• De stelling van deze week luidt:
    De samenleving openen, en met corona leren leven, is een beter idee dan van lockdown naar lockdown leven

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Eens, wel met de bedenking dat er extra aandacht voor de zwakkere in de samenleving moet zijn (dus wel nog beperkingen op plekken als woonzorgcentra etc.). Maar op de manier zoals we het nu doen creëren we op andere fronten rampen. Daarnaast ben ik heel benieuwd naar het plan van de overheid om te voorkomen dat we in nood geraken op vlak van gezondheidszorg bij de volgende gezondheidscrisissen.(cat)


    Queer zijn is gewoon alles

    Eens, want alles beperken en vele regeltjes aan houden werkt niet. En het virus is niet de oorzaak dat de samenleving beperkt wordt dat sommige mensen beweren. Dat zijn juist de mensen in de overheid met hun vele regeltjes. Bijna 2 jaar geleden toen de wereld in een lockdown ging was Zwitserland en Japan een van de enige landen dat alles open had. Net zoals voor die corona virus aankwam. En de besmettingen waren in 2020 in zulke landen niet eens heel hoog.

    En de minister van Engeland heeft ergens rond de zomer alles open gelaten. Ongeveer 2/3 mensen in Engeland zijn gevaccineerd. Maar gevaccineerde en ongevaccineerde kunnen zonder bewijs in openbare ruimtes gaan, zoals clubs, café, restaurants, museums.

    In Denemarken hadden ze vanaf September alles open gelaten toen 83% van de mensen daar gevaccineerd waren. De QR code werd tijdelijk afgeschaft.

    Ik vind ook dat die regeltjes en die lockdown verminderd kunnen worden en dat veel winkels open kunnen en de QR code maar weg moet. Het is zelf niet eerlijk als gevaccineerde zonder te testen binnen kunnen terwijl ongevaccineerde die niet ziek zijn naar binnen kunnen, terwijl er bewezen is dat gevaccineerde net zo goed andere kunnen besmetten. En daarnaast zijn er genoeg ongevaccineerde die al antistoffen hebben. Waarschijnlijk doordat ze vanaf het begin al ziek waren geweest, maar geen herstel bewijst hadden ontvangen of omdat een heel kleine percentage al immuun bleken te zijn van het virus.

    Debbaut schreef:
    Eens, wel met de bedenking dat er extra aandacht voor de zwakkere in de samenleving moet zijn (dus wel nog beperkingen op plekken als woonzorgcentra etc.). Maar op de manier zoals we het nu doen creëren we op andere fronten rampen. Daarnaast ben ik heel benieuwd naar het plan van de overheid om te voorkomen dat we in nood geraken op vlak van gezondheidszorg bij de volgende gezondheidscrisissen.(cat)


    Ik sluit mij hier bij aan. Daarbij ook belangrijk dat we met z'n allen kijken hoe we de zorg kunnen opschalen. Volgens mij is het belangrijk dat we daar in investeren. Meer IC-bedden, meer mensen, die willen, opleiden. Het slaat natuurlijk nergens op dat we in Nederland momenteel 950 ic-bedden kunnen gebruiken, waar dat in België 1990 is (correct me if I'm wrong hoor). Terwijl we 6 miljoen meer mensen hebben.


    Tell me about it, stud.

    Eens. Door alles dicht te gooien gaat de mentale gezondheid van mensen naar de knoppen. Er zou mijns inziens wel meer aandacht voor deze kwestie mogen komen.


    26 - 02 - '16

    Ik vind dit wat moeilijk, want een lockdown doen ze ook niet zomaar. Als we de samenleving weer helemaal opengooien zoals voordien, is er een vrij grote kans dat de zorg compleet overbelast zal worden en dat er mensen zullen sterven omdat er gewoon geen plaats meer is in de ziekenhuizen. De zorg heeft het al zwaar genoeg.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mee eens, want corona gaat waarschijnlijk nooit meer onze levens uit dus het is beter om er mee te leren leven dan ons iedere keer zo'n domper in te doen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Kjelaney schreef:
    Mee eens, want corona gaat waarschijnlijk nooit meer onze levens uit dus het is beter om er mee te leren leven dan ons iedere keer zo'n domper in te doen.


    Denk ik ook. Corona zal nooit definitief weggaan.


    Isn't Baji-san awesome?

    Deels eens. Volgens mij kunnen we best nog een beetje wachten. De varianten worden steeds minder dodelijk dus dan is het wel een logische keuze, maar als we alles onmiddellijk weer opengooien, raken de ziekenhuizen weer overbelast en kunnen ze ook de gewoone patiënten niet aan. Dan zouden de gevolgen te groot zijn. Eerst moet de uitgestelde zorg worden ingehaald.


    Everyone loves myths ~ But not everyone knows it

    Eens. Corona is iets waar we met zn allen mee dienen te leven. Net zoals met alle andere virussen waar men dood ziek van kan worden, is Corona ook een virus waar we mee dienen te leven. De continue lockdown brengt alleen meer schade toe aan de mensen. Mensen raken helemaal depressief dat hun vrijheden "afgepakt" is. Ben er zelf inmiddels ook echt helemaal klaar mee.


    🖤

    Ik vind dit ook een moeilijker. Natuurlijk als mens zijnde wil ik ja zeggen hierop, maar de zorg ligt echt constant onder vuur, maar als we blijven doorgaan met de regels, zie je maar weer hoeveel kleine ondernemingen onderuit gaan. Veel kleine bedrijven zijn failliet, veel restauranten moeten hun deuren voorgoed dicht gooien, omdat het geld op is.
    Ik ben nog steeds trots op de mensen die in de zorg werken, maar ik ben niet trots op de zorg zelf. Al die bezuinigingen die daar zijn genomen door de regering heeft het vanaf dag een een strop om de nek gelegd bij de zorg. En nu lijden de mensen die daar werken erom.
    ... De vraag is eerder waar we de balans leggen, waar het acceptabel is dat mensen die zonder werk dus niet rond kunnen komen, de mensen in de zorg die zich tot de grond werken... Ik denk dat er niet echt een goed antwoord hier op is.
    Je kan dan wel gaan zeggen dat "the needs of the many outways the needs of the few", en met de "few" wordt waarschijnlijk naar de zorg gekeken, en dat is juist hetgeen wat we nodig hebben, want als er geen zorg is, zitten we straks alsnog tot het einde van ons stokje.

    Dus wat dan mijn mening zou zijn... Ik heb geen idee. Ik wil ja zeggen, maar het is beter tot we zekerheid hebben dat de zorg het aan kan.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Eens. Het coronavirus is iets waar we als mens mee moeten leren leven.

    Ik weet het niet zeker, een lockdown is vervelend. Maar soms is het nodig. (Dat alle winkels dichtgaan enzo) We kunnen niet zo maar alles loslaten, want dan zal er nooit iets beters komen. Dus zelf weet ik het niet helemaal zeker.


    I'm a girl. I can do what I want!