• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Haar blik viel op Yrla die met Maaya aan de bar stond. Ze schonk hem even een korte glimlach, die hij ook beantwoordde. Toen ze langs hem heen liep, hield hij haar even tegen. Zijn vingers op haar schouder bezorgde haar de kriebels, ondanks dat de beweging zo klein was. En het liet haar onbewust de greep op Fire zijn arm versterken. "Buffalo meiden op drie uur," hoorde ze hem fluisteren. Ze volgde de richting waarin hij wees en schoot toen toch zachtjes in de lach. De twee meisjes hadden nog stukken rode smurrie in hun haren zitten en hoewel ze het droegen alsof het bij hun kostuum hoorde, kon Fersephone aan hun chagrijnige gezichten zien dat dit niet de bedoeling was. "Wat heb je ermee gedaan?" vroeg ze, terwijl ze haar lach achter haar hand verborg. Yrla maakte een gebaar met zijn vingers dat klein betekende. "Beetje lijm erin, beetje maar."
          De grijns op zijn gezicht vertelde dat dit ook waarschijnlijk het plan was geweest en grijnzend sloeg ze hem tegen zijn arm. "Lul," en daarmee was de kous af. Ze zag hoe Yrla voor een moment een blik met Fire uitwisselde en verborg toen zijn mond achter zijn hand, zodat alleen zij het zou horen. "Have fun," zei hij grijnzend, terwijl hij met zijn wenkbrauwen wiebelde. Ze keek hem even met een dodelijke blik aan en duwde Fire snel iets verder richting de bar, voor Yrla ook maar iets in zijn hoofd haalde. Daar had ze absoluut geen zin in. Ze keek even opzij naar Fire. "Wat is het vanavond? Wel of geen alcohol?" vroeg ze grijzend. Het onderonsje met Yrla had er in ieder geval voor gezorgd dat ze zich niet zo opgelaten voelde.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2020 - 23:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Emil


    Emil was verrast toen hij Nenya’s stem hoorde. Toen hij zich omdraaide en haar in een schitterende jurk zag staan, bloeide zijn hart op. Alle kleuren leken rondom haar altijd tien keer mooier dan bij anderen.
          ‘Dank je. Jij ziet er ook… prachtig uit.’
          Er trok een blos naar zijn wangen toen hij zich realiseerde dat Jester nog vlak achter hem stond.
          ‘Maar uhm, ik zal wel even op de gang wachten. Of – beneden in de woonkamer,’ verbeterde hij zich haastig omdat hij niet opdringerig wilde lijken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



          Vanbinnen begon ze te gloeien door het compliment. Even was ze bang geweest dat de rok en de haarband te roze zouden zijn, maar ze waren wel echt paars. Vienna én Fayr waren dat met haar eens geweest, dus ze had gehoopt dat het ermee door kon. Anders had ze Jasmine natuurlijk ook nog. 'Dankjewel,' zei ze en kon het niet laten om toch even een rondje te draaien. Dat Jester ook nog in de kamer stond was ze even vergeten tot ze hem ineens plagend hoorde fluiten. 'Oh, ja is goed,' zei ze vlug. 'Het duurt toch niet lang, denk ik.' Vragend keek ze richting de roodharige jongen.
          Die stond met een scheef hoofd en een veel te onheilspellende glimlach naar hen te staren.
          'Ach houd op,' zei ze tegen hem, maar de glimlach kwam niet van haar lippen vandaan. Ze stapte opzij zodat Emil er langs kon en probeerde de tintelingen in haar maag te negeren toen hij vlak langs haar liep. Helemaal niet zo heel vlak, waarschijnlijk, maar zo voelde het wel. Haar hart bonsde nu al in haar keel. Ze wachtte tot Emil de deur weer dichtgedaan had en stapte toen ietsje verder de kamer in.
          'Je wangen zijn rood.'
          'Jouw haren ook,' zei ze meteen terug en tot haar verrassing schoot hij in de lach.
          'Maar de mijne zijn het altijd.' Jester gaf haar een knipoog en trok daarna een iets serieuzer gezicht. 'Is alles oké?'
          Nenya aarzelde. '...Nee?' Ze friemelde even nerveus met het puntje van haar haren. 'Ik- Weet je wie Kris is?' Bij het begin beginnen, ofzo. Toch? Als ze het maar niet over Nish had.
          Alle vrolijkheid verdween meteen van Jesters' gezicht. 'Heb je iets gezien? Over hem?' Hij schudde even kort zijn hoofd. 'Ja, ik kende hem van het nablijven. Hij was Fox vriend, tot hij verdween.'
          Nenya knikte. 'Fox vroeg me vanmiddag of ik kon voorspellen of hij nog leefde.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Oh shit.
          'En?' vroeg hij ongeduldig. Ondanks dat hij zelf echt wel beter wist, hoopte hij toch, ergens, dat de jongen nog leefde. Dat er een mogelijkheid was dat hij terug kon komen en dat Fox en hij weer samen zouden kunnen zijn. Als het tussen Onyx en hem niet meer kon gebeuren, had hij een ander stel nodig om nog een beetje voor te kunnen hopen.
          Nenya beet op haar lip en dat vond Jester geen goed teken. 'Ik weet het niet,' zei ze zachtjes. 'Maar ik ben wel ergens anders achter gekomen. Fox... ik denk dat hij in gevaar is. Ik- uhm, ik kan het niet goed uitleggen waarom. Alsof hij... kwetsbaar is, ofzo?' Ze bewoog ongemakkelijk met haar benen en keek hem niet aan. 'Ik heb niets gezien. Niets echts. Maar als ik dat tegen hem zeg... iets in me schreeuwt dat dat een heel slecht idee is.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



    Iets? Vooral de herinnering aan Nish.
          Agami keek aarzelend naar haar leider op. 'Wat moet ik straks zeggen? Als ik eerlijk ben, breng ik hem misschien wel enorm in gevaar. Maar liegen... dat is ook niet goed.'
          'Waarom zou je hem in gevaar brengen met de waarheid?'
          Agami haalde haar schouders op. 'Gewoon. Een gevoel.'
          Nish.
          Misschien had ze zich beter kunnen bezighouden met Fox' toekomst dan die van Kris. Als hij echt in gevaar was, dan zou ze het misschien kunnen zien aankomen en tegenhouden. Dat klonk in ieder geval een heel stuk makkelijker dan iemand zoeken die ze helemaal niet kende.
          'Komen al je visioenen uit?'
          Ze schudde haar hoofd. 'Niet allemaal. Die over Onyx niet, en daarna nog meer.'
          Even bleef Jester stil en ze zag hem naar het raam kijken voor hij antwoord gaf. 'Die gevoelens van jou hebben de vorige keer een leven gered,' besloot hij langzaam. 'Dus die in de wind slaan lijkt wel heel erg stom. Dus...' Hij trok even een gezicht en haalde zijn iNet tevoorschijn. Hij keek ernaar, klikte iets aan en drukte het apparaat daarna toch weer uit. 'Zeg maar dat je hem gezien hebt. Heel even maar, genoeg om te weten dat hij nog leeft, maar meer niet. Stel dat het niet zo is, dan was het gewoon jouw gave die een andere tijdlijn zag dan de echte. Stel dat het wel zo is, no harm done. Als het hem in gevaar brengt om te denken dat Kris '
    dood is, dan moeten we daar iets aan doen. En dat je niks zag betekent niet dat hij echt dood is.'
          'Ik zag niet niks.'
          Jester viel halverwege een ademteug stil.
          Agami speelde met de punt van haar haren. 'Ik- ik dacht even dat ik iets zag. Maar het kon ook gewoon de herinnering zijn aan de foto die Fox me heeft laten zien.'
          'Kan je met je gave in het verleden kijken?'
          'Nee.' Toen het stilbleef keek ze vragend naar hem op. 'Dus... zeggen dat hij leeft?'
          Jester keek nog eens uit het raam, en knikte. 'Ja.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



          Ze verborg vlug haar hand achter haar rug toen ze de stem van de jongen herkend had en probeerde zo gauw mogelijk weer van haar gave af te komen. Naast haar kwamen eerst twee pompoenen direct dreigend de lucht in en zakten daarna langzaam weer neer. Damon had niet bewogen (wat wel een beetje creepy was, zeker met de smink op zijn gezicht). Hij droeg verder alleen maar zwart en was zelf ook haast een schaduw.
          'Damon,' groette ze de jongen terug, vooral om tijd te winnen en zich te proberen te herinneren waar hij om gevraagd had. 'Ik- ik heb Dezi's nummer wel. Denk ik.' Ze haalde vlug haar iNet uit haar broekzak (wat minder soepel ging dan ze gehoopt had) en zocht het Dezi's contact op. Ondertussen had Damon zijn iNet ook tevoorschijn getoverd, en hij toetste het nummer geduldig van haar over.
          'Bedankt,' zei hij en hij grijnsde naar hen. Fayr deed haast onbewust weer een stapje achteruit. 'Fijne avond, ik ga een draak wakker bellen.' En met die woorden verdween hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    ‘Laten we maar gewoon beginnen met wat fris,’ antwoordde Fire, die er nog niet helemaal uit was of hij vanavond alcohol wilde gaan drinken of niet. De schoolleiding was aanwezig, dus hij verwachtte niet dat er hele rampzalige dingen zouden gebeuren. Maar hij was er nog helemaal uit wanneer het risico om zelf iets stoms te doen groter was; als hij helemaal nuchter was of als hij juist wat op had en niet alles tien keer overdacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    Emil hoopte maar dat er niets ernstigs aan de hand was, maar zo vlak voor het feest met je leider willen spreken deed je vast niet zomaar. Zou ze weer een visioen hebben gehad? Misschien ging er vanavond wel weer iemand dood. Een gespannenheid trok naar zijn schouders. Het was niets voor hem om zo pessimistisch te denken, maar omdat Nenya’s eerste voorspelling waar hij bij was geweest zo ontzettend heftig was geweest en hij automatisch steeds haar geschokte gezicht zag, was het moeilijk te vergeten.
          Hij draaide zijn hoofd opzij toen hij voetstappen op de trap hoorde. Samen met Jester kwam ze de trap af. De twee kleinsten van de afdeling, het was wel een grappig gezicht.
          Emil glimlachte toen hij Nenya’s blik ving. Nog steeds leek ze in gedachten, maar haar lippen krulden omhoog toen ze hem zag en zijn hart sprong rond in zijn borst. Hij gaf een knikje naar Jester toe die langsliep en legde een hand op Nenya’s onderrug. Na een korte aarzeling, boog hij zich iets om haar wang te kunnen kussen ter begroeting.
          ‘Hé, dat was inderdaad kort. Hopelijk was er niets ernstigs aan de hand?’ Toch ietwat bezorgd keek hij haar aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Oke, dat was raar." Ze kon het nog niet helemaal volgen wat de jongen nu precies van hen had gewild. Maar voor wat er gebeurd was, was hij verdacht... aardig. "Ben ik de enige die schrok?" vroeg ze zachtjes fluisterend en met een blos op haar wangen aan haar beste vriendin.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla had voor hen beiden een biertje gepakt en had zich na zijn onderonsje met Fersephone weer teruggedraaid naar het meisje. Ergens voelde hij nog altijd de jaloezie prikken als hij Fersephone samen met Fire zag. Maar daar commentaar opgeven, dat bracht hem waarschijnlijk alleen maar in de problemen. Hij tikte Maaya even zachtjes aan (wat hij zelf heel gedurfd vond). "Nog een reden waarom mensen me niet mogen waarschijnlijk," zei hij grijnzend. Hij wees in de richting van de twee Buffalo meisjes en vertelde wat hij had uitgespookt in hun badkamers. Stiekem was hij er nog best trots op ook, zijn grap was best leuk geworden zo. Hij kon zich al voorstellen hoe erg de meiden gegild moesten hebben.
          Over Buffalos gesproken... Yrla liet zijn ogen over de zaal glijden op zoek naar Nish. Hij hoopte ergens dat Nish onder de douche had gestaan, het zou een goed begin zijn van hun vriendschap weer. Al moest hij ook eerlijk bekennen dat hij niet zeker wist of Nish dit wel kon hebben. Vast wel. Hij kon zich niet herinneren dat hij eerder Nish echt chagrijnig had gemaakt met een van zijn acties.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Klinkt als een goed idee," zei ze tevreden. Ze wist nog niet zeker of ze wel helemaal aan de alcohol wilde gaan. Straks zei ze iets doms, of viel net dat ene wijntje verkeerd. En als dat gebeurde had ze meteen haar hele avond verpest met Fire. Dan was ze niet zo gezellig meer... Ze hield een fles in de lucht met een vragende wenkbrauw en schonk dat drankje voor hem in dat hij aanwees. Daarna schonk ze voor zichzelf een colaatje in en plofte neer op een van de barkrukken. Ze liet haar ogen even over de menigte staan, maar zag alleen nog Yrla en de zoetsappige tweeling (of nou ja, ze leken niet echt op elkaar, maar ze waren in ieder geval onafscheidelijk.)
          "Heb je eigenlijk nog veel gedoe in je House?" vroeg ze zich opeens af. De Lions waren na het laatste bezoek van Damon niet helemaal lekker uit elkaar gegaan, maar ze wist eigenlijk niet of Fire dat opgelost had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Maxwell



    Hij had niet wat bijzonders gedaan. Hij was een van de docenten en hij vond dat hij ook zo duidelijk herkend moest worden. Al had hij Halloween toch niet helemaal kunnen laten en had Maxwell onder zijn grijze denim jas een oranje shirt met uitgesneden pompoen ogen aangetrokken. Hij had zich als een van de weinige vrijwilligers opgegeven voor deze avond. En hoewel hij normaal niet zo van de schoolfeesten was, was dit een uitgelezen kans om misschien een glimp van de jongen op te vangen. Maxwell had zich opgesteld op de rand van het podium, dat eerder die dag opgebouwd was. Zo had hij een prachtig uitzicht over de leerlingen heen en hoewel hij het al wel verwacht had, was het lastiger om juist nu een student eruit te pikken. De studenten hadden namelijk allemaal wel heel erg hun best gedaan om zich te verkleden en hij zag genoeg maskers en schmink om gezichten te verbergen. Niet dat het hem wat uitmaakte, hij had de hele avond. En er was meer interessants gaande dan deze ene leerling.
          Het feit bijvoorbeeld dat hij straks de eer had om de tweede opdracht van de zuivering aan te kondigen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya



    Maaya trok haar wenkbrauwen op. Ze zag wat rode klodders in hun haren.
          ‘Dan hoop ik maar voor je dat Nemesis daar niet onder stond, anders krijg je een erg vervelende avond.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire haalde zijn schouders op. ‘Tony is hoe dan ook erg dwars sinds… die aanvaring met Onyx. Dat Dezi nu bij ons is komen wonen doet hem ook niet heel erg goed en ze trekt Vera en Serena ook erg naar zich toe. Fox is meer bij jullie te vinden dan bij ons…’ Hij lachte een beetje bitter. ‘Dus ja, het is nog steeds een zooitje.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Niemand op jou en Fersephone na wist dat ik het was," zei hij schouderophalend. "En anders doet ze haar best maar." Natuurlijk kende hij Nemesis haar reputatie wel een beetje, maar doordat hij Nish uit de weg was gegaan al die jaren was hij ook automatisch het meisje uit de weg gegaan. Hij wist in ieder geval dat het meisje straks met Jester op zou komen dagen en als zelfs Maaya hem daarvoor waarschuwde, dan moest het wel een pittige tante zijn. "Wordt een leuke date voor Jester vanavond dan," zei hij met een grijns. Maaya zou er toch wel snel achter komen.


    It's never gonna happen, Guys.