• Ik heb voor mijn essay een quote moeten uitkiezen waarover ik een argument of een counterargument moet schrijven. Ik heb gekozen voor de quote van Garry Wills:

    "Read, read, read. Students ask me how to become a writer, and I ask them who is their favorite author. If they have none, they have no love of words."

    Nu, ik heb al een deel van mijn essay geschreven, maar ik zit momenteel in een soort van "writersblock". Dus, ik wou vragen of jullie misschien jullie eigen mening willen geven over deze quote zodat ik mij daarop kan inspireren. Ik ga niet jullie mening klakkeloos in mijn essay schrijven, bij ons op de universiteit is plagiaat ten strengste verboden. Ik wil gewoon een beetje inspiratie krijgen zodat ik kan verder schrijven, want momenteel zit ik echt vast. Alvast bedankt (flower)


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    Ik ben het er wel mee eens want ik denk dat er bijna geen schrijvers zijn die niet van lezen houden, daarbij krijg je door het lezen van ander mans werk inzicht in hoe je moet schrijven, welke stijl schrijven jij het mooiste vind en ook krijg je zo eigen ideetjes.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ben het er niet mee eens. Ik lees heel erg veel, maar ik zou nooit een favoriete schrijver of schrijfster kunnen noemen. Er zijn er een heleboel die ik geweldig vind, maar als mij de vraag wordt gesteld welke het allerbeste is, heb ik nooit een goed antwoord. Op grond daarvan te zeggen dat ik "no love of words" heb, vind ik best wel een belediging, want ik doe vrijwel niets anders met mijn vrije tijd dan lezen en schrijven.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik ben het er niet mee eens. Ik lees heel erg veel, maar ik zou nooit een favoriete schrijver of schrijfster kunnen noemen. Er zijn er een heleboel die ik geweldig vind, maar als mij de vraag wordt gesteld welke het allerbeste is, heb ik nooit een goed antwoord. Op grond daarvan te zeggen dat ik "no love of words" heb, vind ik best wel een belediging, want ik doe vrijwel niets anders met mijn vrije tijd dan lezen en schrijven.

    Dit eigenlijk, alleen dat laatste is niet waar. Door school heb ik vrij weinig tijd om te lezen, maar wanneer ik tijd heb (vooral de zomervakantie) verslind ik zo een stuk of drie à vier goede boeken.
    Ik heb voor school ook een boek moeten lezen en die had ik zo snel uit, omdat ik al zolang niet meer gelezen had :W First world problems: nu moet ik 'm nog een keer lezen, omdat ik de helft maar half gelezen heb x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Paranymph schreef:
    (...)
    Dit eigenlijk, alleen dat laatste is niet waar. Door school heb ik vrij weinig tijd om te lezen, maar wanneer ik tijd heb (vooral de zomervakantie) verslind ik zo een stuk of drie à vier goede boeken.
    Ik heb voor school ook een boek moeten lezen en die had ik zo snel uit, omdat ik al zolang niet meer gelezen had :W First world problems: nu moet ik 'm nog een keer lezen, omdat ik de helft maar half gelezen heb x'D


    Ga Nederlands studeren, dan kun je veel lezen haha. Ik lees gemiddeld zo´n 2 a 3 boeken per week.

    Maar ik ben het met Square eens. Ik heb ook niet bepaald één favoriete schrijver, eerder een aantal die ik vanwege verschillende kwaliteiten goed vind en die ook moeilijk met elkaar te vergelijken zijn. Daarnaast zou je ook het tegenovergestelde kunnen stellen: door juist maar één favoriete schrijver te hebben, geen ´love of words´ te hebben, omdat je jezelf zo beperkt.

    Dus ik ben het niet eens met deze quote. Ik vind ´m nogal veroordelend.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Nee, ik ben het daar niet mee eens. Hoewel ik de laatste tijd iets minder lees - wat voornamelijk komt omdat ik geen goede boeken weet en de plaatselijke bibliotheek niet zoveel boeken heeft -, ben ik zeker wel een "lover of words", ook al heb ik geen beste schrijver. Ik vind ook niet dat je als je schrijft je werk moet vergelijken met dat van iemand anders, helemaal niet. Nee, eigenlijk ben ik het hier hartstikke mee oneens.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Square schreef:
    Ik ben het er niet mee eens. Ik lees heel erg veel, maar ik zou nooit een favoriete schrijver of schrijfster kunnen noemen. Er zijn er een heleboel die ik geweldig vind, maar als mij de vraag wordt gesteld welke het allerbeste is, heb ik nooit een goed antwoord. Op grond daarvan te zeggen dat ik "no love of words" heb, vind ik best wel een belediging, want ik doe vrijwel niets anders met mijn vrije tijd dan lezen en schrijven.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Blancefloer schreef:
    (...)

    Ga Nederlands studeren, dan kun je veel lezen haha. Ik lees gemiddeld zo´n 2 a 3 boeken per week.

    Maar ik ben het met Square eens. Ik heb ook niet bepaald één favoriete schrijver, eerder een aantal die ik vanwege verschillende kwaliteiten goed vind en die ook moeilijk met elkaar te vergelijken zijn. Daarnaast zou je ook het tegenovergestelde kunnen stellen: door juist maar één favoriete schrijver te hebben, geen ´love of words´ te hebben, omdat je jezelf zo beperkt.

    Dus ik ben het niet eens met deze quote. Ik vind ´m nogal veroordelend.

    Nee dankje, ik heb al een andere studie voor mijn toekomst :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Square schreef:
    Ik ben het er niet mee eens. Ik lees heel erg veel, maar ik zou nooit een favoriete schrijver of schrijfster kunnen noemen. Er zijn er een heleboel die ik geweldig vind, maar als mij de vraag wordt gesteld welke het allerbeste is, heb ik nooit een goed antwoord. Op grond daarvan te zeggen dat ik "no love of words" heb, vind ik best wel een belediging, want ik doe vrijwel niets anders met mijn vrije tijd dan lezen en schrijven.

    Hier ben ik het mee eens.
    Maar ik heb wel schrijvers die ik als voorbeeld zie, zoals bijvoorbeeld J.R.R Tolkien. Dit betekent niet dat hij mijn favoriete schrijver is, maar ik vind zijn schrijfstijl geweldig.
    Daarbij hoort ook dat er altijd wel een boek is van een bepaalde schrijver wat geweldig is, maar als je dan andere boeken leest vallen die tegen.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik merk ook op 'how to become a writer' waar ik iets op zou willen zeggen. Je bent een schrijver, je kan verbeteren, het perfectioneren, maar als het er echt niet in zit, zal het er ook nooit uitkomen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Square schreef:
    Ik ben het er niet mee eens. Ik lees heel erg veel, maar ik zou nooit een favoriete schrijver of schrijfster kunnen noemen. Er zijn er een heleboel die ik geweldig vind, maar als mij de vraag wordt gesteld welke het allerbeste is, heb ik nooit een goed antwoord. Op grond daarvan te zeggen dat ik "no love of words" heb, vind ik best wel een belediging, want ik doe vrijwel niets anders met mijn vrije tijd dan lezen en schrijven.


    Precies dit.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ook ik ben het er niet mee eens en ik vind het inderdaad best een belediging. Ik lees zo'n beetje alles, maar een favoriete schrijver kan ik niet zo één, twee, drie aanwijzen.
    Ik zou het eerder begrijpen als die man met die quote bedoelde dat als iemand geen enkele schrijver kan noemen, dat je dan geen love for words hebt. Alleen ben ik zelf ook vrij slecht met auteurs onthouden bij verschillende boeken, ik lees zo veel.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Liefde voor woorden zit 'm niet in de schrijver; liefde voor woorden zit in jezelf, in jouw hoofd, in jouw doen en laten. Een ander kan het misschien verwoorden zoals jij wilt dat het verwoord wordt als je wat minder met taal hebt, maar ik denk dat het taalspelletje overal meespeelt, en dat het niet uitmaakt of je een favoriete auteur hebt of niet. Taal is veel meer dan een schrijver. Taal zit in jezelf.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Liefde voor woorden zit 'm niet in de schrijver; liefde voor woorden zit in jezelf, in jouw hoofd, in jouw doen en laten. Een ander kan het misschien verwoorden zoals jij wilt dat het verwoord wordt als je wat minder met taal hebt, maar ik denk dat het taalspelletje overal meespeelt, en dat het niet uitmaakt of je een favoriete auteur hebt of niet. Taal is veel meer dan een schrijver. Taal zit in jezelf.


    Never forget who you are