• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Rai



    Emil, duidelijk een andere naam. "Als wie of wat is hij verkleed? Misschien kan ik helpen zoeken," bood hij aan.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2020 - 20:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Daar heb ik weinig tegen in te brengen,’ antwoordde Nish. Er viel een stilte, hij wist niet goed wat hij eraan moest toevoegen. Het zou niet makkelijk worden voor Jester, hij wist niet of Onyx hem zou geloven als hij nu zijn gevoelens zou opbiechten. Hij zuchtte diep en schopte een steentje weg. Het voelde cru, nu hij net een beetje had geproefd van het hebben van een relatie en dat het nu zo snel weer over was. Hij had het verdiend, dat wist hij ook wel. Maar rot voelde het wel. ‘Wees heel voorzichtig,’ zei hij toen zacht. ‘Hij zit mentaal echt op het randje. Als je het hem vertelt en hij je wegduwt, is het puur uit angst en onzekerheid. Want wat ik heb gezegd is waar – hij is hartstikke verliefd op je. Veel meer dan… voor jullie uit elkaar gingen. We hebben er zo veel over gepraat, zelfs net nog, dat ik dat onmogelijk verkeerd opgevat kan hebben.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    'Whiskey is een minnaar die binnen elke relatie is toegestaan,' zei Onyx met een grijns. 'In mijn optiek, dan. Nu ik erover nadenk zijn zowel Jes als Nish wat jaloers aangelegd en moet ik er meestal van afblijven.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Nish. "Ik zou ze meteen allebei de deur uit- Wacht, wat?!" Hij keek Onyx even met opgetrokken wenkbrauw aan. Hij had duidelijk iets gemist. DUIDELIJK. "Jij en Nish samen?" vroeg hij onhandig. Maar hij had gisteren nog openlijk met Jester in de les zitten flirten, om heel eerlijk te zijn had hij bijna ook verwacht dat Onyx zou zeggen dat hij terug was bij de roodharige jongen. Hoewel hij er nog niet helemaal bij kon, spatte de chemie bij die twee er nog altijd af. En hoewel Jester en hij dan geen vrienden meer mochten zijn, hij wist wanneer iets serieus was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Het was even stil. 'Je had het niet hoeven vertellen,' zei Jester zacht. 'Je had kunnen proberen het zelf te fixen.' Hij keek naar de jongen op. Het was een rare situatie. Net nog zeggen dat je helemaal niet tussen twee mensen in wil komen en nu eigenlijk niet anders kunnen dan dat om degene van wie ze allebei zoveel hielden gelukkig te maken. Of nou, dat hoopte je dan maar. 'Bedankt, gast.' Veel meer dan dat viel er eigenlijk niet over te zeggen. Jester blikte achterom naar de school. 'Als je het niet meer ziet zitten is dat oké. Dan ga ik alleen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Emil


    Emil was met Astreal aan de praat geraakt en daardoor Nenya een beetje uit het oog verloren. Het was niet handig dat ze allebei niet zo groot waren. Na een tijdje stapte er iemand uit zijn blikveld weg waardoor hij haar eindelijk weer kon zien. Ze had gezelschap van een jongen gekregen. Een Buffalo of een Elephant, dat wist hij niet helemaal zeker. Aan haar houding zag hij dat ze zich niet echt op haar gemak voelde. Hij vergat spontaan zijn vriend gedag te zeggen en liep naar haar toe.
          ‘Sorry, ik werd opgehouden,’ zei hij en hij schonk haar een glimlach. Toen ze het glas had aangepakt, sloeg hij zijn vrije arm om haar middel. Automatisch duwde hij zijn borst iets naar voren terwijl hij de jongen aankeek en een klein knikje gaf waarmee hij zijn aanwezigheid erkende.
          Wat hij ook in zijn hoofd had gehaald, Nenya was zíjn date.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Dat had ik kunnen proberen,’ gaf Nish toe. ‘Maar met mijn egoïsme heb ik al genoeg mensen pijn bezorgd. En Onyx… Onyx is al door zo veel gegaan. Als zijn geluk binnen handbereik ligt, zou ik het mezelf nooit vergeven om hem daar via een hele lange omweg naartoe te sturen.’ Hij schudde zijn hoofd toen hij Jesters laatste zin horen. ‘Nee, ben je gek. Straks word je gesnapt en moet ik dát aan hem gaan uitleggen.’ Hij pakte Jesters pols en maakte hen onzichtbaar. ‘Let’s go.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Jep. Soms geef je best nuttig advies,’ zei hij met een glimlachje.
          Hij en Nish samen.
          Ja, het begon al te wennen. Hij kreeg het zelfs wat warmer toen hij terugdacht aan hoe lief Nish net was geweest en hoeveel openheid er tussen hen was. Misschien kriebelde er toch voor het eerst iets heel kleins in zijn maag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rai



    Rai trok een wenkbrauw op en moest stiekem lachen om de jongen die opeens op was komen dagen. "Ah, ik snap het. Het jaloerse vriendje. Don't worry man, ik was gewoon met Nenya aan het kletsen." Hij zette onbewust een kleine stap achteruit. Oké, tijd voor hem om hem te smeren, hier schoot hij niets mee op. Hij keek naar het Indische meisje en zette een charmante glimlach op. "Zo te zien heeft je date je gevonden. Het was leuk om je te leren kennen, Nenya. Zie ik je straks nog op de dansvloer?" Hij gaf het meisje een knipoog en draaide zich toen van haar weg. Akward!. Hier was hij dus geen ene moer mee opgeschoten.
          Als hij niet opschoot was het feestje al voorbij voor hij de jongen überhaupt gevonden had en hij wist dat Maxwell er niet blij mee zou zijn als hij hem niet zou vinden. Hij liet zijn ogen door de zaal gaan. Er waren zoveel mensen onbekend verkleed en daarnaast herkende hij vooral de Rhinos en de Buffalos. Van het Panther house had hij nauwelijks verstand. Alhoewel... Zijn oog was blijven haken op een wel heel sexy gekleed meisje, waarvan iedereen wist wie ze was. Dat verhaal was de hele school doorgegaan. Hij wist niet hoe hij het zou doen, maar hij had daar waarschijnlijk meer kans dat diegene hem zou helpen. Hij had hier nog nauwelijks de kans gekregen naar haar vrienden te vragen.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2020 - 21:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Emil


    Emil voelde zijn wangen gloeien bij die benaming en hij trok vlug zijn arm terug terwijl hij Nenya opgelaten aankeek. ‘Sorry. Ik… kreeg het gevoel dat je je niet zo bij hem op je gemak voelde. Ik wilde niet… jaloers overkomen,’ hakkelde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Uh..." Hij knipperde verbaasd met zijn ogen. Ja, nuttig advies. Dat zou het vast zijn... Hoopte hij. Hij keek een beetje onbeholpen naar Maaya. Het feit dat Nish en Onyx samen waren zat hem niet helemaal lekker. Ja, hij gunde het hen allebei gek genoeg heel erg (gek genoeg, nou ja, je snapt vast wel waarom die woorden), maar hij wist niet of dit wel de goede stap was. Wat hij tussen Jester en Onyx had gezien zat hem niet helemaal lekker. Moest hij Nish daarvoor waarschuwen? Alleen het idee al maakte hem naar.
          En dus gooide hij het maar over een hele andere boeg. Maaya plagen (ja zelfs dat) was makkelijker dan de confrontatie met Nish aangaan. "En jij dan, Maaya? Wordt het niet tijd dat we een leuke jongen voor jou uitzoeken? Ik ben blijkbaar de perfecte wingman," zei hij grijnzend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rai



    "Dezi, niet waar?" vroeg hij, terwijl hij naast het meisje ging staan. Hij moest dit keer maar gewoon direct op zijn doel afgaan, niet moeilijk doen, niet gezellig. Hij stak het meisje een wijntje toe, terwijl hij voor zichzelf ook een nieuw glas drinken gehaald heeft. "Ik zoek naar een van je huisgenoten, en ik hoopte dat je me daarmee kon helpen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Misschien moet je jezelf eens voorstellen,’ antwoordde Onyx terwijl hij tussen de twee heen en weer keek. ‘Dat ze vrijwillig de avond met jou doorbrengt is toch wel een prestatie. Bovendien hou jij wel van een uitdaging en geef toe… Van die jurk zou ik bijna hetero worden.’
          Hij zag Maaya’s ogen verwijden en er kwam zelfs een blos op haar wangen.
          Onyx grinnikte. Zaterdag dacht ze nog dat het een onmogelijke opgave was om te veranderen, maar hij zag het hier voor zijn ogen gebeuren. Normaal had ze alleen nors geantwoord, maar nu leken woorden werkelijk bij haar binnen te komen.
          Natuurlijk kon ze maar twee of drie van zulke opmerkingen hebben voor ze weer omsloeg – hij herkende dat maar al te goed – maar ergens was het wel grappig om te zien hoe ze was nu ze haar muren ietsje had laten zakken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    Dezi bekeek de jongen van top tot teen. ‘Zo zo… Dat is nog eens een teleurstellende reden om een gesprek met iemand aan te knopen.’ Niettemin nam ze het wijntje aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Samen liepen ze weer terug naar de school en glipten via een achteringang naar binnen om te vermijden dat ze tegen iemand zouden opbotsen. De mentoren hadden de dossiers nu in hun kantoor opgeslagen. Jester wist dat omdat hij even het beste staaltje acteerwerk tevoorschijn had moeten toveren toen Cackle twee weken geleden dat van hem uit een la tevoorschijn had getrokken.
          Blijkbaar had Yrla het vervangen en een kopie op de plaats teruggelegd voor dat iemand had gemerkt dat het weg was.
          Ze kwamen aan op de laatste verdieping en sloegen rechtsaf, naar de docentenvleugel. De deur zat in eerste instantie netjes op slot, maar na een paar zachte woorden van Jester niet meer. Het was een tikje apart om zo soepel samen te moeten werken, omdat ze gecombineerd nog steeds maar twee handen hadden. De rest van de vleugel was volledig donker, maar toch luisterden ze even nauwgezet voor ze echt door de deur heen glipten. Nog een paar woorden en de deur zat weer netjes op slot.
          'Voor het geval er halverwege iemand naar binnen komt,' legde hij fluisterend tegen Nish uit. 'We moeten naar Moreau.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.