• Vestigo University
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"

    Welcome to Vestigo University, a place where all our students can work on their happy endings.

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van de welbekende sprookjesfiguren gaan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren. Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen en houd hun studenten dicht bij elkaar. Iedereen kent haast iedereen en er is dan ook een strikte regeling wat betreft verboden middelen. Vestigo staat dan ook niet zomaar bekend als de beste school, iedereen is er welkom.

    Zo ook de studenten van Ira University. Waar de meeste sprookjes figuren hun happily ever after uitleefden, was er ook een andere zijde die het hier moeilijker mee heeft gehad. Ira University was een afgelegen kasteel waar de kinderen van de meer duistere figuren heen konden om toch een toekomst te krijgen. Deze school stond niet bepaald goed bekend. Vele studeren gaven er dan ook de brui aan. Echter na een incident werd de universiteit gesloten en stonden veel studenten op straat. Gelukkig opende Vestigo ook voor hen de deuren waardoor er heel wat conflicten op de school ontstonden. Sommige studenten keerden zich tegen de nieuwelingen terwijl bij anderen juist de interesse in het zorgeloze leventje van de anderen gewekt werd.

    Hou jij je stevig vast aan jouw destiny wil je dan toch je eigen verhaal gaan schrijven, hier op Vestigo University?


    Once upon a time...




    Speeltopic Rollentopic Praattopic

    ROLES










    Vestigo University

    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice FC: Maurice Sinclair 1.4 Maneskin
    Nathaneal Charming Son of Prince Charming and Cinderella 1.4 Marshtomp
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Jasmine 1.3 Raccoon
    Amor-Beau Desrosiers son of Belle and Adam 1.4 Raccoon
    daughter of Moana Morrigann
    Memphis Panagos daughter of Megara and Hercules 1.4 Toothpick
    Neorah "Neo" Arianna Fitzherbert daughter of Rapunzel and Eugene 1.3 Zemo
    Olivia "Liv" Mia Pan daughter of Wendy and Peter Pan 1.3 glowfeary
    Ava Caillen of DunBroch daughter of Merida 1.3 LoveTravels
    Antonio Julio Rivera son of Miguel Rivera 1.3 Sombre


    Ira Univeristy

    Larsen Niklas Oldenburg son of Elsa 1.4 Maneskin
    Raven son of Maleficent and Diaval 1.4 Maneskin
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook 1.5 Maneskin
    Percival "Percy" Ashley Hook son of Captain Hook 1.4 Raccoon
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper 1.3 Marshtomp
    Victoria "Vicky" Chimaira daughter of Ursula 1.3 Dimitrescu
    Élodie Facilier daughter of Dr. Facilier 1.5 glowfeary
    Zaheer Ujinga son of Scar and Zira 1.6 Paracosmal
    Qadir Fayez Al Jurjani son of Jafar 1.6 Dalma
    Jakob Von Hesse / Jack Thessian son of The Headless Horseman 1.6 Dalma
    Poppy De Vil daughter of Cruella 1.6 Marshtomp
    Calista Aidoneus daugher of Hades and Persephone 1.7 Sombre
    Ivy De Vil daughter of Cruella 1.7 Toothpick
    Ash De Vil son of Cruella 1. Maneskin



    INVULLEN

    Naam
    Leeftijd (19- 25)
    Metanoia or Ira
    (Eventuele) Powers
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis/Familie
    Extra







    What if I'm not the hero? What if I'm the bad guy?







    VESTIGO





    RULES



    In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Een reservering blijft 72H staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    Maximaal 3 personages per persoon.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen DAYWALKER of Sisu maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.
    Dit idee is uitgewerkt door Beneviento, Sisu en Sortiger

    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 19:11 ]


    How far is far

    N'awh, dat vind ik leuk om te lezen, zeker na een dag als vandaag. Ik ben het ook volledig met je eens; er zit zo'n diversiteit in de rollen, en daar waar er overeenkomsten zijn, gaat ieder personage er anders mee om. Sowieso is het enthousiasme voor deze RPG fijn om te zien!


    [ heaven knows ]

    Valmiera schreef:
    (...)

    Not so sure either, ik vind er ook zoveel goed. Ik ben samen met een Italiaanse vriendin mijn Italiaans aan het verbeteren door de liedjes te vertalen en hoe meer ik de teksten begrijp hoe beter ik alle Italiaanse nummers begin te vinden.

    Ja same! Wanneer je de betekenissen weet is het nog zoveel mooier


    How far is far

    Valmiera schreef:
    Ik wilde even zeggen dat ik alle rollen zo enorm leuk vind in deze RPG! Ik vind dat jullie allemaal echt super goed kunnen schrijven en vind het steeds echt heel leuk om alle stukjes te lezen! Ik vind het ook zo tof dat veel rollen heel anders zijn maar daardoor juist voor mijn gevoel heel goed in de RPG passen!

    En dit is zeker leuk te lezen! Ik ben ook zeer tevreden over alle rollen! Ze zijn allemaal zo uniek en jullie hebben inderdaad allemaal een schrijftalent. I really really enjoy this c:


    How far is far

    is er nog ruimte voor een dame? Ik ben beetje overzicht kwijt qua verdeling

    ben nog beetje aan het brainstormen hoor

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 23:01 ]


    --

    glowfaery schreef:
    is er nog ruimte voor een dame? Ik ben beetje overzicht kwijt qua verdeling

    ben nog beetje aan het brainstormen hoor


    Dit vraag ik mij ook af inderdaad.
    Also, heeft iemand nog iets nodig/kan iemand nog iets gebruiken? Want ik zou ook graag nog another girl aanmaken, maar not so sure wat nog mogelijk is

    Er is zeker nog ruimte voor dames, want zover ik kan zien zijn er meer heren.
    Alleen wil ik wel dat er niet meer dan 3 kids per personage komen. Dat had ik misschien duidelijker aan moeten geven, maar er zijn nog genoeg Disney’s zonder kids ^^


    How far is far

    Maneskin schreef:
    Er is zeker nog ruimte voor dames, want zover ik kan zien zijn er meer heren.
    Alleen wil ik wel dat er niet meer dan 3 kids per personage komen. Dat had ik misschien duidelijker aan moeten geven, maar er zijn nog genoeg Disney’s zonder kids ^^


    Like who? Want ik ben echt even de draad kwijt. Klopt het dat er ook geen personages meer bij mogen die qua ouders een beetje lijken op het verhaal van iets dat er al is? Dus bijvoorbeeld geen POTC inspired personages aangezien er al Hook inspired personages zijn en dan dus ook bijvoorbeeld geen Snow white en aurora inspired aangezien er al een Charming en Cinderella inspired personage is? Heb ik dat goed begrepen? Want dan weet ik echt even niet meer zo goed wat er nog over blijft helaas

    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 13:11 ]

    Maneskin schreef:
    Er is zeker nog ruimte voor dames, want zover ik kan zien zijn er meer heren.
    Alleen wil ik wel dat er niet meer dan 3 kids per personage komen. Dat had ik misschien duidelijker aan moeten geven, maar er zijn nog genoeg Disney’s zonder kids ^^


    aah top! ik zit zelf te denken aan je typical mean girl princess en ga nog even zoeken welke ouders ik wil matchen erbij :)


    --

    Very late MT


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Valmiera schreef:
    (...)
    Like who? Want ik ben echt even de draad kwijt. Klopt het dat er ook geen personages meer bij mogen die qua ouders een beetje lijken op het verhaal van iets dat er al is? Dus bijvoorbeeld geen POTC inspired personages aangezien er al Hook inspired personages zijn en dan dus ook bijvoorbeeld geen Snow white en aurora inspired aangezien er al een Charming en Cinderella inspired personage is? Heb ik dat goed begrepen? Want dan weet ik echt even niet meer zo goed wat er nog over blijft helaas

    Allereerst: leuk dat je mogelijk nog een personage erbij zou willen maken, ik ben benieuwd wat je van plan bent. Daarnaast moet ik toegeven dat ik je bericht niet echt begrijp, if I'm being totally honest. Er zijn genoeg Disney's waarmee je zou kunnen experimenteren qua rol namelijk, al dan geen Hook of POTC—inspired rollen, aangezien het anders teveel op een pirates RPG gaat lijken. Als het goed is, heb je dit al overlegd met de personen in kwestie. ;) Maar mocht je Snow White willen of Aurora kan dat natuurlijk gewoon, want dat zijn totaal verschillende verhalen dan Cinderella.
          Het draait voornamelijk over de diversiteit van de rollen (en Disney's), en of je die zou kunnen bewerkstelligen. Zo kunnen twee personages misschien in hetzelfde schuitje zitten, maar hier totaal anders mee omgaan. Als je echter liever een compleet andere richting wilt, omdat je je daar niet comfortabel genoeg bij voelt, kan dat ook.
          Dus in dat geval heb je het niet goed begrepen, nee. Je zou bijvoorbeeld, als je toch iets zee—gerelateerd wilt, die van Moana kunnen nemen (en ik dacht al ergens iets van The Little Mermaid te zien?). Luca, heb je ook —al heb ik die nog niet gezien. Verder heb je Pinocchio, The Jungle Book, The Aristocats, Robin Hood, Mulan, Hercules, Tarzan, Atlantis, Lilo & Stitch, Brother Bear, The Princess and the Frog — to call a few. En zo heb je er echt nog veeeeeel meer!
    Ik hoop je hiermee genoeg geholpen te helpen, en anders mag je me altijd GB/PB'en, zodat het praattopic niet vol gaat staan met deze berichten.


    [ heaven knows ]

    Marshtomp schreef:
    (...)
    Allereerst: leuk dat je mogelijk nog een personage erbij zou willen maken, ik ben benieuwd wat je van plan bent. Daarnaast moet ik toegeven dat ik je bericht niet echt begrijp, if I'm being totally honest. Er zijn genoeg Disney's waarmee je zou kunnen experimenteren qua rol namelijk, al dan geen Hook of POTC—inspired rollen, aangezien het anders teveel op een pirates RPG gaat lijken. Als het goed is, heb je dit al overlegd met de personen in kwestie. ;) Maar mocht je Snow White willen of Aurora kan dat natuurlijk gewoon, want dat zijn totaal verschillende verhalen dan Cinderella.
          Het draait voornamelijk over de diversiteit van de rollen (en Disney's), en of je die zou kunnen bewerkstelligen. Zo kunnen twee personages misschien in hetzelfde schuitje zitten, maar hier totaal anders mee omgaan. Als je echter liever een compleet andere richting wilt, omdat je je daar niet comfortabel genoeg bij voelt, kan dat ook.
          Dus in dat geval heb je het niet goed begrepen, nee. Je zou bijvoorbeeld, als je toch iets zee—gerelateerd wilt, die van Moana kunnen nemen (en ik dacht al ergens iets van The Little Mermaid te zien?). Luca, heb je ook —al heb ik die nog niet gezien. Verder heb je Pinocchio, The Jungle Book, The Aristocats, Robin Hood, Mulan, Hercules, Tarzan, Atlantis, Lilo & Stitch, Brother Bear, The Princess and the Frog — to call a few. En zo heb je er echt nog veeeeeel meer!
    Ik hoop je hiermee genoeg geholpen te helpen, en anders mag je me altijd GB/PB'en, zodat het praattopic niet vol gaat staan met deze berichten.


    Ah, oké, dan heb ik het echt helemaal verkeerd begrepen! Dank je! (H)

    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 20:20 ]

    LUCA!!
    ja nu twijfel ik weer over mijn personage want luca is echt 10/10


    --

    Ik heb Luca dus nog niet gezien, maar aan jouw reactie te merken, valt ie aan te raden? 😂


    [ heaven knows ]

    Marshtomp schreef:
    Ik heb Luca dus nog niet gezien, maar aan jouw reactie te merken, valt ie aan te raden? 😂


    jaaa!! ging er met nul verwachtingen in en is nu echt een van mijn faves!


    --

    glowfaery schreef:
    (...)
    jaaa!! ging er met nul verwachtingen in en is nu echt een van mijn faves!

    I'll have to watch it sometime, then. Maar voel je vrij om van die wereld een personage te verzinnen. 😂


    [ heaven knows ]