• De stelling van deze week luidt:
    Leerkrachten lichamelijke opvoeding moeten verplicht mee sporten met hun klas.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Zowel in het middelbaar als in het lager hebben we altijd maar twee tot drie sportleerkrachten gehad voor de hele school. Je kan moeilijk die leerkrachten zeven lesuren lang aan het sporten zetten. Dat is niet gezond, en zeker niet voor de toch oudere leerkrachten die er ook tussen zitten.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2018 - 14:02 ]


    Ex astris, sciencia

    Oneens. Het is altijd extra motiverend als je leerkrachten mee sporten (al is het maar voor even), maar zeker voor oudere leerkrachten lijkt me dat niet mogelijk. Al vind ik wel dat LO leerkrachten op zijn minst moeten kunnen tonen wat ze van hun leerlingen verwachte. Mijn LO leerkrachten konden bv zelf niet meer hordelopen en duidden toen een meisje van de klas aan om het voor te doen, terwijl ik dat eigenlijk wel hun taak vind. Wat ga je bijvoorbeeld doen als je niet het geluk hebt dat iemand de sport uitoefent en weet hoe hij/zij het moet voordoen?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oneens. Ik ben het wel eens met bovenstaande post een docent moet in ieder geval voor doen wat hij van zijn leerlingen verwacht. Ik was zelf redelijk slecht met LO en ja het was niet bepaald motiveren hoe mijn leraar les gaf vooral toen ik een vrouwelijke docenten had die dag dat iedereen het wel aankon als zij dat ook kon doen ik van nee ik kan dat niet en het was ook zeker echt een heel vervelende tijd daar door.


    We are like Glass. We Break and eventually we shatter.

    Oneens. Als docenten toekijken hebben ze beter overzicht voor als er iets mis gaat. Mijn sportdocenten deden dingen vaak wel eerst voor, dat was wel altijd erg handig. Maar echt mee sporten is voor een docent niet te doen, ze zijn vaak al wat meer op leeftijd en geven meerdere keren op een dag les.


    « The "earth" without "art" is just "eh." »

    Eens. Ze mogen wel wat beter hun best doen. Het is niet eens dat ze af en toe meesporten, ze geven ons een bal en zitten daar dan 2 uren aan de kant op hun luie stoel zich te amuseren met hun gsm. Wij moeten lopen en zij rijdt mee met haar fiets en zit ons op te jutten dat we niet hard genoeg ons best doen. Dat komt niet goed over.
    Misschien is het onmogelijk om elke keer mee te doen, maar een beetje inspanning van iemand die zegt dat we niet goed genoeg bezig zijn, maar daar maar zit, mag wel. Ze mogen wel wat actiever zijn. LO leerkrachten zijn echt lui. Die van mij waren dat toch en dat kwam niet goed over.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2018 - 16:20 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Etna schreef:
    Oneens. Het is altijd extra motiverend als je leerkrachten mee sporten (al is het maar voor even), maar zeker voor oudere leerkrachten lijkt me dat niet mogelijk. Al vind ik wel dat LO leerkrachten op zijn minst moeten kunnen tonen wat ze van hun leerlingen verwachte. Mijn LO leerkrachten konden bv zelf niet meer hordelopen en duidden toen een meisje van de klas aan om het voor te doen, terwijl ik dat eigenlijk wel hun taak vind. Wat ga je bijvoorbeeld doen als je niet het geluk hebt dat iemand de sport uitoefent en weet hoe hij/zij het moet voordoen?


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Etna schreef:
    Oneens. Het is altijd extra motiverend als je leerkrachten mee sporten (al is het maar voor even), maar zeker voor oudere leerkrachten lijkt me dat niet mogelijk. Al vind ik wel dat LO leerkrachten op zijn minst moeten kunnen tonen wat ze van hun leerlingen verwachte. Mijn LO leerkrachten konden bv zelf niet meer hordelopen en duidden toen een meisje van de klas aan om het voor te doen, terwijl ik dat eigenlijk wel hun taak vind. Wat ga je bijvoorbeeld doen als je niet het geluk hebt dat iemand de sport uitoefent en weet hoe hij/zij het moet voordoen?


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Neem aan dat ze dit ook doen?

    Ik bedoel, om mijn middelbare school deden ze ook gewoon mee. Lijkt mij niet meer dan logisch.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Histoire schreef:
    Eens. Ze mogen wel wat beter hun best doen. Het is niet eens dat ze af en toe meesporten, ze geven ons een bal en zitten daar dan 2 uren aan de kant op hun luie stoel zich te amuseren met hun gsm. Wij moeten lopen en zij rijdt mee met haar fiets en zit ons op te jutten dat we niet hard genoeg ons best doen. Dat komt niet goed over.
    Misschien is het onmogelijk om elke keer mee te doen, maar een beetje inspanning van iemand die zegt dat we niet goed genoeg bezig zijn, maar daar maar zit, is niet juist. Ze mogen wel wat actiever zijn. LO leerkrachten zijn echt lui. Die van mij waren dat toch en dat kwam niet goed over.


    [ heaven knows ]

    Als ze ouder zijn en het fysiek onmogelijk is, heb ik daar wel nog respect voor. Het belangrijkste is gewoon dat ze betrokken zijn. Als ze rondlopen en mensen helpen en commentaar/tips geven of ze motiveren dat is ook goed.
    Waar ik gewoon niet tegen kan, is dat ze zeggen wat we moeten doen (voetballen bijvoorbeeld, voor een vol uur) en dan continu op hun luie stoel aan de kant gaan zitten, iets anders te doen. Je kunt mensen ook motiveren, helpen of ze technieken bijleren als ze ergens in kunnen verbeteren. Sportleerkrachten moeten gewoon betrokkenheid tonen. Door af en toe mee te sporten of voldoende variatie in één les te steken en sociaal contact te zoeken met de mensen..

    [ bericht aangepast op 20 juli 2018 - 16:32 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oneens. Ik had meestal maar een of twee LO leerkrachten, als die de hele dag met alle klassen zouden mee moeten doen, is dat erg zwaar. Wel vind ik dat de leerkrachten zelf oefeningen voor mogen doen. En soms ook echt wel sympathie tonen. Ik had en heb een grondige hekel aan de shuttle run, vanwege dat ik altijd als een van de eerste afviel. Ik heb daar eens een gesprek over gehad met een LO leerkracht die vond dat ik maar meer mijn best moest doen en dat andere mensen het ook zwaar hadden en ook doorgingen. Dat kon ik persoonlijk niet waarderen, ik had liever gehad dat ze ons meer tijd had gegund om te oefenen. Hetzelfde geld voor de Coopertest, tijdens de les heb ik samen met mijn medeleerlingen gezien dat je mag en kan oefenen voor de Coopertest om je conditie te verbeteren, alleen deden mijn LO leerkrachten dat niet. Ik had mijn LO leerkrachten dus graag eens de Shuttle Run of Coopertest willen zien doen.

    Ik vind het prima als LO leerkrachten neit iedere les mee doen, maar motiveer je leerlingen en oordeel niet meteen.


    Physics is awesome

    Niet helemaal mee eens. Betrokkenheid tonen (aanmoedigen), helpen en voordoen is genoeg imo. Veel docenten werken 40 uur per week en 40 uur per week sporten lijkt me niet gezond.


    26 - 02 - '16

    Oneens. Ze mogen wel wat meer staan... maar echt meesporten? Ze werken 40 uur per week en van 40 uur per week sport gaat je echt niet goed.