• Titanic
    "Where to? To the stars."


         
    We duiken terug in de geschiedenis en varen meer dan honderd jaar geleden mee met een van de grootste cruiseschepen allertijden, de Titanic.
    Op 10 April, 1912, opent het schip haar deuren en verwelkomen ze iedereen die een ticket heeft weten te bemachtigen — van rijk en welvarend, al daartussen, tot aan arm en in dienst gesteld op het schip — om van een lange en hopelijk prachtige reis te mogen genieten.
    De Titanic zal vertrekken vanuit Southampton, op weg met als eindbestemming New York.

    Samen schrijven we de verhalen binnen de verschillende classes, waar ieder van onze personages hun eigen rol in zal spelen.


    •• Rollen.

    — First Class.
    De meest luxueuze klasse op het schip. Enkel bestemd voor de rijken; oa ambtenaren, beroemdheden, etc. Voor hen zal er niets te komen zijn.
    — Second Class.
    De middenklasse, wie eveneens mogen genieten van de luxe delen op het schip, zij het in mindere mate als de eerste klasse.
    — Third Class.
    De laagste klasse. Hun hutten bestaande uit zes slaapplaatsen, luxe niet iets wat aan het is uitbesteed. Vele van hen werken dan ook op het schip om er zo toch een kleine glimp van mee te krijgen.


    “May I have your ticket, please?”
    •• Reservations.

          First Class.

    – Adelaide Rycroft • 25 jaar • 1.2Venatrix.
    – Romilly Anastasia Jacqueline de Loughrey • 17 jaar • 1.4Nikos.
    – Elizabeth Cecilia Albrecht • 26 jaar • 1.5Epione.
    – V • leeftijd • Eclypse.
    – Wrenna Rosamund Talbot • 25 jaar • 1.9Isak.
    – Kezia Faith Enfield • 18 jaar • 1.9Chiacchierare.
    – Delilah Patterson • 18 jaar • 1.9Chocolatier.

    – Maxwell Nolan Sullivan • 27 jaar • 1.3Isolophilia.
    – Clifford Baptiste Pelletier • 24 jaar • 1.3Raccoon.
    – Carleton Augustine Pelletier • 27 jaar • 1.8Amren.
    – Octavian Edward Smith • 26 jaar • 1.5Nikos.
    – Charles Richard Ismay • 24 jaar • 1.8Loomis.
    – Andrew Herbert James Clarington • 20 jaar • 1.9Everglow.


         
         
    Second Class.

    – Bethany Hope McAndrew - Salisbury • 29 jaar • 1.3Chiacchierare.
    – Charlotte Deborah Salisbury • 22 jaar • 1.4Everglow.
    – Aveline Cresswell • 23 jaar • 1.7Varian.
    – Evangeline Mary Dumbleton • 23 jaar • 1.5Nikos.
    – Jane Reinhart • 22 jaar • 1.8Chocolatier.

    – Raymond Hughes • 32 jaar • 1.3Everglow.
    – Matthew Jock MacMillan • 30 jaar • 1.8Helvar.
    – Lewis Sallow • 25 jaar • 1.5Lerwick.
    – Joseph John Dumbleton • 20 jaar • 1.8Raccoon.


         
         
    Third Class.

    – Irina Ross • 24 jaar • 1.2Reeses.
    – Leonora Mariah Booth • 23 jaar • 1.2Isak.
    – Amita Eshe Bhasin • 24 jaar • 1.4Isolophilia.
    – Saoirse Yeardley • 24 jaar • 1.5Venatrix.
    – Diana Livesey • 21 jaar • 1.8Cleland.

    – Joe William Adams • 21 jaar • 1.3Loomis.
    – Angus Finley • 24 jaar • 1.3Venatrix
    – Gael Kavanagh • 28 jaar • 1.4Nikos.
    – Samuel Cináed MacMillan • 28 jaar • 1.8Dimitrescu.
    – Jackson Silva • 27 jaar • 1.8Shooter.
    – Ronan King • 27 jaar • 1.8Shooter.


    [ bericht aangepast op 24 aug 2021 - 15:18 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Venatrix schreef:
    (...)

    Ik wil eventueel zondag/maandag het speeltopic openen, mits dat voor iedereen ook uitkomt, maar neem je tijd thuis — als je rol wat later komt is dat helemaal niet erg.


    Mij gaat overigens zondag/maandag niet lukken, want ik ben op dit moment een achterstand aan posts aan het inhalen en ik verwacht pas op z'n vroegst zondag hier klaar mee te zijn en daarna ben ik pas weer in staat om rollen te maken hahah 🙈


    That is a perfect copy of reality.

    Ik ben heeeel erg geneigd een rol aan te maken maar hoop dat ik het allemaal red met mn tijd! Het klinkt zo leuk thooough... dit weekend en maandag ben ik niet thuis, dus ik neem die tijd nog even om erover na te denken!

    Zou ik vrijblijvend een man in de 3e klas mogen reserveren?


    ars moriendi

    Amren schreef:
    (...)

    Mij gaat overigens zondag/maandag niet lukken, want ik ben op dit moment een achterstand aan posts aan het inhalen en ik verwacht pas op z'n vroegst zondag hier klaar mee te zijn en daarna ben ik pas weer in staat om rollen te maken hahah 🙈


    Hahaha, logisch ook! In ieder geval is zondag/maandag ook te verschuiven naar dinsdag/woensdag, of later — net een beetje waar de voorkeur voor iedereen ligt om van start te gaan.

    Dimitrescu schreef:
    Ik ben heeeel erg geneigd een rol aan te maken maar hoop dat ik het allemaal red met mn tijd! Het klinkt zo leuk thooough... dit weekend en maandag ben ik niet thuis, dus ik neem die tijd nog even om erover na te denken!

    Zou ik vrijblijvend een man in de 3e klas mogen reserveren?


    Well, je bent welkom om te joinen uiteraard. ^^ En vooral geen druk (ook niet met posten enzo straks)! Ik ben vanaf volgende week zelf ook weer aan het werk en was voor mezelf ook niet van plan er een sneltrein RP van te maken.
    And yes, dat mag je zeker. Ik was op weg het topic aan te passen dus ik zet je er gelijk bij.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mt


    Stenenlikker

    MT


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Venatrix schreef:
    (...)

    Well, je bent welkom om te joinen uiteraard. ^^ En vooral geen druk (ook niet met posten enzo straks)! Ik ben vanaf volgende week zelf ook weer aan het werk en was voor mezelf ook niet van plan er een sneltrein RP van te maken.
    And yes, dat mag je zeker. Ik was op weg het topic aan te passen dus ik zet je er gelijk bij.

    Leeeuk, dankjewel!


    ars moriendi

    Even een MT, hier hihi ^^


    I have seen my own sun darkened

    MT 😊


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Mijn werk begint over anderhalve week weer (ik ben er niet klaar voor send help) dus heel actief zal ik doordeweeks ook niet zijn, maar ik heb er zin in =D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MT.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Oké, ik heb vlug even een klein lijstje gemaakt met wie waar nu werkt/gaat werken vanuit de Third Class — klopt dit zo van iedereen?

    Werken op het schip;

    — Irina • Dienstmeisje.
    — Leonora • Komt.
    — Amita • Barvrouw.

    — Joe • Kolenschepper.
    — Agnus • Barman/ober.
    — Gael • Handyman.
    — Reservering Dimitrescu • Komt.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Venatrix schreef:
    Oké, ik heb vlug even een klein lijstje gemaakt met wie waar nu werkt/gaat werken vanuit de Third Class — klopt dit zo van iedereen?

    Werken op het schip;

    — Irina • Dienstmeisje.
    — Leonora • Komt.
    — Amita • Barvrouw.

    — Joe • Kolenschepper.
    — Agnus • Barman/ober.
    — Gael • Handyman.
    — Reservering Dimitrescu • Komt.


    Mocht een character uit de 3e klas niet werken, ik hoeverre is hij dan nog steeds toegelaten op het schip? Even puur voor mijn beeld. (:
    Edit: als in, zijn er wel nog gemeenschappelijke ruimtes waar 2e en 3e klas (en misschien zelfs 1e klas) passagiers elkaar kunnen tegenkomen? Ik ben benieuwd naar het klassesysteem in de praktijk op het schip🤗

    [ bericht aangepast op 13 aug 2021 - 18:13 ]


    ars moriendi

    @Dimitrescu: jawel hoor! Ik haal me even voor de geest hoe het er in de film uitzag (heb die welgeteld één keer driekwart gezien lmao). Je had daar de chique ruimtes voor de rijkelui, maar ook (ik denk below deck) ruimten waar de mensen van de lagere klassen samenkwamen.

    @Lerwick: het lettertype van je rol is bijna niet te lezen :') Just sayin'!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dimitrescu schreef:
    (...)
    Mocht een character uit de 3e klas niet werken, ik hoeverre is hij dan nog steeds toegelaten op het schip? Even puur voor mijn beeld. (:
    Edit: als in, zijn er wel nog gemeenschappelijke ruimtes waar 2e en 3e klas (en misschien zelfs 1e klas) passagiers elkaar kunnen tegenkomen? Ik ben benieuwd naar het klassesysteem in de praktijk op het schip🤗


    Zo gauw uit mijn hoofd even had de Titanic 9 dekken, merendeel daarvan is inderdaad voor de First Class dus degene uit de Third Class die niet werken zullen zich voornamelijk lager decks bevinden (dus lager in het schip). Desodanks hebben zij wel gewoon zit- en rookruimte en een eetzaal waar ze allemaal samen kunnen komen, voor een gezellige avond — of een feestje, wat dan ook. Natuurlijk zal het me ook niets verbazen als sommige toch een manier vinden om tussen het werken door (stiekem) toch wat meer naar boven glippen om tussen de first en second classes wat mee te krijgen.

    De Third Class slapen overigens ook met zessen in één hut.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2021 - 18:43 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Chidi schreef:

    @Lerwick: het lettertype van je rol is bijna niet te lezen :') Just sayin'!


    Oei, bij mij is het nochtans perfect leesbaar. Maar ik zal een andere doen zodat niemand problemen heeft. Thanks voor het melden. (;


    Nothing is impossible in my own powerful mind.