• Hallo iedereen,

    Het begint bij vorige week donderdag. Ik moest eerst naar het werk gaan voor mijn kiesbrief. Daarna moest ik mee met een groepje op uitwerk naar
    een ander bedrijf. Normaal ga ik rechtstreeks.
    Allemaal gedaan het was ver tijd om te gaan maar ik wou mijn lief
    nog gedag zeggen. Ik was hem juist van plan om te kuisen
    als ik toch niet rook dat hij aan het roken was weer.
    Mijn humeur was derect weer weg. En hij wist het ook.
    De derde keer dat hij zijn belofte gebruiken heeft om te stoppen
    met roken voor mij. 's middags belde ik om te weten waarom hij
    er weer aan begonnen was. Uiteindelijk met uit hem te sleuren ben ik het te weten gekomen. Hij heeft weer eens last gehad van zijn oren.
    (Hij draagt ooraperaten normaal maar die draagt hij niet meer omdat
    hij het niet meer gewoon kan worden. Dus door dat maar nog andere dingen.
    (Dat weet ik zelf ook niet)

    Sinds zondagavond dat was de laatste keer dat we
    elkaar gesproken hebben via videochat. Sindsdien niet meer.
    En is onze relatie zeg maar een beetje aan het verwateren.

    Nu maandag dat voorbij is stuurde ik hem een bericht
    's morgens dat hij moet opstaan voor te gaan werken.
    Geen antwoord. Om 12 uur 's middags word hij pas wakker.
    Hem overslapen. Het werk had hem juist gebeld.
    Ik had hem dan gevraagt of hij op het werk was.
    Nee zei hij en hij zei dat hij er een paar dagen niet ging zijn.
    Ook omdat hij hem ziek voelde.

    Dinsdag om 22 uur 41 had hij mij blijkbaar een bericht via facebook gestuurd van : Hey, hoe is het met u en ik heb je nog niet gehoord?

    Daar op antwoorde ik : Met mij gaat alles goed. Ja ik jou ook nog niet e.
    Jij hebt meer tijd als ik. :) Met jou?

    En sindsdien hebben we elkaar niet meer gehoord,gesmst of gebeld.

    Ik heb al voor mezelf uitgemaakt dat ik het tussen hem en mij effe
    ga laten rusten. Want ik ben van plan als ik ooit de moed heb om het uit te maken. Met hem ga ik nooit een toekomst hebben.

    Ik heb gewoon wat raad nodig. Mensen die met mij willen sturen erover.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Maar.. gaat dit puur om het roken? Want aan het eind van de dag is dat toch zijn eigen zaak? Misschien wil hij graag blijven roken, maar reageer jij er telkens zo heftig op, dat hij het dan maar stiekem gaat doen. Ik zou eens een goed gesprek hebben over wat hij wil. Op basis daarvan kun jij zelf de keuze maken of jij verder wil met iemand die rookt. Ikzelf zou me er niet zo druk om maken om eerlijk te zijn. Het is zijn lichaam en zijn keuze. Ik vind het behoorlijk heftig om een relatie zomaar te verbreken om zoiets.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Maar.. gaat dit puur om het roken? Want aan het eind van de dag is dat toch zijn eigen zaak? Misschien wil hij graag blijven roken, maar reageer jij er telkens zo heftig op, dat hij het dan maar stiekem gaat doen. Ik zou eens een goed gesprek hebben over wat hij wil. Op basis daarvan kun jij zelf de keuze maken of jij verder wil met iemand die rookt. Ikzelf zou me er niet zo druk om maken om eerlijk te zijn. Het is zijn lichaam en zijn keuze. Ik vind het behoorlijk heftig om een relatie zomaar te verbreken om zoiets.


    Dit gaat over een belofte dat hij drie jaar geleden gemaakt heeft om voor mij te stoppen met roken.
    Die regel heeft hij nu voor de derde keer verbroken. Ja maar ik heb liever dat hij dat niet doet.
    Nee hij rookt omdat hij hem niet goed voelt en zijn oren zeer doet. Hij zou er weer mee stoppen voor mij maar dat betwijfel.
    Ik was gewoon geschroken dat hij weer begonnen was. Tuurlijk reageerde ik heftig ik had dat niet verwacht.
    Ja daar heb je gelijk in om zoiets kan ik de relatie niet verbreken. Maar hij moet hem wel herpakken hoor.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Ik ben het eens met de reactie hierboven.
    Ik snap dat jij het misschien niet prettig vindt als hij rookt, maar aan het eind is dat natuurlijk altijd nog zijn eigen zaak. Ik zou het dan ook gek vinden dat hij persé voor jou zou moeten stoppen, terwijl het roken hem blijkbaar rust brengt of iets (aangezien hij rookt wanneer hij zich niet goed voelt).
    Vraag hem daar eens naar. Hoe dat zit, of hij zelf wel wilt stoppen en hoe hij zelf jullie relatie voor zich ziet?

    Want.. Jullie hebben dus een relatie? Ik vind het persoonlijk dan een beetje gek dat jullie elkaar zo weinig spreken.. Maar dat ligt misschien aan mij.
    En als ik jou was, zou ik het dan gewoon direct uitmaken.
    Want, sorry hoor, maar "je bent van plan om dat ooit te doen"? Als je het nu al niet meer ziet zitten, waarom zou je het dan door laten gaan? Waarom zou je dan niet gewoon eerlijk naar jullie beiden zeggen en aangeven dat dit zo niet werkt? Ik snap dat dat een grote stap is en dat dat echt moeilijk gaat zijn & pijn zal doen, maar als je het toch ooit van plan bent, waarom dan niet nu?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Adamantium schreef:
    Ik ben het eens met de reactie hierboven.
    Ik snap dat jij het misschien niet prettig vindt als hij rookt, maar aan het eind is dat natuurlijk altijd nog zijn eigen zaak. Ik zou het dan ook gek vinden dat hij persé voor jou zou moeten stoppen, terwijl het roken hem blijkbaar rust brengt of iets (aangezien hij rookt wanneer hij zich niet goed voelt).
    Vraag hem daar eens naar. Hoe dat zit, of hij zelf wel wilt stoppen en hoe hij zelf jullie relatie voor zich ziet?

    Want.. Jullie hebben dus een relatie? Ik vind het persoonlijk dan een beetje gek dat jullie elkaar zo weinig spreken.. Maar dat ligt misschien aan mij.
    En als ik jou was, zou ik het dan gewoon direct uitmaken.
    Want, sorry hoor, maar "je bent van plan om dat ooit te doen"? Als je het nu al niet meer ziet zitten, waarom zou je het dan door laten gaan? Waarom zou je dan niet gewoon eerlijk naar jullie beiden zeggen en aangeven dat dit zo niet werkt? Ik snap dat dat een grote stap is en dat dat echt moeilijk gaat zijn & pijn zal doen, maar als je het toch ooit van plan bent, waarom dan niet nu?


    Tuurlijk wilt hij stoppen met roken voor mij. Hij is er een jaar voor gestopt.
    Ik vind het gewoon niet leuk omdat ik bang ben dat ik zelf ook zou willen roken.
    Ja we hebben een relatie. We zien elkaar weinig door Corona. Op het werk zien we elkaar ook niet.
    Ja ineens daar straks heeft hij gestuurd op facebook. Maar normaal bellen we 's avonds en al maar dat is deze week niet gebeurd.
    Ja ik ben er dagelijks over aan het nadenken hoe ik het hem moet brengen.
    Want als ik het uitmaak is hij weg en wilt hij mij niet meer als vriend omdat het pijnlijk is.
    Ik moet gewoon eens een moment vinden om er met hem over te praten.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Precies wat Apocalyptic zegt was mijn eerste gedachte toen ik dit las. Het is zijn eigen leven: als hij wilt roken — dan doet hij dat. Al ben jij zijn vriendin, het is alsnog zijn eigen keuze wat hij doet met zijn eigen lichaam / leven. En vanuit als rokerzijnde zelf, weet ik dat niemand gaat stoppen met roken voor een ander. Dat zou mij niet lukken iig. Iemand moet stoppen voor zichzelf, en niet voor een ander, dus ik vind dat niet zo vreemd dat hij weer is begonnen (als hij met de reden alleen wilde stoppen voor jou).

    Waar wil je precies raad over? Want ik ben het spoor bijster.

    Allereerst zijn er enkele dingen die bij mij als red flags uitstaan hier in deze tekst. Nu ga ik proberen mezelf er niet te veel in mengen en is dit enkel mijn beschouwing van je stukje tekst, dus hopelijk schop ik je niet tegen de schenen hiermee.
          Goed, mijn opvatting hiervan is dat het eerder lijkt op een relatie waarop jij hem een beetje aan de touwtjes probeert te houden. Dit komt door meerdere topics die ik gelezen heb van je, en dat je vermeld dat je met de relatie zit. Bijv, het gegeven dat je aangeeft dat je "humeur meteen weg was om hem een kus te geven, vanwege de rookgeur en dat het zijn derde keer was dat hij zijn belofte had gebroken." Nu is er niets mis mee met het feit dat je humeur weg was, vanwege de geur, want ik begrijp goed dat niet iedereen erg blij wordt van die rookgeur.
          Het ding wat mij opviel van het stuk tekst was eerder dat je erna letterlijk verwoord "dat je met uit hem te sleuren te weten bent gekomen waarom hij weer begonnen was." Wellicht dat het komt doordat het mij erg verkeerd valt, maar ik hoop dat je begrijpt dat je niemand kan dwingen. Iedereen heeft een eigen leven en een eigen keuze, dat kan ik echt niet vaak genoeg benadrukken hierbij. Elkaars grenzen worden snel overtreden als iemand het meerdere keren aangeeft en dan lijkt het voor de eerste paar keren onschuldig, maar dat tekent de relatie erg. Het feit dat hij zijn "belofte" voor de derde keer gebroken heeft, is wellicht omdat hij niet wilt stoppen met roken en dat niet als daadwerkelijke doel voor zichzelf ziet. Ikzelf zou niet stoppen met roken als ik dat niet voor mezelf doe.
          Nu weet ik verder niet wat de situatie of betekenis is omtrent het gedoe dat je hem bericht als notificatie voor het werk, maar tevens daar is een leerproces in voor je vriend. Wellicht gaat het zelf niet goed met je vriend, of zijn er andere redenen waardoor het wat bergaf gaat.
          Persoonlijk denk ik dat de relatie een stuk minder gespannen aanvoelt als beiden, of in dit geval je vriend, wat vrijer wordt gelaten in zijn doen en laten. Iedereen is aan het groeien en leren van zijn eigen keuzes en ervaringen. Je kunt niemand in een doos stoppen en dwingen erin te blijven.

    Ik denk dat jullie een goed gesprek moeten hebben om alles op tafel te leggen, geen omwegen of smoesjes. Dan blijft er omheen gegaan worden en daar bereik je niets mee, je kunt net zo goed de pleister er meteen vanaf trekken. In plaats van je af te vragen waarom hij weer zijn belofte heeft gebroken, kun je dat eerder vervormen als wat de precieze reden erachter is en daadwerkelijk naar hem luisteren wat hij zegt. Neem desnoods een paar minuten om het in te laten komen en er dan op te reageren.
          In een andere reactie, in dit topic, geef je bijv aan dat je het niet leuk vindt dat je vriend rookt, omdat je bang bent dat je zelf ook zou willen roken. Waarom ben je daar bang voor? En weet je vriend dat? Het is misschien goed om te weten dat als je dit vermeldt naar je vriend toe, dat je goed op je verwoording let en je niet je eigen mening op hem probeert te drukken.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2020 - 23:39 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.