• De stelling van deze week luidt:
    Het is beter om kinderen genderneutraal op te voeden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben op zich wel voor de vrijheid van kinderen om zelf te kiezen met welk speelgoed ze willen spelen/welke kleren ze willen dragen en dat ze dus niet enkel maar speelgoed/kleren van één gender mogen kopen. Maar op zich... Het aantal mensen die transgender zijn, is zo laag dat ik niet echt het nut zie om iedere ouder te verplichten hun kind genderneutraal op te voeden, zolang ze hun kind maar accepteren als die toch transgender blijkt te zijn.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Zelf denk ik dat het goed is om kinderen bij te brengen dat ze zelf mogen bepalen wie ze zijn, wat ze willen worden, wat ze dragen en waar ze van houden. In mijn ogen hou je het zo open, geef je de vrijheid en breng je ze dat automatisch bij.
    Maar of het beter is? Nee dat weet ik niet zo goed, het is belangrijker dat het geaccepteerd wordt, zoals Promare al zegt.


    Let everything happen to you: beauty and terror. Just keep going. No feeling is final.

    Promare schreef:
    Ik ben op zich wel voor de vrijheid van kinderen om zelf te kiezen met welk speelgoed ze willen spelen/welke kleren ze willen dragen en dat ze dus niet enkel maar speelgoed/kleren van één gender mogen kopen. Maar op zich... Het aantal mensen die transgender zijn, is zo laag dat ik niet echt het nut zie om iedere ouder te verplichten hun kind genderneutraal op te voeden, zolang ze hun kind maar accepteren als die toch transgender blijkt te zijn.


    Ik sluit mij hierbij aan. c:
    Het is ook beetje het inzicht wat het kind wil, als ik een kind had, een jongen, en hij wilt spelen met poppen, moet hij dat zelf weten, ik kies niet voor hem wat leuk speelgoed is en wat niet etc.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    bels schreef:
    Zelf denk ik dat het goed is om kinderen bij te brengen dat ze zelf mogen bepalen wie ze zijn, wat ze willen worden, wat ze dragen en waar ze van houden. In mijn ogen hou je het zo open, geef je de vrijheid en breng je ze dat automatisch bij.
    Maar of het beter is? Nee dat weet ik niet zo goed, het is belangrijker dat het geaccepteerd wordt, zoals Promare al zegt.


    26 - 02 - '16

    Oneens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ligt eraan in welke mate.

    Ik ben een zeer grote voorstander van genderneutraal spelen. Iets wat ik in mijn vak veel te weinig zie tot mijn spijt (kinderopvang). Gelukkig is het dagverblijf waar ik werk op een zelfde standpunt als ik zelf, bij ons mogen alle kinderen overal mee spelen. Ik heb wel eens stage gelopen en gezien dat jongens geen roze beker mogen of geen jurken mogen van de ouders die het op het geloof gooide. Ik zal ten alle tijden respectvol met keuzes van ouders omgaan, maar dat is wel iets waar ik het niet mee eens ben.

    Toch zie je vaak dat poppenhoeken gericht zijn op meisjes en autohoeken en het speelgoed op jongens.

    Ik vind wel dat je kinderen goed moet leren het verschil tussen jongens en meisjes. In mijn ogen wordt je geboren als jongen of als meisje en aan de hand van meisjes hebben een plasser en jongens een piemel, moet je ze het verschil kunnen leren maar ik vind ook dat je ze moet leren op te staan voor mensen die dit anders voelen/ vinden of zien.

    Dus geheel genderneutraal opvoeden ben ik het niet geheel mee eens, wel van een flink stuk meer bewustwording creëren.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan