• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Rai Electriciteit
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah [Onbekend]

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Thanks,’ zei Onyx met een flauwe glimlach. ‘Het was het eerste wat in me opkwam toen Nish en ik besloten iets van Marvel te kiezen. Ik kreeg zowat een hartverzakking toen ik ontdekte dat jij je eigen versie van Loki was.’ Hij keek weer even naar de streepjes bij Jesters lippen. Hij streek er opnieuw langs met zijn duim. ‘Diepzinnig is het wel, gezien je gave en sommigen je maar wat graag zien zwijgen. Beetje sinister ook wel,’ zei hij met een scheve grijns. ‘Eerder iets waar ik op zou komen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij had stilzwijgend geluisterd. Hij had niet verwacht dat hijzelf een zwakke plek voor Nish zou zijn, maar hij zei er niets over. Hij stond op, wetende dat het nu zijn beurt was om te vertellen. En hij wist niet of hij daar goed aan deed, want wat Nish had gedaan, leek niets in vergelijking met wat hij had gedaan. "Ik weet precies wat je bedoelt," zei hij zachtjes. "als je het hebt over dat je Zebediah gewoon gelooft. Ik viel in dezelfde valkuil." Hij aarzelde voor een moment, moest hij dit wel vertellen? Nish zou van hem af schuwen, misschien hem wel haten na dit verhaal. Hij voelde zich namelijk nog altijd verschrikkelijk over wat hij gedaan had, het was verschrikkelijk wat hij gedaan had. "Haat me alsjeblieft niet voor dit," zei hij, terwijl hij Nish aankeek. De angst flitste door zijn ogen heen.
          "Twee maanden geleden lag ik voor twee maand in het ziekenhuis. Ik had mezelf tegen de muur aan gewerkt en daarbij al mijn botten gebroken. Normaal ben ik snel helend, maar dat werkte dit keer tegen me. Sommige botten waren verkeerd geheeld, moesten weer opnieuw gebroken worden en in elkaar gezet worden. Het was eenzaam in het ziekenhuis, erg eenzaam. Je zag niemand op een dag, tot het moment dat Maxwell soms langs kwam. Het was in het begin vooral schoolwerk, maar uiteindelijk raakte ik met de man aan de praat. Hij bracht kaartjes mee van Vienna, die ze gestuurd had. Hij zag iets in mij gok ik, waardoor hij uiteindelijk het verhaal vertelde dat er een poging gedaan ging worden om de school neer te halen. Het systeem was corrupt en niemand binnen de muren was veilig. Hij zei dat de onderzoekers bezig waren een vaccin te injecteren, waardoor vooral de jongere leerlingen gek van konden worden. De injectie zou gebruikt worden om meer controle over hen te krijgen. Hij liet zelfs filmpjes zien van doorgedraaide leerlingen. Ik was overtuigd, ik moest en zou mijn vrienden beschermen, koste wat het kost tegen deze school. Maar daarvoor moesten de gevaarlijkere jongere leerlingen verdwijnen."
          Hij zuchtte, het was lastig om zijn verhaal eruit te krijgen, maar nu hij eenmaal begonnen was, denderde het als een trein over zijn lippen, voor hij het verder tegen kon houden. "Ik zat te bedenken wat ik moest doen. Ik heb ruzie gemaakt met Jester om hem van mijn rug af te houden, heb ingebroken in een lab en vond uiteindelijk een manier om de jongsten uit ons house weg te pesten. Ze waren gevaarlijk, dus er was vast niets mis mee. Voor ik echter kon beginnen, kwam Dezi echter met precies hetzelfde verhaal, maar dan niet door een leerkracht verteld, maar door Zebediah. Ze had hem ontmoet, hier ergens op het schoolterrein. Maxwell en Zebediah zijn verhaal kwamen zo sterk overeen, maar verschilden ook op verschillende punten. Misschien had ik daar moeten weten dat er iets niet klopte." Hij huiverde, het moeilijkste stuk kwam nu. "Dezi overtuigde me om samen te werken. En warempel, het leek alsof het geluk me toelachte, toen bleek dat Adam ook nog eens homo was. Ik had nog meer recht om hem te haten, hij was niet alleen gevaarlijk, hij was ook nog eens homo. Ik heb je verteld wat Dezi me wijs gemaakt heeft dat 'dat soort mensen complete freaks zijn'," zei hij beschaamd en hij keek weg van Nish, beseffend dat dit de eerste keer was dat hij zich er echt voor schaamde dat hij zo over jongens had gedacht. "ik zat er toen nog volledig in. Ik heb de jongen wijs gemaakt dat homo zijn hier op school verboden was, dat het... het schoolbestuur hem zou straffen als ze erachter kwamen, dat zijn vriendje van nu van hem zou walgen en dat hij het beter geheim kon houden, anders zou de school er een einde aan maken." Zijn tong voelde dik en Yrla zijn ogen staarden in de verte. Tranen brandden achter zijn ogen, terwijl de walging van zichzelf erin sprak. Nish zou hem haten na dit verhaal, dat kon niet anders. Maar misschien was dat ook maar beter zo, want hij was walgelijk.
          "Ik liet me erin mee slepen en als ik ook maar iets bedacht dat het toch niet goed voelde, trok Dezi me erin terug. Dezi had zoveel invloed op me. Pas toen ze Adam, Onyx en Merrin ineens aanviel vanuit complete woede, begon er bij mij een lichtje te branden dat er iets niet klopte. Dat wat ik aan het doen verkeerd was, dat het zoveel ellende met zich meebracht, dat er een andere manier moest zijn. Pas toen ik zag dat bij Merrin bijna het licht uitging, viel het besef pas dat wat ik deed verkeerd was." Tranen stroomden rijkelijk over zijn wangen ondertussen, maar Yrla was Nish al bijna vergeten. Voor zijn ogen speelde het incident met Dezi af, waar hij keek naar de hoeveelheid bloed die verspreid lag. Schuldgevoel golfde als een woeste zee door hem heen, alsof het gisteren nog gebeurd was. "Er zijn dagen dat ik ze nog steeds niet in de ogen kan kijken, zo erg schaam ik me." Hij viel voor even stil, maar schudde toen de herinnering uit zijn hoofd.
          "Dagen later ging ik verhaal halen bij Zebediah, na alles opgebiecht te hebben aan Onyx en Jester. Zebediah zei dat dit nooit de bedoeling was geweest. Dat Dezi nooit zo los had mogen gaan op Merrin en Adam. Hij hing het verhaal voor een tweede keer op, waarbij ik zo bijna weer in dezelfde valkuil liep. Mensen wegpesten om zelf met vrienden er beter van te worden, hij kon het zo mooi beschrijven. En soms heb ik nog wel eens het idee van; wat nou als... Misschien is Zebediah wel onze enige uitweg uit deze school, die hoe dan ook niet goed voor ons kan zijn. Dat is de enige reden dat ik nooit met Onyx plan door ben gegaan om hem te vermoorden, wat nou als hij de enige is die nu wat voor ons kan betekenen van buiten de school?" Hij durfde niet eens naar Nish te kijken en veegde ruw zijn eigen tranen van zijn wangen. Dit verdiende hij niet. Hij kon hier niet zo om huilen. Dit was allemaal zijn eigen schuld, omdat hij zo goedgelovig was geweest.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish had naar achteren in zijn stoel geleund en geluisterd zonder Yrla te onderbreken. Spijt droop van de jongen af. Een paar keer moest hij zichzelf beletten om op te staan, maar toen Yrla uitgepraat was deed hij het toch en trok hij de jongen om een omhelzing.
          ‘Ik zou je hier nooit om haten, Yrla.’
          Hij trok zich weer terug, zelfs al wilde iets in hem hem langer vasthouden. Door al Dezi’s leugens, wist hij echter niet of hij lichamelijk contact met een jongen nog steeds vervelend vond.
          ‘Je vertrouwde een docent en dat is niets dan logisch.’ Hij was even stil terwijl hij over Maxwells aandeel dacht. Hij had geweten dat Zebediah samenspande met een docent, maar op de een of andere manier had hij het van Maxwell nooit verwacht. Nu begreep hij ook waarom Onyx en Jester naar Merrins dossier op zoek waren geweest, waarom ze hadden willen voorkomen dat de jongen ondervraagd werd. En hij begreep ook hoe diep ze nu in de shit zaten doordat Dezi hen verlinkt had.
          Hij schudde de gedachte weg. Eerst Yrla.
          ‘Adam was niet minder naïef dan jij,’ zuchtte hij. ‘Met Onyx en Jester die nou niet echt onder stoelen of banken staken dat ze elkaar leuk vonden – en dan is hij ook nog eens bevriend met Fox die ook niet bepaald in de kast zit. Het was een kutstreek,’ vervolgde hij, want dat was het natuurlijk wel gewoon, ‘maar Adam is er toch goed uitgekomen? Hij had dan wel een vervelende start, maar welke Naamloze heeft dat niet? Hij is überhaupt de enige Naamloze die het op de een of andere manier heeft gepresteerd dat men hem tóch bij een naam is gaan noemen. Je hebt spijt van wat je deed en ik weet zeker dat je het nooit opnieuw zou doen. Daar gaat het om, toch?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    De knuffel van Nish kwam behoorlijk onverwacht. De enige die hij normaal knuffelde was Vienna, hij was er zo door verrast dat hij vergat terug te knuffelen. Het maakte echter ook iets warms in hem los, dat nog iets na sidderde toen Nish hem weer los liet. Hij schoot zachtjes in de lach bij Nish laatste woorden. "Jij bent serieus de eerste die me gewoon niet walgelijk recht in mijn gezicht noemt. In Jesters en Onyx ogen was ik direct de grote boeman en was alles super verschrikkelijk wat ik gedaan had. Wat ik had gedaan kon echt niet, hoe had ik zo dom kunnen zijn daarin te geloven?" Yrla ging op de rand van het podium zitten. Hij had nooit verwacht dat praten met Nish zo op zou luchten. Voor het eerst had hij iemand gevonden die hem niet meteen een standje gaf, maar nog iets probeerde het van zijn kant te zien. Hij dacht na over de laatste woorden.
          Hij zuchtte. "Ik wou dat ik het een kuststreek kon noemen," zei hij zachtjes. Yrla vlocht zijn vingers in elkaar en liet ze langs elkaar draaien. "Dezi gebruikte mijn kuststreek om Adam... Ze zei dat ze met hem hetzelfde zou doen als ze met mij gedaan had, dat ze hem wel zou leren hoe het wel moest, dat zulke gevoelens voor jongens niet hoorde te bestaan, dat hij ze niet mocht voelen. Ik zag nooit geen kwaad in haar plan, mij had het ook nooit geen pijn gedaan - dacht ik toen. Ik hoorde later... Ik hoorde later dat ze hetzelfde had gedaan als jij bij mij had gedaan, alleen nog tien keer erger. Waar ik het idee had dat ze me altijd geholpen had, had ze nu juist adam... verkracht. En ik heb daar blijkbaar bij geholpen, door die kuststreek, door mijn kamer uit te lenen - iets wat ik al jaren met Dezi deed, door haar haar gang te laten gaan. Maar ik wist het echt niet, ik wist niet. Ik heb gewoon niet gezien hoe Dezi echt was."
          Hij huiverde. Dat zat hem nog wel het meest dwars. Dat hij iemand tot hetzelfde lot blijkbaar had veroordeeld als hemzelf, doordat hij gewoon in iemand geloofd had die dat blijkbaar niet waard was.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2020 - 18:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Dezi had Adam verkracht.
          Er klonterde iets kouds in zijn maag samen en hij zakte terug op een stoel. Er zat een nare smaak in zijn mond. Hij was niet onbekend met verkrachtingen. Hij wist dat dat in het Rhino-house voor was gekomen toen hij nog bevriend met Zebediah geweest. Hij had destijds zijn kop in het zand gestoken, zichzelf aangepraat dat het allemaal wel meeviel. Maar hij kende Romeo’s gave – en die van Zebediah. Die van Medusa en Peter. Hij proefde gal achter in zijn keel.
          ‘Je zag wat je wilde zien.’ Nish’ stem klonk schor. ‘Iemand die je dacht dat je kon vertrouwen, ongeacht wat anderen erover zeiden. Ik snap dat je niet kon zien wie ze werkelijk was. Ze was een vriendin van je. Soms zie je elkaars mankementen dan niet – of die weiger je gewoon te erkennen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    ”Misschien,” zei hij zachtjes. Hij keek naar Nish die verslagen in zijn stoel was gaan zitten en vroeg zich af wat er in zijn hoofd omging. "Bedankt, dat je wilde luisteren. Nu weet je ook waar ik sta. Misschien kunnen we elkaar helpen wat Zeb betreft. Ik was begonnen met plannen maken met Onyx en Jes, maar ze hebben me daarin allebei laten vallen," zei hij met een verdrietige glimlach. Hij had niets meer van ze gehoord na dat laatste gesprek en dat had hem best wel dwars gezeten. Weer had hij er alleen voor gestaan, maar dit keer was hij radeloos geweest wat wel mocht en wat niet. "Ik zal ze straks wel even vragen waar Romeo is, al vraag ik me af of ik daar antwoord op krijg."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Ze vertrouwen je niet hè?’ mijmerde Nish. ‘Het is niets voor hen om zoiets aan de kant te schuiven, maar ik kan me voorstellen dat ze allebei wat vertrouwensissues hadden de afgelopen weken.’
          Jester en Onyx hadden elkaar ontzettend veel pijn gedaan en hadden er beiden meer dan een maand voor nodig gehad om er weer bovenop te komen. Hij kon begrijpen dat het niet makkelijk was om op Yrla te vertrouwen als die hen in hun ogen al eens eerder verraden had.
          ‘Wat voor plan hadden jullie gemaakt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Jester heeft wel een keertje op me gecheckt 'hoe het ging', maar ik heb niet het idee dat ze me vertrouwen nee." Hij zuchtte. Niet met dit soort dingen in ieder geval. En hij begreep ook wel dat hij niet alles mocht weten, als hij tijd doorbracht in Zeb zijn handen. Maar iets meer had toch wel gekund? Zij wilden dat hij het goed zou doen, maar als ze hem niet vertelden hoe hij dat moest doen, dan werd dat heel erg lastig. Hij zuchtte diep. "Wel, Onyx was ervoor om de jongen te vermoorden. Dat zou alle ellende voorkomen. Probleem was dat hij wilde dat ik het ging doen en ik weet niet of ik dat wel kan. Plus Zebediah mag dan inderdaad een enorme lul zijn, maar aan de andere kant misschien onze enige weg naar vrijheid."
          Hij wist nog altijd niet of hij dat inderdaad had moeten doen, dan had hij Nish misschien de ellende bespaart. Het kon nog altijd, maar nog altijd voelde het verkeerd. Hij was niet zoals Zeb, plus dan waren er genoeg mensen die het over konden nemen. "Ik zei tegen Onyx dat dat een tijdelijke oplossing zou zijn, want voor Zeb zouden er zo tien anderen zijn. Hij heeft al een aardig leger opgebouwd naar mijn idee, en we hebben geen idee wie hem trouw zijn. Dus ik stelde voor om daar eerst achter te komen, om te zien wie Zebediah steunen en wat hij precies wil. Ik wilde dus tussen zijn mensen gaan neuzen. Maar goed, mijn plan werkt ook nog niet echt. Want ik weet alleen van jou dat Zeb hem benaderd heeft en waarschijnlijk een aantal Rhino's. We hebben alleen Romeo laten verdwijnen." Hij zuchtte diep. "En Jester kwam alleen maar met een paar losse flodders, niet echt wat waardevols. Al was hij duidelijk tegen op het plan van Onyx, waardoor ik ertussen zat." Hij zuchtte diep. Hij had zijn vertrouwen in Jester gesteld, maar er was nog weinig waardevols uitgekomen. Of dat werd gewoon niet met hem gedeeld, dan kon ook. Maar hij had in ieder geval met een beter plan kunnen komen. Al rekende hij misschien zelf te erg op Jester. Misschien moest hij maar gewoon eens zijn eigen plan door gaan zetten.
          "Zebediah had me de kans gegeven om mijn herinneringen weer te wissen, dat is wat de jongens wilde dat ik deed. Dat ik alles wat ik voor Zebediah had gedaan gewist zou vergeten. Maar ik vertrouwde dat voor geen ene meter. Niet alleen was ik dan ontvankelijk voor een extra opdracht, daarnaast zou ik al mijn fouten niet meer herinneren. Ik ben razendsnel. Als ik Zebediah dat had toegestaan, dan had je kans gehad dat Jester binnen seconden dood was geweest. Niemand had me tegen kunnen houden. Dus kort gezegd hebben we eigenlijk weinig tot vrijwel niets."

    [ bericht aangepast op 16 nov 2020 - 21:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Er kwam een zweem van een glimlach om Nish’ lippen toen hij Onyx’ voorstel hoorde. Het verbaasde hem niet. En het was precies de reden waarom hij zo bang was voor Onyx’ oordeel als hij erachter kwam dat Nish bij dit alles betrokken was.
          ‘Ik zou het idee dat Zebediah onze enige weg naar de vrijheid is maar uit je hoofd zetten,’ zuchtte Nish. ‘Zelfs als de school daardoor valt, moeten we daarvoor waarschijnlijk onze vrije wil inleveren. Het zou het mooist zijn als zijn leger inderdaad in zijn missie slaagt, maar dat we hem op hetzelfde moment kunnen uitschakelen.’ Hij beet nadenkend op zijn wang. ‘Maar om te zeggen dat er zo tien zijn die Zebediahs plaats innemen? Dat geloof ik niet. Jester is de enige die ook zijn wil aan anderen kan opleggen en die zie ik anderen echt niet uitbuiten.’
          Hij dacht over de rest van Yrla’s woorden na.
          ‘Wat heb je nu concreet met Zebediah afgesproken? Zoals ik het zie, heb je inmiddels niet meer zo veel keuze dan met hem mee te gaan. Zijn vertrouwen winnen kun je vergeten, maar wie weet pik je nog eens waardevolle informatie op.’

    [ bericht aangepast op 16 nov 2020 - 21:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Misschien niet door hun gave, maar wel door iets anders." Hij dacht aan Romeo die ook compleet gestoord was. Hij zuchtte diep. "Ik had ook niet echt verwacht dat Zebediah me zou vertrouwen, maar ik wist even niet zo goed welke andere route ik kon kiezen op dat moment." Misschien was het dom van hem geweest, nu hij een bal in Zebediah zijn handen was. Maar dat moest hij maar zien, dit was zijn eigen schuld. "Ik moet twee naamlozen de school uit werken. Ze zo erg pesten dat ze niet meer functioneren en dat de school ze weghaalt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Wat heeft hij toch met Naamlozen?’ vroeg Nish zich af. Daar had hij hem nooit over gehoord. ‘Die gasten hebben pas net hun naam, waarom zouden die een bedreiging voor hem zijn? Ze hebben amper hun gave onder de knie.’ Hij streek langs zijn kin. ‘Moet de schóól ze weghalen of mogen ze gewoon verdwijnen? Die Naamloze van de Rhino’s is niet door de school weggehaald, want ze zijn allemaal ondervraagd. Hen ergens anders onderbrengen en doen alsof ze verdwenen zijn, lijkt me beter voor je geweten en veroorzaakt een hoop minder gedoe.’
          Al bracht dat wel Zebediahs plan in een hogere versnelling. Hij wist niet of hij daar op zat te wachten. Aan de andere kant – hoe meer tijd er verstreek, hoe groter Zebediahs leger zou worden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Misschien zijn ze een grotere bedreiging voor hem dan we denken," zei hij zachtjes. "Of kunnen ze nog een bedreiging voor hem worden, zodat hij nu al op de rem trapt." Hij dacht even na over Nish zijn woorden. "Volgens mij moeten ze gewoon verdwijnen," zei hij nadenkend. Hij wist niet zeker of dat zo was. "Maar waar zou je ze willen laten?" Het was een uitkomst die hem eigenlijk wel beviel, het zou zoveel schelen. Waarom hadden Jester en hij daar niet eerder aan gedacht?!


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘We hebben een gigantisch bos. Zelfs met een deel waar al jaren niemand komt – waar wij samen geweest zijn. Darian kan best een huis of iets neerzetten. Wij zijn dan wel geen dikke maatjes, maar ik weet dat hij een hekel aan Zebediah heeft en dat hij graag wat zou willen doen als dat betekent dat hij daarmee onschuldigen helpt redden. Zo zijn er vast ook wel anderen waarvan we weten dat die niet met Zebediah zouden samenspannen.’ Dat betekende wel dat het uit zou komen dat Zebediah nog leefde, maar misschien was dat alleen maar goed. Vroeg of laat kwam dat toch wel aan het licht en niemand hoefde te weten wat hij al voor Zebediah had gedaan of nog voor hem zou doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "En anders weet ik wel een manier om hem over te halen, of vooral wie hem kan overhalen," zei hij met een kleine grijns. Dit idee van Nish was zo gek nog niet. Het voelde zelfs een best wel goed aan en hij kreeg wel weer nieuwe moed. Hij kon zich toch een beetje onder Zebediahs verzoek uit werken en was hij niet zo verkeerd bezig als de vorige keer. En misschien moest hij maar een beetje Maxwell aan de tand nog voelen, hij was benieuwd wat zijn docent te zeggen had. Al wist hij niet of hij zichzelf daarin kon vertrouwen. "Klinkt als een plan!" zei hij enthousiast. "Eigenlijk moeten we dus zelf een groepje maken met mensen die tegen Zeb zijn. Er zijn er vast genoeg die nog wel weten hoe hij was en die hem tegen willen werken. Er zijn genoeg gaven die ons vast kunnen helpen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Precies.’ Nish glimlachte. ‘Of ze mij er ook bij willen hebben is een ander verhaal. Ik heb nou niet echt een goede naam gemaakt en mijn vrienden zijn nogal dubieus. Maar goed, ik hoef geen kartrekker te zijn. Af en toe een goed idee influisteren doet ook al een hoop.’


    Every villain is a hero in his own mind.