• Hoi hoi Quizletters,

    Ik ben op zoek naar een notitieboekje van A5-formaat met de ene bladzijde blanco en de andere pagina gelinieerd. Nu kan ik dat gewoon nergens vinden (een leuk, blanco notitieboekje an sich is al hels om te vinden).

    Weet iemand van jullie waar ik een (leuk) notitieboekje kan vinden met dus om en om blanco/lijntjes?
    Of waar ik zelf een notitieboek zou kunnen ontwerpen?

    Ik wil specifiek géén ringband, dus navul is geen optie.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb ooit zo'n boekje gekocht, maar dit was in een lokale zaak. Je kan misschien wel de kantoorartikel winkels in je stad afgaan? Daar zal er vast wel één tussen zitten die dit heeft.
    Mocht dit niet lukken, kun je eventueel ook kijken naar Leuchtturm? Die heeft niet één helft blanco, één helft lijnen, maar stippen. Dan kun je op de stippen zelf makkelijk je lijnen tekenen en ik weet niet precies waar je de blanco voor nodig hebt, maar als de stippen niet in de weg zitten, kan het misschien wel handig zijn. Eén van mijn docenten zweert in ieder geval bij dit merk als veldboekje, waarin je zowel aantekeningen als tekeningen moet maken.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2020 - 21:25 ]


    Stenenlikker

    Delahaye schreef:
    Ik heb ooit zo'n boekje gekocht, maar dit was in een lokale zaak. Je kan misschien wel de kantoorartikel winkels in je stad afgaan? Daar zal er vast wel één tussen zitten die dit heeft.
    Mocht dit niet lukken, kun je eventueel ook kijken naar Leuchtturm? Die heeft niet één helft blanco, één helft lijnen, maar stippen. Dan kun je op de stippen zelf makkelijk je lijnen tekenen en ik weet niet precies waar je de blanco voor nodig hebt, maar als de stippen niet in de weg zitten, kan het misschien wel handig zijn. Eén van mijn docenten zweert in ieder geval bij dit merk als veldboekje, waarin je zowel aantekeningen als tekeningen moet maken.

    Je kunt ze ook blanco en met lijntjes krijgen! Maar inderdaad niet één kant blanco, één kant lijntjes.

    Ja ik ken dit soort boekjes inderdaad, ik wilde er ook ooit een, maar nooit echt een goede kunnen vinden. ): Misschien kan je een grote teken of schrijfwinkel proberen?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    ik weet dat ze helemaal blanco in ieder geval wel bij de Hema hebben. Van leuchtturm heb ik wel eens agenda's gezien waarvan de linkerpagina agenda was en de recht lijntjes, dus wellicht hebben ze ook notitieboekjes.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Misschien eens bij de action proberen? Soms hebben ze, verbazingwekkend genoeg, ook weleens dingen liggen die je juist net nodig had of handig zijn om te hebben.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Delahaye schreef:
    Ik heb ooit zo'n boekje gekocht, maar dit was in een lokale zaak. Je kan misschien wel de kantoorartikel winkels in je stad afgaan? Daar zal er vast wel één tussen zitten die dit heeft.
    Mocht dit niet lukken, kun je eventueel ook kijken naar Leuchtturm? Die heeft niet één helft blanco, één helft lijnen, maar stippen. Dan kun je op de stippen zelf makkelijk je lijnen tekenen en ik weet niet precies waar je de blanco voor nodig hebt, maar als de stippen niet in de weg zitten, kan het misschien wel handig zijn. Eén van mijn docenten zweert in ieder geval bij dit merk als veldboekje, waarin je zowel aantekeningen als tekeningen moet maken.


    Ben ik al geweest ;) niet kunnen vinden wat ik zocht. En ik heb al notitieboekjes met stippen, maar dat vind ik niet fijn 🙈

    Revan schreef:
    (...)
    Je kunt ze ook blanco en met lijntjes krijgen! Maar inderdaad niet één kant blanco, één kant lijntjes.


    :( sad. Dat zou zo ideaal zijn als 'dagboek' met aan de ene kant een foto en aan de andere kant tekst/een gedichtje.

    Ristridin schreef:
    Ja ik ken dit soort boekjes inderdaad, ik wilde er ook ooit een, maar nooit echt een goede kunnen vinden. ): Misschien kan je een grote teken of schrijfwinkel proberen?


    Nooo :( dus dan is dit wellicht een onmogelijke zoektocht? Ben hier al langs de kantoor- en hobbywinkels gegaan, maar tot nu toe geen succes.

    Lancome schreef:
    ik weet dat ze helemaal blanco in ieder geval wel bij de Hema hebben. Van leuchtturm heb ik wel eens agenda's gezien waarvan de linkerpagina agenda was en de recht lijntjes, dus wellicht hebben ze ook notitieboekjes.


    Ja, maar bij de HEMA's hier heb ik ze alleen zien liggen op A4-formaat (te groot) of met een soort Barbievoorkant en dat heb ik liever niet 😅 Oeh, dan ga ik toch even online voor Leuchtturm kijken of ik iets kan vinden.

    Hierophant schreef:
    Misschien eens bij de action proberen? Soms hebben ze, verbazingwekkend genoeg, ook weleens dingen liggen die je juist net nodig had of handig zijn om te hebben.


    Ik uhm kom iets te vaak bij de Action, oeps... (4x in de week is geen uitzondering) maar kan daar alleen met lijntjes vinden :/


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Omg Moleskine heeft zoiets!

    De Moleskine Two-Go
    Alleen is er nog maar 1 op voorraad en m'n telefoon leeg dus ik kan niet bestellen xD Maar nu weet ik wel op welke term ik moet zoeken.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Omg Moleskine heeft zoiets!

    De Moleskine Two-Go
    Alleen is er nog maar 1 op voorraad en m'n telefoon leeg dus ik kan niet bestellen xD Maar nu weet ik wel op welke term ik moet zoeken.


    Oeh, wat goed! Ik ga dit ook onthouden mocht ik er ooit nog een willen!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Oeh, wat goed! Ik ga dit ook onthouden mocht ik er ooit nog een willen!


    Ik heb er zojuist een besteld op Amazon.nl voor 12,10 (wat gewoon 10 euro goedkoper is dan bij bol.com en 8 euro goedkoper dan De Bijenkorf, lol). Ben heel benieuwd!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mijn Moleskine Two-Go is binnengekomen vandaag en hij is echt geweldig. Hij is iets kleiner dan A5 maar ook iets groter dan A6. En hij is zo mooooooooi, voelt zo fijn. De pagina's zijn glad, ik weet niet of m'n vulpen erop blijft zitten... Maar ik wilde sowieso een mooie, bijpassende pen erbij kopen. Er zijn 144 pagina's (72 blanco, 72 gelinieerd), dus dan kan ik ook mooi 4 pagina's per week gebruiken. Yay, ik ben hier zo blij mee :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly