• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla legde zijn armen gevouwen over de schouders van Maaya en bracht zijn mond vlak langs haar oor. "Weet je zeker dat je die idioot erbij wil hebben? Hij verraad ons binnen een minuut in de staat dat hij nu is." Hij keek met een glimlach op Maaya neer. Onyx een idioot noemen voor haar neus was waarschijnlijk niet slim, maar ze had nu wat op. Hij kon wat meer wagen, toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya



    Maaya keek over haar schouder naar Yrla en daarna opzij naar Onyx die een soort macabere grijns had alsof hij van plan was een dodelijke val voor Dubois te leggen.
          ‘Ik weet het niet,’ fluisterde ze terug. ‘Maar als we er nu zonder hem vandoor gaan verraadt hij ons zeker. Of doet ie het alleen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rai



    Hij gooide een munt in de lucht, aangezien hij er echt niet uit kwam hoe hij die jongen moet benaderen. Kop was de aardige weg geweest, munt de wat meer dramatische manier. Maxwell was heel duidelijk geweest dat hij niet tegen de huisgenoten van Merrin moest zeggen dat Maxwell hem wilde spreken, dan zouden ze het hen het alleen maar lastig maken. Rai sloeg de munt op de rug van zijn hand en haalde hem trillend naar boven. Munt, shit.
          Hij keek naar de jongen die naast hem stond en opeens kwam er een spontaan idee in hem op. "Hee, Az. Denk je dat je mij kan laten schrikken, als ik bij die jongen in de buurt sta?" Hij wees de jongen met het ooglapje aan. Zijn vriend keek hem even met opgetrokken wenkbrauw aan, maar knikte toen. Het was zo fijn dat Azrael nooit vragen stelde, anders had hij niet geweten hoe hij dat uit moest leggen.
          Rai verdween de menigte weer in en liep rustig in de richting van de jongen met het ooglapje. Hij keek heel even om zich heen, benieuwd of hij een glimp van Azrael kon oppikken, maar hij zag zijn vriend nergens. Wel zag hij Dezi, wie hij met een grote bocht omheen liep. Toen hij vlak bij de jongen stond, gebeurde er echter niets. Een beetje verward keek hij om zich heen en zocht naar zijn vriend, maar Azrael was nergens te bekennen. Rai liet nerveus de elektriciteit tussen zijn vingers spelen. Moest hij het dan maar gewoon doen? Zonder een excuus?
          Precies op dat moment kwam Azrael tussen de menigte vandaan, uit een hoek waar hij hem echt niet had gezien. Hoe de jongen het voor elkaar kreeg wist hij echt niet, maar Rai schrok oprecht van zijn vriend die als een soort vleermuis op hem afgevlogen kwam. Rai zette een stap achteruit en bedacht nog net op tijd dat hij een schok naar de jongen moest sturen. Hij liet de spanning tussen zijn vingers vandaan glippen en achter zich hoorde hij een zachte plof. Rai grinnikte heel even naar zijn vriend, die hem toch echt verrast had. "Adam!"
          Rai keek verschrikt om. Adam?! Oh please, zeg nu niet dat hij de verkeerde had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin knielde zich bezorgd neer bij zijn vriendje die opeens onderuit was gegaan. Hij zette zijn pest-masker af en keek bezorgd naar de jongen op de grond. Hij was totaal niet aanspreekbaar op het moment. "Adam?" Hij wreef even met zijn hand over de wang van de jongen, maar zijn vriendje reageerde niet. Merrin was zo bezig met Adam dat hij niet door had dat er een jongen naast hem neerknielde. "Sorry. Dit is mijn fout denk ik. Azrael liet me schrikken."
          Merrin keek op naar de jongen naast hem die een chinees uiterlijk had. Voor een moment kruiste hun blik, terwijl de jongen zijn hand boven het lichaam van Adam langs liet glijden. Niet over zijn huid, maar er gewoon bovenlangs. "Alle spanning is er nu af. Hij kan elk moment bijkomen, maar misschien moeten we hem even na laten kijken." Merrin keek met knipperende ogen naar de jongen, hij wist absoluut niet waar hij het over had. Dat scheen de jongen ook te begrijpen, want hij glimlachte verontschuldigend. "Laten we hem eerst hier even wegtillen, het is hier zo druk. Dan leg ik het zo uit." Merrin knikte naar de jongen, blij dat iemand de leiding nam en die blijkbaar wel wist wat er gebeurde. Hij greep Adam onder zijn schouders vast, terwijl de jongen zijn benen greep. Ietwat onhandig sleepten ze Adam naar de rand van de zaal, waar het iets minder druk met mensen was.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2020 - 18:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rai



    Jep, hij had de verkeerde te pakken. Hij was toch ook zo'n ongelooflijke kluns! Hij had Dezi gewoon nooit om hulp moeten vragen en hij had gewoon op een aardige manier hoi moeten zeggen, dan had hij nu niet zo moeilijk hoeven doen. Hij hielp de jongen in het kostuum van de pestdokter om de andere jongen naar de kant van de zaal te slepen. Rai had net genoeg elektriciteit door zijn lichaam laten gaan dat er niets stuk was, maar dat hij wel voor een paar minuten bewusteloos kon zijn. Waarschijnlijk had hij straks alleen een behoorlijke hoofdpijn.
          Hij was een idioot. Nog nooit eerder had hij een opdracht zo verpest. Niet alleen had hij ongemakkelijke gesprekken gehad al de hele avond, maar ook nog steeds had hij die Merrin niet gevonden. Hij keek op naar de zwartharige jongen die naast hem zat en die hem schaapachtig aan zat te staren. Oh ja, hij zou uitleggen. "Uhm ja, sorry," zei hij schoorvoetend. "Weet je, mijn gave is elektriciteit. En normaal is het niet zo erg. Maar..." Hij moest iets verzinnen, een smoes, een werkelijk waar goede smoes. "ze zitten me al de hele avond op de huid. Dus toen mijn vriend me net liet schrikken, liet ik me per ongeluk gaan. Je vriend heeft een schok gehad. Maar het is niet gevaarlijk of zo hoor, hij zal het straks alleen in zijn spieren voelen denk ik." Hij ging nooit meer nieuwe mensen ontmoeten, nooit meer. Het was absoluut verschrikkelijk en hij kon alleen maar de verkeerde dingen doen bleek wel.
          "Ik ga wel even een docent erbij halen, dan kan die even naar hem kijken." Hij keek even naar de zwartharige jongen die naast zijn vriend geknield had. "Nogmaals sorry. Ik ben Rai, trouwens." Hij keek een beetje op van zichzelf. Wat was dat nu weer voor onzin? Zichzelf voorstellen na een excuus, kon hij nog raarder doen? De jongen aan zijn voeten glimlachte echter. "Merrin. En het geeft niet, het ging niet expres." Rai moest voorkomen dat zijn ogen groter werden bij het horen van die naam. Misschien had hij het toch nog niet zo verprutst als hij gedacht had. Zo gehaast als hij kon rende hij door de zaal heen op zoek naar zijn aardrijkskunde docent. Hij vond de man opnieuw vlak naast het podium. "Ik heb hem," zei hij hijgend. "Maar we hebben ook een klein probleempje," gaf hij schoorvoetend toe.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Daar heb je een punt," zuchtte hij zachtjes. Hij glimlachte even naar Maaya naast hem. "Er zitten nog best wat hersens in dit hoofd, slim" zei hij, terwijl hij heel even een kleine zachte tik tegen de zijkant van haar hoofd verkocht. Hij liet Maaya los en liep op Onyx af. "Oke, meneer. Weet je de belangrijkste regel als we in een kantoor van een leerkracht inbreken?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester keek richting de plek waar de stem vandaan was gekomen, maar hij zag natuurlijk niks. 'Anders ik wel,' mompelde hij tegen de deurpost, en draaide zich om naar het kantoor van Maxwell. Want die was, nouja, een uitdaging. Waar de andere twee kerels best netjes waren met opruimen, was Maxwel dat... niet. Spullen lagen overal en soms stonden laden nog half open.
          En nu zou je kunnen denken; wat een sloddervos.
          Maar het punt was, en dat begreep Jester maar al te goed, dat als er straks één dingetje een haartje anders lag dan eerst, dan had je de poppen aan het dansen. Je werkte echt niet met Zeb onder één hoedje als je niet minstens zo paranoïde kon zijn als Jester en ergens toch ook wel genoeg hersenen had om als waardevolle toevoeging gezien te worden. De vorige keer had hij het hopelijk voor elkaar gekregen dat alles weer netjes terug was gaan liggen zoals het hoorde, maar iets in hem gilde de waarschuwing dat hoe minder hij zijn gave gebruiken kon, hoe beter.
          Juist ja. 7223. Dat dossier moest hij gaan vinden. Ergens.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maxwell



    De man moest moeite doen om niet met zijn ogen te rollen. Af en toe had hij van die momenten dat hij zich afvroeg waarom hij Rai erbij hield. De jongen kon soms een enorme kluns zijn en onhandig. Echter had hij tegelijkertijd wel vaak dat hij gewoon nakwam wat hij moest doen en daarnaast was hij de oudste ingeënte leerling met ook nog een bijzonder gevaarlijke gave als het kon. Hij hield het daar maar bij. Zolang hij niet de hele boel verraadde, was het een prima knul. Maxwell liep achter Rai aan, naar de rand van de zaal. Hij zag de zwartharige jongen al zitten, die hij direct herkende als 7223. De jongen op de grond duurde even voor hij die herkende, maar al gauw ging daar een lampje branden. 8175, de tijdreiziger.
          Hij had zo stinkend zijn best gedaan de jongen onder zijn hoede te krijgen, om de mentor te worden van hem. Maar Margeaux had hem niet los willen laten, en dus was zijn oog gevallen op Vienna. Een van de weinig oudere leerlingen die hopelijk bestand was tegen Zebediah, omdat ze standaard een bril droeg. Hij knielde naast de jongens neer. "Is hij al bijgekomen?" 7223 schudde zijn hoofd. "Goed, laten we hem even een andere plek geven om te herstellen. 6887," hij wenkte even naar de jongen op de grond. Hij zag Rai zijn gezicht al betrekken, maar voor hij kon klagen, onderbrak Maxwell hem al. "Dit is je eigen schuld." Rai deed zonder te mokken wat Maxwell van hem vroeg, waardoor de man de kans kreeg om op de zwartharige jongen te kijken. "Ik breng hem even naar mijn kantoor. Ik heb mijn spullen daar liggen, kan ik direct kijken hoe het met hem gaat. Ik neem aan dat je meeloopt?" 7223 stond gehaast overeind en volgde zijn vriend met zijn ogen. "Heel graag, meneer." Maxwell liep voor de jongens uit en kon een onheilspellend lachje niet van zijn gezicht houden. Nu had hij misschien zelfs twee vliegen in een klap.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Jezelf niet opsluiten?’ grinnikte Onyx. Hij stootte Yrla aan. ‘Maak je niet zo druk man.’ Hij liep in de richting van de gang die naar straks naar de kantorenvleugel leidde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Stil zijn," mompelde hij. Dit was vragen om problemen en hij vroeg zich af of hij dit wel door moest zetten. Aan de andere kant had Maaya echter een punt, als hij niet achter Onyx aan zou gaan, zou hij zichzelf helemaal in de problemen storten. "Dit gaat zo verkeerd," mompelde hij. Yrla schudde even zijn hoofd, maar volgde toen toch met een zucht. Hij stak zijn handen in zijn zakken, terwijl hij achter de zwartharige jongen aanliep.
          Als er iets was wat Jester hem geleerd had; wees voorzichtig, wees snel en zorg ervoor dat je altijd een oog had op de uitgang, zodat je er snel weer vandoor kwam. Als hij nu dat ander oog op Onyx moest houden en misschien ook wel op Maaya, dan zag hij het nooit aankomen als er iemand aan kwam. Yrla zuchtte. Misschien moest hij gewoon niet zo moeilijk doen. Ze gingen gewoon het kantoor van Sogat in en dan verzon hij wel iets waardoor hij niet in het kantoor van Dubois kon komen. En als ze betrapt werden, wel hij kon zijn vriend best voor dronken laten doorgaan, zo met die helm scheef op zijn hoofd.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2020 - 22:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx sloeg een arm om hem heen en gaf een kneepje. 'Het komt heus wel goed, gast. Niet zo nerveus doen. Als je echt zo bang voor die kale knikker bent, doen we wel een van de softie-leraren? Nu blij?'

    [ bericht aangepast op 8 nov 2020 - 22:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Je maakt echt mijn dag vanavond," zei hij rollend met zijn ogen, maar hij keek grijnzend naar de zwartharige jongen naast hem. Hij was verschrikkelijk opgelucht, hij hoefde zijn gouden regel met Jester niet te verbreken. Ze gingen niet Dubois zijn kantoor in en dus kon hij aan Jester laten zien dat hun vriendschap nog steeds veel voor hem betekende. Straks haalde hij als kadootje ook nog even zijn kamer overhoop en dan was alles weer zoals het hoorde.
          "Dankjewel gast. Het is niet echt dat ik bang ben voor die kale vent. Maar meer voor die kleine rode, met die krulletjes," zei hij grijnzend.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2020 - 22:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    -

    [ bericht aangepast op 9 nov 2020 - 0:43 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx grinnikte. ‘Wat een pussy ben je toch. Hij vraagt jou toch ook geen toestemming voordat hij wat gaat uitvreten? Wat hij aan het doen is, is riskanter dan wat wij gaan doen hoor.’
          Hij dacht aan Nish en Jester die even verderop op zoek naar Merrins dossier waren. Hij kon wel even hoi zeggen en kijken hoe hun zoektocht vorderde. Het duurde toch best lang inmiddels.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2020 - 23:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Wat hij aan het doen was? Yrla was reuze benieuw wat Jester dan aan het uitvreten was, maar hij hield zich in om verder te vragen. Als het riskanter was, dan was het waarschijnlijk niet de bedoeling er hier over te praten. Het laatste stukje liepen ze in stilte verder, tot uiteindelijk de deur van de kantoren voor hun neus lag.
          "Draai je om," zei hij tegen Maaya. Hij was absoluut niet achterlijk. Maaya mocht dan aangeschoten zijn, maar hij ging dit echt niet met haar delen. Als de leerkrachten erachter kwamen dat hij een sleutelbos had van de hele school, dan zat hij flink in de nesten. Hij wachtte tot het roodharige meisje hem de rug toe had gekeerd en haalde toen zijn rugzak van zijn rug. Zo stil als hij kon, zonder de sleutels te laten rinkelen, haalde hij ze uit zijn tas tevoorschijn, erop lettend dat Maaya het echt niet zag. Hij ging zo voor het slot staan dan hij haar het zicht blokkeerde en stak toen voorzichtig de sleutel in het slot en draaide hem om. Hij hoopte maar dat het goed genoeg was om het voor haar geheim te houden.
          Hij liet de sleutels weer in zijn tas verdwijnen en stapte toen uit de deuropening. "Dames gaan voor," zei hij, terwijl hij expres grijnzend naar Onyx keek.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2020 - 23:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.