lief…’ Hij verplaatste zijn hand iets, streek met zijn duim langs Merrins onderlip. Bij de gedachte om zijn lippen op die van Merrin te plaatsen stroomde al het bloed gelijk naar één plek, wat de blos op zijn wangen deed toenemen. Vlug schiep hij ietsje meer afstand tussen hen, al was hij diep vanbinnen opgelucht dat hij nog wel iets als dit voelde na wat er was gebeurd. Hij trok zijn hand weer terug. ‘Dank je,’ zei hij zacht. ‘Ik – ik hoop dat dat niet lang meer duurt.’ Hij zakte iets naar achteren. ‘Ik heb vanmiddag met Onyx gepraat,’ zei hij toen. Iets wat al de hele dag door zijn hoofd spookte en wat hij nu toch wel met zijn vriend wilde delen. ‘Hij vertelde me over zijn eigen trauma’s. En dat hij soms… herbelevingen heeft.’ Hij beet even op zijn lip. ‘Dat hij dingen ziet of voelt die niet echt zijn, maar een herinnering. Hij denkt… Hij denkt dat gisteren ook zoiets was. Dat Fox’ kus een herinnering aan Dezi losmaakte en dat ik toen in paniek raakte. Dat hij dus niet echt zijn hand in… in mijn broek heeft gedaan.’ Zijn ogen schoten even naar die van Merrin. Hij wilde zo wanhopig graag weten wat er gisteravond was gebeurd, maar hij wist dat zijn vriend hem geen verlossend antwoord kon geven. Dat konden alleen Fox en hij zelf – en hij vertrouwde geen van tweeën.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wauw, dat is wel vreemd. Ik heb werkelijk waar geen idee of dat kan." Hij dacht na over Adam zijn woorden. Waarschijnlijk voelde de jongen zich schuldig. Stel het was niet geweest... "Adam," Merrin legde een hand op zijn arm. "Of het nu wel of niet is gebeurd, je had het volste recht om woest te zijn op Fox. Hij heeft je opzettelijk dronken gevoerd en je gemanipuleerd tot een kus. Dat was allemaal niet netjes van hem. Hij heeft de situatie zo gemaakt, dat je moest denken aan iets wat al eerder is gebeurd. Ik snap dat je misschien nu heel graag wil weten of Onyx gelijk heeft. Maar wat win je ermee?" Merrin trok zijn hand even weer terug en haalde beschaamd een hand achter zijn oor langs. "Je kan niets veranderen aan de situatie hoe hij is, je hebt er geen invloed op. Fox zat fout en voor jou was dit een heel ongelukkig moment." Hij hoopte dat zijn woorden een beetje hielpen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Je laat je verleden met rust. Je wil niet weten wat er is gebeurd, het is voorbij en dus niet meer interessant.
          Wat lul je nou? Dat verleden maakt je tot wie je bent!
          Als het belangrijk was, had Experium het nooit gewist. Je bent beter af zonder.
          Alsof Experium ook maar drie fucks geeft om haar studenten.
          Je laat je verleden met rust.
          Wie de fuck ben jij om te vertellen wat ik ga doen? Flikker een eind op. Dit is míjn dossier.
          Straks staat er in dat dossier dat je iemand hebt vermoord, of zelfmoord hebt laten plegen. Wat dan, slimmerd?
          Dan niks. Het is niet alsof Onyx plotseling bang van me zal zijn en het is een tijd geleden. Nu weet ik wel beter.
          Je weet zelf ook best dat het beter is als je het verleden laat rusten. Leef in het nu.
          Ik zweer, als je met nóg zo'n klote wijsheid aan komt zetten-
          Doe normaal. Experium heeft zoveel voor je gedaan en dingen zijn er niet voor gemaakt om gebroken te worden. Regels ook niet. Laat het met rust.
          Geen fan van omeletten? Glowsticks? Piñata's? Spaghetti, als je een te kleine pan hebt? Regels als ze kut zijn en nergens op slaan?
          Pak dat dossier uit zijn handen.
          Ik dacht dat ik het niet mocht aanraken?
          Hij mag het niet lezen, laat dit-

          "Jup, misschien beter van wel," zei Jester en kapte daarmee de stem in zijn hoofd ruw af. Zijn handen hadden zich tot vuisten gebald en zijn knokkels waren wit weggetrokken. Het leek zo belachelijk. Dat ene dossier, een bundel van oud papier en inkt en hij liep acuut een gespleten persoonlijkheid op. Watteactualfack? Eerder had hij het toch ook vast gehad? Waarom deed hij er nu dan zoveel moeilijker over?
          Jester beet op zijn lip en scheurde zijn blik los van het witte labeltje met zijn nummer en vond Onyx' ijsblauwe ogen. Omdat Onyx het écht zou lezen. En hij niet zou stoppen bij het voorblad, en Jester wel. Omdat hij geen fucking debat in zijn hoofd had en enkel de bladzijde om hoefde te slaan en overal achter kon komen. Omdat hij Onyx niet kon tegenhouden als die het aan hem zou vertellen. Daarom.
          "100% beter van wel, want anders gooi ik dat ding dadelijk uit het raam," zei Jester, zijn ogen weer vastgelijmd aan het dossier. Dit was de goede keuze. Onyx zou het lezen en- en- en dan wist hij het ook.
          NEE!
          JA.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———


    ‘Wat ik ermee wín?’ Zijn stem sloeg over en hij krabbelde achteruit. Bijna viel hij uit het bed, hij kon zich nog net vastgrijpen aan de deken. ‘Dat ik niet wéér aangerand ben. Dat iemand die ik vertrouwde me niet zo vreselijk diep gekwetst heeft. Ik zou niets liever willen dan dat het niet waar is, dan dat het allemaal een paniekaanval was. Dat hij niet écht zoiets zou doen bij mij…’ Zijn onderlip begon te trillen, tranen verzamelden zich langs de randen van zijn ogen. Hij stapte van het bed af, haalde een paar keer diep adem en veegde langs zijn ogen. Zwijgend pakte hij de rolstoel en zette die naast Merrins bed neer. Hij haalde diep adem en zei: ‘Laten we maar een cadeautje voor Agami uitzoeken.’


    Every villain is a hero in his own mind.