• Hooiiii!

    Alles goed Q?

    Oke ik heb een probleempje. Volgend jaar wil ik dolgraag in het Franstalige gedeelte van Switzerland werken, maar om dat waar te maken, moet ik eerst B2 niveau halen.
    Dit moet ik aantonen met een diploma.
    Nu kan ik dat op een aantal manieren doen..

    1. LOI Frans cursus voor gevorderden maar hier behaal je alleen het juiste niveau, het diploma kan je erachter aan doen, maar dat is niet bij de cursus inbegrepen. Uiteraard kost het diploma ook nog geld.
    De cursus is 14 maanden en €500.

    2. Een cursus Frans van de Rijksuniversiteit Groningen met hetzelfde verhaal omtrent de diploma's, behalve dan dan RUG een soort tussen niveau heeft bedacht namelijk B1/B2. €250 voor 12 weken. Zou je wellicht ook wel B2 mee kunnen doen? Vraag het me af. Of dan nog een keer die B2 doen maar dan ben je qua geld hetzelfde uit.

    3. Zelf op niveau proberen te komen door veel te spreken met Fransen, Franse films kijken en podcasts luisteren. En zelf het diploma aanvragen.

    Hebben jullie ervaringen hebben met bovenstaande opties?

    X cay


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik heb hier zelf geen ervaring mee - wij deden DELF op de middelbare school, maar ik zou als ik dit zo hoor voor Groningen gaan. B1/B2 hadden wij ook op school en dat geeft aan dat je in ieder geval B1 zal redden, en als je zelf gemotiveerd bent en er tijd en moeite in stopt ook B2 kan. Tenminste, dat was op mijn school zo. Ik zou dus gaan voor een combinatie van 2 en 3. Groningen zal je ook voorbereiden op zo'n examen en dat is minstens de helft van het werk, weten hoe het getoetst wordt. Bij LOI heb ik daar mijn twijfels over, als het examen er niet bij inzit. Houd wel ook in gedachte, B2 klinkt leuk en je zal je echt kunnen redden, maar het is niet een voldoende niveau om volledig op jezelf te kunnen vertrouwen en dat iedereen je begrijpt. Al schiet de taalkennis natuurlijk omhoog als je daar ook echt zit, want dan moet je wel (:

    In ieder geval veel succes gewenst!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee - wij deden DELF op de middelbare school, maar ik zou als ik dit zo hoor voor Groningen gaan. B1/B2 hadden wij ook op school en dat geeft aan dat je in ieder geval B1 zal redden, en als je zelf gemotiveerd bent en er tijd en moeite in stopt ook B2 kan. Tenminste, dat was op mijn school zo. Ik zou dus gaan voor een combinatie van 2 en 3. Groningen zal je ook voorbereiden op zo'n examen en dat is minstens de helft van het werk, weten hoe het getoetst wordt. Bij LOI heb ik daar mijn twijfels over, als het examen er niet bij inzit. Houd wel ook in gedachte, B2 klinkt leuk en je zal je echt kunnen redden, maar het is niet een voldoende niveau om volledig op jezelf te kunnen vertrouwen en dat iedereen je begrijpt. Al schiet de taalkennis natuurlijk omhoog als je daar ook echt zit, want dan moet je wel (:

    In ieder geval veel succes gewenst!


    Ja dat is waar. Veel succes ermee :)


    Isn't Baji-san awesome?

    Ristridin schreef:
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee - wij deden DELF op de middelbare school, maar ik zou als ik dit zo hoor voor Groningen gaan. B1/B2 hadden wij ook op school en dat geeft aan dat je in ieder geval B1 zal redden, en als je zelf gemotiveerd bent en er tijd en moeite in stopt ook B2 kan. Tenminste, dat was op mijn school zo. Ik zou dus gaan voor een combinatie van 2 en 3. Groningen zal je ook voorbereiden op zo'n examen en dat is minstens de helft van het werk, weten hoe het getoetst wordt. Bij LOI heb ik daar mijn twijfels over, als het examen er niet bij inzit. Houd wel ook in gedachte, B2 klinkt leuk en je zal je echt kunnen redden, maar het is niet een voldoende niveau om volledig op jezelf te kunnen vertrouwen en dat iedereen je begrijpt. Al schiet de taalkennis natuurlijk omhoog als je daar ook echt zit, want dan moet je wel (:

    In ieder geval veel succes gewenst!


    Groningen heeft ook weer geen examen erbij in begrepen, dus dat is balen.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    (...)

    Groningen heeft ook weer geen examen erbij in begrepen, dus dat is balen.


    Oei dat is inderdaad jammer!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Oké de laatste post in dit topic is echt al een half jaar geleden, maar ik kwam het tegen en daar werken klinkt zo gaaf! Dus eigenlijk kom ik hier even het topic omhoog schoppen om te vragen of het gelukt is! Is het gelukt om iets te vinden om je Frans level mee omhoog te werken en ben je nog steeds van plan daar te gaan werken?


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Hoi hoi :) Ik wil graag kijken of ik van het zomer vast stappen kan ondernemen, want ik ga er gewoon fulltime werken als fysiotherapeut (ik doe nu mijn afstudeerstage). Er zal nog wel het nodige moeten gebeuren. Ik heb mijn diploma ondertussen wel gehaald! De RUG bood ook privé lessen aan in voorbereiding van het examen, dat heb ik gedaan.
    Was wel een rib uit mijn lijf maar goed :')


    SIC | PARVIS | MAGNA

    In België kan je taalcursussen volgen, via de avondschool. Ik ken meerdere mensen die zo dat attest hebben behaald, misschien kan dat in Nederland ook? of is dat die LOI?

    [ bericht aangepast op 3 feb 2022 - 19:53 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oke ik had even enkel de eerste twee comments gezien haha, maar alleszins proficiat met je diploma! (:

    [ bericht aangepast op 3 feb 2022 - 21:18 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oei sorry, ik had ook niet het hele topic doorgelezen. Proficiat met je diploma!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.