• Bonjour mon petit croissants,

    ik wilde even mijn beklacht doen en direct wat vragen. Ik zal niet al mijn geklaag over mijn school en mijn opleiding doen, want dan is een ieder minimaal drie jaar bezig met het lezen van mijn geklaag en gezeur, maar toch moet ik wel over één ding mijn ei kwijt.

    Momenteel zit ik in mijn examenjaar van de opleiding Dier, Gedrag en Ondernemen op het Helicon in Velp. Oorspronkelijk kom ik uit Enschede, dus het was voor mij een serieuze verhuizing om in de buurt van mijn opleiding te gaan wonen. Maar omdat ik ontzettend graag iets met diergedrag wilde doen en je dit niet in de buurt van Enschede had, wilde ik toch graag deze opleiding gaan volgen. Nu is het zo, dat de school eind vorig jaar plotseling besloot om de naam van de opleiding te veranderen van Dier, Gedrag en Ondernemen naar Dier en Ondernemen. Je kunt je misschien voorstellen dat ik (en met mij veel klasgenoten) hier absoluut niet blij mee was! Wánt ik zat JUIST op deze opleiding voor het stukje gedrag! Als ik een opleiding voor Diermanagement (of Dier en Ondernemen) had willen doen, had ik deze ook wel kunnen volgen in Enschede. Maar dat wilde ik niet! Ik wilde ook dat gedrag erbij!

    Ik ben hier eigenlijk best pissed over! De school doet niks uit op mijn pissigheid, want het kan blijkbaar maar zo. Je kunt blijkbaar maar zo de naam van de opleiding veranderen, terwijl er mensen nog bezig zijn.
    Ik ben serieus zo pissig, dat ik eigenlijk wil weigeren om mijn diploma te tekenen wanneer niet de oude, maar de nieuwe opleidingsnaam hierop staat. Omdat ik mij daar niet voor heb aangemeld. Dit is toch gewoon raar?

    Dat ze de naam van de opleiding veranderen is nog tot daar aan toe, maar doe dat dan bij de nieuwste lichting die in leerjaar één beginnen en niet ook bij de examenleerlingen. Dat vind ik gewoon niet kunnen.

    Hoe zouden jullie reageren? Weet iemand überhaupt of ik hier iets aan kan doen?

    Bedankt voor het lezen!

    [ bericht aangepast op 9 feb 2018 - 22:38 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik snap je zeker,je kiest bewust een opleiding niet omdat het leuk klinkt. Als je ook gewoon lessen hebt gehad zou ik het eens zeker navragen.
    Bij ons hadden wij de oude opleiding en de nieuwe lichting had de nieuwe naam.

    Heb je een mentor waar je dit mee kunt bespreken? Zeker als je les gehad hebt ook in Gedrag dan zou ik dot benoem, leg uit dat je ervoor verhuisd bent voor dat ene stukje lesaanbod en vraag anders of je een brief naar klachtcommissie/ leerlingenraad / directeur mag schrijven. Is er misschien iets op internet hierover te vinden of vraag het eens na bij de orgabisatie waarbij jou school zit.

    Zo zat ik op school wat weer aangesloten was bij roc wb, hieronder vielen bijna alle mbo scholen in west- brabant , misschien weten zij meer


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Ik snap je zeker,je kiest bewust een opleiding niet omdat het leuk klinkt. Als je ook gewoon lessen hebt gehad zou ik het eens zeker navragen.
    Bij ons hadden wij de oude opleiding en de nieuwe lichting had de nieuwe naam.

    Heb je een mentor waar je dit mee kunt bespreken? Zeker als je les gehad hebt ook in Gedrag dan zou ik dot benoem, leg uit dat je ervoor verhuisd bent voor dat ene stukje lesaanbod en vraag anders of je een brief naar klachtcommissie/ leerlingenraad / directeur mag schrijven. Is er misschien iets op internet hierover te vinden of vraag het eens na bij de orgabisatie waarbij jou school zit.

    Zo zat ik op school wat weer aangesloten was bij roc wb, hieronder vielen bijna alle mbo scholen in west- brabant , misschien weten zij meer


    Helaas is mijn coach/mentor zelf een begriploze puppy. Het interesseert hem maar weinig wat zijn leerlingen vinden en het is echt nog zo'n verliefde puppy die nog gek is op de school en trots op de opleiding, dus aan hem heb ik weinig met dit (en al het andere). Verder een supergoede kerel hoor, dat ik dat ook even gezegd heb. XD

    En ik heb het al eens aan school gevraagd en die zei iets van: "het is een niveau 4 opleiding, wat jullie verschilt van niveau 3 is het ondernemen. In beide opleidingen komt gedrag voor, om het verschil duidelijker te maken, is de naam aangepast." en veel meer konden ze niet vertellen. Ze konden mij ook niet vertellen welke naam op mijn diploma zou komen te staan, maar wisten toch wel 97% zeker dat dit de nieuwe naam zou zijn. Volgens mijn coach in elk geval wel. Toen ik op hem reageerde dat ik dan met een dikke viltstift "GEDRAG" erbij op zou zetten en zou weigeren het te ondertekenen zei hij: "je reageert altijd heel fel op iedereen en kijkt vaak te negatief. Je hebt alleen jezelf er mee als je het niet ondertekent."

    (Mijn reactie in mijn gedachten was: "HA! Neehoor, loser. Ik heb al een MBOdiploma die blijkbaar net zoveel waard is als deze, jullie (de school) verdienen dan tenminste geen geld aan mij! Maar ik heb maar niks gereageerd, omdat ik weet dat ik daar niks mee opschoot.)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Yardael schreef:
    (...)

    Helaas is mijn coach/mentor zelf een begriploze puppy. Het interesseert hem maar weinig wat zijn leerlingen vinden en het is echt nog zo'n verliefde puppy die nog gek is op de school en trots op de opleiding, dus aan hem heb ik weinig met dit (en al het andere). Verder een supergoede kerel hoor, dat ik dat ook even gezegd heb. XD

    En ik heb het al eens aan school gevraagd en die zei iets van: "het is een niveau 4 opleiding, wat jullie verschilt van niveau 3 is het ondernemen. In beide opleidingen komt gedrag voor, om het verschil duidelijker te maken, is de naam aangepast." en veel meer konden ze niet vertellen. Ze konden mij ook niet vertellen welke naam op mijn diploma zou komen te staan, maar wisten toch wel 97% zeker dat dit de nieuwe naam zou zijn. Volgens mijn coach in elk geval wel. Toen ik op hem reageerde dat ik dan met een dikke viltstift "GEDRAG" erbij op zou zetten en zou weigeren het te ondertekenen zei hij: "je reageert altijd heel fel op iedereen en kijkt vaak te negatief. Je hebt alleen jezelf er mee als je het niet ondertekent."

    (Mijn reactie in mijn gedachten was: "HA! Neehoor, loser. Ik heb al een MBOdiploma die blijkbaar net zoveel waard is als deze, jullie (de school) verdienen dan tenminste geen geld aan mij! Maar ik heb maar niks gereageerd, omdat ik weet dat ik daar niks mee opschoot.)

    Dat eerste komt herkenbaar voor. Had zelf ook echt een mentor die met iedereen meegaand was behalve met mij.
    Heb je een andere docent of een vertrouwenspersoon? Het is toch gek dat ze de verandering heel zeker weten maar de rest eigenlijk niet..... ik weet verder naast internet of iets eigenlijk niks meer te bedenken dan behalve veel succes wensen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Whoops ik zit op het Groenhorst Barneveld, pf moet ik nu zeggen.... Aeres Barneveld....... -_- wie verzint dit....

    Ons logo is nu trouwens ook oerlelijk geworden....

    [ bericht aangepast op 10 feb 2018 - 0:56 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ja, mijn school is ook van naam veranderd dit jaar + een nieuw logo + een nieuwe site. En het is zoooooo veeeeeeeel lelijker. Ugh.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Toen ik in het tweede jaar kwam op het ROC van Flevoland veranderden ze daar het logo naar hetzelfde logo als het ROC van Amsterdam, waarbij het net lijkt of er een tienjarig kind in het midden van de cirkel groepje studenten staat.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik snap heel eerlijk het probleem niet zo goed. Het is toch alleen de naam die verandert? Je blijft het gedrag deel in leerstof zien, toch? Ook al staat het niet bij in de naam van ja opleiding, dat maakt toch niet zo veel uit naar werkzoeken ook niet, aangezien ze dan toch blijven kijken naar de onderdelen van je opleiding, niet alleen de naam?

    [ bericht aangepast op 10 feb 2018 - 19:46 ]


    Ex astris, sciencia

    Misschien kan je contact zoeken met LAKS? Ik snap heel goed dat je dit graag op je diploma wilt hebben, zeker wanneer je ergens gaat solliciteren.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Stamets schreef:
    Ik snap heel eerlijk het probleem niet zo goed. Het is toch alleen de naam die verandert? Je blijft het gedrag deel in leerstof zien, toch? Ook al staat het niet bij in de naam van ja opleiding, dat maakt toch niet zo veel uit naar werkzoeken ook niet, aangezien ze dan toch blijven kijken naar de onderdelen van je opleiding, niet alleen de naam?


    Dit ja, je kan het altijd nog extra uitlichten op je CV of motivatiebrief als je het belangrijk vind dat het gezien wordt


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Stamets schreef:
    Ik snap heel eerlijk het probleem niet zo goed. Het is toch alleen de naam die verandert? Je blijft het gedrag deel in leerstof zien, toch? Ook al staat het niet bij in de naam van ja opleiding, dat maakt toch niet zo veel uit naar werkzoeken ook niet, aangezien ze dan toch blijven kijken naar de onderdelen van je opleiding, niet alleen de naam?


    Dit^^
    Mijn opleiding veranderde ook van naam toen ik nog bezig was. Iedereen in het werkveld kent de opleidingen en ook de nieuwe namen. Uiteindelijk maakt het dus niet uit welke naam er op de diploma of cv staat wat de mensen in het werkveld weten echt wel wat je opleiding inhoud.


    No guts no glory.