• De stelling van deze week luidt:
    Accounts van influencers die fake news verspreiden moeten tijdelijk gedeactiveerd worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Jep.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Als ze het regelmatig of bewust doen, ja.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2021 - 11:25 ]


    obsessive rage

    Eens. Ze hebben een grote invloed op hun achterban en daarmee ook in zekere zin een voorbeeldfunctie. Als zij, inderdaad, bewust fake news zouden delen, en daarmee hun achterban op verkeerde ideeën brengen of hen van verkeerde dingen overtuigen, moeten die accounts inderdaad tijdelijk gedeactiveerd worden.

    Stel dat ze het onbewust zouden doen - hoewel je ervan uit zou mogen gaan dat zij, juist vanwege hun voorbeeldfunctie, hun bronnen goed checken - dan zou ik een waarschuwing meer op z'n plaats vinden. Dat je hen erop wijst dat ze fake news verspreiden, en als ze het daarna nog een keer doen het account deactiveren.


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Niallerslove schreef:
    Eens. Ze hebben een grote invloed op hun achterban en daarmee ook in zekere zin een voorbeeldfunctie. Als zij, inderdaad, bewust fake news zouden delen, en daarmee hun achterban op verkeerde ideeën brengen of hen van verkeerde dingen overtuigen, moeten die accounts inderdaad tijdelijk gedeactiveerd worden.

    Stel dat ze het onbewust zouden doen - hoewel je ervan uit zou mogen gaan dat zij, juist vanwege hun voorbeeldfunctie, hun bronnen goed checken - dan zou ik een waarschuwing meer op z'n plaats vinden. Dat je hen erop wijst dat ze fake news verspreiden, en als ze het daarna nog een keer doen het account deactiveren.


    Wat Niallerslove zegt. Eerst een waarschuwing zo van "hé, weet je dat dit fake news is?" en als de persoon het nog een keer doet, zou ik het account deactiveren.

    Eens. Maar ik denk wel dat het tegenwoordig heel moeilijk is om fake news te onderscheiden van real news en dan bedoel ik dat vooral in de context van corona. Iedereen roept wat anders en wie heeft er nou eigenlijk gelijk?

    Ik denk niet dat het hele account gedeactiveerd moet worden. Slechts een waarschuwing voordat men de post kan zien met ''Feiten in dit bericht kloppen mogelijk niet.'', net zoals Trump een periode had op zijn Twitter. Dit is voldoende, anders wordt het een volledig censuur op hun bestaan en daar ben ik op tegen.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2021 - 13:39 ]


    You dare to gaze upon me?

    Persoonlijk ben ik van mening dat ze niet influencer mogen zijn, gezien ze een voorbeeld zijn voor anderen en ze moeten verantwoordelijkheid tonen voor hun eigen daden en gesproken woorden. Niet iedereen kan dat met zo'n functie.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2021 - 0:17 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eens!

    Ik ben ermee eens. Mensen kunnen onder druk geraken.


    Isn't Baji-san awesome?

    Ook ik ben er ermee eens. We moeten natuurlijk wel op bepaalde factoren letten. Hebben zij het bijvoorbeeld echt fake verspreid om iets nep te verspreiden of dachten hij/zij dat het ehct nieuws was.

    komt er nog een nieuwe stelling van de week ??


    I am Simply one Hell of Butler

    Sebastian_7 schreef:
    komt er nog een nieuwe stelling van de week ??

    Ja er zijn al 2 maanden of zo voorbij.


    Isn't Baji-san awesome?

    Ben er mee helemaal mee eens


    I'm a girl. I can do what I want!

    KittyCat_2021 schreef:
    komt er nog een nieuwe stelling van de week ??
    Ja, dat is echt lang geleden


    Everyone loves myths ~ But not everyone knows it

    Ligt eraan of het puur voor de sensatie is of dat het bijvoorbeeld aanzet tot geweld


    Als je met chocolade kon afvallen had ik nu ernstig ondergewicht.