• Vendetta.

    The blood of covenant runs thicker than the water of the womb.





    Frankrijk. Een onbepaald punt in de toekomst.
    Het is inmiddels alweer zo'n zeventig jaar geleden dat Vampiers uit de kist kwamen en hun bestaan bekend maakten naar de mensheid toe. Sindsdien is het een wilde rit geweest. Aanvankelijk werden de stervelingen uit elke hoek verzekerd dat de vamps streefden naar een vredige co-existentie maar al gauw bleek dat niet iedereen daar zo over dacht.
    Er ontstond onenigheid tussen de onsterfelijken onderling en het duurde niet lang voor ze zichzelf in twee facties verdeelden: Les Élitistes en Les Douces de Coeur.

    De Elitisten geloven dat Vampiers het superieure ras zijn, dat Lillith -die vóór Adam en Eva geschapen werd- de allereerste Vamp was en de werkelijke representatie van God's gelijkenis is.
    Volgens die logica zijn mensen slechts voedsel, entertainment; een klasse ver beneden die van zichzelf.
    Daar compleet tegenover heb je Les Douces de Coeur; zijn zijn pacifisten en volgen het religie dat hun voortbestaan rechtstreeks afhankelijk is van dat van de mensheid en streven hierom naar een vriendelijke samenleving.

    Dit RPG draait om de Nesten van twee broers die elk een andere richting uit gegaan zijn en al minstens twee decennia lang proberen elkaar de loef af te steken. Spionage, jaloezie en verraad staan aan het roer. Slechts één vraag hangt als een onweerswolk boven het hoofd; vallen de facties nog te verenigen of brengen trots en onbegrip iedereen ten onder?


    Praktische Info

    Les Élitistes:
    ✟ Vampiers boven mensen
    ✟ Wreed
    ✟ Conservatief
    ✟ Houden van luxe
    ✟ Gevestigd in het paleis van Versailles
    ✟ Mensen die zich aansluiten hebben het zwaar te verduren maar maken behoorlijk wat kans Vampier te worden

    Les Douces de Coeur:
    ✟ Vamps en mensen gelijkwaardig
    ✟ Trachten bij te dragen aan de samenleving
    ✟ Voeden zich enkel met vrijwillige mensen of gedoneerd bloed
    ✟ Modern
    ✟ Gevestigd in het inmiddels verlaten ziekenhuis: l'hôpital Pitié Salpêtrière
    ✟ Mensen die zich bij het Nest aansluiten worden op handen gedragen, bijna aanbeden, maar maken vrijwel geen kans om vampier te worden.

    ✟ Beide facties verkiezen zich te omringen met getalenteerde mensen (artiesten, strategen, begaafde sprekers,...). De elitisten vanwege het geloof dat hun bloed drinken hun talent overdraagt naar de drinker, de zachtaardigen vanuit de motivatie hun Nest uit te breiden met Talenten.

    ✟ Zonlicht is dodelijk, al kwam men honderd jaar geleden tot een merkwaardige ontdekking; alleen direct zonlicht bleek schadelijk te zijn. Indien de stralen gebroken worden door bijvoorbeeld glas of water dan zijn deze al genoeg verdund om hun dodelijke aspect te verliezen.
    Vampiers kunnen dus overdag perfect binnenshuis spenderen, zolang ze niet door direct zonlicht geraakt worden (bv, een open raam of deur, een ommetje in de tuin zijn niet mogelijk).
    Het rpg zal zich dus ook niet voornamelijk 's nachts afspelen.
    Vamps zijn om te brengen door middel van zilver (bv een zilveren kogel, zilver-injectie. Ook zilveren juwelen zijn een no-go gezien het door hun huid, spieren en botten heen brand zoals zuur dat bij mensen doet) of een houten staak (een pijl met houten punt zou ook werken) door het hart. Het nadeel bij de staak is dat deze na de dood ook moet blijven zitten, anders heelt deze alsnog.

    ✟ Vampiers zijn bovenmenselijk snel en sterk en kunnen een Glamour bij mensen teweeg brengen.
    Hun bloed werkt helend bij mensen, tot op een zeker punt (bv dementie, een verloren lichaamsdeel of ernstige hoofdwonde zullen hier geen baat bij hebben).
    Verder hebben zij geen bijzondere of unieke gaven die gelinkt zijn aan iets bovennatuurlijks.

    ✟ Een Nest is de naam voor een samenwonende groep Vampiers, zoals men bij heksen van een Coven of bij Weerwolven van een Roedel (beiden niet aanwezig in dit RPG though) spreekt.

    ✟ Om een nieuwe Vamp te creëren heeft men uitdrukkelijke toestemming van een Kroon (de leider van een Nest) nodig. De macht van de Kroon is absoluut.
    De band tussen een Creator en hun Nakomeling is sterker dan die tussen ouder en kind, broer en zus. Nakomelingen van eenzelfde Creator zijn fysiek niet in staat de ander kwaad te doen.
    De creatie van een vampier is niet iets dat gewillig wordt toegestaan en het gebeurt dan ook zelden dat een Creator meerdere Nakomelingen heeft. Een Nakomeling verliezen laat een eeuwige leegte na, alsof je een ledemaat verloren bent en nog steeds fantoompijnen hebt - maar dan nog ettelijke malen tragischer

    ✟ Spelers mogen zelf bepalen als, indien hun rol geïnfiltreerde spion voor de andere factie is, deze daarbovenop ook nog eens dubbelspion is. Leukst zou natuurlijk zijn als verder iedereen hier het gissen naar heeft.
    Ook mensen kunnen voor het Verzet ingezet zijn en een dubbelrol spelen. Het Verzet zelf wordt echter niet als groep uitgespeeld.

    ✟ Ondanks het zich afspeelt in Frankrijk is er geen sprake van grenzen meer. Personages kunnen en mogen van eender welk tijdsperk/werelddeel komen.

    ✟ Wat relaties en seksualiteit betreft heeft men ver in het verleden al een laissez-faire houding aangenomen. Er wordt nergens bepaald nog van op of op neer gekeken.

    Ik heb me losjes laten inspireren door True Blood

    textextextextextextextextextextextextextextextextextextextextextextextext







    Rollen

    Les Élitistes:
    Username - Naam - Vampier sinds - Gender - Ras- Rol - Faceclaim - Pagina
    Mirabel - Titus - 400 B.C. (Romeinse rijk) - M - Vampier - Kroon - Raphael Say - 1
    Beansidhe - Miguel Jiménez - 1939 - M - Kroon Consort - Alfredo Hernandez De La Cruz - 1
    Necessity - Saverio Anastas - 25 - M - Mens - Rol - Justin Hopwood - 1
    Cleland - Naam - Leeftijd - V - Mens - Rol - Faceclaim - Pagina
    Dionysas - Catarina - 1348 - V - Vampier - Sporadisch adviseur - Jessica Chastain

    Les Douces de Coeur:
    Username - Naam - Vampier sinds - Gender - Ras - Rol - Faceclaim - Pagina
    Beansidhe - Finn - 400 B.C. (Keltisch) - M - Vampier - Kroon - Brock O'Hurn
    Syaoran - Adeline Doan - 1779 - V - Vampier - Rol - Faceclaim - 2
    Isolophilia - Naam - Vampier sinds - M - Vampier - Rol - Faceclaim - Pagina

    Regels


    ✟ De huisregels van Quizlet zijn van toepassing
    ✟ Bij voorkeur minstens één maal per week reageren, afwezigheid graag doorgeven.
    ✟ Naamsveranderingen graag doorgeven
    ✟ Laten we geen ruzie maken over zaken die op normale manier kunnen besproken worden.
    ✟ OOC in het praattopic
    Niemand is perfect; ook personages hebben fouten.
    ✟ Alleen Beansidhe maakt nieuwe topics aan.

    Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust! Liever teveel vragen dan te weinig c;

    Bedankt aan Mirabel om mee te helpen denken! :Y)

    [ bericht aangepast op 3 maart 2022 - 18:40 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Heeft iemand een voorstel waar/wanneer we kunnen starten? Ik heb een idee in het achterhoofd, maar wie weet word ik aangenaam verrast ^^


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Mijn topics! 😊


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mijn topics!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik moest nog even denken over wat er met dat alcohol en dat dat te proeven was in het bloed werd gezegd. Ik zie echt zo voor me hoe mijn personage regelmatig dronken gevoerd wordt zodat de vampiers ook een "wijntjein de avond" kunnen drinken 😂


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'