• De titel van dit topic spreekt in principe al voor zichzelf. Als je een nieuwe taal zou mogen leren, los van hoe lastig het in de praktijk is om het te leren, welke taal zou dit dan zijn, en waarom juist deze?


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    In elk geval Grieks, omdat ik dit al jaren wil leren vanwege mijn Griekse roots.
    Welke taal zou jij willen leren?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Phlegethon schreef:
    In elk geval Grieks, omdat ik dit al jaren wil leren vanwege mijn Griekse roots.
    Welke taal zou jij willen leren?


    Wat gaaf! Ik kan me voorstellen dat je roots wel een goede drijfveer zijn om je de taal eigen te maken!
    Het lijkt mij heel interessant om bijvoorbeeld Chinees of Russisch te leren. Maar vooralsnog heb ik hier nog geen concrete stappen voor ondernomen.


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Als ik alle tijd en motivatie van de wereld had, dan zou ik Japans leren :Y) Ik ben namelijk zeer into anime en dat is voor mij ook een soort gateway geweest naar een interesse in de taal en de cultuur daar. Ik heb ook een soort: kijk alles in de originele taal waar mogelijk, maar ik zou het zo graag ook zonder subtitles kunnen begrijpen.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Spaans! De Duolingo uil is een tikje agressief, oude Disney films opnieuw kijken in het Spaans is een stuk relaxter haha :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Deens! Was vorig jaar begonnen via Duolingo maar hield het uiteindelijk niet vol, wie weet ga ik dit jaar wel verder...


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik heb altijd gezegd wel Koreaans te willen leren, en daar ben ik afgelopen jaar mee begonnen! Andere talen die ik nog wel zou willen leren, zijn: Zweeds, Japans en Russisch :Y)


    Borahae.

    Ik zou graag twee talen willen leren: Kroatisch en Italiaans. Ik was vroeger een hele tijd wel vloeiend in Kroatisch, al ben ik dit helaas kwijtgeraakt toen we terug verhuisd waren naar Nederland. Ik zou het fijn vinden om weer gewoon met mijn familie te kunnen spreken zonder mijn moeder als tolk te gebruiken! Daarbij ga ik in Februari voor 5 maanden naar Italië, dus daarom lijkt het me wel leuk om ook Italiaans te kunnen spreken, ik ben in ieder geval wel van plan om les te nemen! (:


    slapende

    Ik denk dat ik dan voor Zweeds zou kiezen. Mijn gevoel voor taal trekt ook heel erg naar hoe iets klinkt en op die manier heb ik Zweeds altijd heel erg interessant gevonden. ^^


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Russisch of Japans


    26 - 02 - '16

    Ik moet eigenlijk Zweeds weer hoognodig oppakken en hier actiever mee bezig zijn dan duolingo, haha. Verder zou ik ook wel Russisch willen leren, al is het alleen al om de songteksten van één van mn fav artiesten te begrijpen, haha.


    Stenenlikker

    Ik zou eigenlijk graag het Koreaans machtig worden, maar ik ontbreek de motivatie een beetje.
    Ondertussen ben ik mijn Duits dan maar aan het bijschaven.


    Take me to wonderland

    Ik zou graag Duits leren, omdat mijn vriend een aantal jaar in Duitsland gewoond heeft en daardoor vloeiend Duits spreekt en ook Duitse vrienden heeft.

    Daarnaast lijkt het mij gaaf om Spaans of Arabisch te leren.


    Tell me about it, stud.

    Ik zou gewoon Frans kiezen, omdat dat in België best handig is haha. Verder voel ik niet de behoefte om speciale talen te gaan leren. :’)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat een variatie aan talen! Heel tof! Hebben jullie dan ook bepaalde manieren waarop je dat zou willen leren? Bijv. specifieke lesmethodes, of echt een cursus?


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Niallerslove schreef:
    Wat een variatie aan talen! Heel tof! Hebben jullie dan ook bepaalde manieren waarop je dat zou willen leren? Bijv. specifieke lesmethodes, of echt een cursus?

    Sowieso een cursus. Ya boi heeft geen discipline om het zo zelf even uit te vogelen. :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque