• P U R E      T I M E S      A R E      O V E R


    Rollentopic      ✗      Speeltopic


    Soorten Demonen & Engelen
    Aartsengel
    De Aartsengelen worden gezien als de Heer Zijn rechterhand. Ze fungeren als Boodschapper en als Raadgevers voor Hem. Over het algemeen bevinden zij zich in de Hemel en dalen amper af naar de Aarde. Behalve wanneer het met de Gevallen Engelen uit de hand loopt of wanneer God hen stuurt.

    Doodsengel
    Deze Engelen zijn altijd aanwezig bij het proces van de Schaal van de Waarheid en begeleiden de pure zielen naar het Paradijs. Ook zijn zij degene die Engelen ontdoen van hun vleugels wanneer deze misdaden hebben begaan en verbannen worden uit de Hemel. Zij zorgen ervoor dat de regels in de Hemel worden gehandhaafd en dat de zielen niet kunnen ontsnappen om terug te gaan naar de Aarde. Zij zijn degen die leven creëren.

    Beschermengel
    De meeste bekende Engel van allemaal. Iedere beschermengel krijgt een mens toegewezen om deze te beschermen en te behoeden voor de manipulaties van de Hel. Zij bevinden zich het meest op de Aarde.

    Adviseur
    Deze baan heeft dezelfde functie als die van de Aartsengel. Hij wordt vaak gezien als een strateeg en administrator. Echter is deze baan héél zeldzaam aangezien de Duivel, in tegenstelling tot God, genoegen neemt met drie adviseurs. Jullie kennen vast het aloude spreekwoord wel: ‘Driemaal is de Duivel verzoeken.’

    Helbewaker
    Zielen die verbannen worden in de Hel willen er alles aan doen om uit te breken en te vertrekken naar het Paradijs. Om dit tegen te gaan, zijn Helbewakers aangesteld. Daarbij vormen zij het leger van de Duivel en traint hij hem in het geniep om bestand te zijn tegen een oorlog.

    Schaduw
    Een Schaduw heeft tegengestelde bedoeling als die van een Beschermengel. Deze Demon zorgt voor chaos en zij zijn degene die vernietigen waar de Aartsengelen hard voor gewerkt hebben. Echter is dit alles om de balans in evenwicht te houden. Hij weeft nachtmerries en wordt vaak weergegeven als het kleine duiveltje op iemand zijn schouder.
    Wanneer iemand zijn laatste adem uitblaast, wordt zijn leven beoordeelt door de Schaal van de Waarheid. Het riedeltje is vast wel bekend. Iemand die slecht heeft geleefd, wordt verbannen in de hel en degene die vroom en zedig waren, verblijven de rest van hun Tweede Leven in het Paradijs. Alleen is dit voor jonge kinderen, wier ziel zo blank en leeg is als een onbeschreven blad, een ander verhaal.
                Na een lange periode vol ruzies omdat beide partijen deze kinderen op probeerde te eisen, verscheen er een compromis. De kinderen mochten zelf uitkiezen of ze als hooggeplaatste handlangers van de Duivel hun Tweede Leven in wilde gaan of als Aardsengelen aan Gods voeten zodra hun hersenen volgroeid waren en ze een leeftijd bereikt hadden van tussen de 18 en 25 jaar. Om dit idee in werking te stellen, werd er een speciale academie gebouwd - die de naam Metanoia droeg - waar de kinderen konden verblijven en de perspectieven van beide kanten, zowel de Hel als de Hemel, leren zodat ze hun eigen keuze konden maken.

    ✗      ✗      ✗


    Onze personages staan op het punt om het laatste traject in te gaan voor hun beslissing. De druk om te kiezen tussen de twee aanlokkelijke werelden wordt steeds groter. Sommige zijn al eens van hun zaak en laten dit ook duidelijk zien, maar anderen hebben nog steeds zo hun twijfels. Daarbij proberen oudere studenten een wit voetje te halen bij hun leermeesters door leerlingen te rekruteren en hen propaganda voor te schotelen.
          Al met al gaat dit nog steeds om een academie vol met puberende jongeren. Wie weet wat voor drama er nu om de hoek komt kijken...

    I am good, but not an angel.

    I do sin, but I’m not the devil.


    Rollen

    ♀ Salhi ✝ 18 ✝ The Wanderer ✝ Andjela Vlaisavljevic ✝ Jayus ✝ 1.1
    ♀ Evelynn ✝ 19 ✝ The Girl that went Rogue ✝ Riley Rasmussen ✝ Enjoy_20 ✝ 1.1
    ♀ Nesrin ✝ 20 ✝ The Feisty Fireball ✝ Amanda Arcuri ✝ Jayus ✝ 1.2
    ♀ Lilith ✝ 19 ✝ The Night Owl ✝ Elizabeth Gillies ✝ Blodreina ✝ 1.2
    ♀ Alyssa ✝19 ✝ The Optimistic One ✝ Madelyne Cline ✝ Enjoy_20 ✝ 1.3
    ♀ Florence ✝ 19 ✝ The Queen of Hearts ✝ Scarlett Leithold ✝ Iotte ✝ 1.3
    ♀ Dinah ✝ 20 ✝ The Devilish Angel ✝ Bridget Satterlee ✝ Jayus ✝ 1.4
    ♀ Amarina ✝ 18 ✝ Memory ✝ India Eisley ✝ LittleRomana ✝ 1.4
    ♀ Kali ✝ 19 ✝ Little Rascal ✝ FC ✝ Morrigann ✝ 1.4

    ♂ Ramsey ✝ 20 ✝ The Troublemaker ✝ Freddie Thorp ✝ calice ✝ 1.2
    ♂ Elijah ✝ 20 ✝ The Kind-hearted ✝ Charlie Rowe ✝ GoldenTrout ✝ 1.2
    ♂ Donovan ✝ 21 ✝ The Mysterious One ✝ Theo James ✝ Iotte ✝ 1.2
    ♂ Elias ✝ 20 ✝ The Halfbloed ✝ Jaron Baker ✝ Fika ✝ 1.2
    ♂ Martell ✝ 22 ✝ The White King ✝ Hugh Laughton-Scott ✝ Jayus ✝ 1.3
    ♂ Luca ✝ 21 ✝ The Truth Slayer ✝ Toni Mahfud ✝ GoldenTrout ✝ 1.3
    ♂ Darrian ✝ 24 ✝ The Darkest One ✝ Francisco Lachowski ✝ LittleRomana ✝ 1.4
    ♂ Jeriah ✝ 24 ✝ The Golden One ✝ Francisco Lachowski ✝ LittleRomana ✝ 1.4
    ♂ Fenix ✝ 21 ✝ Fire Aficionado ✝ Lil Huddy ✝ Dool ✝ 1.4
    ♂ Jonah ✝ Leeftijd ✝ The Fallen King ✝ Oliver Wiksäter ✝ Fika ✝ 1.4
    ♂ Ruhn ✝ 21 ✝ The Moon ✝ FC ✝ Paracosmal ✝ 1.4


    Rollen Docenten

    ♀ Asteria ✝ 728 ✝ Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke ✝ Angelina Michelle ✝ Jayus ✝ 1.3
    ♀ Evicka ✝ 247.000 ✝ Taken van een Aartsengel / Schermen ✝ Antonina Vasylchenko ✝ Jayus ✝ 1.4

    ♂ Darion / Ziam ✝ 201 ✝ Kunst / Schaken✝ Ricardo Dal Moro ✝ LittleRomana ✝ 1.3
    ♂ Jacob ✝ 80 ✝ Engelenleer ✝ Robert Pattinson ✝ calice ✝ 1.4
    ♂ Lysias ✝ 3318 ✝ Taken van een Adviseur ✝ Mariano di Vaio ✝ LittleRomana ✝ 1.4
    ♂ Belial ✝ 2015 ✝ Zelfverdediging / Boogschieten ✝ Henry Cavill ✝ GoldenTrout ✝ 1.4
    ♂ Kyle ✝ 47 ✝ Dans / Muziek ✝ Douglas Booth ✝ LittleRomana ✝ 1.4

    Veelgestelde vragen

    Q: In je uitleg wordt er veelal over 'kinderen' gesproken, maar de maximale leeftijd is 25. Hoe zit dat?
    A: Kinderen komen in het Metanoia terecht wanneer ze nog geen Deugden en/of Zonden hebben kunnen begaan als ze komen te overlijden. Dit houdt in dat onze personage vanaf kinds af aan zich al in de academie bevinden. Echter wanneer deze kinderen volgroeid zijn - en bij iedere tiener ligt de leeftijd weer anders - moeten ze de keuze maken tussen de Hel of de Hemel. De hersenen zijn pas volgroeid tussen je achttiende en vijfentwintigste levensjaar. Daarom heb ik besloten om grens ook tussen de 18 en 25 te hebben.

    Q: Hoeveel sporten en vakken mogen de personages eigenlijk hebben? En moeten ze dan dus van zowel het engelenpakket als het demonenpakket kiezen zeg maar of mogen ze ook alleen engelen vakken hebben?
    A: Er is geen limiet aan de hoeveelheid sporten, maar het moet wel passen in de dagindeling van je personage. Lacrosse is bijvoorbeeld een grote sport terwijl schaken relatief kort duurt qua trainingen en wedstrijden. Als we spreken over vakken mag je gewoon degene kiezen die het beste bij je personage passen. Als dit allemaal Engelenvakken zijn, dan zijn dit allemaal Engelenvakken. In totaal moet een volitare minimaal zeven vakken hebben inclusief de verplichte vakken. Daarbij zijn er bij ieder pakket drie banen beschikbaar waaruit gekozen kunnen worden zodat je daarvoor wordt opgeleid. Daarvan is het verplicht om er minimaal één uit te kiezen. Dit houdt in dat je één baan van het Engelenpakket kunnen kiezen en één baan vanuit het Demonenpakket. Iemand die twijfelt, zal er dus waarschijnlijk twee of meer kiezen terwijl iemand die zeker is van zijn of haar zaak genoegen heeft met één baan.

    Q: Is een kind altijd puur? Of kan deze al gekleurd zijn door zijn daden in het leven?
    A: Kinderen tot en met vier jaar zijn nog helemaal blanco. Vanaf vier jaar begint een kind pas dingen te herinneren en die worden in de ziel opgeslagen. Als een kind vijf is én hij heeft iemand vermoordt wat zo'n enorme impact op hem heeft gemaakt dat hij die situatie zich herinnerd wanneer hij zelf geliquideerd word op elfjarige leeftijd, dan wordt hij alsnog verbannen naar de Hel. Dus kinderen vanaf 0 t/m 4 (in sommige gevallen 5 of 6) jaar komen in het Metanoia terecht.

    Q: Hoe zien de vleugels van de volitare's eruit?
    A: Vleugels dienen als een soort ziel die zichtbaar is aan de buitenkant. De keuzes van je personage worden daarin opgeslagen. Als de beslissingen in het leven van je personage meer naar de Hel neigen, zullen ze donker, zwart of roodachtig worden en kiest hij meer voor God, dan zullen zijn vleugels witte en gouden schakeringen krijgen.
    .

    Engelenpakket
    — Engelenleer • Jacob
    Salhi, Evelynn, Elijah, Elias, Lilith, Martell, Alyssa, Luca, Florence, Dinah, Kali, Jeriah, Amarina, Nesrin, Ruhn, Jonah
    — Sociologie
    Salhi, Nesrin, Elijah, Elias, Martell, Alyssa, Luca, Florence, Dinah, Jeriah
    — Informatica over de zeven Deugden
    Salhi, Martell, Alyssa, Luca, Dinah, Kali, Jeriah, Amarina, Ruhn, Jonah
    — Biologie (Planten, mensen en/of dieren)
    Elias, Martell, Alyssa, Luca, Jeriah, Amarina
    — Natuurkunde
    Salhi, Martell, Alyssa, Florence
    — Kunst (Beeldende vorming, muziek, dans en theater)
    Muziek • Darion / Kyle: Elijah, Martell, Florence, Amarina, Fenix, Kali, Salhi
    Beeldende vorming • Darion: Elijah, Nesrin, Salhi, Jeriah, Amarina, Fenix, Ruhn, Jonah
    Dans: Florence, Dinah, Alyssa, Darrian, Jeriah, Amarina, Kali
    Theater: Alyssa

    — Taken van de Aartsengel • Evicka
    Evelynn, Alyssa, Luca, Jonah, Dinah
    — Taken van de Doodsengel
    Elijah, Elias, Lilith, Luca, Dinah, Amarina, Nesrin
    — Taken van de Beschermengel
    Salhi, Elijah, Alyssa, Kali, Jeriah, Amarina, Ruhn, Jonah
    Demonenpakket
    — Demonenleer
    Evelynn, Ramsey, Nesrin, Elijah, Donovan, Elias, Lilith, Florence, Kali, Dinah, Darrian, Amarina, Fenix, Ruhn
    — Scheikunde (vooral gefocust op gifstoffen)
    Evelynn, Ramsey, Nesrin, Donovan, Lilith, Darrian, Fenix
    — Informatica over de zeven Zonden
    Evelynn, Ramsey, Nesrin, Donovan, Elias, Lilith, Florence, Kali, Darrian, Amarina, Fenix, Ruhn, Jonah
    — Wiskunde (beginner, normaal of gevorderd)
    Beginner: Dinah
    Normaal: Ramsey, Lilith
    Gevorderd: Evelynn, Nesrin, Donovan, Darrian

    — Techniek
    Salhi, Ramsey, Elijah
    — Taken van een Adviseur • Lysias
    Evelynn, Ramsey, Nesrin, Donovan, Lilith, Florence, Darrian, Fenix
    — Taken van een Helbewaker
    Evelynn, Ramsey, Donovan, Elias, Lilith, Nesrin, Darrian, Amarina, Ruhn
    — Taken van een Shaduw
    Dinah, Florence, Kali, Fenix
    Sporten // Vrijetijdsbesteding
    — Boogschieten • Belial
    Salhi, Ramsey, Donovan, Elias, Lilith (?), Alyssa, Florence, Kali, Fenix
    — Schermen • Evicka
    Elijah, Martell, Florence, Darrian, Nesrin, Jeriah, Jonah
    — Zelfverdediging • Belial
    Ramsey, Nesrin, Donovan, Elias, Lilith, Luca, Kali, Darrian, Fenix, Ruhn, Jonah
    — Lacrosse
    Evelynn, Luca, Dinah
    — Schaken • Ziam
    Nesrin, Salhi, Amarina
    — Koken
    Martell, Dinah, Jeriah, Ruhn

    [ bericht aangepast op 9 april 2021 - 22:06 ]


    I have seen my own sun darkened

    So mijn laatste rol is nu ook af hehe. Hij staat open voor relaties, maar niet hopen whahah :'D


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Planning


    Hallo daar allemaal!

    Aangezien er zoveel rollen nog bij zijn gekomen, duurde het langer voordat de opening van het Speeltopic in aantocht kwam maar nu is het eindelijk zover! Ik zal jullie even kort uitleggen (ook voor de nieuwe RPG'ers die er recent zijn bijgekomen zodat ze niet terug hoeven te lezen) wat precies de bedoeling is.
          Allereerst zou ik van iedereen willen vragen de rollen af te hebben op Zondag 4 april 22:00. Dan kunnen er daarna alle relaties die er besproken moeten worden nog besproken worden. Degene die als eerste hun rollen af hadden, hebben hierop een voorsprong. Toch zou ik willen vragen de bijkomende personages een kans te geven of zelfs relaties om te gooien als blijkt dat een ander personage beter in die rol past. Natuurlijk is dit geheel aan jullie, hehe.
          De tweede deadline staat op Vrijdag 9 april 12:00. Dan is het de bedoeling dat iedereen zijn relaties op orde heeft en zal ik door middel van de beruchte randomizer bepalen wie er met wie een kamer deelt in het Metanoia: dit horen jullie dan vrijwel onmiddellijk erna.

    Dan hoop ik het speeltopic op VRIJDAG 9 APRIL om 21:00 UUR open te kunnen gooien!!


    I have seen my own sun darkened

    Woop woop!!


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Is trouwens de verdeling van personages die naar Hel en naar de Hemel neiging ongeveer gelijk? Dan houd ik daar rekening mee met het maken van mijn personage.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Salhi — Jayus
    Lilith — Blodreina
    Evelynn — Enjoy_20
    Florence — lotte
    Nesrin — Jayus
    Alyssa — Enjoy_20
    Dinah — Jayus
    Amarin — LittleRomana
    Kali — Morrigann
    Ramsey — calice
    Elijah — GoldenTrout
    Donovan — lotte
    Elias
    — Fika
    Martell — Jayus
    Darrian — LittleRomana
    Jeriah — LittleRomana
    Luca — GoldenTrout
    Fenix — Dool
    Jonah — Fika

    [ bericht aangepast op 5 april 2021 - 0:24 ]


    I have seen my own sun darkened

    Yeaaah, ik heb er zin in :3
    Is het trouwens oké dat Elias één volledig witte en één volledig zwarte vleugel heeft? (Gezien je eerdere post daarover) als dat niet de bedoeling is wil ik best wat verdwaalde veren toevoegen!


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Ik heb alvast een begin gepost van Kali. Zijn er nog mensen die (specifieke) relaties zoeken?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nog even voor de goede orde, in het laatste topic met dit idee had ik uitgelegd dat er geen sprake was van technologie en dacht dat ik het hier ook had vermeld hehe. Mijn excuses daarvoor, maar bij deze!

    In de Tussenwereld bestaat er geen technologie. De volitare's leren op de wijze waar iedereen, engel of demon, jong of oud, het geleerd heeft: met stoffige oude boeken.


    I have seen my own sun darkened

    Yeahh wat leukk! Ik ben excited!

    MT


    How far is far

    Jayus schreef:
    Nog even voor de goede orde, in het laatste topic met dit idee had ik uitgelegd dat er geen sprake was van technologie en dacht dat ik het hier ook had vermeld hehe. Mijn excuses daarvoor, maar bij deze!

    In de Tussenwereld bestaat er geen technologie. De volitare's leren op de wijze waar iedereen, engel of demon, jong of oud, het geleerd heeft: met stoffige oude boeken.


    Oooh, zijn er naast hun studieboeken ook gewone leesboeken?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    (...)

    Oooh, zijn er naast hun studieboeken ook gewone leesboeken?


    Jazeker, zowel oude als nieuwe. Boeken kunnen wel gewoon vanuit de sterfelijke wereld overgebracht worden, evenals kleding. Thank you for asking, hehe ^^


    I have seen my own sun darkened

    VOORSTEL


    En daar ben ik weer met een voorstel om deze RPG nog interessanter te maken, hehe.

    Aangezen de docenten alleen impressies als relaties kunnen geven met de leerlingen leek het me een leuk idee dat iedere student een eerste en tweede keus op kon geven betreffende het kiezen van een mentor voor in het laatste jaar. Jullie kunnen mij via een PB bereiken om jullie keuzes van jullie personages door te geven en ik zal gaan puzzelen om alles passend te krijgen. Dit betekent dat iedere docent zo ongeveer 4 leerlingen krijgen waar zij de verantwoordelijkheid over dragen.
    Het uitkiezen van de mentor zal ik ook met behulp van een randomizer doen, zodat niemand een voorkeursbehandeling ontvangt.

    Wat vinden jullie van dit idee? Als jullie het er niet mee eens zijn of nog een toevoegingen hebben, kunnen jullie in dit topic reageren. En anders kijk ik jullie keuzes tegemoet in mijn PB! ^^


    I have seen my own sun darkened

    Jayus schreef:
    VOORSTEL


    En daar ben ik weer met een voorstel om deze RPG nog interessanter te maken, hehe.

    Aangezen de docenten alleen impressies als relaties kunnen geven met de leerlingen leek het me een leuk idee dat iedere student een eerste en tweede keus op kon geven betreffende het kiezen van een mentor voor in het laatste jaar. Jullie kunnen mij via een PB bereiken om jullie keuzes van jullie personages door te geven en ik zal gaan puzzelen om alles passend te krijgen. Dit betekent dat iedere docent zo ongeveer 4 leerlingen krijgen waar zij de verantwoordelijkheid over dragen.
    Het uitkiezen van de mentor zal ik ook met behulp van een randomizer doen, zodat niemand een voorkeursbehandeling ontvangt.

    Wat vinden jullie van dit idee? Als jullie het er niet mee eens zijn of nog een toevoegingen hebben, kunnen jullie in dit topic reageren. En anders kijk ik jullie keuzes tegemoet in mijn PB! ^^


    Oehhh dit lijkt me wel een leuk idee idd!! :D


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Trouwens, ik zoek nog relaties voor Lilith, iemand een idee? ^-^


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †