• Hello hello,

    Tijdens mijn minor schrijf ik een boek en daarvoor moet uiteraard ook een kaft ontworpen worden. Nu ben ik zelf niet echt een talent in photoshop dus leek het me een leuke uitdaging om me er wat meer in te verdiepen. Het ging heel goed alleen stuit ik nu op een heel stom probleem:
    Ik heb een afbeelding die redelijk groot is en van goede kwaliteit. Het deel dat ik nodig heb (een kroonluchter) heb ik netjes uitgeknipt en wil ik nu plaatsen in het bestand met het template voor de kaft, waar ook de achtergrond al staat. Alleen iedere keer als ik de foto kleiner wil maken verlies ik de kwaliteit van de foto en ik snap eigenlijk net goed waarom? Verkleinen doe ik met Command + t en met de hoekjes slepen en percentage verkleinen heb ik hetzelfde resultaat. Ik heb ook al geprobeerd om het een smart object te maken, het direct vanuit mijn bestanden te droppen en gewoon copy pasten, maar niks werkt en ik ben de tutorials nu wel zat, lol. Een kleinere variant van de afbeelding downloaden helpt overigens ook niet.
    Nu weet ik dat er heel wat mensen hier covers ontwerpen, dus ik dacht dat er vast wat photoshop geniën tussen zouden zitten die mij misschien kunnen helpen.

    Dus, Ehm, help? (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hoeveel M is je foto? (kan je onderaan links zien) Want daar kan het eventueel zichtbaar aan zijn. Van zowel je coverbestand als je kroonluchter.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque