• Voor degene die in Nederland wonen; op 17 maart zijn de verkiezingen.
    Zelf vind ik het belangrijk om te kiezen, maar ik vind politiek zo iets lastigs. Ik weet er weinig van, en vind het erg lastig om te begrijpen welke partij nu voor welke doelen gaat.

    Nu met de Corona crisis, vind ik het extra belangrijk om te gaan stemmen, maar ik heb echt geen idee op welke partij ik moet stemmen.. Ik weet wel wat ik belangrijk vind, maar ik weet niet welke partij daar bij aansluit.

    Herkennen jullie deze struggle?
    Of juist niet?
    Weten jullie al wat jullie gaan stemmen? Of hoe maken jullie de keuze hierin?
    Heeft iemand tips of een handig en kort overzicht van de speerpunten van elke partij?

    Ik heb al gekeken naar verkiezingsprogramma's van verschillende partijen, maar ook daar krijg ik niet echt de informatie die ik zoek.


    Inspiration can hit you any time

    Ik ben de vorige keer voor het eerst gaan stemmen. Dat jaar werd ik 18, en zoiets wil je eens gedaan hebben.
    Eerlijk verdiep ik mij totaal niet in de politiek, ik vind het niet interessant en ze roepen van alles maar het behalen is niet altijd heel realistisch.
    Ik heb de kieswijzer quiz gedaan, maar van de helft van de vragen snapte ik eigenlijk al niet waar het over ging en kwam dan ook uit bij de 50+ XD
    Ik ontdekte dat er een Feestpartij is en ergens wilde ik daarop stemmen want dat klinkt leuk, maar zo werkt het niet.

    Veel zin om er tijd in te steken heb ik eigenlijk niet, nieuws volg ik niet maar ik wil wel gaan stemmen want anders draag je zelf tot slot ook nergens bij.
    Dus mocht iemand tips hebben van partijen of een site waar je makkelijk en simpel je belangrijke dingen hebt in gewoon normale jip en janneke taal dan hoor ik dit onwijs graag ;)

    Ik weet wat ik belangrijk vind en wat ik zou willen maar de partij erbij komt vaak niet geheel overheen ;(


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ga stemmen op de PVDD, omdat zij het meest aansluiten bij de punten die ik belangrijk vind.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2021 - 19:19 ]


    Tell me about it, stud.

    Het blijft altijd een beetje lastig, want er zal nooit een partij zijn waar je het 100% mee eens zult zijn. Dus maak ik een lijstje van de punten die ik het meest belangrijk vind en welke partijen zich daar voor inzetten. Ik twijfel alleen nog wel een beetje tussen twee partijen..

    [ bericht aangepast op 13 maart 2021 - 22:20 ]


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik woon niet in Nederland, dus ja


    Isn't Baji-san awesome?

    Ik kijk altijd goed naar wat partijen stemmen op moties die ik belangrijk vind. Veel partijen zeggen bijvoorbeeld A, maar stemmen B.
    Ik zelf twijfel nog wel tussen twee partijen, maar ik ga sowieso stemmen. Ook stem ik altijd op een vrouw!


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik stem zelf nummer 35 van GroenLinks, het programma van Groen Links sluit het beste op mij aan. Ze willen zich inzetten voor de zorg, het onderwijs, betaalbare woningen, betere lonen, rijkdom eerlijk verdelen, gelijkwaardigheid, het klimaat. Eigenlijk al mijn belangrijkste punten.


    You were born original, don't die as a copy.

    Pfffff gister en vandaag meerdere stemwijzers ingevuld. Elke keer kom ik maar op maximaal 63 procent overeenkomst.

    Ergens vind ik dit te weinig zeker omdat het elke keer andere partijen zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Pfffff gister en vandaag meerdere stemwijzers ingevuld. Elke keer kom ik maar op maximaal 63 procent overeenkomst.

    Ergens vind ik dit te weinig zeker omdat het elke keer andere partijen zijn


    Dan is het inderdaad weinig procent overeenkomst. Vind je geen partij die staat voor de meeste dingen die je belangrijk vind? (Kan natuurlijk, het is een oprechte vraag.)
    Ik heb zelf bijvoorbeeld een paar dingen die ik erg belangrijk vind, en daardoor kan ik al best wat partijen elimineren. Gezien die daartegen zijn of die dingen niet belangrijk vinden.

    Oh, en daarnaast kan je ook altijd blanco stemmen als je het echt niet weet.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik had vier jaar geleden op de niet stemmers gestemd! :'D. Want ik hou me liever buiten de politiek en wilde zelf niet stemmen maar moest van thuis. Vandaar de niet stemmers club, want die doen toch random niks bij de overheid!

    Ik ben van plan om vandaag niet te gaan stemmen. :'D