• Ik weet niet of ik in het juiste sub-fora zit, zo niet dan mag het topic verplaatst worden.

    Laatst was er hier een topic op Quizlet over ATLA en hierdoor moest ik weer denken aan mijn eigen series die ik regelmatig kijk en binge watch. En wat een impact sommige series/afleveringen van televisieseries wel niet op je kunnen hebben.

    Ik moest gelijk denken aan een alfevering van The Outer Limits genaamd Patient Zero.


    Kleine plotsummary zodat jullie weten waarom:

    Colonel Beckett moet terug naar het jaar 2000, om een plaag te voorkomen. De plaag is in 2000 gestart omdat Patient Zero in contact is gekomen met 2 verschillende DNA fragmenten. Ze weten dat 1 daarvan een dokter is, wanneer ze erachter komen dat Patient Zero "Amy Barett" het hoofd van de draak is moet Beckett haar en een dokter vermoorden.

    Wanneer Beckett terug de tijd in gaat krijgt hij een ongeluk, alleen door dat ongeluk komt hij oog in oog te staan met Patient Zero, en gaat hij twijfels hebben of het waard is om 1 persoon op te offeren om daarvoor miljoenen terug te krijgen.


    De manier hoe het idee is uitgeschreven en uitgewerkt is echt top, vooral omdat ik als kijker wist dat Beckett met een bepaalde reden Patient Zero opzocht, en Patient Zero helemaal niet doorheeft dat op dat moment haar leven aan een zijde draadje hangt.

    Tijdens de scenes waarbij Beckett twijfelt of hij Patient Zero moet pakken spelen camera angles en muziek een grote rol, en ik voelde mij ook echt in dubio omdat aan de ene kant je wilt dat de hoofpersoon een goed einde krijgt, alleen wanneer ik Patient Zero zag en haar leerde kennen dan ga ik mezelf toch afvragen. Ja waarom zij,

    En dit vind ik dus zo'n goeie aflevering, omdat er een keuze gemaakt moet worden, maar in de 44 minuten dat de aflevering speelt ga je je toch verbonden voelen met de karakters. Het einde van deze aflevering hij grijpt je aan, ik heb letterlijk met tranen in mijn ogen gezeten toen de aflevering klaar was.


    Wat mij dus ook opviel, is dat deze aflevering zo sterk was doormiddel van de acteurs, de verhaallijn maar ook hoe ze de aflevering hadden opgenomen en de muziek die ze eronder hadden gezet. Nu is mijn vraag aan alle lieve Quizlet users.


    Wat is een serie/aflevering van een serie die door een van de bovengenoemde dingen zo'n impact op jullie hebben gehad?


    "Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."

    Dat is zo mooi als series dit hebben.

    Ik blijf altijd de angst, spanning en verdriet voelen bij Shadowhunters. Om te voorkomen dat ik mensen spoiler onder een knopje ;)

    Ik weet niet precies welke aflevering het is maar Clary moet voor het Hof verschijnen en het komt erop neer dat ze eigenlijk de doodsstraf krijgt. De emoties, het filmwerk en ook de muziek erbij geeft mij kippenvel. Je voelt zo haar angst op dat moment en dat vind ik echt heel knap


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat IrishNialler zegt, het is super mooi als series dat hebben!

    Ik ben zelf degene die het topic over ATLA heeft gestart, dus... Voor mij is Avatar echt fantastisch!
    En dan vooral The Last Airbender c: Er is ook niet specifiek één aflevering, maar de hele serie vind ik gewoon super goed!
    Alles klopt, de makers hebben zo veel details gebruikt, alles klopt gewoon.

    En om niet te spoilen, een paar momenten die ik gewoon ontzettend mooi vind


    -De speelsheid en onschuld die Aang de hele serie blijft hebben.
    -Het samengaan van de mensenwereld en geestenwereld. Ik vind het echt fantastisch dat je zoiets in een kinderprogramma verweeft!
    -Dat er zoveel Aziatische invloeden in de serie zitten. Reïncarneren, mediteren, de balans tussen mens, natuur, de elementen, de geestenwereld...
    -Dat de stuurderstechnieken gebaseerd zijn op echte vecht/verdedigingssporten!
    -Dat Toph kan aardsturen door haar contact met de aarde en dat ze op die manier 'ziet'. Súper interessant en goed doordacht!
    -De aflevering waarin ze de chakra's uitleggen.
    -Hoe Zuko gedurende de seizoenen veranderd
    -De wijsheden van Iroh!<3.
    -Het moment waarop Zuko en Aang leren vuursturen bij de draken. Dat is denk ik een van mijn favoriete momenten van de hele serie! <3


    Inspiration can hit you any time

    IrishNialler schreef:
    Dat is zo mooi als series dit hebben.

    Ik blijf altijd de angst, spanning en verdriet voelen bij Shadowhunters. Om te voorkomen dat ik mensen spoiler onder een knopje ;)

    Ik weet niet precies welke aflevering het is maar Clary moet voor het Hof verschijnen en het komt erop neer dat ze eigenlijk de doodsstraf krijgt. De emoties, het filmwerk en ook de muziek erbij geeft mij kippenvel. Je voelt zo haar angst op dat moment en dat vind ik echt heel knap


    Dat angst moment, mijn hemel dat kan ik begrijpen ja. Ik heb ook nog wel eens dat ik zelfs na het zien van bepaalde afleveringen echt de hele middag er na nog van slag ben.


    "Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."

    Nagaa schreef:
    Wat IrishNialler zegt, het is super mooi als series dat hebben!

    Ik ben zelf degene die het topic over ATLA heeft gestart, dus... Voor mij is Avatar echt fantastisch!
    En dan vooral The Last Airbender c: Er is ook niet specifiek één aflevering, maar de hele serie vind ik gewoon super goed!
    Alles klopt, de makers hebben zo veel details gebruikt, alles klopt gewoon.

    En om niet te spoilen, een paar momenten die ik gewoon ontzettend mooi vind


    -De speelsheid en onschuld die Aang de hele serie blijft hebben.
    -Het samengaan van de mensenwereld en geestenwereld. Ik vind het echt fantastisch dat je zoiets in een kinderprogramma verweeft!
    -Dat er zoveel Aziatische invloeden in de serie zitten. Reïncarneren, mediteren, de balans tussen mens, natuur, de elementen, de geestenwereld...
    -Dat de stuurderstechnieken gebaseerd zijn op echte vecht/verdedigingssporten!
    -Dat Toph kan aardsturen door haar contact met de aarde en dat ze op die manier 'ziet'. Súper interessant en goed doordacht!
    -De aflevering waarin ze de chakra's uitleggen.
    -Hoe Zuko gedurende de seizoenen veranderd
    -De wijsheden van Iroh!<3.
    -Het moment waarop Zuko en Aang leren vuursturen bij de draken. Dat is denk ik een van mijn favoriete momenten van de hele serie! <3


    Ahh ja! Ik wist je username even niet meer! Zo fijn dat je reageert! :) En oom Iroh blijft een speciaal plekje in mijn hart hebben, vooral bij de verhalen van Ba Sing Se


    "Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."

    PercyMontana schreef:
    (...)

    Ahh ja! Ik wist je username even niet meer! Zo fijn dat je reageert! :) En oom Iroh blijft een speciaal plekje in mijn hart hebben, vooral bij de verhalen van Ba Sing Se

    Oh haha, dan heb je me nu gevonden ;p
    Jaa om Iroh is echt fantastisch! Inderdaad, de verhalen van Ba Sing Se, maar ook gewoon zijn wijsheden, de helende werking van thee... c:


    Inspiration can hit you any time