• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Het is ook niet dat ik pers heel slecht erin ben, meer dat ik de hele boel bij elkaar scheld. Mijn reflexen zijn vaak te snel voor het ding, dus ik word nogal gefrustreerd van het feit dat de computer niet doet wat ik doe." Hij keek voor een moment aarzelend naar het bed, maar plofte uiteindelijk naast Nish neer. Hij moest niet zo moeilijk doen. Yrla schopte zijn schoenen uit en verborg ze half onder het bed. Hij wachtte tot het startscherm opstartte en wachtte rustig af tot Nish het programma voor hen had klaargezet. Bij het aftellen voor hij zijn auto moest gaan, keek hij heel even vanuit zijn ooghoeken naar Nish. Dit hadden ze nooit eerder gedaan en hij vond het eigenlijk wel prettig dat ze iets vrij normaals deden eigenlijk. Het voelde goed om op die manier weer rustig aan Nish te wennen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze moest lachen om zijn opmerking. "Dat zou ik nooit durven," zei ze met een glimlach. Ze liet zichzelf in de rondte zwieren door Darian. Hij was zeker geen verkeerde danser, haar tenen had hij in ieder geval nog gemist. Voor het eerst in een hele lange tijd voelde ze zich oprecht gelukkig. Even geen zorgen om Fox, om Fayr of Romeo of Zebediah. Dit was nu even haar avond, van haar en Darian.
          Bij een rustiger nummer schuifelden ze iets langzamer langs elkaar heen. "Ik heb echt zin in morgen," zei ze met een kleine glimlach tegen de jongen voor haar. "Ik hoop alleen dat je me vergeeft als het geen zes gangen worden, daar heb ik helaas echt geen tijd voor. Maar ik beloof je dat ik wel wat anders lekkers op het menu heb staan."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire haalde een beetje ongemakkelijk zijn schouders op. ‘Wat je wil? Ik heb nooit echt het nut van daten gezien als je elkaar al best goed kent en weet dat je elkaar leuk vindt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Zie ik eruit alsof ik opkijk van gescheld?’ grinnikte Nish. Hij leunde met zijn rug tegen de muur. ‘Misschien lucht het zelfs op, een potje flink schelden.’ Hij klikte naar het menu toe en vertelde kort hoe hij moest remmen of gasgeven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    ‘Ik zou niet weten waar ik zes gangen moest laten,’ grinnikte Darian. Hij keek even in haar ogen en glimlachte. ‘Maar ik heb er ook heel veel zin in. Ik heb nog nooit samen met iemand gegeten.’ Die bekentenis liet de warmte naar zijn wangen trekken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze grinnikte een beetje om zijn ongemak. "Ik heb ook geen idee? Je bent de eerste op wie ik verliefd ben geworden. Ik heb helemaal geen idee hoe dit moet, daarom vroeg ik het. Jij bent onze expert" zei ze met een plagende grijns. Ze waren langs de rand van het meer gekomen. Hier bij het water leek het nog kouder te zijn, de wind waaide ijskoud erover heen. Een moment wilde ze de verleiding weerstaan om tegen Fire aan te kruipen, tot ze bedacht dat dat mocht. Ze waren stil gaan staan en Fersephone ging toch stiekem iets dichter op de jongen staan om de kou een beetje te verdrijven.
          Ze keek op naar Fire en bedacht dat ze nu wel wat meer ballen mocht krijgen. Het hoge woord was eruit, dus ze hoefde niet moeilijk te doen toch? Ze draaide zich naar Fire toe en ging op haar tenen staan. "Maar ik vind het ook prima om gewoon te kijken waar we stranden, als je dat wil." Ze trok de jongen aan zijn kraag iets naar beneden, waarna ze heel voorzichtig haar lippen opnieuw tegen de zijne drukte. Een sidderend gevoel ging door haar heen, maar nu ze erop voorbereid was, bleef haar gave uit.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Nee, maar ik ben de rest van de avond wel chagrijnig," zei hij met een grijns. Geconcentreerd keek hij naar het scherm, terwijl hij probeerde de raceauto in het scherm te laten bewegen. Hij was hier absoluut onhandig in, meerdere keren botste hij tegen de zijkant. Maar hij vond het al heel wat van zichzelf dat hij in ieder geval niet als laatste eindigde. "Met wie doe je dit normaal?" vroeg hij nieuwsgierig.
          Yrla bedacht zich dat hij op Onyx na niet wist wie Nish zijn vrienden waren...


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Voor alles is een eerste keer," zei ze met een glimlachje. Ze bleven nog even dansen en kletsen, tot het moment dat Vienna het echt niet meer kon onderdrukken. Ze gaapte, die ze verlegen achter haar arm verborg. "De hele dag werken eist nu toch wel zijn tol," zei ze zachtjes. Ze voelde de vermoeidheid erin slaan en ze wilde eigenlijk de dag erna ook een redelijke dag maken. Ze wilde niet als een zombie op haar date morgen komen. "Zou je mee willen lopen naar mijn house? Nu in mijn eentje gaan, voelt niet zo lekker."


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian knikte. 'Ja, tuurlijk.'

    [ bericht aangepast op 27 nov 2020 - 21:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Een beetje aarzelend kuste Fire haar terug. Niet omdat hij bang was dat ze het niet fijn vond of twijfelde aan haar gevoelens voor hem, maar omdat hij zijn temperatuur op een normaal niveau probeerde te houden. Na een paar kussen tegen haar lippen omvatte hij haar kaak en liet zijn tong langs de hare glijden. Ietwat gespannen nog, maar het zag er naar uit dat hij haar niet brandde en langzaam gleed de spanning van zich af en kon hij echt genieten van de kus.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze liep met Darian het lokaal uit. Terwijl zij de deur op slot draaide, deed Darian zijn masker weer voor zijn gezicht. Het was jammer dat ze hem niet zo kon zien, maar iets was beter dan niets. Ze liep vlak langs hem op, waardoor hun armen zowat langs elkaar heen schuurden. Voor een moment begonnen de vingers van Vienna te jeuken. Zou ze het doen? Haar hand in de zijne laten glijden? En dan? Wat moest ze dan doen? Hoewel ze heel graag wilde, durfde ze toch niet zo goed. Hoewel ze wist dat Darian haar leuk vond, bleef ze die eerste stap moeilijk vinden.
          In stilte liepen ze op naar het Panthers house. Op de veranda namen ze afscheid van elkaar. Precies op dit moment haatte ze het masker nog erger. Dit was misschien het goede moment geweest om hem toch te zoenen, maar het masker zat in de weg. Ze kon niet eens op zijn gezicht zien wat hij nu dacht, of hij teleurgesteld was of niet. Ze durfde echter niet zo goed het masker nog een keer op te liften en hem dan alsnog te zoenen. "Welterusten," zei ze zachtjes, terwijl ze met een glimlach naar hem keek. Ze draaide zich al om op de veranda, maar op de bovenste tree bleef ze aarzelen. Wat ben je toch een watje, Vienna! Kom op! Ze zat echter met het feit dat ze nu weer een soort afstand tussen elkaar gecreëerd hadden en hun Halloween kostuums hielpen ook niet. Al zou dat niets uit moeten maken, ze kon gewoon opnieuw zijn masker afdoen toch?
          Ze draaide zich weer terug naar Darian, maar die was tijdens haar getwijfel al een stuk verder gelopen. Het was te laat om hem nu nog terug te roepen en niet een enorme flater te slaan. Morgen dan maar, morgen moest ze het gewoon doen.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2020 - 23:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Hmm, met Nem en Damon. Soms met Melis, maar die is altijd snel verveeld. Dat was het wel zo’n beetje. – En Onyx dan.’ Hij keek even opzij. 'Maar nu al twee Panthers. Ik maak vorderingen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Hmm,' zei Jester zacht, 'dan moet ik het misschien maar gewoon heel vaak zeggen, denk je niet?' Hij keek voorzichtig een stukje omhoog. Maanlicht glom in Onyx' ijsblauwe ogen en zijn hart maakte een sprongetje van vreugde. 'Ik hou van je, Roan-Onyx.'

    [ bericht aangepast op 27 nov 2020 - 22:03 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Na zo’n drie kwartier op bed gelegen te hebben, kwam Adam weer overeind. Er was nog een lichte spierpijn, maar het belemmerde hem niet echt en hij besloot nog even terug te gaan naar het feestje. Tenslotte had hij er veel zin in gehad en tot nu toe was het niet echt geslaagd.
          Eenmaal terug in de zaal keek hij om zich heen, maar hij zag Merrin niet. Even ging er een vlaag van paniek door hem heen. Had Maxwell hem weer apart genomen? Had Dezi hem wat aangedaan? Een van de Rhino’s?
          Daarna probeerde hij langs de angst heen te kijken. Merrin kon net zo goed even een andere gedaante hebben aangenomen, puur omdat hij dat leuk vond. Of hij was met een van hun afdelingsgenoten. Die zag hij eigenlijk ook allemaal niet. Zels Fox en Fire waren nergens te bekennen.
          Zijn blik kruiste die van Dezi, die weer een afschuwelijk pakje aanhad. Een rilling kroop langs zijn rug. Toen ze in zijn richting begon te lopen, verkrampte zijn schouders. Hij wilde alweer naar de deur toe lopen toen er opeens iemand anders naast hem stond.
          ‘Ben je ook door je date in de steek gelaten?’
          Adam keek naar het meisje op. Hij kende haar niet, maar hij dacht haar aan het begin van de avond met Jester te hebben gezien.
          ‘We zijn elkaar even uit het oog verloren,’ zei hij aarzelend. Hij keek langs het meisje heen, maar zag dat Dezi niet langer op hem afkwam. Reden om dan nog maar wat langer te blijven praten. ‘Hij is vast buiten met iemand aan het praten. Dat geeft niet.’
          ‘Praten huh?’ Ze grijnsde. ‘Doorgaans doen ze op dit tijdstip wel andere dingen.’ Ze gaf hem een knipoog. ‘Ik geloof er in elk geval niks van dat mijn date alleen een beetje aan het kletsen is. Wil je een borrel?’
          Voor hij daar een besluit over kon nemen, stond ze al aan de bar en schoof ze hem een glas toe.
          ‘Jij was hier toch met Jester?’
          ‘Ja – maar die heeft het drukker met z’n ex-vriendje geloof ik.’ Ze haalde haar schouders op. ‘Mij maakt het niet uit. Dates zijn toch kut.’
          Jester was al de hele avond met Onyx? Zijn mondhoeken kropen omhoog bij die gedachte, al wist hij ook wel dat het niets hoefde te betekenen. Maar nog steeds hoopte hij met zijn hele hart dat het goedkwam tussen die twee.
          ‘Ken je Jester goed?’ vroeg Adam toch wel een beetje nieuwsgierig, vooral omdat hij hen nog nooit had zien praten.
          ‘Neuh. Meestal zijn dates met mensen die je niet kent het interessants. Tenzij ze de hele tijd weglopen dan.’ Ze haalde haar schouders op. ‘Maar ik ben niet de onzekerheid zelve dus ik vind altijd wel een andere gesprekspartner.’
          Adam knikte langzaam en nipte van het drankje. Het smaakte bitter.
          ‘Hoe heet je?’
          ‘Nemesis. Jij hebt nog geen naam, toch?’
          Een feit waar hij eigenlijk nooit meer bij stilstond. ‘8175.’
          ‘8175,’ herhaalde ze. ‘Aangenaam kennis te maken dan.’
          Ze nam een flinke slok uit het glas.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze kon merken aan Fire dat hij gespannen was, wat ook haar op scherp hield. Maar op het moment dat ze hem wat meer voelde ontspannen voelde ze ook de spanning van haar schouders vallen. Zodra zijn tong met de hare in contact kwam, had ze toch het gevoel dat hij haar in vuur en vlam zette. Dit was zo anders dan de zoen die ze ooit met Dezi gehad had of met Yrla. Het was.. intiemer. Haar hele lichaam voelde aan alsof de elektriciteit door haar aderen golfde. Waar ze in eerste instantie haar gave nog in toom had moeten houden, leek hij nu als een malle door haar heen te golven.
          Toen ze hem losliet, voelde ze zich opgeladen. Maar het voelde niet alsof de energie aan haar wilde ontsnappen. Als dit een manier van opladen was, dan tekende ze ervoor. Ze keek met een glimlach naar de jongen, draaide hem weer de rug toe en ging met haar rug tegen zijn borst aan staan. "Ik kom je warmte stelen," zei het meisje als excuus, ook al vond ze dit best prettig.


    It's never gonna happen, Guys.