• Hoi allemaal,

    Samen met heel veel Nederlanders ben ik in de corona tijd ook gestart met een moestuintje. Ik had zaadjes gekregen van een vriendin en dus in verschillende potjes groeit nu van alles.

    Ik ben een onwijs trotse plantenmoeder is al gebleken =)
    Zeker als ze net beginnen te groeien dan moet iedereen het zien haha.

    Mijn Bieslook ging eerst niet zo goed, een keer kort geknipt voor gebruikt nu zijn ze zeker 15 cm lang en gaan ze goed.

    Uit de tomatenplantzaadjes kwam eerst maar 1 stekje, deze begint al flink groot te worden. Toen heb ik na een poosje er wat meer gezaaid en die beginnen nu ook op te komen.

    Daarnaast heb ik verse munt en Marokkaanse munt en sinds dit weekend ook tijm. Verder had ik voor onderzoek de kontjes van een lente/ bosui geplant en dat is een aanrader. Groeit onwijs goed! Steeds afknippen en dan weer twee weken wachten en zijn ze weer een cm. of 25 lang!

    Verder heb ik nog basilicum die sinds dit weekend naar buiten is verhuisd en het daar wel fijner lijkt te vinden. Ook heb ik bloemzaadjes gestrooid vorige week en daar zijn nu al de eerste bloemen uitgekomen.

    Zijn er meer mensen die dit doen en hun verhalen willen delen ;)
    Ik vind het namelijk onwijs leuk om het te zien groeien.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Yep, maar wel heel wat kleiner (':

    Heb op dit moment lavendel, salie, bieslook en basilicum. Zodra ik meer ruimte heb a.k.a. op mijzelf woon ben ik van plan om meer kruiden / fruit te nemen.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2020 - 13:38 ]


    Credendo Vides

    Ik doe altijd wel een poging, maar op de een of andere manier gaat alles wat ik wil laten groeien dood bij mij. (A)

    Ik hou het op kamerplanten op dit moment.
    Ik heb vorig jaar paprika's geprobeerd, maar ik had ze te laat gezaaid waardoor er ook véél te laat bloei in kwam. Dus wel bloemetjes, maar uiteindelijk geen paprika's omdat ik geen serre heb. Maar het was wel een leuk experimentje.
    Ik wou dit jaar misschien pompoenen kweken in een speciekuip ofzo op het balkon, maar ik heb het toch maar gelaten. Zo'n groot balkon hebben we ook weer niet en pompoenen zijn kruipende planten (dus ver over de speciekuip). Dus ik heb geen zin dat ik het balkon niet meer op kan.
    Dus dit jaar geen groenten, enkel superveel kamerplanten.

    Ik heb wel enkele dingetjes klaar liggen voor volgend jaar, want dan moet ik wel een stukje grond ter beschikking hebben voor wat groenten. =)
    Dan wil ik vermoedelijk de focus leggen op pompoenen en paprika's.

    Oh, weet dat je tomaten moet trillen. Want het is geen zelfbestuiver. Je moet dus meerdere tomatenplanten hebben die in bloei staan. Die moet je dan trillen zodat het stuifmeel zich kan verspreiden. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury