• GRAVITY FALLS
    Boring Oregon ca. 1842.

    Listen Closely as this town is not what it seems. Weird things have been happening to our town, and it’s actually been a while. However , not everyone seems to be bothered by the weird occurrences. Floating objects, living Gardengnomes, and now recently it seems like some people are disappearing. I swear I’m not becoming delusional… I think.

    Nevermind that! Some fishy things are happening, and only a few people in our town seem to have their suspicions as well. Are you trying to uncover these mysteries ? Or are you just here to live your ‘normal’ life at Gravity falls?


    Juli 9th, 2022 —Lately it feels like i'm being watched. I can find eyes almost everywhere in this town. It makes me kinda anxious just thinking about it. There is also this weird feeling I can't seem to shake... like some part of me is missing. Oh well, Welcome to Gravity Falls !

    Deze RPG is gebaseerd op de gelijknamige cartoonserie. In dit verhaal worden wat meer adult theme's bovengehaald en focussen we ons op de dorpelingen van Gravity falls anno 2022. In deze timeline heeft Weirdmagadon nooit plaatsgevonden en lijkt Gravity Falls nogsteeds onwetend te zijn van al het Paranomale die in het dorp gebeurd. Tot enkele dorpelingen toch uit hun onwetende waas lijken te ontwaken.

    Gepaard met enkele kleine mysteries die de personages kunnen oplossen, blijft er een grote anomally plaatsvinden, namelijk het verdwijnen van mensen - alsof deze nooit hebben bestaan.



                            ABOUT THE TOWN

                           


    Gravity falls is gelegen in een diepe krater middenin Oregon. Omringt met grote Kliffen en kilometers aan bossen valt de kern van het dorp gemakkelijk in te delen. In het hartje van het oude dorp vind je de Main Square. Een bronzen beeld van de stichter Nathaniel Northwest blinkt vlak voor de kerk. Vlakbij vind je de townhall, het Museum, de bibliotheek en de Police department. Om in de main Square te geraken moet je eerst langst de Main street. Hier bevinden zich een boel kleine winkeltjes zoals de butcher, een hardware store, the Gravity falls Gossiper en de Arcade and Lasertagzaak voor de kids. Als je enkel nog maar door deze straten loopt merk je dat het dorp wat is blijven hangen in de jaren 80 met hun laatste vernieuwingen.
    Wat buiten het centrum om vind je de scholen van het dorp evenals de Mall waar de meeste scholiers heen gaan na de lesuren. Verderop heb je de Greasy Diner waar Lazy Susan je de beste Flapjacks voorschotelt. Ook heb je de Yumberjacks en de Hermanos Brothers al zijn deze eetgelegenheden niets ten opzichte van de Greasy Diner.
    Richting het Oosten vind je een kleine boerderij en pettingzoo, daar niet ver van heb je het lokale zwembad, maar voor een echt verfrissende duik moet je toch bij het Gravity Falls Meer zijn. Fris water stroomt van de kliffen af als een kalme waterval die je in het juiste licht een mooie regenboog lijken te bezorgen. Iets naar het Noord oosten vind je ook een verlaten supermarkt al word het niet aangeraden daarbinnen te gaan. S'avonds echter is dit de plek om herrie te schoppen voor jongeren.
    Westelijk van het dorp stuit je op de Graveyard van het dorp, daarachter is er een hoop bos te vinden. Wie toch durft het vreemd aangeduide pad te volgen komt terecht bij een vervallen Mysterie Shack. De eigenaar is een vreemde hebzuchtige man die een aantal keer per jaar een wat tevergeefse poging doet om evenementen te organiseren. Kan soms wel leuk zijn, al weet iedereen dat de 'Mysteries' maar goedkope zooi is. De rest van het woud blijft nog een groot vraagteken.

    Als je westelijk de kliffen op gaat krijg je een prachtig zicht over de stad heen én het is de spot om met je liefje eens naartoe te rijden voor een romantisch avondje. Niet veel verderop op de kliffen heb je De Club, een bar voor volwassenen waar er soms wel eens illegaal aan toe gaat of er gewoon een goed glas likeur geschonken word. Iets dieper het woud in vind je een verlaten kerk, waar diep beneden nog heel wat mysteries staan te wachten.










    ROLES

    Familie Barnes
    - Jamie Isaac Barnes - Garrett Hedlund - 42 - Deputy - Mirabel - Pg 1
    -Jesse Aiden Barnes - Maurice Sinclaire - 23 - Rhen - Pg 4
    - Juliette Meghan Barnes - Sabrina Carpenter -21 - Chocolatier Pg3

    Familie Holmes

    -Darla Elisabeth Holmes - Maya Hawk - 23- Photographer for The Gravity Falls Gossiper - Mirabel - Pg 2
    - Jules Nolan Holmes - Logan Lerman - 23 - Reporter for The Gravity Falls Gossiper - Rhen - Pg 3
    -

    Familie Anderson-Scott

    - Billy Scott - Skeet Ulrich- 49 - Sherrif - Rhen - Pg 3
    - Mars Anderson - FC - Starsight
    - Ezekiel Hurley Anderson - Jacob Bixenman - 25 - Lunation - Pg3
    - Marlowe Ivy Scott - Virginia Gardner - 19 - Waitress at the Greasy Diner Enjoy_20 - Pg 4
    - Avery Cassiopeia Scott - Fc- 21- Waitress at The Club Neraere - Pg 3

    Dorpeling
    - Elide Oryn - Megan Fox - 26 - Sionnach -Pg 2

    Dorpeling
    - Yenna Ashford-Cardenas- FC - 24 - Student / Neaira Pg 4

    Dorpeling
    -Felicity Edith Lloyd - Victoria Pedretti - 22 -Waitress at the Greasy Diner VexAhlia - Pg 3

    Dorpeling
    - Chip Berill - Charlie Cox - 36 -Owner of the Club Mirabel - Pg 4







    In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    ] Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Geniet van het schrijven, maak je niet druk als het even duurt voordat je weer schrijf tijd hebt!
    Als je er even tussenuit gaat, laat het me even weten, dan zorg ik wel voor een leuke 'time out' voor je personage.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Een reservering blijft even staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    Maximaal 2 3 personages per persoon.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Mirabel maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.
    Je hoeft de serie niet gezien te hebben om hieraan mee te kunnen doen! Maar het is zeker een aanrader om eens te kijken !
    Gravity Falls behoort toe tot Alex Hirsch



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    MT 🐢


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Friday 25th of June

    Het is een zeer zonnige namiddag in Gravity Falls,.17:32 de werkdag is bijna voorbij voor de meesten, voor de anderen gaat ze bijna van start. De Greasy Diner werkt volle toeren en begint met het serveren van hun avond menu. De frisse biertjes glijden over de toonbank en buiten hoor je nog het gelach van de jonge kinderen die aan het genieten zijn van hun zomervakantie. De avondzon begint stilaan te zakken en in ruil komt een bijna volle maan hem vervangen, zondag word er gespeculeerd dat deze op z'n volst zou staan.



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    My topic


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!

    MT

    MT


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MT.

    MT


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Felicity Edith Lloyd

    22 years | With Marlowe | Outfit| At the Greasy Diner

    Met veel moeite wist Felicity een diepe zucht binnen in haar longen te houden. Het was inmiddels al half zes geweest en ze had een hoopje gehad dat de klanten bij de Greasy Diner wat enthousiaster het weekend in zouden gaan in het kleine plaatsje Gravity Falls. Helaas kreeg ze wederom het verzoek om extra koffie te schenken voor de klanten en bleven de meeste biertjes nog in de koeler. De koffie schenken was echt niet het probleem, maar het zetten van de koffie was een ander verhaal. De geur bij het zetten van de koffie maakte haar misselijk en uiteraard was de koffiekan leeg en was het aan haar de taak om nieuwe te zetten. Natuurlijk had Lazy Susan geen fatsoenlijk modern apparaat maar een ouderwetse filterkoffiemachine. Ondanks dat ze koffie haatte had Felicity het wel snel voor elkaar gekregen om de perfecte koffiesamenstelling te creëren. Ze wist precies hoeveel scheppen ze moest toevoegen bij elke hoeveelheid water. Voorzichtig plaatste Felicity het papieren filter in het daarvoor bestemde bakje. Met een simpele eetlepel vulde ze het filter met de koffie, waarna ze het filter voorzichtig schudde. Hierdoor was de koffie gelijkmatig verdeeld. Voor nu zat haar taak erop en mocht de machine tot slot aan het werk gaan. Het enige wat haar nog rustte was om de 'aan'-knop om te schakelen.
    In haar gedachten klaagde Felicity constant over haar werkzaamheden in de Greasy Diner, maar zo slecht was het helemaal niet. Ze was haar eerste week al goed opgevangen door haar collega Mar en het klikte direct. Lazy Susan was qua uiterlijk, en misschien een beetje qua geur, een raar persoon, maar ze was een schat van een vrouw. Een betere baas kon Felicity haarzelf niet wensen. Alleen de werkplek kon wel enigszins wat verbetering gebruiken. Een enkele keer bij het afsluiten kon ze zweren dat ze iets van een muis of misschien zelfs wel een rat had gezien.
    De koffiemachine pruttelde op een uiterst langzaam tempo door. Het gaf Felicity de mogelijkheid een tafel af te ruimen. Heel behendig wist ze met (te)veel servies in de keuken te komen zonder ook ook maar een moment geklungeld te hebben. In de keuken vond ze Marlowe. "Lo, ik betaal je als jij de koffie inschenkt en ik de afwas van je mag overnemen." Felicity probeerde haar gezicht zo strak mogelijk te houden, maar haar mondhoeken krulde al langzaam omhoog. Marlowe was één van de weinige waar ze haar haat voor koffie naartoe had uitgesproken. Het had even geduurd, maar nu ontsnapte dan toch die diepe zucht, die ze al geruime tijd binnen probeerde te houden. "Is het al weekend?" kreunde ze op overdreven toon. Ze kwam naast Marlowe staan en hielp haar met haar werkzaamheden. "Beter nog. Wat zijn de plannen voor dit weekend?"


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!



    CHIP BERILL

    Owner of THE CLUB - At the Club with Avery



    Het wijzertje op mijn gouden polshorloge sloeg op vijf uur tweeëndertig, over een klein halfuur opende de Club zijn deur, nou enkel voor geïnviteerde dan. Mijn Club stond neit zomaar open voor het gepeupel, enkel mensen met ... bepaalde kwaliteiten mochten genieten van alles was wel en niet mocht hier in mijn Club onder mijn toezicht dan, ik regeerde over deze plek en mijn gasten wisten ook beter dan hun poten niet te steken waar ze niet mochten komen.
    Met enkele trage passen liep ik door de dim verlichte ruimte heen, de speeltafels hadden die prachtige wijnrode velvetkleur waarop de rode speelkaarten alvast mooi uitgestald waren. De beste Cubaanse sigaren lagen uitgespreid op een kristallen salontafel vlakbij een lounge en vlakbij de bar waren verscheidene kleine tafeltjes uitgestald vlakbij het podium. Soms was er eens een erotica act te zien maar deze avond hadden we een muzikaal life optreden. Het werkvolk was dan ook bezig met het plaatsen van een prachtige zwarte vleugelpiano welke naar mijn zin nog niet perfect stond.
    "Nee NEe! Niet daar!" bromde ik, mijn pas wat versnellend zodat ik de twee lompe boeren mijn vet kon geven. "Weet je niet hoeveel zo'n ding kost!? Hij moet daar staan! En haal die vettige pollen ervan ja! Ik kan die smerige vingerafdrukken vanaf hier al zien!" blafte ik hen af en wenkte de twee kwibussen met een simpele beweging zodat de piano zijn welverdiende plekje kreeg.
    "Idioten." murmelde ik onder mijn adem door waarna ik mijn duim en wijsvinger even over mijn slapen liet masseren. "Goed goed, we hebben nog even." verzekerde ik mezelf, waarna ik vanuit mijn ooghoeken één van mijn vertrouwde bediendes opmerkte. "Ah Avery! Wat vind je ervan? Een pracht niet! " sprak ik niet zozeer een echt antwoord van haar afwachtend, waarna ik zelf het podium op klom via de redcarpet tredes. " Een beetje relaxerende blues of wat jazz. Brengt meteen weer wat sfeer in de zaak hmm? Nuja andere sfeer dan gewoonlijk." grimaste ik. Het was dat ik een life zangeres had kunnen strikken voor vanavond en hopelijk ook voor toekomstige avonden. Het haf me meer de underground 50's speakeasy waar ik altijd al van gedroomd had. Daarbij was mijn burleske danseres thuis ziek op de bank, dus het was de beste vervanging die ik kon vinden.
    Mijn vingers gleden over de ivoren toetsen, waarna ik even grommend mijn neus optrok. Vettige vingerafrukken op de vleugel, vluchtig haalde ik mijn zakdoek boven en begon de plekken weg te boenen en eens tevreden vleide ik me neer op de pianokruk. "Enkele verzoekjes Avery?" riep ik mijn serveerster toe terwijl ik enkele klaviertjes intoetste. "Ik wil niet opscheppen, maar ik kan relatief goed spelen." zei ik op een opschepperige toon, waarna de eerste klanken van Vera Lynn's We'll Meet Again' weerklonken door de club.MEegenietend van de warme klanken humde ik iets mee vooraleer ik een stukje mee zong "We'll meet again. Don't know where - Don't know when. But I know we'll meet again some sunny daaay" daarna begon ik iets te freewheelen en besloot ik al snel da tde klank wel goed zat dus verder spelen enkel mij zou amuseren als er meer applaus van te pas zou gaan komen.
    "Zeg het es! Blinkt de toonbank alweer?" besloot ik abrupt mijn vingers even dramatisch laten klingelen met een heuse bam op de ivoren toetsen. Even dramatisch veerde ik recht en liep met een ietswat skeptische blik richting Avery aan de bar -eerst even niet over de treden vallen- , waarna ik het werk van de Blondine ging keuren door mijn vinger over de mahoniehouten bar te laten glijden. Er hingen hoge verwachtingen aan deze club, dus de restanten van weet ik veel wattes dat er allemaal gemost of gesnoven is geweest op deze bar hoorde niet meer teruggevonden te worden. Mijn blik ging strak naar mijn bingers die ik even snel over elkaar liet wrijven, waarna ik vanonder mijn rode brilglazen strak naar Avery blikte. "Prima." grijnsde ik na even een serieuze blik aangehouden te hebben. "Dit is nu toch één van de redenen dat jij mijn favoriete werkneemsters bent." complimenteerde ik haar waarna ik even bedenkenlijk met mijn vingers tegen de bar aantikte. "Zou je eens chat kunnen zijn en alvast een Tonic & Gin voor me klaarspelen? Zonder de bar plakkerig te krijgen. " grimaste ik naar haar toe. Ondanks dat barista zijn niet haar job was - wist ik heus wel dat Avery dat kon. Daarbij zoals altijd was de barman weer eens te laat dus zou ze even moeten invallen tot hij er was. En anders, sprong ik zelf even achter de bar.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2022 - 22:33 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Ezekiel H urley A nderson
    ☽ Not one drop of my self-worth depends on your acceptance of me ☾
    25 – Witch – Outfit – At the Library – With Juliette

    Het ritmische getik was een van de weinige geluiden die de stilte in de ruimte verbrak. Het was een vrij rustige dag geweest in de bibliotheek – al betekende dat niet dat de tijd voorbij was gekropen. In tegendeel zelfs, toen Ezekiel zijn ogen op de klok liet rusten en zag dat het al 5 minuten voor sluitingstijd was kon hij enkel zijn wenkbrauwen optrekken in verbazing. De werkdag zat er alweer op.
          Het was een dag geweest waarin schoongemaakt moest worden, advies gegeven moest worden aan de bezoekers (Ezekiels lievelingsgedeelte) en nieuwe boeken ingeruimd moesten worden. Daarnaast was er genoeg tijd om zelf rond te snuffelen tussen de vele boeken. Het mooie aan de bibliotheek in Gravity Falls was dat het haast leek te leven. Onbekende boeken wisten altijd een plekje te vinden op een van de velen houten planken. Zelfs Ezekiel was er nog niet achter gekomen hoe dat gebeurde. Zo nu en dan zat er wel een waar juweel tussen vol nuttige informatie. Ook dat was iets wat ervoor zorgde dat hij hield van zijn baan. Hij hield zoveel van de oude bibliotheek, van het begroet worden door de geur van oude boeken in de ochtend tot het kletsen met de klanten. Nu het einde van zijn opleiding in zicht leek te komen werd de druk om de bibliotheek te verlaten steeds groter, maar hij wist nog niet of hij daar klaar al voor was.
          ''Nog 5 minuten,'' verbrak Ezekiel luidkeels de stilte. De woorden waren dan ook enkel gericht aan zijn collega, Juliette, wetende dat zij enkele paden verderop aan het werk was. Daarnaast was de bibliotheek zo goed als leeg – en een laatste bezoeker kon ook maar beter op de hoogte zijn van de tijd.
          Zachtjes neuriënd plaatste hij de laatste boeken terug op de plek waar ze behoorde. Toen hij het laatste boek had opgeborgen trommelde hij kort op de reling van zijn boeken karretje waarna hij het wegreed naar achteren. Bij het pad waar Juliette aan het werk was kwam hij tot stilstand. ''Ik ben leeg. Als ik zo ga uitlopen, pak jij dan de sleutels?''
          Zodoende stonden ze 5 minuten later bij de voordeur, Juliette met de sleutel in het slot gestoken en Ezekiel leunende tegen de muur naast het bedieningspaneel van het rolluik. Zoals beloofd had hij het rondje gelopen om te controleren of iedereen écht weg was. Ze zouden namelijk een enorm groot probleem hebben als ‘s nachts het alarm af zou gaan en de bewaking langs moest komen.
          ''Weer een dag gehad,'' zei hij triomfantelijk waarna hij zichzelf wegduwde van de muur. ''Ga je mee wat drinken bij The Greasy Diner?'' Vroeg hij toen ze de voordeur officieel afgesloten hadden. Hij had haar eerder die middag al gevraagd of ze mee zou gaan, maar een extra bevestiging kon geen kwaad. Mocht ze toch geen zin meer hebben was dat ook geen probleem; hij had nooit moeite gehad met dingen in zijn eentje doen. Vreemde blikken kreeg hij toch al dagelijks, extra deed hem inmiddels niets meer. ''Wanneer moet je trouwens weer werken?''


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    MT


    How far is far



    JAMIE ISAAC BARNES

    Deputy at the Diner with Billy



    Het was een lange dag geweest vandaag, voornamelijk waren we bezig met het in de gaten houden van de straten. Erg veel spannends gebeurde namelijk niet in Gravity Falls dus de straten patrouilleren en wat kantoorwerk it is. Normaliter zag ik daar nooit tegen op, maar vandaag was ik iets knorriger op bureau dan anders. HEt is nu een kleine week geleden dat ik mijn eigen bestaan in vraag stelde sinds ik die vervloekte doos had gevonden die zoveel vraagtekens stelde. Ik had mijn partner Billy er al eens subtiel over gepolst zoals bijvoorbeeld of hij zich nog herinnerde hoe ik was als jonge vader. Wat gelul over mijn kinderen gewoon om te polsen of hij dan ook één iets herinnerde over het zwarte gat dat mijn vrouw hoorde te zijn. Althans een vader hoort toch een vrouw gehad te hebben? Terug denkend aan de gelukkigste dag van mijn leven toen Jesse of Juillet geboren werden zorgt enkel voor extreme migraine aanvallen en alles in mijn lijf schreeuwde 'hou er toch over op!' en toch...
    De ventilater ruttelde iets ons proberend te koelen van de warme zomerhitte al was het ding haast 20 jaar oud en veel verkoeling bracht het nu ook weer niet.
    Ik wreef wat vermoeit over mijn gezicht waarna ik naar de klok spiekte. Het was bijna zes uur, einde kantoor uren al bleven we altijd oproepbaar naar de avond toe- je weet maar nooit dat er s'avonds wat wilds te beleven valt- . Ik nam mijn laatste papierwerk en plofte het neer op het bureau waarna ik me uitrekte. "Billy, komop tijd om onze benen te strekken." zei ik zacht gapend terwijl ik langzaam vanuit mijn stoel kwam. "Wat zeg je ervan dan we die laatste tien minuten kantoor even inruilen voor een fris biertje bij de Greasy Diner hmm?" stelde ik voor terwijl ik mijn mobieltje in mijn achterzak stak en mijn bureau nog wat vluchtig effen legde. "Dan kan ik meteen ook mijn avondeten bestellen." grijnsde ik als een boer met kiespijn. Koken was niet mijn sterkte punt en darbij, de kids konden niet klagen van zo'n burger met friet van de Greasy Diner. "You coming Sherrif?"

    Lang hoefde ik niet te wachten vooraleer ik Billy kon meeskeuren, dit en mijn puppyogen zorgden ervoor dat we niet lang erna al bij onze favoriete hangplek waren. Met een stevige duw wist ik de wat harde deur te openen en hield deze open voor Billy waarna ik alvast mijn breedste glimlach opzette voor mijn favorietste werkneemster hier. "Suzan! Prachtig zoals altijd!" grijnsde ik waardoor ik een grinnik terugkreeg gevold door een "Och jij slijmbal." waarna ik me alvast aan de bar plaatste. "Weet ik toch!" riep ik de dame nog geamuseerd na, ik kwam hier al sinds ik een klein joch was met Billy. Hij kocht me zelf mijn eerste pint. "Kan ik alvast twee biertjes bestellen? Op mijn kosten." vroeg ik aan één van de serveersters , waarna ik mijn blik kort door de zaak liet gaan. Ergens hopend dat ik de donkere lokken van Yenna zou herkennen al wist ik dat het fout van me was, een kleine vlaag van teleurstelling ging door me heen toen ik ze niet zag dus richtte ik mijn blik op Billy. "Dus nog plannen voor vanavond?"

    [ bericht aangepast op 31 jan 2022 - 23:04 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Marlowe Ivy Scott
    19 | werewolf | @the greasy diner with Felicity | outfit



    ”Life is not a fairytale. If you lose your shoe at midnight, you're drunk."

          Levenloos voor zich uit starend stond Mar in de keuken van de Greasy Diner de afwas te doen. Ze had geen idee hoe machines zich moesten voelen maar stelde zich voor dat het akelig dicht in de buurt kwam van hoe zij zich op dit moment voelde. Het was telkens hetzelfde. Afspoelen, schoon borstelen, droog maken, wegzetten. Afspoelen, schoon borstelen, droog maken, wegzetten. Het enige afwisselende was hoeveel zeep ze moest gebruiken en dat het soms om een bord ging in plaats van een beker. Het was haar eigen schuld. Ze kon zichzelf wel vervloeken – naja dat kon ze niet meer letterlijk.. Lazy Susan had haar een tijd geleden nog gevraagd of een vaatwasser nodig was. Mar had haar magie toen nog gehad en knipte met haar vingers –als niemand keek– de hele boel in een keer schoon. Ze vond de investering niet nodig en drukte Suzan op het hart om het geld in iets anders te investeren zoals bijvoorbeeld een nieuw koffiezetapparaat. Waar het geld uiteindelijk naar toe was verdwenen? Al sloeg je d'r dood. Als Marlowe zo om zich heen keek, was er niets echt veranderd of moderner geworden. De Greasy Diner was nog steeds... tja...Greasy? Toch was ze blij met haar baantje. Ze had zich de laatste tijd meer dan ooit ondergedompeld met werk. Alles om Ezekiel en Avery te vermijden. Ze had haar broer en zus nog niets verteld over het verlies van haar magie en was niet van plan dat snel te doen. Opgelucht spoelde de blondine het laatste bord schoon. Eindelijk kon ze de lelijke gele rubberen afwashandschoenen af doen en naast zich neer gooien. Precies op dat moment ging de deur naar de diner open. Haar nieuwe collega Felicity kwam alsof ze dit al jaren deed met een nieuwe lading vaat de keuken in. "Fuck..." bromde ze onverstaanbaar in zichzelf. Het hield niet op. "Lo, ik betaal je als jij de koffie inschenkt en ik de afwas van je mag overnemen." De blondine pakte de gore natte afwashandschoenen van het aanrecht en stak ze voor zich uit in de richting van Felicity. "Oh je weet dat ik dat aanbod zo aanneem Fe. Misschien betaal ik jou zelfs.. Serieus, deze zouden heel mooi bij je ogen passen. Geel is helemaal je kleur!"




    Mar mocht haar nieuwe collega wel. De dame werkte hard, was leuk om mee te kletsen, bracht wat leven met zich mee in deze dode tent en had haar soort humor. Er was niets om niet te mogen. Tot nu toe. Een zucht die al een tijd diep zat, ontglipte de brunette. "Is het al weekend?" Marlowe schudde grijnzend haar hoofd. "Die vraag heb ik mezelf deze dienst ook al minimaal 10 keer gesteld." gaf ze toe terwijl ze met tegenzin opnieuw haar handen in de rubberen handschoenen propte. Felicity was zo lief om mee te helpen en af te drogen waardoor deze lading twee keer zo snel weg was. "Beter nog. Wat zijn de plannen voor dit weekend?" Het was een normale vraag maar toch een die ze niet helemaal eerlijk beantwoorden kon. Zondag zou er een volle maan zijn. De derde sinds Marlowe voor het eerst veranderd was. Ze had nog steeds geen volledige controle en in de dagen ernaar toe werd ze al prikkelbaarder en gefrustreerder. Zondag zou voor haar dus vooral bestaan uit zichzelf diep in het bos ergens vastketenen. Niet perse iets wat ze kon of wilde delen. Zag je het al voor je. Oh ja nee, ik ga mezelf zondag diep in het bos even vastbinden. Het heeft niets met een rare of enge kink te maken hoor maar ik kan niet zeggen waarom.. Ook al was Gravity Falls moderner geworden, het zou haar niets verbazen als ze alsnog op een of andere brandstapel gegooid zou worden. Wat ze zaterdag zou doen, lag eraan hoe ze zich voelde. "Ik moet bekennen dat ik nog niet echt plannen heb.. yeah I know, wat een mislukte tiener ben ik," grapte ze. Met een blik op de klok wist ze dat de drukte zo zou gaan beginnen. 17:32. De meeste inwoners kwamen in het weekend in de avond altijd wel even langs voor een snack of milkshake of een biertje. Ze konden nu nog even een moment rust pakken en dus liep Mae naar de koelkast waar ze een cola uitpakte om die vervolgens in de richting van Fe te houden. Ze pakte er ook een voor zichzelf. "Er is vanavond volgens mij wel een feest ergens rondom het verlaten kerkje maar ik weet nog niet of ik ga," Ze was niet meer op die plek geweest sinds het ongeluk. "En jij dan? Heb jij wilde plannen waar je me voor wilt uitnodigen?" grijnsde de blondine. Zichzelf ongewenst uitnodigen was een van haar betere eigenschappen. Alhoewel ze als ze echt ongewenst was zichzelf vaak snel uit de voeten maakte. Tijd voor ongemakkelijke situaties had ze niet. "Hoe vind je het tot nu toe überhaupt hier? Heb je al meer mensen leren kennen?"








    "Sarcasm is the window of my soul. Deal with it, or not."

    Felicity Edith Lloyd

    22 years | With Marlowe | Outfit| At the Greasy Diner

    Felicity was met veel zelfvertrouwen de keuken binnengekomen. Al het servies wat ze verzameld had had ze op een uiterst nauwkeurige manier opgestapeld. Ze had immers al enige ervaring met horecabaantjes en wist met haar kunnen menige mensen te verbazen. Eenmaal in de keuken verdween dat zelfvertrouwen en moest de brunette haarzelf voor een momentje volledig focussen om geen servies stuk te laten vallen. Waarschijnlijk zou niemand behalve Marlowe het gezien of gehoord hebben, want de koffiemachine pruttelde luid door. Het opstapelen van het servies en het ermee lopen was nooit een echte uitdaging. Het weer neerzetten van de kopjes en borden, dat was altijd een uitdaging. Gelukkig had ze nog altijd een recordscore van 0 spullen die ze had kapot gemaakt.
    Felicity had er geen moment aan getwijfeld en wist dat Marlowe haar aanbod zonder enige wijze van twijfel zou aannemen. De mondhoeken van de brunette krulden omhoog en een grote lach sierde haar gezicht. “Uiteraard weet ik dat daarom bood ik het ook aan, maar nu begint het interessant te worden. Hoeveel wil je ervoor betalen?” grinnikte Felicity. Ze pakte één van de rubberen gele handschoenen aan en trok deze aan. Ze reek haar arm naar voren en bestuurde de handschoen alsof ze een dure ring om één ban haar vingers had gedaan. “Bij deze weet ik dus al wat ik van jou ga krijgen op m’n verjaardag.” Grapte Felicity terwijl ze de handschoen weer uittrok. “Maar dat compliment omarm ik met genoegen. Er is ook een roze set van die krengen. Zou wel beter bij ons uniform passen.”
    Met kreun en steun liet de brunette blijken aan haar collega dat ze aan weekend toe was. “Ow, dan kom ik er nog goed vanaf met deze eerste keer. Maar ben ik dan zo’n erge collega dat je zo graag weekend wilt?” Ze pakte een theedoek en hield Marlowe gezelschap tijdens het verwerken van de overige vaat en vroeg naar de plannen dit weekend van de blondine. "Ik moet bekennen dat ik nog niet echt plannen heb.. yeah I know, wat een mislukte tiener ben ik." Het antwoord van Marlowe zorgde ervoor dat Felicity op een overdreven manier haar mond open liet vallen. “Geen plannen voor in je vrije weekend? Lo, schaam je!” plagend sloeg Felicity de theedoek tegen de schouder van de jongedame aan. Ze gooide de theedoek naar het lege aanrecht en verliet de keuken voor een kort moment om de Sheriff Scott en Deputy Barnes te voorzien van een biertje. Bij terugkomst bedankte ze Marlowe voor de cola en proostte ze met haar collega, waarna ze direct een grote slok nam van het verkoelende drankje. Deze break hadden ze wel even verdiend.
    “Een feestje vanavond bij een verlaten kerk?” herhaalde Felicity de woorden van Marlowe. “Kijk dat begint al interessant te klinken. Alleen stel je me wel teleur met dat laatste Lo.” Grinnikte ze plagend. “Om heel eerlijk te zijn had ik geen echte wilde plannen voor vanavond. Ik had gehoopt iets op te vangen van een feestje anders was mijn wilde plan van vanavond om knus op de bank met een Ben en Jerry’s Love Actually te kijken.” Ze probeerde haar gezicht strak in pleidooi te houden, maar ze moest al stevig op haar onderlip bijten om niet in lachen uit te barsten. “Dus bij deze ben jij mijn plus one voor dat feestje bij de verlaten kerk.” Glimlachte Felicity. “En ik accepteer geen nee.”
    Ze ondernam een snelle, stiekeme, blik de eettent in om te kijken of hun ingelaste pauze al een einde leek te bereiken. Het leek nog aardig rustig qua klanten en Lazy Susan leek haarzelf voor nu prima te redden in haar eentje, waardoor het tweetal nog altijd van elkaars gezelschap kon genieten. “Hoe vind je het tot nu toe überhaupt hier? Heb je al meer mensen leren kennen?" Felicity trok een bedenkelijk gezicht en probeerde naar een juist antwoord te zoeken. De eerste dagen had ze haarzelf afgevraagd waar ze nu weer gestrand was, maar van bijna alle bewoners had ze een positieve eerste indruk gekregen. De samenleving van zo’n klein dorpje als Gravity Falls had ze gemist. Iedereen leek elkaar te kennen en het zorgde voor een gezellige sfeer. De bijgewoonde feestjes waren haar ook prima bevallen en qua werk had ze het helemaal niet zo slecht getroffen. “Ik heb zo het idee dat ik het hier nog wel een tijdje kan volhouden. Zo slecht is het hier helemaal niet. Het dorpje bevalt me enigszins wel en de bewoners zijn extreem vriendelijk.” Felicity veegde een stukje van het aanrecht schoon en nam daarop vervolgens plaats. “Zijn er dan nog geen roddels te ronden gegaan van die rare freak die nieuw is in Gravity Falls?” lachte Felicity naar Marlowe toe.


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!