• Hoi Allemaal,

    Afgelopen week was het ons scouting zomerkamp. In amper vier weken tijd heb ik met een paar mede stafleden een geheel zomerkamp uit de grond gestampt. We mochten met onze luchtscouting een tentenkamp opbouwen naast de taxibaan van het plaatselijke vliegveld.

    We hoefde hier niets voor te betalen, ook stroom en water mochten we van de buurman gebruiken zonder betaling. De Wc-kar en douches met kranen werden gesponsord door iemand zijn werk, ik had 2000 gratis klimaatneutrale wegwerpbekers geregeld en zo gingen we aan de slag.

    Leiding van zaterdag tot zaterdag zoals altijd. Mijn groep, de jongste van zondag tot en met woensdag en de twee oudere groepen van zondag tot en met vrijdag. Vanwege de corona en afstand hadden we meer opbouw tijd nodig dan normaal.

    We hadden geregeld dat de directeur langs zou komen met een oud vliegtuigje , een oud lid kwam langs met een moderne vliegtuig, de plaatselijke valkenier kwam langs met een buizerd en uil, we hebben bubbelbal gedaan en de buurman gaf een paar shows met zijn modelvliegtuigen. Er waren opnames voor een jaguar die niet uit was en we mochten na 8 uur in de avond over het vliegveld wandelen en waren de nachtwacht. Dit zorgde ervoor dat ik met een heli en vliegtuig op de foto kon en op amper 2 meter erbij kon. Ik had hem kunnen aanraken maar dat vond ik niet netjes ;)

    ik heb de uil mogen vasthouden en mogen aaien. De kinderen vonden het prachtig. Naar alle vliegtuigen werd gezwaaid, verschillende vliegtuigen en heli's waren erg nieuwsgierig dus kwamen ze even de taxi baan af na hun landing om dichterbij te kunnen zien.

    Het was zo bijzonder om zo last minute zoveel gaafs te kunnen regelen en te zien hoeveel mensen er met je mee gaan denken en geven. Daarnaast waren zoveel ouders zo ongelofelijk dankbaar dat we wat cadeautjes kregen en heel veel mooie woorden over onze vereniging. Ook staan we in meerdere plaatselijke kranten en op meerdere facebook berichten van bedrijven die langs gekomen zijn.

    Het was zo gaaf, dat ik het wel even moest delen met jullie ;)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wow, dat klinkt inderdaad echt als een mooie ervaring! Een om voor altijd te onthouden (:


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ahh cool!!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.