• Ik heb momenteel een tussenjaar -vooral om te kijken naar welke studie ik echt wil doen (wat niet echt wil vlotten)- en wil heel graag een baantje. Het moet ook niet voor 5 / 7 dagen in de week zijn, maar een paar dagen (2 a 3, overdag), om bezig te blijven en wat bij te verdienen. Ik vind het heel lastig om wat te vinden, heb al op heel wat dingen gesolliciteerd, maar voor veel dingen is ervaring vereist of ik krijg geen reactie terug. Ik weet dat je dan het beste naar een supermarkt kunt gaan, om daar achter de kassa te staan of vakken te vullen, maar dat vind ik niet zo leuk om de hele tijd te doen, so I prefer something else. Ik vroeg me af of jullie nog ideetjes hadden (vanuit eigen ervaring misschien?) voor leuk (vrijwilligers)werk (in de regio Groningen, liefste rond de stad) Het liefst heb ik een baantje waar ik wat geld mee verdien, maar omdat ik nu niet echt wat kan vinden staat vrijwilligerswerk ook weer als optie open.


    Aan niets denken is ook denken.

    Misschien boekenwinkels of een bibliotheek?


    Your make-up is terrible

    Ah, boekenwinkels, die heb ik nog niet eens geprobeerd, good idea!


    Aan niets denken is ook denken.

    Wij hebben hier een organisatie zitten waarbij je als student een (paar) keer in de week met een gepensioneerde die slecht ter been is leuke en praktische dingen gaat doen, zoals boodschappen doen en naar de film gaan. Misschien zit er ook zoiets in Groningen?

    [ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 18:40 ]


    Valar Morghulis.

    Wat dacht je van vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis? Ze zijn altijd superblij als iemand hen op komt zoeken. (:


    Searching heavens for another earth

    Voedselbank? Ook heel dankbaar werk.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Als je geld wil verdienen kun je ook gaan schoonmaken bij ouderen aan huis? Daar heb je ook organisaties voor waarbij je je kunt inschrijven en het verdient ook erg goed (bij mij in de buurt 10 euro per uur). Plus veel van die mensen zijn wel gezellig, want vaak vinden ze het al snel goed en willen ze ook tussendoor een kopje thee/koffie drinken (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Misschien in de horeca voor een baantje? Daar hoef je meestal maar een aantal dagen of avonden te werken.


    Physics is awesome

    Blancefloer schreef:
    Als je geld wil verdienen kun je ook gaan schoonmaken bij ouderen aan huis? Daar heb je ook organisaties voor waarbij je je kunt inschrijven en het verdient ook erg goed (bij mij in de buurt 10 euro per uur). Plus veel van die mensen zijn wel gezellig, want vaak vinden ze het al snel goed en willen ze ook tussendoor een kopje thee/koffie drinken (:


    Goed idee.
    De horeca heb ik al vaak geprobeerd, daar kom je niet zomaar in zonder (horeca)ervaring.


    Aan niets denken is ook denken.

    Een normaal baantje zoeken is wel goed voor het geld.

    Met vrijwilligerswerk doe je weer iets goeds, als je bij een evenementenorganisatie vrijwilliger bent dan heb je ook leuke voordelen bijvoorbeeld bij bepaalde betaalde evenementen in de gastenlijst te komen of je hebt goedkopere dingen.

    Gewoon iets zoeken dat bij je past en maar de stad/dorp in om te vragen waar je kan werken.