• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Binnen waren nog steeds een hoop mensen, maar het duurde even voordat hij een paar bekende gezichten zag. Fayr stond naast Damon (?!) maar zag er niet uit alsof ze direct redding nodig had. Vienna was nergens te bekennen. Fox zag hij zo snel ook nog niet. Wel vond Jester zijn date terug in gesprek met Adam, of all people die een gesprek met Nemesis wel zagen zitten. Het was een aparte situatie om naar terug te keren, en ook een situatie zonder Nish.
          'Waar is iedereen heen die we kennen?' vroeg Jester zich hardop af, die bij gebrek aan beter maar soort van samen met Onyx richting Nemedam liep en ondertussen de zaal nog een paar keer reikhalzend doorkeek (Maxwell gewoon aanwezig, geen alarm). Hij vroeg zich af hoe het nu met Fox ging, maar hij zag hem nergens. Na het nieuws van Kris had die energie voor tien gehad, die was echt nog niet gaan slapen. Maar waar was hij dan wel? Fire was ook nergens te bekennen. De Ringwraith evenmin.
          Owkee. Dat was letterlijk al de helft van de freaking zaal die random in rook opgegaan was.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Ik heb werkelijk geen idee,’ antwoordde Onyx. ‘Een feestje zonder ons is blijkbaar geen feestje. Ook niet echt een verrassing.’ Hij keek om zich heen. Was Nish naar zijn kamer gegaan? Hij zou hem zo wel een berichtje sturen.
          ‘Komt ook niet vaak voor dat ik jou zonder je aanhangsel zie,’ merkte Onyx op toen hij naast Adam kwam staan en misschien ietwat onbeleefd zijn gesprek met Nemesis onderbrak. Waar hij weinig spijt over voelde, want hij betwijfelde of het Adam was die een gesprek had aangeknoopt en oudere leerlingen gingen niet voor hun lol met een Naamloze praten. ‘Waar is Mer?’
          Hij liet zijn blik over Adam heen glijden. Hij zag er een stuk beter uit dan in het kantoor van Maxwell. Onyx was gebrand daar iets over te zeggen, maar dacht dat het beter was als ze voorlopig deden alsof ze daar niet bij waren geweest.
          ‘Ik weet het niet,’ antwoordde Adam. Zorgen tekenden zijn ogen. ‘Iemand had me per ongeluk met elektriciteit geraakt, waarna ik een uurtje op bed ben gaan liggen. Merrin ging nog even terug. Ik hoop dat hij met Fox is.’
          ‘Dat zal dan wel,’ wuifde Onyx het weg. Het laatste wat hij wilde was dat de knul een paniekaanval kreeg. Bovendien had hij Dezi bij binnenkomst gezien en lag Maaya op bed, dus zoveel gevaar zou Merrin niet lopen.
          Hoopte hij.
          Nah – zolang de rest van de afdeling plus Fox en Fire ook pleite was, zou hij zich daar niet druk over maken.
          ‘Ga je mee naar buiten?’ vroeg Onyx. Hij was dan wel een paar tellen binnen, maar Nish was er toch niet en als hij wilde uitvogelen waar de twee over hadden gepraat hoefde dat niet onder Nemesis’ neus.
          Adam keek hem even onderzoekend aan, daarna knikte hij. ‘Ja. Ik wilde toch nog met je praten.’
          Onyx kon wel raden waarover. ‘Top. Ik haal even wat drinken.’
          Hij haalde voor hen beiden iets alcoholvrij – hij ging het niet nu al met Jes verpesten door dronken met Nish een film te kijken en wie weet wat te doen – en liep toen naar buiten toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    En daar stond hij toen weer met zijn date die hij meer dan de helft van de avond al constant in de steek liet. Oeps. Echt aardig was het niet, maar ze had al zo duidelijk benadrukt dat ze hem echt niet nodig had, dat hij het zich onderhand ook niet echt meer aantrok.
          'Dus, wat ik op het punt stond om te zeggen, we zijn bezig met het strategisch kiezen van de juiste woorden om zo effectief mogelijk mijn gave in te zetten zonder dood gewicht van overbodige zinsdelen. Nou is in mijn nederige opvatting geen enkel zinsdeel echt overbodig, maar voor mijn gave maak ik dan maar een uitzondering. Kan je water --of iets anders-- ook laten bevriezen, trouwens?' vroeg hij zich af, alsof hij helemaal niet lang was weggeweest, 'in theorie is dat alleen de staat van de vloeistof dusdanig veranderen dat er iets mee gebeurt; het kookt of bevriest.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Hoewel Onyx niet heel veel liet merken, kende Adam hem inmiddels goed genoeg om te zien dat er wat veranderd was. Zijn blik was anders en er trok een glimlach aan de hoeken van zijn mond.
          ‘Waar ben jij eigenlijk de hele avond geweest?’ vroeg hij toen ze buiten op een bankje gingen zitten.
          Adam begon te grijnzen toen er een zweem van een blos over Onyx’ wangen trok. Dat kon maar één ding betekenen. Had het bij Jester iets losgemaakt om hem hand in hand met Nish binnen te zien komen? ‘
          ‘Jester vertelde me dat hij nog steeds verliefd op me is,’ mompelde hij, zijn blik afgewend alsof hij het gênant vond om dat te zeggen. ‘We hebben een date morgenavond. Wat ik een soort van heb voorgesteld. Dus nu moet ik nog wat verzinnen ook.’
          Adam trok zijn vriend in een knuffel. ‘Ik ben zo blij voor je! En je verzint vast iets leuks. Volgens mij vindt Jester alles geweldig.’
          Brommend trok Onyx zich los. ‘Wat moest die Nemesis van je?’
          Adam grinnikte om de plotse switch. ‘Volgens mij zocht ze gewoon iemand om mee te praten. Zij was haar date kwijt en ik ook.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Ze was eigenlijk best aardig. We hebben over onze gaves gepraat.’
          Onyx bestudeerde zijn gezicht. ‘Hmm.’
          ‘Je denkt dat ik haar niet kan vertrouwen?’
          ‘Ik doe het in elk geval niet. Je mag dan nog zo’n leuke knul zijn – als een Buffalo zomaar op een Naamloze afstapt doet ze dat meestal niet voor de gein.’
          ‘Misschien heeft ze gewoon een hele stiekeme crush op me,’ antwoordde hij met een flauwe grijns. Hij rolde met zijn ogen toen Onyx hem een donkere blik toewierp. ‘De boodschap is overgekomen. Ik zal voorzichtig zijn.’
          ‘Mooi.’
          Er viel even een stilte. Toen gooide Adam maar uit wat hem dwars zat: namelijk het hele gedoe met Maxwell, wat ook invloed had op Jester en Onyx. Zij hadden schoolregels overtreden om te voorkomen dat Merrin bij die man terechtkwam en dat wist Maxwell. ‘Iemand heeft me geëlektrocuteerd. Ik kwam bij in het kantoor van Maxwell en hij heeft daarna met Mer gepraat. Hij weet waarschijnlijk dat Jester en jij…’
          ‘Ik weet het,’ onderbrak Onyx hem.
          Verbaasd keek hij de oudere jongen aan.
          ‘Jes en ik – en Nish – waren erbij. Onzichtbaar, we zochten Merrins dossier. Merrin heeft je verteld wat Maxwell heeft gezegd?’
          Adam knikte langzaam. ‘Ik heb er een slecht gevoel bij. Dat Maxwell het geheim voor zich houdt.’
          ‘Ja, da’s niet best. Maar het komt goed – we zijn ermee bezig.’ Onyx keek hem aan. ‘Als Jes en ik morgen ons geheugen kwijt zijn of van school verdwijnen, moet je terug in de tijd reizen naar deze ochtend en ons voor schooltijd vertellen wat er is gebeurd. Jij bent ons back-up plan.’
          Adam glimlachte een beetje opgelaten. Het was de eerste keer dat hij wat nuttigs kon doen. ‘Ik kan dat ook nu doen? Is dat niet veiliger voor Mer?’
          Onyx schudde zijn hoofd. ‘Nee, laten we eerst kijken wat we morgen te weten komen. Anders krijgen we die kennis misschien wel nooit.’
          ‘Oké.’
          Onyx trok zijn iNet uit zijn zak. ‘Ik had Nish nog een horrormarathon beloofd.’
          Hij was uitgesproken, begreep Adam.
          ‘Veel plezier!’ Zelf stond hij ook op en liep weer naar binnen toe, hopend Nenya, Fox of Merrin inmiddels weer was teruggekeerd.



    [ bericht aangepast op 8 jan 2021 - 13:05 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nemesis


    Nemesis glimlachte minzaam. ‘Was je van plan iemand te gaan koken of bevriezen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Yrla en Nish waren bezig met hun tweede potje toen zijn iNet trilde. Hij pauzeerde het spel en trok het toestel uit zijn zak. Het was vast Onyx. Was hij een beroerde vriend, omdat hij diep vanbinnen toch hoopte dat het niet goed had uitgepakt?
          Staat de marathon nog steeds of lig je al te pitten? Feestje ben ik wel zat.
          Nish liet zijn blik twee keer over de regels glijden. Daar kon hij niet heel veel van maken. Maar dat hij om hem vroeg en niet zoenend met Jester in een bed lag was wel goed, toch?
          Ben aan het gamen. Kom zo wel naar je kamer? Alles oké met Jes gegaan?
          Het duurde best een tijdje voor hij antwoord kreeg.
          Ja, alles is oké tussen ons. Zie je zo.
          Van dit berichtje werd hij nog niet zoveel wijzer. Hij stak zijn iNet weg. ‘Onyx en ik zouden een horrormarathon houden vannacht. Blijkbaar doet ie dat liever dan met Jester onder de dekens duiken.’ Zijn stem liet een vreemde toon horen toen hij dat zei. Hij had ze net heel knus samen zien staan. Het zat echt wel goed tussen hen. Waarschijnlijk ging het gewoon fantastisch – maar dat woord kende Onyx gewoon niet.
          Hopen had echt geen zin.
          ‘Dus… Ik ga daar maar heen, als je het niet erg vindt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nvm

    [ bericht aangepast op 6 dec 2020 - 12:41 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Yrla



    "Weet je het zeker dat je dat wilt?" vroeg hij zachtjes. Hij vond het op zich niet erg, maar als Fersephone hem nu om een marathon zou vragen, terwijl ze hem die avond afgewezen had, ja daar zat hij niet echt op te wachten. Hij haalde zijn schouders op. "En ik red me wel. Ik ga nog wel even op zoek naar Jes en dan mijn bed in."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish haalde zijn schouders op. ‘Hij blijft mijn vriend en ik wist al die tijd al wat hij voor Jester voelde. Ik moet me niet zo aanstellen. Zolang Onyx geen zwijmelfilms wil kijken komt het wel goed,’ grinnikte hij. ‘Al lijkt me dat eerder hilarisch dan ongemakkelijk.’ Hij kon zijn vriend nou al horen mopperen. Hij kwam overeind. ‘In elk geval bedankt voor je gezelschap vanavond.’ Hij aarzelde en zei toen met een voorzichtige glimlach: ‘Ik ben blij dat we weer vrienden zijn.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



          Nenya knipperde even, en er schoot een beeld voorbij van haar hand op die van Emil. Het leek in de flits niet meteen erger te worden, dus ze stapte dichterbij. 'Oké,' knikte ze, en legde zachtjes haar hand over die van hem heen. 'Als dat helpt dan gaan we dat doen. Maar niet hier buiten in je eentje. Kom, we gaan terug naar je campus en dan kan je daar even rustig alleen zijn. Oké?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          'Waar zie je me voor aan, Nemesis? Ik zou niet durven. Wil je het lijstje met kandidaten via de app of op papier?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nemesis


    'Ik heb best een goed geheugen. Je mag het gewoon zeggen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    Emil was een beetje huiverig om alleen met Nenya te zijn. De aanwezigheid voelde hij nog steeds in zijn hoofd – en juist toen hij daarnaar zocht werd hij weer sterker.
          ’Kruip je nu in de slachtofferrol? Moet ze je troosten?’
          Beschaamd sloeg hij zijn ogen neer. ‘Ik denk dat ik beter alleen kan gaan. Sorry. Het wordt – het wordt op de een of andere manier erger door jou.’
          Hij beet op zijn wang. Waarom zei hij dat nou? Straks vond ze hem maar een rare.
          ’Dat ben je ook. Raar. Onbetrouwbaar. Laf. Ze is echt wel beter af zonder jou.
          Hij staarde naar haar hand op die van hem. Het voelde zo fijn, hij vond haar echt heel leuk.
          Maar ze verdiende wel wat beters dan hem en uiteindelijk trok hij zijn vingers weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



          Meteen trok ze haar hand terug. 'Oh.' Schuld liet haar wangen gloeien en ze stapte gauw weer achteruit. 'S-sorry.' Ze had gewoon meteen moeten luisteren toen hij zei dat hij alleen wilde zijn. Hij probeerde het nog aardig te brengen toen. Aarzelend keek ze naar de deur en terug naar haar date. 'Beterschap, dan, in ieder geval. Hopelijk gaat het straks weg.' Nenya beet op haar lip, maar durfde niet nog langer te aarzelen, voordat ze het per ongeluk nog erger zou maken. Dus ze draaide zich maar om en liep weer terug naar de deur.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    "Ik ook," zei hij met een glimlach. Hij nam afscheid van Nish en vlak voor de deur van het Buffalo house namen ze afscheid van elkaar. Met een flits was Yrla ervandoor en stond hij weer voor de grote deuren van de eetzaal. De jongen zuchtte eens diep. Het was vreemd dat hij geen zin meer had om naar het feest te gaan, maar zijn gevoelens zaten nog altijd in de knoop, nadat Fersephone hem zo duidelijk afgewezen had. Even blikte hij snel de zaal in om te zien of er een spoor van de twee was. Geen van beiden, zowel Phone als Fire was er nog, en aan de ene kant was dat opluchtend, waar aan de andere kant dat een grotere knauw in zijn maag gaf.
          De roodharige jongen zag hij echter wel, in gesprek met zijn date. Zonder aarzelen liep Yrla direct op hem af. "Kan ik je spreken? Het is belangrijk." Hij keek Jester even dringend aan en knikte met zijn hoofd naar de gang.


    It's never gonna happen, Guys.