• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemands stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Vision • Elephants • Met zintuigen spelen
    •Nish • Elephants • Aanwezigheid verbergen
    • Kijo • Elephants• Veranderen in een Oni.
    • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera • Elephants • Leugendetector.
    • Helene• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen en aanvullen van anderen.
    • Darian • Rhinos• Objecten materaliseren
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Fauna manipulatie.
    •Naamloos • Rhinos • Gedachtenlezer.
    •Ednoces • Buffalos • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Dalit • Buffalos • Immuniteit voor gaven
    •Rai • Buffalos • Electriciteit
    •8034 • Buffalos • Gevarensonar
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren

    •Sarah• Buffalos • Onbekend



    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 juli 2020 - 20:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Hmm… Nou een film zonder romantiek want kots, dus… Moana? Hei Hei is echt mijn spirit animal en de liedjes zijn awesome!’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘En wie kijkt er nou niet graag naar supergespierde mannen vol tattoos.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ja," zei hij ernstig. Hij keek haar twijfelend aan. Moest hij dit aan haar vertellen? Ergens wilde hij dat dolgraag en daarbij erin wrijven hoe verkeerd ze zat. Maar was als het de andere kant uit sloeg en ze weer achter Adam aanging. "Weet je zeker dat je het echt wil weten waarom je het gedaan hebt?" Hij aarzelde. "Is het niet beter om.. je-weet-wel die Dezi achter je te laten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "De liedjes zijn beyond awesome. Het kostte drie keer luisteren en meezingen met 'You're Welcome' voordat ik doorkreeg wat Maui in zijn laatste couplet eigenlijk zong en het was echt goud waard. Sowieso is Maui echt een van de beste Disney-personages in tijden. En Tamatoa is ook echt heerlijk, dear gods." Jester knikte en schraapte het laatste restje eten bij elkaar. "Moana it is. Ik moet wel nog even m'n kamer opruimen, want Azumi vond het leuk om te proberen of ze écht alle kleren op de grond kon mieteren. En - wonder boven wonder - die lagen niet vastgespijkerd, dus dat is haar gelukt ook."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze zaten met zijn drieën stilletjes te eten op hun kamer. Fersephone was nog altijd niet weggegaan, ondanks dat ze niet helemaal op haar plek leek. Fayr leek het wel fijn te vinden dat ze er waren, maar de sfeer was nog altijd beladen. Ze moest iets doen. Iets om Fayr op te vrolijken. Vanmiddag hadden ze nog gekscherend gezegd dat ze huilfilms gingen kijken en ijs vreten. Nu was Fersephone er echter ook bij en...
          Ze legde haar bord aan de kant! "Ik heb een super idee," zei ze enthousiast. "We maken er vanavond gewoon een meidenavondje van! Geen jongens toegestaan. We gaan gewoon de hele avond roepen dat jongens kut zijn, en ons vol vreten en spelletjes doen en film kijken. Gewoon even afleiding zoeken. En wat we met Romeo doen of Fox of wie dan ook, dat zien we morgen wel weer." Ze keek even naar Fersephone die op de grond zat. "We pakken gewoon jouw matras erbij en dan kom je gewoon een nachtje bij ons slapen. Gezellig toch?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi



    Dezi aarzelde. Dat had ze zich natuurlijk ook al afgevraagd. ‘Het is moeilijk om beter te worden dan wie je was als je niet weet wat je valkuilen waren.’ Ze keek hem aan. ‘Toch?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Ik help wel,’ bood Fox aan. Het was nou niet alsof hij wat beters te doen had. Hij wist niet of het ook voor Onyx’ kleren gold, maar als hij in zijn schoenen had gestaan, had hij zo min mogelijk spullen van Onyx willen aanraken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          "Met heel veel chocola," zei Fayr langzaam. Ze keek afwachtend naar haar zus en hoopte plotseling heel erg dat Phone het ook een goed idee zou vinden. Samen met Vienna en haar zus een meidenavondje klonk haar wel als muziek in de oren. "En ijs." Nu ze wat voedsel achter de kiezen had, voelde ze zich alweer ietsje beter. Ook dat Romeo's stomme plannen zouden mislukken zag ze wel zitten en ze vertrouwde erop dat Jester slim genoeg was om niet te verdrinken in die plas bloed waar die creep het over gehad had. "Met Agami erbij is het al helemaal een meidenavond," voegde ze er nog zachtjes aan toe.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    "Misschien," zei hij zachtjes. Daar had ze wel een punt. Het was ook zijn angst geweest, waarom hij niet zijn geheugen door Zebediah had willen laten verwijderen. Als hij niet zelf wist wat hij gedaan had, kon hij ook niet de verandering behouden die hij doorgemaakt had. "Goed, ik zal het je vertellen. Maar zeg het alsjeblieft niet tegen Jester dat ik je dit toevertrouwd heb, want ik heb een vaag vermoeden dat híj me dan vermoord." Hij glimlachte even naar Dezi om zijn woorden. "Heeft Jester je al iets verteld over wat er gebeurd is? Dan kan ik daar misschien iets makkelijker op inhaken."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Ik tref het wel met m'n kamergenoten wat dat betreft," merkte Jester droogjes (en tot zijn verbazing) ook voor de grap op. "Thanks man."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    ‘Hij zei alleen dat ik drie mensen heb geprobeerd te vermoorden. En dat ik iets heb gedaan waardoor Onyx een mes langs mijn gezicht haalde. En dat ik dat verdiend had.’ Ze boog haar hoofd en staarde naar haar voeten. ‘Maaya zegt dat het een gebrek aan zelfbeheersing was waardoor ik mijn gave niet onder controle had. En dat iedereen dat weleens overkomt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Oh ja! Ik ga haar meteen vragen." Vienna stond al op van het bed en keek naar het blondharige meisje op de grond. Ze had nog niets gezegd over het idee. Fersephone zuchtte. "Ik denk dat ik mijn kussen maar moet gaan halen dan?" Ze kreeg een grijns op haar gezicht en Vienna maakte en sprongetje in de lucht van blijdschap. Heerlijk, meidenavond! Ze liep de gang in en klopte bij Agami op haar deur. Het meisje bleek echter niet in haar slaapkamer te zijn... Ze had haar iNet al tevoorschijn gehaald, maar bleek dat dat niet nodig was, toen het meisje in de woonkamer spelletjes bleek te doen met Merrin en Adam.
          "Agami," riep ze het meisje. "We gaan een meidenavond doen. Doe je mee?" Ze keek even naar de jongens aan de andere kant van de tafel. "Sorry jongens, only girls."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Mer en ik kunnen best een pruik op doen hoor,’ zei Adam met een flauwe grijns tegen Vienna. ‘En meepraten over jongens.’ Hij keek Agami even aan. Hij vond het leuk dat ze met de meiden samen wat gingen doen, zo kon ze misschien wat meer aansluiting vinden. ‘Nee hoor, veel plezier!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



    Verrast keek ze op van haar hand kaarten. Een meidenavond? En Vienna en de rest wilden haar daarbij hebben? Dat had ze eigenlijk niet verwacht, de anderen leken best close altijd met elkaar en ze had er nooit echt bij gehoord. Maar nu had ze haar naam en dat veranderde dingen. Nenya zou het bijna vergeten zijn door alle problemen, maar haar Naamexamen had ze wel gehaald. Ookal voelde het eeuwen geleden.
          "Een meidenavond?" Het meisje keek met een steeds groeiende glimlach even heen en weer tussen Vienna en de twee jongens. Eigenlijk wilde ze er wel heel graag heen. Erbij horen. "Thanks," zei ze verlegen tegen Adam en ze voelde zichzelf enthousiast worden. Ze legde haa.r kaarten neer en kwam overeind. "Maken we het spelletje een volgende keer af!" beloofde ze. Daarna draaide ze zich om naar Vienna en knikte enthousiast. "Ja, ik doe heel graag mee. Leuk!"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Zijn gezicht vertrok. "Ik mag Maaya absoluut niet, maar ik zou op het moment willen dat Maaya gelijk had. Dan was dit allemaal niet zo ingewikkeld geweest." zei hij zuur. Hij twijfelde even. Wat moest hij haar wel vertellen en wat niet? Hij had een vaag vermoeden dat als hij Dezi zou vertellen dat ze Adam verkracht had, dat de rapen dan helemaal gaar waren. Dan beschaamde hij het lichte vertrouwen dat Adam in hem had, en dat was al zo weinig. Tot misschien wel bijna niets. "Waarom Onyx dat mes langs je gezicht gehaald heeft, dat is denk ik niet aan mij om je te vertellen. Ik..." Hij aarzelde. "Het was inderdaad iets ergs.."
          Hij zuchtte. "Het andere kan ik je wel vertellen. Omdat..." Wauw, waarom was dit zo lastig? "Omdat ik er ook deel vanuit maakte. Niet zo erg als jij, maar deels." Yrla speelde even mijn zijn vingers. Waar te beginnen? "Een aantal weken terug heb je bezoek gehad van een van de leerlingen op school. Een slecht iemand, die alles eraan doet om mensen voor zijn karretje te spannen. Hij had een gave die je kan manipuleren om te doen wat hij wil. De jongen - waar we liever niet over praten - had je wijsgemaakt dat de jonge leerlingen gevaarlijk waren, omdat zij meer bijzondere gaven hebben. De jongsten zijn gekomen om ons, de oudere generatie, te verdringen. Maar je moet je nu heel goed beseffen, Dezi. Dat was een grote leugen." Hij zuchtte. "We trapten er allebei in. Hebben dingen gedaan die niet konden, maar uiteindelijk had je iemand uitgekozen die je weg wilde hebben. Adam, of eigenlijk 8175, aangezien hij nog geen naam heeft. Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar jullie ruzie werd steeds groter en groter. Jij wilde graag iets en Adam verdedigde zich. We probeerden tussen zijn vriendschap met Merrin te komen. En op het laatst toen hij duidelijk liet blijken dat hij niet naar je zou luisteren, werd je woest. In je woede heb je heel gericht ijspegels op de jongens afgegooid. Het was een bewuste actie, Dezi. Geen ongeluk."
          Hij aarzelde even, maar maakte toen van het verhaal iets wat hopelijk in hun voordeel zou werken. "Die jongen is er gelukkig niet meer, Dees. Maar je moet wel weten dat hij tot de Rhinos behoorde en ik kan me zo voorstellen dat hij het stokje aan hen heeft overgedragen. Ze willen de school overnemen, hoe belachelijk dat ook klinkt. En het liefst met zoveel mogelijk geweld. Dus als je echt beter wil worden en niet weer in dezelfde valkuil wil vallen, dan raad ik je aan om niet met hen om te gaan. Zeker niet met Romeo. Ga gewoon met de Lions om, zij zijn wel oke. Of wij kunnen samen weer leuke dingen gaan doen. Of met Jes."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox kwam ook overeind. ‘Leuke kamergenoten als ik zijn dan ook zeer zeldzaam. Die krijg je pas naar jaren van trouwe toewijding.’ Hij grijnsde naar Fire. Daarna haakte hij zijn arm door die van Jester. ‘Kom op! We gaan je troep opruimen, film kijken en ergens pudding vandaan toveren want daar heb ik zin in. Hé – jij kan onze lieve Yara vást overtuigen dat wij na deze zware dag een heerlijke chocoladepudding hebben verdiend.’
          Heel even schoot er een beeld voor zijn ogen langs waarmee hij zo met Zebediah door de eetzaal had gelopen, waarbij hij er ook altijd voor zorgde dat Fox extra toetjes kreeg. Er trok een gevoel van gemis door hem heen waar hij zo van schrok dat hij in een reflex zijn arm uit die van Jester lostrok en met grote ogen voor zich uit staarde. Hij walgde van zichzelf – hoe kon hij Zebediah missen?


    Every villain is a hero in his own mind.