• Let op! Dit topic is niet bedoeld voor ruzie of diepgaande kwetsende discussie.

    Ik ben heel erg benieuwd hoe mensen op Quizlet tegenover het vaccineren en testen staan eerlijk gezegd. Ik zie in mijn omgeving mensen met verschillende meningen en onderbouwingen. Ik vind dat iedereen zijn eigen verstandige keuze moet maken, maar ik merk dat veel mensen heel erg fel hierom kunnen zijn.

    Zoals benoemd is dit niet bedoeld voor ruzie of om een mening op te leggen. Ik vind het enkel interessant om te lezen hoe mensen erin staan. Discussie mag, maar enkel op een nette manier.

    Zelf ben ik 1x gevaccineerd met Pfizzer, heb 2 x corona gehad en ben in totaal 2 x getest. Ik wilde niet als eerste groep gevaccineerd worden maar gezien ik in een griep spuit ook niet weet wat erin zit en die braaf haal nam ik hem toch. Ook omdat ik vanuit mijn beroep vind dat ik dit moet doen voor de kleine kindjes. Ik ben voor het testen met klachten en ik ben een tegenstander van zelftesten.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hey Yvonne (: ,

    Ik denk wel dat we hier allemaal volwassen met elkaar om kunnen gaan en iedereen zijn of haar mening gaat respecteren!❤️

    Zelf heb ik ervoor gekozen om mezelf te laten vaccineren. Mijn vader, mijn vriendin en ikzelf vallen onder risicogroepen. Het voelde gewoon juist om het te doen. Hoewel ik toch wel een beetje bang was, ben ik toch blij dat ik het heb gedaan. Ik heb dus twee prikken van Moderna gehad en werd na de tweede prik wel even ziek.

    Ik ben slechts twee keer getest bij testen voor toegang voor evenementen. Tot mijn grote verbazing heb ik sinds corona geen (verkoudheids)klachten meer gehad. Normaal gesproken ben ik altijd super snel ziek :’). Dus een echte PCR test heb ik nog niet hoeven te doen. Maar als het nodig is, zal ik ze zeker doen. Maar de zelftesten uit de winkel, daar ben ik wel op tegen. Meerdere keren heb ik in mijn omgeving gezien dat mensen negatief testten met zo’n test, maar later toch positief waren.. Hij lijkt me niet erg betrouwbaar.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2021 - 20:26 ]


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik heb beide prikken gehad, Pfizer. Sinds de 1e lockdown half maart vorig jaar ben ik niet meer verkouden geweest (echt ziek zijn met koorts word ik sowieso al heel weinig) en ik heb me nog nooit hoeven laten testen - nooit klachten gehad of naar grote evenementen of iets geweest of in contact geweest met iemand die corona had op dat moment.

    Bij mij thuis hebben we ons allemaal laten vaccineren, toevallig allemaal Pfizer, en in mijn familie heeft iedereen voor zover ik weet zich ook laten vaccineren. Al mijn vriendinnen zijn volledig gevaccineerd of moeten alleen de 2e nog.

    De zelftesten, zoals hierboven ook is gezegd, ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ze zijn niet volledig betrouwbaar, waardoor er mensen zijn die denken negatief te zijn naar evenementen of iets dergelijks gaan en uiteindelijk gewoon positief waren.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb ook de beide vaccinaties al gehad, beide met Pfizer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso al van plan was om wel het vaccin te nemen. Ook het feit dat vanaf de aankondiging dat er vaccinaties zouden komen het al redelijk te verwachten was dat er toegang kan worden geweigerd als je geen bewijs kan aanleveren heeft er wel voor gezorgd dat ik bijna niet heb nagedacht over wel of niet nemen. Ik wil eerlijk gezegd namelijk niet elke keer als ik een avondje uit wil of bijvoorbeeld op reis naar het buitenland eerst nog een test doen die dan maar maximaal 3 dagen geldig is.

    Ik heb sinds het begin van de lockdown nog geen test hoeven doen maar wat betreft de zelftesten, ik vind het redelijk apart hoeveel je hoort over de verkeerde uitslagen die eruit komen. Nu begrijp ik dat een normale PCR test ook het risico heeft waarbij er een negatieve uitslag uit de test komt maar je uiteindelijk toch corona blijf te hebben. Echter valt het me op dat het zo vaak gebeurt met de zelftesten. Dat maakt het voor mij ook dat ik er liever geen geld aan uit ga geven en maar gewoon een afspraak ga maken bij een teststraat om maar een iets betrouwbaarder resultaat te krijgen.



    Some things are changing too much.

    Ik heb AstraZeneca gehad, mocht als een van de eerste lichtingen in verband met mijn werk en had dit genomen omdat corona best vaak op de woongroep voorkomt waar ik sta. Wilde het zekere voor het onzekere nemen omdat ik een vrij slechte weerstand heb.

    Naderhand wel spijt, omdat ik AstraZeneca heb genomen in plaats van het wachten voor Pfizer.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik heb ook beide prikken ondertussen achter de rug -- Moderna. Begin januari corona opgelopen op mijn werk maar niet officieel getest bij een GGD locatie, dus helaas was het twee keer feest. Van de tweede ook wel flink ziek geweest voor een dag, daarna ging het alweer van een leien dakje. Wel viel ik bijna flauw van de eerste prik, maar dat wijt ik aan de horrorverhalen van mijn zusje met een flinke ziekenhuishistorie :W Naalden zijn niet echt mijn ding nu.

    Ik woon op kamers in een studentenhuis waar geregeld mensen over de vloer komen en ga normaal gesproken in het weekend terug naar mijn ouders, waar mijn vader wel dicht tegen de risicogroep aanzit. Dus daarvoor was het fijn, maar ook om bij te dragen aan de algehele groepsimmuniteit en om verdere mutaties van het virus te voorkomen. Studeren tijdens corona is echt ontzettend zonde van je studentenjaren en ik zie de wereld heel graag weer terug naar normaal gaan en werk daar graag aan mee.

    Maak me niet heel veel zorgen over wat erin zit, eerlijk gezegd. De mensen die hieraan werken hebben er echt wel verstand van en ik ben niet zo bang voor chips van de overheid, haha. De bijwerkingen voor over tien, vijftig jaar lossen we dan wel op. Het is toch wel mijn mening dat de gevolgen erger zullen zijn als we veel langer doorgaan met gemuteerde virussen en landen die helemaal stilliggen om verspreiding organisch te voorkomen, dan de bijwerkingen van één op de honderduizend. Corona kost meer levens dan dat. Natuurlijk heb je liever dat er niemand last van heeft, maar we kunnen niet met zekerheid zeggen of dat (ooit) nog een optie wordt/geweest zou zijn.

    Ben een aantal keer getest voor reizen naar het buitenland, evenementen en n.a.v. klachten. Zelftesten ben ik 50/50 over, maar ik heb liever dat ze wel beschikbaar zijn en gebruikt kunnen worden om grofweg gevallen eruit te kunnen halen, dan dat er helemaal niks is. Maar daarbij: het is een goed punt dat mensen teveel op die uitslag vertrouwen en daarmee dan wel binnen anderhalve meter komen en de andere veiligheidsregels ook laten varen. Dat vind ik niet de bedoeling.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2021 - 11:29 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik heb geen enkele vaccinatie gehad, terwijl dat iedereen in mijn familie ze wel hebben gehad. Mijn vriend en ik en mijn schoonbroer ook, zijn de enige in de families die ze niet hebben. Om eerlijk te zijn voel ik de behoefte ook niet om ze te gaan halen, want ik vind het een beetje dubbel. Iedereen zijn eigen mening natuurlijk en als je die wilt gaan halen dan zal ik de laatste zijn die nooit meer tegen je praat of je nooit meer aankijkt. Ik heb persoonlijk gewoon mijn twijfels erover.

    Inmiddels heb ik een zoontje van vier maanden en had laatst een discussie met mijn moeder: ze wil heel graag dat ik tóch mijn vaccinatie ga halen, al is het maar om haar kleinkind te kunnen beschermen en als ik alsnog corona krijg, zijn de klachten wel minder.
    Nu was mijn mening het volgende: als ik het voor mijn zoontje doe, heeft het geen enkele zin. Want of ik nou gevaccineerd ben of niet, híj is niet gevaccineerd, dus hij kan alsnog corona krijgen, of ik die prik nou ga halen of niet. Het zou alleen maar voordelen voor mij hebben, niet voor hem. Daarbij komt ook nog eens dat mensen die gevaccineerd zijn ook corona kunnen hebben en overdragen zonder symptomen te hebben en dan hoor ik heel veel mensen schreeuwen van: "ik hoef me niet te laten testen, want ik ben gevaccineerd en ik heb geen symptomen!"
    Dat kan best zijn, maar als ik erachter kom dat jij ziek was en je weigerde je te laten testen omdat je al gevaccineerd bent en beweerd dat je geen corona meer kunt krijgen of doorgeven, familie of niet, dan heb ik je vast (A)

    Ik vind het raar dat een vaccinatie wat vijf jaar zou duren om te maken, ze ineens in 1,5 jaar tijd hebben gemaakt. En ik vind het heel erg voor de mensen die zijn overleden en ik gun het niemand, begrijp me niet verkeerd! Want ik snap dat het ineens nieuw is en dat het dodelijk is en noem het allemaal maar op, maar dat is kanker ook en hartaandoeningen en nierfalen en weet ik niet allemaal en daar hebben ze ook nog altijd "niks" op gevonden.


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    xMinion schreef:
    Ik vind het raar dat een vaccinatie wat vijf jaar zou duren om te maken, ze ineens in 1,5 jaar tijd hebben gemaakt. En ik vind het heel erg voor de mensen die zijn overleden en ik gun het niemand, begrijp me niet verkeerd! Want ik snap dat het ineens nieuw is en dat het dodelijk is en noem het allemaal maar op, maar dat is kanker ook en hartaandoeningen en nierfalen en weet ik niet allemaal en daar hebben ze ook nog altijd "niks" op gevonden.


    Naar ik heb begrepen is dit vaccin er onder andere zo ontzettend snel gekomen omdat het niet zoals alle anderen hoefde te wachten op geld. Volgens mij gebeurt het vaak dat onderzoeken zoals deze tijdelijk stil komen te liggen (of in ieder geval zeer vertragen) door gebrek aan geld. Daardoor duurt het veel langer tot het uiteindelijke vaccin tot stand komt. Maar Corona trof iedereen ontzettend hard, legde hele landen plat, waardoor de nood aan het vaccin hoog werd en er overal wel geld voor beschikbaar was. Dus hoefden onderzoekers nergens op te wachten, waardoor het vaccin "sneller" ontwikkeld kon worden.
          >> En daarbij begonnen ze ook nog eens niet vanaf nul: ze konden verdergaan op de onderzoeken die gedaan waren tegen SARS in 2003. Er was dus al kennis van vergelijkbare vaccins :3

    Vaccins tegen bijvoorbeeld HIV zijn veel ingewikkelder omdat het je hele afweersysteem platlegt. En gezien niet de hele wereld ineens op het punt staat met HIV besmet te raken, is de "vraag" naar dat vaccin veel lager en wordt er minder in geïnvesteerd. HIV legt de economie niet plat waar ook de megarijken iets van merken, zegmaar. En hartaandoeningen, kanker en nierfalen zijn nóg veel ingewikkelder, maar voornamelijk: geen virale infecties die met een vaccin voorkomen zouden kunnen worden. Een vaccin kan een gebroken been ook niet voorkomen, haha.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    xMinion schreef:
    Ik heb geen enkele vaccinatie gehad, terwijl dat iedereen in mijn familie ze wel hebben gehad. Mijn vriend en ik en mijn schoonbroer ook, zijn de enige in de families die ze niet hebben. Om eerlijk te zijn voel ik de behoefte ook niet om ze te gaan halen, want ik vind het een beetje dubbel. Iedereen zijn eigen mening natuurlijk en als je die wilt gaan halen dan zal ik de laatste zijn die nooit meer tegen je praat of je nooit meer aankijkt. Ik heb persoonlijk gewoon mijn twijfels erover.

    Inmiddels heb ik een zoontje van vier maanden en had laatst een discussie met mijn moeder: ze wil heel graag dat ik tóch mijn vaccinatie ga halen, al is het maar om haar kleinkind te kunnen beschermen en als ik alsnog corona krijg, zijn de klachten wel minder.
    Nu was mijn mening het volgende: als ik het voor mijn zoontje doe, heeft het geen enkele zin. Want of ik nou gevaccineerd ben of niet, híj is niet gevaccineerd, dus hij kan alsnog corona krijgen, of ik die prik nou ga halen of niet. Het zou alleen maar voordelen voor mij hebben, niet voor hem. Daarbij komt ook nog eens dat mensen die gevaccineerd zijn ook corona kunnen hebben en overdragen zonder symptomen te hebben en dan hoor ik heel veel mensen schreeuwen van: "ik hoef me niet te laten testen, want ik ben gevaccineerd en ik heb geen symptomen!"
    Dat kan best zijn, maar als ik erachter kom dat jij ziek was en je weigerde je te laten testen omdat je al gevaccineerd bent en beweerd dat je geen corona meer kunt krijgen of doorgeven, familie of niet, dan heb ik je vast (A)

    Ik vind het raar dat een vaccinatie wat vijf jaar zou duren om te maken, ze ineens in 1,5 jaar tijd hebben gemaakt. En ik vind het heel erg voor de mensen die zijn overleden en ik gun het niemand, begrijp me niet verkeerd! Want ik snap dat het ineens nieuw is en dat het dodelijk is en noem het allemaal maar op, maar dat is kanker ook en hartaandoeningen en nierfalen en weet ik niet allemaal en daar hebben ze ook nog altijd "niks" op gevonden.


    Over jouw standpunten dat het niet veel zin heeft om te vaccineren omdat je kind het bijvoorbeeld nog krijgen en omdat gevaccineerde nog steeds corona kunnen krijgen ben ik met je eens.

    Het nieuws had ongeveer een jaar geleden zelf aangegeven dat de corona vaccinatie geen 100% garantie geeft. (Geen 100% bescherming) gevaccineerde kunnen nog steeds ziek worden.

    Plus ik ken een coach die een kind heeft die in zijn 1ste levens jaar zit en wilde zich ook niet vaccineren. Ben genoeg mensen tegengekomen die zich niet willen vaccineren omdat ze ook in andere opties en alternatieve geloven, zoals gezond leven en een anti-immuuntest test. En mensen die niet willen vaccineren door bijwerkingen op langere termijnen of door (strenge) geloofsovertuiging.

    Ik heb me vrijwillig opgegeven voor Johnson & Johnson, dus was er met één prikje midden juni al vanaf. Ik ben er wel wat ziek van geweest en heb die nacht enorm slecht geslapen, maar ik weet nog steeds niet of het door het vaccin of door de hitte kwam (het was enorm heet die dagen). Verder heb ik me nooit echt veel zorgen gemaakt over wat er exact in zit eerlijk gezegd.

    Qua testen heb ik nooit een officiële moeten ondergaan, alleen één keertje een zelftest omdat we in het begin van de vakantie op vriendenweekend zijn geweest. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik had geweigerd te gaan doen. Ik had daar mijn reden voor. 😒


    Let's drink Jasmin tea!

    Ik heb mezelf (nog?) niet laten vaccineren.
    Niet dat ik tegen vaccineren in het algemeen ben, ik bedoel, ik heb als kind ook inentingen gehad en als volwassene ook, bv om op vakantie te gaan.
    Maar wat ik niet helemaal begrijp, is dat ze nu vaccins uitgevonden hebben die op een hele andere manier worden gemaakt dan het griepvaccin. Waarom het wiel opnieuw uitvinden, in een stressvolle periode zoals dit?
    Daarbij sta ik niet achter de druk die nu wordt gecreëerd om je te laten vaccineren. Ik begrijp dat men (de maatschappij, de overheid etc) het je wilt adviseren omdat men denkt dat dit goed is voor onze gezondheid en dat men denkt dat we zo het virus er onder krijgen. Maar nu er zó veel druk wordt uitgevoerd, en we onszelf continu moeten bewijzen (het liefst in drievoud met een stempel van de koning -sorry voor mijn grapje), voelt het voor mij niet meer alsof het alleen maar gaat om de gezondheid van de mensen.

    Wat ik ook erg vind, is de verdeeldheid die tussen elkaar wordt gecreëerd en -naar mijn mening- in stand wordt gehouden door de overheid en media.
    Waarom reageren zo veel mensen zo fel en boos naar elkaar? Waarom niet elkaars mening respecteren en met liefde met elkaar omgaan? (H)


    Inspiration can hit you any time