• Titanic
    "Where to? To the stars."


         
    We duiken terug in de geschiedenis en varen meer dan honderd jaar geleden mee met een van de grootste cruiseschepen allertijden, de Titanic.
    Op 10 April, 1912, opent het schip haar deuren en verwelkomen ze iedereen die een ticket heeft weten te bemachtigen — van rijk en welvarend, al daartussen, tot aan arm en in dienst gesteld op het schip — om van een lange en hopelijk prachtige reis te mogen genieten.
    De Titanic zal vertrekken vanuit Southampton, op weg met als eindbestemming New York.

    Samen schrijven we de verhalen binnen de verschillende classes, waar ieder van onze personages hun eigen rol in zal spelen.


    •• Rollen.

    — First Class.
    De meest luxueuze klasse op het schip. Enkel bestemd voor de rijken; oa ambtenaren, beroemdheden, etc. Voor hen zal er niets te komen zijn.
    — Second Class.
    De middenklasse, wie eveneens mogen genieten van de luxe delen op het schip, zij het in mindere mate als de eerste klasse.
    — Third Class.
    De laagste klasse. Hun hutten bestaande uit zes slaapplaatsen, luxe niet iets wat aan het is uitbesteed. Vele van hen werken dan ook op het schip om er zo toch een kleine glimp van mee te krijgen.


    “May I have your ticket, please?”
    •• Invullijstje.

    — Naam.
    — Leeftijd
    — Geslacht.
    — Welke klassen? (Bij Third Class evt. ook wat voor werk op het schip, tenzij kaartje anders verkregen).
    — Innerlijk en uiterlijke.
    — Eventueel extra's.
    — Relaties kan, maar let wel; niet iedereen kent elkaar al direct.


    Sidenote: voel je vrij om je rol zo lang of kort, uitgebreid of niet, mogelijk te maken. Een korte samenvatting is net zo goed als een volledig uitgewerkte sheet.


    •• Rules.

    — Quizlet Huisregels.
    — Minimum aantal woorden van 200.
    — 16+ is toegestaan, geef het alleen even aan bovenaan de post.
    — Er is geen limiet op het aantal rollen; probeer ze alleen wel allemaal even actief te houden, of zet ze anders even op inactief.
    — Posten op eigen tempo, maar probeer minimaal één keer per week.
    — En vooral; heb het gezellig, plezier en geniet!

    “Welcome aboard and enjoy your stay.”

    •• Reservations.

          First Class.

    – Adelaide Rycroft • 25 jaar • 1.2 • Rionach.
    – Romilly Anastasia Jacqueline de Loughrey • 17 jaar • 1.4 • Nikos.
    – Elizabeth Cecilia Albrecht • 26 jaar • 1.5 • Epione.
    – V • leeftijd • Eclypse.
    – Wrenna Rosamund Talbot • 25 jaar • 1.9 • Isak.
    – Kezia Faith Enfield • 18 jaar • 1.9 • Chiacchierare.
    – Delilah Patterson • 18 jaar • 1.9 • Chocolatier.
    –
    – Maxwell Nolan Sullivan • 27 jaar • 1.3 • Isolophilia.
    – Clifford Baptiste Pelletier • 24 jaar • 1.3 • Raccoon.
    – Carleton Augustine Pelletier • 27 jaar • 1.8 • Amren.
    – Octavian Edward Smith • 26 jaar • 1.5 • Nikos.
    – Charles Richard Ismay • 24 jaar • 1.8 • Comedown.
    – Andrew Herbert James Clarington • 20 jaar • 1.9 • Everglow.


         
         
    Second Class.

    – Bethany Hope McAndrew - Salisbury • 29 jaar • 1.3 • Chiacchierare.
    – Charlotte Deborah Salisbury • 22 jaar • 1.4 • Everglow.
    – Aveline Cresswell • 23 jaar • 1.7 • Varian.
    – Evangeline Mary Dumbleton • 23 jaar • 1.5 • Nikos.
    – Jane Reinhart • 22 jaar • 1.8 • Chocolatier.
    –
    – Raymond Hughes • 32 jaar • 1.3 • Everglow.
    – Matthew Jock MacMillan • 30 jaar • 1.8 • Livgardet.
    – Lewis Sallow • 25 jaar • 1.5 • Lerwick.
    – Joseph John Dumbleton • 20 jaar • 1.8 • Raccoon.


         
         
    Third Class.

    – Irina Ross • 24 jaar • 1.2 • Reeses.
    – Leonora Mariah Booth • 23 jaar • 1.2 • Isak.
    – Amita Eshe Bhasin • 24 jaar • 1.4 • Isolophilia.
    – Saoirse Yeardley • 24 jaar • 1.5 • Rionach.
    – Diana Livesey • 21 jaar • 1.8 • Cleland.
    –
    – Joe William Adams • 21 jaar • 1.3 • Comedown.
    – Angus Finley • 24 jaar • 1.3 • Rionach
    – Gael Kavanagh • 28 jaar • 1.4 • Nikos.
    – Samuel Cináed MacMillan • 28 jaar • 1.8 • Dimitrescu.
    – Jackson Silva • 27 jaar • 1.8 • Shooter.
    – Ronan King • 27 jaar • 1.8 • Shooter.


    [ bericht aangepast op 2 sep 2021 - 16:34 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Aangezien ik barstensvol inspiratie ziet.... reserveer ik nog een second class lady. Tevens reserveer ik de zoon van de kapitein die als tweede stuurman fungeert op de Titanic, hehe. Mocht ik het toch te druk vinden, kan het zijn dar ervoor kies deze reserveringen te laten vallen... BUT I AM HYPED!

    EDIT: ik weet alleen niet onder welke class ik mijn dude moet scharen, aangezien hij wel uit een rijke familie komt..... maar hoort bij het personeel.... Hehe

    [ bericht aangepast op 13 aug 2021 - 13:57 ]


    I have seen my own sun darkened


    •• Invullijstje.

    — Naam. Coming
    — Leeftijd 20
    — Geslacht. Vrouw
    — Welke klassen? (Bij Third Class evt. ook wat voor werk op het schip, tenzij kaartje anders verkregen). First class
    — Innerlijk en uiterlijke.
    — Eventueel extra's.
    — Relaties kan, maar let wel; niet iedereen kent elkaar al direct.

    Nikos schreef:
    Aangezien ik barstensvol inspiratie ziet.... reserveer ik nog een second class lady. Tevens reserveer ik de zoon van de kapitein die als tweede stuurman fungeert op de Titanic, hehe. Mocht ik het toch te druk vinden, kan het zijn dar ervoor kies deze reserveringen te laten vallen... BUT I AM HYPED!

    EDIT: ik weet alleen niet onder welke class ik mijn dude moet scharen, aangezien hij wel uit een rijke familie komt..... maar hoort bij het personeel.... Hehe


    I am bit confused, haha. Bedoel je met tweede man Gael, of mogelijk de (zoon van de) kapitein?
    Wel een goeie trouwens, in eerste instantie zou je namelijk zeggen Third Class, want hij werkt op het schip en personeel zit wel daar. Misschien is het dan kijken naar wat hij zelf doet/wil?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Dit klinkt als een tof rpg idee!

    Ik vroeg me af of je iets zou kunnen met een soort van "dief" aan boord? Iemand die een ticket wist te stelen en op het schip ook wel zijn slagje wil slaan aangezien er zoveel rijk volk aanwezig is? Dat kwam namelijk direct in me op, maar ik wou eerst even checken. (:

    Edit: eerder een pickpocket dus.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2021 - 14:51 ]


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Lerwick schreef:
    Dit klinkt als een tof rpg idee!

    Ik vroeg me af of je iets zou kunnen met een soort van "dief" aan boord? Iemand die een ticket wist te stelen en op het schip ook wel zijn slagje wil slaan aangezien er zoveel rijk volk aanwezig is? Dat kwam namelijk direct in me op, maar ik wou eerst even checken. (:

    Edit: eerder een pickpocket dus.


    Ik vind het best een origineel idee en opzich geen vreemd iets als hij/zij het kaartje ergens gestolen kan hebben. Wat mij betreft is het dan ook helemaal prima. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Venatrix schreef:
    (...)

    Ik vind het best een origineel idee en opzich geen vreemd iets als hij/zij het kaartje ergens gestolen kan hebben. Wat mij betreft is het dan ook helemaal prima. ^^


    Yay!
    Dan wil ik graag een dude uit de tweede klasse reserveren. ^^ (aangezien hij zijn kaartje uit die klasse gestolen zal hebben.) Waarschijnlijk kan ik na het weekend wel aan de rol werken.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Lerwick schreef:
    (...)

    Yay!
    Dan wil ik graag een dude uit de tweede klasse reserveren. ^^ (aangezien hij zijn kaartje uit die klasse gestolen zal hebben.) Waarschijnlijk kan ik na het weekend wel aan de rol werken.


    Super, ga ik je er zometeen bij zetten! ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ELIZABETH CECILIA ALBRECHT
    Decide tonight to take a lesson from Venus, she's shines brighter than any planet.



    A morning star and evening star,
    in our endless sky.

    NAAM
    Elizabeth—
          From Ἐλισάβετ (Elisabet), the Greek form of the Hebrew name אֱלִישֶׁבַע ('Elisheva') meaning "my God is an oath", derived from the roots אֵל ('el) referring to the Hebrew God and שָׁבַע (shava') meaning "oath".

    Cecilia—
          Latinate feminine form of the Roman family name Caecilius, which was derived from Latin caecus meaning "blind". Saint Cecilia was a semi-legendary 2nd- or 3rd-century martyr who was sentenced to die because she refused to worship the Roman gods. After attempts to suffocate her failed, she was beheaded. She was later regarded as the patron saint of music and musicians.

    Albrecht—
          From the Germanic name Adalbert meaning "noble and bright", composed of the elements adal "noble" and beraht "bright". This name was common among medieval German royalty. The Normans introduced it to England, where it replaced the Old English cognate Æðelberht.

    Bij goede bekenden zal ze de afkorting/bijnaam 'Eliza' accepteren.



    LEEFTIJD
    Elizabeth is zesentwintig jaar oud. Ze is geboren op 12 mei, dit maakt haar Zodiac
    Element: Earth
    Color: Green, Pink
    Quality: Fixed
    Day: Friday, Monday
    Ruler: Venus
    Greatest Overall Compatibility: Scorpio, Cancer
    Lucky Numbers: 2, 6, 9, 12, 24
    Date range: April 20 - May 20



    CLASS
    First class, Elizabeth haar familie bestaat al jaren en jaren uit gerespecteerde en hoog geplaatste leden in de maatschappij. Samen met haar grootvader maakt Elizabeth de reis naar New York.
    Haar grootvader maakt de reis om een deal te sluiten voor Theodor en in de eerste instantie ging Elizabeth alleen maar mee om zorgen dat alles oké was en bleef met haar grootvader. Nu is het ook de bedoeling dat ze goede contacten legt in de Verenigde Staten en op zoek gaat naar een geschikte echtgenoot, die opa's goedkeuring ook moet hebben natuurlijk. Een echtgenoot is niet precies iets waar Elizabeth op zit te wachten, maar gezien haar leeftijd is hier geen discussie over mogelijk.
    Elizabeth haar nieuwsgierigheid en avontuurlijke aard hebben toch de desintresse overwonnen. Het is niet iedere dag dat er een kans is om naar New York te gaan. Ze kijkt dan ook uit naar de gehele reis.


    UITERLIJK

    Lichaam
    Figuur • Slank
    Lengte • 1 meter en 63 centimeter
    Littekens • Één op haar linkeronderbeen van zo'n zes á zeven centimeter lang

    Haar
    Kleur • Donkerbruin
    Lengte • Lang
    Stijl • Slag

    Gezicht
    Oogkleur • Bruin
    Wenkbrauwen • Vol en bruin
    Wimpers • Bruin
    Neus • Smal
    Lippen • Vol en lichtroze


    INNERLIJK

    adaptive • adventerous • ambivert • amiable • believes most people have a good heart, so is a little naive • caring • compassionate • curious • disorganised • easily overworried • fun-loving • impatient • insecure • intelligent • keen • optimistic • stubborn • witty





    She hasn't a single moon to worship her,
    or to cloud her judgement.




    She is alone and oh,
    how brilliantly she shines.

    GESCHIEDENIS
    Theodor Jan Albrecht • Vader (50) • Zakenman
    Mabel Virgina Albrecht (neé Turner) • Moeder (49) • Socialite

    Emmerich Albrecht • Grootvader (71) • Voormalig zakenman
    Corinna Elisabeth Albrecht (neé Zimmerman) • Grootmoeder (70) • Altijd huisvrouw geweest †

    Francis Ambrose Turner • Grootvader (70) • Voormalig zakenman †
    Cecilia Turner (neé Wilson) • Grootmoeder (70) • Voormalig socialite


    Elizabeth is geboren als het enigste kind van Theodor en Mabel Albrecht. Waar Mabel geboren en getogen is in Engeland, is Theodor hier pas op zijn achtste naar toe verhuisd met zijn familie uit Duitsland. De grootvaders van Elizabeth werkten voor hetzelfde bedrijf, waardoor de mannen elkaar leerden kennen en uiteindelijk ontstond er een vriendschap. Drie jaar later besloten de twee mannen hun kinderen uit te huwelijken aan elkaar, om de goede statussen van de families hoog te kunnen blijven houden. Zeven jaar later trouwden Theodor en Mabel. Hoewel het een gearrangeerd huwelijk was, was het geen liefdeloos huwelijk: na mate van tijd werden de twee daadwerkelijk verliefd op elkaar. Wat ook zorgde voor een grote kinderwens. Zo'n vier jaar na het huwelijk was er een baby te vondeling gelegd op hun stoep, Gael, wat door hun kinderwens op hun landgoed mocht opgroeien. Iets langer dan een jaar later werd Elizabeth geboren.

    Nieuwsgierig als dat ze was door het gepraat over de jongen van haar dienstmeisjes, besloot Elizabeth om de befaamde Gael eens op te zoeken. Hier ontstond een broer- en zusrelatie. In de tijd die volgde spendeerden de twee veel tijd samen en in de eerste instantie waren haar ouders hier blij mee, omdat ze een speelkameraad had. Deze blijheid veranderde in ongenoegen toen Elizabeth gewond raakte na een val uit een boom. Het avontuurlijke zei natuurlijk geen 'nee' tegen Gael toen hij haar uitdaagde om in de boom te klimmen. Door de diepte van de wond heeft ze hier nog steeds een litteken van over gehouden van zo'n zeven centimeter lang, waar ze nog altijd onzeker over is.
    Theodor en Mabel verboden de twee kinderen vanaf toen om nog met elkaar om te gaan. Eerst ontmoette de twee elkaar nog in het geheim, maar doordat het altijd druk was met personeel op het landgoed was dit niet lang geheim. Terwijl Gael in leer kwam bij een 'oude engerd', zoals Elizabeth de man noemde, werd het volgens haar ouders tijd dat Elizabeth wat zogenaamde nuttige dingen ging leren, naast haar standaard educatie. Zo kreeg ze eens in de week Frans lessen, lessen in het bespelen van de harp en altviool en ballet lessen, hoewel ze met dit laatste vrij snel gestopt is.
    Elizabeth was blij dat haar ouders Gael uiteindelijk nog een kans gaven, wat goed ging tot een jaloerse dienstmeid het nodig vond om te liegen tegen Theodor en Mabel. Op haar achttiende verjaardag had Gael haar apart genomen om haar een cadeau te geven. De eerder benoemde dienstmeid had echter aan haar ouders verteld dat haar 'maagdelijkheid' werd geschend door Gael. Een leugen die ervoor zorgde dat Gael zonder mededogen op straat werd gegooid door een woedende Theodor. Het is iets wat Elizabeth haar ouders nog steeds erg kwalijk neemt en de dienstmeid heeft ze later overplaatsen naar de stallen, om daar te werken.

    Op haar negentiende begon Elizabeth, na veel discussies met haar ouders, met de opleiding tot verpleegster aan de Nightingale Training School bij St Thomas’s Hospital in Londen. Na het afronden hiervan heeft ze tot voor kort gewerkt in het lokale ziekenhuis als verpleegster. Nu ze naar New York gaat heeft ze helaas haar baan moeten opzeggen.


    EXTRA
    Seksualiteit: Heteroseksueel
    Talen: Engels (vloeiend), Duits (goed), Frans (goed)
    Likes: altviool spelen, harp spelen, zomer, zon, lange wandelingen door het bos, her old job
    Dislikes: winter, kou,

    [ bericht aangepast op 19 aug 2021 - 18:10 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Venatrix schreef:
    (...)

    I am bit confused, haha. Bedoel je met tweede man Gael, of mogelijk de (zoon van de) kapitein?
    Wel een goeie trouwens, in eerste instantie zou je namelijk zeggen Third Class, want hij werkt op het schip en personeel zit wel daar. Misschien is het dan kijken naar wat hij zelf doet/wil?


    Gael is the handsome handyman, hehe. En mijn tweede man dus de zoon van de kapitein ^^
    Is dat okay....? En dan denk ik dat ik ga voor een first class dude, de charming lady's man he is *smirks*

    Edit: Veda > Nikos

    [ bericht aangepast op 13 aug 2021 - 16:19 ]


    I have seen my own sun darkened

    LEWIS SALLOW


    NAME
    Lewis - Famous Warrior [English]
    Sallow - Someone living near a willow or dead willow tree [English]

    AGE
    Lewis is 25 jaar oud en werd geboren op een warme zomerdag, 16 augustus.

    TITANIC
    Omdat Lewis zijn kaartje wist te bemachtigen door het te stelen van iemand die tot de tweede klasse behoort, geniet hij nu de voordelen die de klasse met zich meedraagt. Hij is een geoefend pickpocket, dus de rest van de passagiers mag zeker oppassen voor deze vernuftige dief.

    PERSONALITY
    Competitive • Charming • Cunning • Good with words • Careful • Romantic • Living in the moment • Social • Doesn't like to be put on the spot • Likes to take risks • Knows how to blend in • Flirt • Attachment issues • Intelligent

    Lewis is iemand die zeer goed met zijn woorden overweg kan en de mensen weet te charmeren als geen ander. Die mensen hebben helaas zelden door dat hij tegelijkertijd ook hun juwelen of portefeuille steelt met zijn vlugge vingers. Alles draait om afleiding. Hij is dan ook ontzettend sluw en weet zich uit menig, benarde situatie te lullen.

    Vanwege zijn favoriete hobby, probeert Lewis onopvallend te blijven. Hij houdt ervan om risico's te nemen, maar blijft wel voorzichtig te werk gaan. Als hij er niet 100% zeker van is dat hij een kans op slagen heeft, zal hij zijn plan niet uitvoeren.

    Lewis is niet vies van mooie vrouwen. Hij heeft dan ook een flirterig karakter en vindt het leuk om hen cadeautjes te presenteren. (Al dan niet gestolen...) Vaak loopt het op een gegeven moment mis wanneer het net serieus begint te worden. Hij heeft dan de vervelende gewoonte om het op een lopen te zetten en te verdwijnen. Tot nu toe heeft nog geen enkele vrouw hem weten settelen.


    “If you don't get caught, you deserve everything you steal.”


    APPEARANCE
    Nate Niehaus; FC.

    Lewis doet er alles aan om niet op te vallen in de menigte. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het zakkenrollen. Zo herkennen mensen hem zelden en kan hij gewoon zijn gang gaan. De jongen is dan ook van gemiddelde lengte, heeft donkerbruine ogen en zijn bruine haar ligt altijd netjes in model. Ook zijn kaken zijn altijd mooi gladgeschoren, zo komt hij misschien wat jonger over dan hij in werkelijkheid is.
    Ook qua kleding probeert Lewis om er zoals alle anderen uit te zien. Al zal je hem natuurlijk niet vaak met dure kleding rond zien wandelen. Tenzij hij één of andere accessoire heeft weten te stelen. Hij probeert om voorzichtig te zijn met de gestolen goederen en draagt ze niet veel zelf.

    HISTORY
    - Edward Sallow [Father]
    - Catherine Young [Mother]
    - Mabel Sallow [Younger Sister]

    Lewis' familie is nooit erg rijk geweest en in normale omstandigheden zou hij dan ook nooit een ticket voor de Titanic hebben kunnen bemachtigen. Zijn moeder is altijd gewoon huisvrouw geweest en zijn vader zorgde voor het enige inkomen van het gezin als tuinman van een landgoed.

    Als jonge gast probeerde Lewis zijn verveling tegen te gaan en ontwikkelde een nogal vreemde hobby. Hij begon kleine dingen te stelen uit winkels en de adrenaline die hij voelde wanneer het lukte, deed hem verlangen naar meer. Zo begon hij dus met het zakkenrollen van mensen, met succes. Toen hij wat ouder werd, ging hij zelf ook aan de slag bij rijke families als klusjesman. Ook daar achtervolgde zijn, inmiddels verslavende, hobby hem. Hij begon dingen te stelen op zijn werk en verkocht die dan vaak om wat meer geld voor zijn eigen gezin te hebben.

    Helaas betrapte zijn vader hem en zette hij zijn zoon het huis uit. Hij was een schande voor de familie en Edward wou zijn eigen werk niet verliezen door een slechte naam. Lewis trok een tijdje rond en vond opnieuw werk, ver weg van zijn familie. Bij één van zijn nieuwe werkplekken wist hij een ticket voor de Titanic te bemachtigen, tweede klasse. Hij dacht er dan ook geen twee keer over na en liet alles achter. Op het schip kon hij vast wel wat buit maken. En wie weet wat er in Amerika op hem te wachten stond.

    EXTRA
    - SEXUALITY: Heterosexual (Al deinst hij er niet voor terug om mannen te charmeren wanneer hij een buit voor ogen heeft.)
    - LIKES: Expensive looking things, piano music, coffee, stargazing, the buzz after stealing something
    - DISLIKES: Being cold, dancing, pretentious people, talking about his family

    [ bericht aangepast op 16 aug 2021 - 19:58 ]


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Nikos schreef:
    (...)

    Gael is the handsome handyman, hehe. En mijn tweede man dus de zoon van de kapitein ^^
    Is dat okay....? En dan denk ik dat ik ga voor een first class dude, de charming lady's man he is *smirks*

    Edit: Veda > Nikos


    HA, wist ik wel. x'D Okay, dan zet ik je tweede man bij First Class neer!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Twijfels, voor nu MT.


    •

    Octavian Edward Smith◂
    I know you want me. But I want you to tell me

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

    NAME     
    Octavian ⋄ [ok-tay-vee-uhn] ⋄ eight◂
    Edward ⋄ [ed-wurd] ⋄ wealth, fortune, prosperous◂
    Smith ⋄ [sm-ith] ⋄ to strike, hammer◂

    AGE     
    26 years old ◂
    october 11th ⋄ libra◂


    FIRST CLASS     
    Octavian is aan boord van de Titanic gekomen door het werk van zijn grootvader, Edward John Smith. De zeevaart met de Titanic zou zijn laatste reis zijn als kapitein voor hij met pensioen ging. Hij had Octavian uitgenodigd om mee te gaan. Octavian was namelijk de kleinzoon die in zijn voetsporen trad en Edward wilde zijn laatste reis per boot met zijn kleinzoon doorbrengen.


    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

    PERSONALITY     
    ▸ charmeur ⋄ charismatisch ⋄ dominant ⋄ spottend ⋄ neerbuigend ⋄ loyaal wanneer iemand zijn vertrouwen heeft gewonnen ⋄ gat door het vuur voor zijn dierbaren ⋄ zwartwit-denker ⋄ respect naar ouderen ⋄ hecht waarde aan rangorde ⋄ weigert zijn zwakheden toe te geven ⋄ groot ego ⋄ klein hartje ⋄ heeft er een hekel aan bij iemand in het krijt te staan ⋄ sensueel ⋄ levensgenieter ⋄ ontloopt liever zijn verantwoordelijkheden ⋄ behandelt vrouwen met respect ⋄ heeft een hekel aan het
    verliezen van controle ⋄ prikkelbaar ⋄ trots ⋄ kan goed delegeren


    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    HISTORY     
    Octavian is als middelste zoon geboren in een gezin van goede afkomst. Charles en Felicity Smith waren de gelukkig ouders en het leven was perfect voor het gezin. Met zijn oudere zus, Diana, en jongere zusje, Emmeline, kon hij het altijd heel goed vinden. Het perfect leventje viel echter als een kaartenhuis in elkaar zodra aan het licht kwam dat Charles te kampen had met een alcoholprobleem. Charles had altijd graag zijn vader achterna willen gaan de scheepvaart in maar vanwege zijn knie die als kind verbrijzeld was, werd hij afgekeurd voor een baan als kapitein. Hier heeft hij zich altijd enorm verbitterd over gevoeld, zelfs dermate erg dat hij zichzelf begon te verliezen in de drank.
    Waar Charles zijn drank nodig had om zijn pijn te kunnen vergeten, had Felicity de zorg en aandacht van haar vriendinnen nodig om haarzelf niet uit het oog te verliezen. Ze was relatief jong uitgehuwelijkt aan Charles en, hoewel de twee ware liefde in elkaar hadden gekend, vond Felicity het moeilijk om te kunnen accepteren dat hij zijn drank verkoos boven haar. Hun drie kinderen werden daarom zoveel mogelijk opgevoed door nanny's, waar ze de ene na de andere van trauma's bezorgde. De drie waren een stel ondeugden die graag kattenkwaad uithaalden met Diana als aanvoerder.
    Naarmate Octavian opgroeide tot een gezonde, jonge man begon zijn vader meer interesse in hem te krijgen. Aangezien het Charles zelf niet gelukt was, drong hij zijn dromen op aan zijn zoon. Hij gunde hem immers al hetgeen wat hij nooit heeft kunnen krijgen en dacht hier oprecht mee zijn zoon gelukkig te maken. Zo kwam Octavian in de scheepvaart terecht, wat hij fluitend doorliep aangezien zijn vader hier en daar leraren wat geld toestopte. Wat hij nooit aan zijn vader heeft durven toegeven, is dat hij absoluut niet wilde eindigen als kapitein. Één keer deed Octavian een poging om zijn vader op de hoogte te stellen van zijn dromen. Hij hield hier echter snel mee op toen zijn vader in een dronken bui hem mishandelde met zijn riem omdat Octavian een denkwijze had die anders was dan de zijne. Nooit had Octavian nog iets gezegd over zijn eigen dromen en deze werden dan ook ver weg gestopt. In plaats daarvan verkoos hij een leven waarin hij wegdook voor de verantwoordelijkheden van de keuzes die zijn vader voor hem gemaakt had. Vandaar dat hij veel te vinden was op feestjes, casino's en aan de bar in een van de bekendere kroegen.



    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

    [ bericht aangepast op 19 aug 2021 - 1:26 ]


    I have seen my own sun darkened

    Evangeline Mary Dumbleton

          “It is time to write a new story.”     



                      n a m e

    Evangeline      x      has Latin roots, meaning "gospel"
    Mary      x      origin from the Bible, meaning "beloved"
    Dumbleton      x      Old english surname

                      a g e

    Leeftijd      x      23 jaar
    Verjaardag      x      19 mei


                      a b o u t      h e r

    Second Class      x      Ze komt uit een lagere arbeidersklasse en heeft haar leven grotendeels besteed aan prachtige ingewikkelde borduurwerken voor de rijke mensen. Haar echte passie ligt echter bij het schrijven van verhalen waardoor ze uiteindelijk, met behulp van een vast klant, als medewerker in een bibliotheek terecht komt.
    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                      p e r s o n a l i t y

    intelligent      x      liefdevol      x      zorgzaam      x      onzeker op bepaalde gebieden      x      dromend      x      houdt liever vast aan het vertrouwde      x      heeft een hekel aan veranderingen      x      inschikkelijk      x      heeft een duidelijke mening maar weet wanneer ze deze voor zichzelf moet houden      x      goedgemanierd      x      bedachtzaam      x      elegant      x      vrouwelijk      x      vaak te vinden met haar neus in de boeken      x      introvert      x      gedetailleerd      x      kan soms betweterig uit de hoek komen      x      kan iemand urenlange preken geven

                      h i s t o r y

    Komt nog


    "a well read woman is a dangerous creature"

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    "writing is an intellects way of bleeding"


                      a p p e a r a n c e

    lengte      x      1 meter 67
    lichaam      x      zangloperfiguur, mooie rondingen, lange benen in vergelijking met haar bovenlichaam
    huidskleur      x      roomkleurig
    lichaamsbouw      x      elegant, verfijnd
    voorkeurshand      x      links
    haar      x      pony, stijl, komt tot net over haar schouders
    haarkleur      x      lichtbruin
    gezichtsvorm      x      diamant
    wenkbrauw      x      prominent, donker
    oogkleur      x      grijsgroen
    lippen      x      vol en cupidoboog
    kleding      x      netjes, verzorgd, veelal lichte kleuren
    stem      x      vrouwelijk, streng en vol empathie

    [ bericht aangepast op 16 aug 2021 - 20:33 ]


    I have seen my own sun darkened

    Saoirse Yeardley
    "My music will tell you more about me than I ever will."




    Name      Saoirse Yeardley.
    Nickname      Sha • Sas.
    Age      24 years.
    Date of birth      September 18.
    Zodiac sign      Virgo.

    Saoirse heeft haar ticket weten te bemachtigen nadat zij via via te horen heeft gekregen dat er een zangeres gezocht werd voor op de Titanic — iemand wie tijdens bepaalde gelegenheden wilde zingen, of zachte zangmelodieën laten klinken op de achtergrond tijdens een van de sjieken diners. De Ierse, een zangeres in hart en nieren, twijfelde dan ook geen moment en klimt met een derde klas ticket aan boord van het schip.
    Character
    Aanhankelijk • Flexibel • Flirt (heeft het eerder niet door dan wel) • Harde werker • Impulsief • Koppig • Liefdevol naar vrienden en familie • Loyaal • Muzikaal • Praktisch • Sarcastisch (buien) • Sluw • Sociaal • Speels • Standvastig • Temperamentvol • Terughoudender naar vreemde • Uitdagend (tijdens ruzies en discussies met name) • Vindingrijk • Zelfstandig.

    •• Saoirse is iemand die zich erg kan hechten aan haar vrienden en familie, maar de kring is zeer klein. Door de jaren heen is de brunette geneigd om op de vlucht te slaken wanneer iemand echt dichtbij weet te komen; de angst om zich te binden veel te groot, het onbekende iets dat haar om de een of andere reden lijkt af te schrikken.
    •• Een echte stilzitter is Saoirse niet daar ze altijd wel zoekt naar iets om bezig te zijn, het enige moment dat de brunette echt tot rust weet te komen is tijdens het zingen; een wereld waarin ze zich volledig kan late verdrinken door al wat de muzikale klanken tot leven weten te brengen.
    •• Saoirse is een echte genieter van het leven en wil dan ook dolgraag meer van de wereld zien. Haar eerste reis is ze dan ook van plan om met de Titanic te gaan maken.


    Appearance
    Yael Shelbia • 1m67 • Donkerbruin haar, valt tot over haar borsten en heeft een hele lichte slag • Over het algemeen heeft Saoirse haar haren altijd los opgestoken zitten, of dat nu in haar vrije tijd is of tijdens het werken • Groen blauwe ogen, omrand met volle wimpers • Dikke doch strakke wenkbrauwen • Volle lippen • Blanke gave huid, welke in de zon vrij snel bruin kan kleuren • Saoirse heeft van zichzelf al een natuurlijke blos op haar wangen ligt (als ze echt bloost wordt dan ook veel sneller rood) • Op haar wimpers smeert ze vaak een dunne laag mascara, net genoeg om ze wat meer te laten krullen • Hoewel ze zich geen dure jurken, rokken en blouses kan veroorloven tracht Saoirse wel bij de tijd te blijven en gaat ze zorgvuldig om met haar de paar bezittingen die ze bij zich heeft • In haar gehele doen en laten komt ze dan ook verzorgd over • Saoirse is iets langer dan een gemiddelde Ierse vrouw, hetgeen tevens ook komt doordat haar vader langer is dan de meeste.

    Voice
    Saoirse heeft een diepe en muzikale stem, tijdens het zingen weet ze haar noten dan zuiver en hoog te raken zonder vals te klinken • Het bezit een subtiele heesheid, hetgeen ook naar voren komt in haar spraak en wat bij te lang en te veel zingen nog weleens parte kan spelen • Saoirse let er dan ook op dat ze niet te veel optredens achter elkaar heeft, waarbij ze tevens ook niet rookt.




    History
    Father • Thomas Yeardley, 47 jaar.
    Mother • Margret Rose Yeardley - Tishdale, 43 jaar.
    Sister • Aine Yeardley ✝
    Brother • Eamon Yeardley, 19 jaar.

    Margret Rose was slechts vijftien toen ze Thomas, een Ierse jongen die naar Engeland is gekomen (met zijn alleenstaande moeder om als werkster voor het Tishdale gezin aan de gang te gaan), leerde kennen. De twee waren vanaf de allereerste blik al verzot op elkaar, een jonge en onstuimige liefde die groter werd naarmate ze elkaar steeds beter leerde kennen. Van geheime afspraakjes in de bibliotheek van haar ouderlijke huis, tot stiekeme uitstapjes in het dorp — alles om hun prille relatie verborgen te houden, daar Margret Rose’s vader een rijke zakenman is.
    Om aan een gearrangeerd huwelijk te ontkomen liep het jonge koppel uiteindelijk twee jaar later weg, toen ontdekt werd dat Margret in verwachting was van hun eerste kind. Door het weglopen van huis én de (voor haar ouders ongewenste) zwangerschap werd Margret hierdoor per direct door haar vader onterfd — wie geen mogelijkheid meer zag om voor zijn dochter nog een goede huwelijkskandidaat te vinden, die ook een buitenechtelijk kind onder zijn vleugel wil nemen.
    Tot op de dag van vandaag zijn Thomas en Margret echter nog altijd gelukkig, telt hun huwelijk alweer drieëntwintig jaren en hebben zij drie kinderen samen gekregen. Desondanks heeft het geluk hen niet altijd meegezeten, want na de onterving van haar vader is het stel in een financieel dal terecht gekomen, waar ze zich met enkele tegenslagen krachtig doorheen hebben geslagen, maar zijn ze ook hun tweede kind aan een longontsteking verloren. Aine mocht 13 jaar oud worden, alvorens zij overleed aan de ontstekingen. Haar ouders en zus hebben er alles aan gedaan om haar weer beter te krijgen, maar het mocht uiteindelijk niet baten.
    Saoirse, wie drie jaar ouder was, is hier lang verdrietig van geweest en tot op de dag van vandaag heeft ze nog altijd moeite met het overlijden van haar zusje. Ze is verzot op Eamon, haar jongere broertje, en de twee zijn dan ook altijd twee handen op één buik geweest, tot ze het gezin verliet om op het schip mee te varen.
    Margret heeft haar beide kinderen het leren lezen en schrijven geleerd, iets dat ze zelf vanuit thuis uit nog mee heeft mogen krijgen, en Thomas leerde hen werken op het land dat ze onderhielden. In de avonduren vertelde hij zijn kroost over vroegere verhalen uit Ierland, waar hij zelf tot zijn achttiende heeft gewoond en hoopt ooit weer terug naar toe te verhuizen. Dit keer samen met zijn vrouw en kinderen. Echter mede door het verlangen om meer te zien van de wereld heeft Saoirse uiteindelijk het impulsieve besluit doen nemen om in te gaan op de zoektocht naar een zangeres voor op de Titanic. Het is een keuze waar haar ouders het moeilijk mee hebben, maar waar ze hun dochter steunen in de keuze die ze gemaakt heeft; wetende dat het wilde en onstuimige altijd al in Saoirse heeft gezeten.
    Zingen tevens ook iets dat bij Saoirse van kinds af aan al in haar aderen lijkt te zitten; de muzikale aanleg dan ook aangeboren. Om haar steentje bij te dragen zodra ze kon is Saoirse eerst gaan zingen op straat, met een pet omgekeerd op de grond — de muntstukken vangend als deze naar haar toe gegooid werden, tot een van de pub eigenaren haar binnen uitnodigden en ze geleidelijk aan steeds bekender in bars en kroegen werd.
    Saoirse werd voor het eerst verliefd toen ze zeventien jaar ouder was, slechts een jaar na het overlijden van haar zusje. De jongen stal haar hart en leerde haar alles kennen op het gebied van romantiek en intimiteit, bij James voelde Saoirse zich dan ook al gauw veilig en geborgen — geliefd zoals alleen hij dat kon. De relatie mocht drie jaar duren vooraleer er een abrupt einde aan kwam. Tijdens een lange avond van werken in de kroeg werd James op zijn weg naar huis overvallen, omdat hij zich kranig trachtte te verweren eindigde hij met een mes tussen zijn ribben in een steegje; vermoord voor een paar muntstukken waar hij hard voor had gewerkt, om een toekomst met zijn geliefde op te bouwen. Iets dat nooit meer heeft mogen gebeuren.


    Extra
    •• Een van de redenen dat Saoirse moeite heeft om zich te binden is dan ook het verlies van haar geliefde James, maar ook het eerder verlies van haar zusje speelt daarin mee. Na de dood van James heeft Saoirse zich afgesloten voor iedereen die dichterbij komt dan een goede vriend, of vriendin.
    •• Naast haar liefde voor muziek is Saoirse ook verzot op schilderwerken. Zelfs heeft ze iets teveel linkse handen om er mee aan de slag te kunnen, maar dat maakt haar bewondering voor de kunst des te groter.
    •• Saoirse is half Engels - half Iers. Dit valt te horen in de accent van haar stem, iets dat ze van haar vader heeft overgenomen.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2021 - 0:08 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'