• T H E      W E R E W O L V E S      O F

    𝕸𝔦𝔩𝔩𝔢𝔯𝔰 𝕳𝔬𝔩𝔩𝔬𝔴

    ''Deep in the American countryside, the little town of Millers Hollow has recently been infiltrated by Werewolves. Each night, murders are committed by the Townsfolk, who due to some mysterious phenomenon (possibly the greenhouse effect)
    have become Werewolves. It is nowtime to take control and eliminate this ancient evil, before the town loses its last few inhabitants.''





    T H E

    𝔖𝔱𝔬𝔯𝔶

    Het verhaal is gebaseerd op dat van het gelijknamige spel, Weerwolven van Wakkerdam.
          Na een paar onverklaarbare, mysterieuze moorden in het dorpje Millers Hollow zijn de inwoners in rep en roer. Elke nacht gaan de ramen en deuren dicht en worden zo goed mogelijk gebarricadeerd, want elke nacht duiken er nieuwe slachtoffers op die zijn vermoord door wolven. Geen normale wolven, nee, het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om weerwolven, zoals de oude mythes van Millers Hollow vertellen. Deze sluipmoordenaars zijn teruggekomen om hun tanden te zetten in de onschuldige inwoners. Het dorpje doet er alles aan om de daders te vinden en Millers Hollow te redden, maar dat gaat nog niet zo makkelijk, want hoe vind je daders die zich op de gewone dag tussen de mensen kunnen begeven? Natuurlijk, met het bovennatuurlijke, want weerwolven zijn niet de enige magische wezens in dit dorpje. Ook vind je er verschuild onder de mensen heksen, toekomstvoorspellers en meer. Jagers hebben zich in het dorpje gevestigd om Millers Hollow te beschermen, maar gaat dit lukken? Zullen de dorpelingen overwinnen? Of komen de weerwolven met hun moorden weg?


    In deze RPG volgen we een soort van de verhaallijn van het spel. Iedere nacht wordt er een NPC vermoord en het is aan de dorpelingen om de schuldige aan te wijzen, maar het is geen ''murder mystery'', want we weten al wie de weerwolven zijn. Het is meer dat we de dorpelingen van Millers Hollow volgen in hun paniek en wantrouwen naar elkaar, maar ook kijken we naar de weerwolven die zichzelf in hun dagelijkse leven moeten verbergen. Samen kunnen we heel wat spannende momenten toevoegen, want wat gebeurt er als een weerwolf per ongeluk wordt gepakt door een jager en zijn verwondingen moet verbergen? Wat gebeurt er als een dorpeling per ongeluk getuige is van een aanval een een glimp heeft opgevangen van een mogelijke dader? Maar ook zijn er andere momenten, zoals dorpsfeesten, markten en meer. We gaan relatie opbouwen tussen jagers en prooien en onze karakters zullen heel wat NPC doden vinden, want zo licht als het overdag is, zo donker is de nacht...

    Meer uitleg over Millers Hollow kun je hier vinden!








    𝕽𝔬𝔩𝔢𝔰
    T O W N S P E O P L E

    These folks have no abilities other than their own intuition. Each Ordinary Townsperson must analyze the players’ behavior to guess who is a werewolf, and try not to be falsely mistaken for a Werewolf and unduly lynched, hanged and burned.

    Deze mensen zijn in het dorp ook gewone mensen, zoals je lokale bakker of postbode. Deze mensen weten niet veel af van het bovennatuurlijke, behalve als ze zich hebben verdiept in de mythes in de bibliotheek. Verder zouden ze niet bekend zijn met weerwolven, tot de aanvallen in het dorpje begonnen...

    If the hunter is killed by the Werewolves, or lynched by the Townsfolk, he/she can retaliate. With his/her dying breath, the hunter will shoot, thus eliminating, any one other player.

    Je kan in deze RPG ook een jager spelen. Dit houdt in dat je karakter waarschijnlijk is gekomen voor de weerwolven of al in het dorpje woont. Het kan allemaal en ik wil jullie ook de vrijheid geven om te bedenken hoe jouw karakter in Millers Hollow past, als het maar op een manier bij de rol past.

    The Little Girl is very curious. She can open her eyes during the night to spy on the werewolves. However, if she is caught in the act by the werewolves, she immediately dies of fright, silently, instead of the designated victim. The Little Girl can spy during the night only during the “Werewolves awaking” phase. When the Little Girl is in play, it is necessary for all players to avoid hiding their faces (with hands, cards, etc.) when sleeping

    Zoals bij de jager is het ''zienende meisje'' (also known as the Little Girl) ook vrij. Je mag zelf bepalen welke rol zij inneemt tussen de gewone mensen. Is het een klein meisje die zich bemoeit met zaken waar ze haar neus eigenlijk niet in moet steken en 's nachts wakker blijft? Of een volwassen vrouw die elke nacht wakker wordt door geluiden en stiekem kijkt? Dit zijn ideeën. Je bent vrij om te bedenken wat je wil, als het maar op een manier bij de rol past van het zienende meisje, die 's nachts mag spieken.

    Instead of being dealt, like the rest of the characters, this card is entrusted to one of the players. Just like a real Sheriff, this player is elected by a vote of the Townsfolk. The player receiving the most votes gets to be the Sheriff. 8 Once elected, the Sheriff cannot refuse the honor. Henceforth, this player’s votes count as 2 votes (always applied to a single player, not split, see voting below). If the Sheriff is eliminated, upon his/her deathbed, the Sheriff names a successor, who then becomes the new Sheriff.

    De sherrif in deze RPG is wel gekozen, maar van te voren al bepaald en blijft de sherrif. Hij is degene die waarschijnlijk het dorp beschermt, laten we hopen dat hij in leven blijft...

    If the Thief is used, two additional ordinary townsfolk cards are added to the deck at the beginning of the game. After the cards are shuffled and dealt, the two extra cards are placed face down in the center of the table. During the preliminary turn of the first night, the Thief looks at these two cards, and may trade his/her card with one of these two cards. However, if both cards are Werewolves, the Thief must trade his card with one of them. If the Thief takes on of the extra cards, he/she assumes the role of this character for the rest of the game.

    De dief in deze RPG is ook een vrij open rol om te bedenken wat je wil, sinds je nu niet met kaarten kan spelen. Het kan een gewone dief zijn die soms spullen rooft. Of misschien een inbreker? Als je iets leuks weet, zal ik als ik jou was de rol snel claimen!

    S U P E R N A T U R A L

    Each night, the fortune teller can see the true personality of one player. The fortune teller chooses which player this will be. The fortune teller must help the other Townsfolk to correctly identify the Werewolves, without being discovered out by the Werewolves, thus making him/herself a target.

    In de RPG kan je natuurlijk geen kaarten omdraaien, maar misschien kan de fortune teller gewoon echt de toekomst voorspellen? Of krijg iemand visioenen? Het gaat vooral om je eigen inbreng aan het karakter.

    “Cupido” is the town matchmaker. He/she received the nickname because of his/her ability to make any two people fall
    instantly in love.


    Cupido heeft in het spel de mogelijkheid om een koppel te maken. Cupido wint ook met het koppel mee. In de RPG is dit natuurlijk geen spel, maar meer het echte leven. Op wie schiet Cupido zijn bekende pijlen?

    This Townsperson knows how to make two very powerful potions: The first is a healing potion, which can be used to resurrect a player that is killed by a werewolf. The second is a poison, used during the night to eliminate one player. Each potion can only be used once per game. The Witch can use either potion on him/herself if he/she wishes. If he/she wishes, the Witch can use the poison at night and then follow that up with the healing potion the next day. If this character is used you can have an evening where either nobody dies or where one player dies or where 2 players die.

    In de RPG laat ik meerdere heksen/tovenaars toe. Deze mensen hebben natuurlijk magische krachten die niet zo maar verschijnen... Heksen en tovenaars kunnen onder andere niet tegen een bijt van een weerwolf, want dit zorgt ervoor dat ze in rook opgaan en ook kunnen heksen en tovenaars sterven van vermoeidheid als ze te veel magie gebruiken.

    Each night, the Werewolves bite, kill and devour one Townsperson. During the day they try to conceal their identity and vile deeds from the Townsfolk. Depending upon the number of players and variants used in the game, there are 1, 2, 3
    or 4 Werewolves in play.


    De weerwolven mogen in het spel iedere nacht iemand vermoorden en in stukjes die ik als TS aangeef, zal ik duidelijk maken wie dood is. Zij moeten hun weerwolfkant verbergen en niet gedood worden door de jagers. De bekendste zwakte van een weerwolf is zilver, dus een zilveren mes of een kogel is dodelijk. De weerwolven gaan in deze RPG gezamenlijk het dorpje aanvallen, dus kennen de weerwolven elkaar. Ze vormen samen een pack en houden deze rangen aan. Voor de rest mag je je creativiteit laten lopen.



    𝕽𝔲𝔩𝔢𝔰

    - Geen perfecte karakters, iedereen heeft negatieve punten.
    - We volgen hier de algemene regels van Quizlet.
    - Er komen in deze RPG mogelijk wat bloederige taferelen aan bod, sinds weerwolven letterlijk moorden gaan plegen, maar we gaan wel 16+ momenten aangeven in het rood met een trigger warning boven onze post.
    - Maximaal 3 karakters en houd wel verhouding tussen mannen en vrouwen in de gaten.
    - Een reservatie blijft 3 dagen staan en vertel het me als je het niet haalt, want dan kan ik je extra tijd geven.
    - Alleen ik maak topics aan, behalve als ik iemand anders vraag om het te doen.
    - Houdt het gezellig en leuk voor iedereen.
    - Tenminste één keer per week posten, want we willen deze RPG actief houden.
    - Minimaal 200 woorden per post, maar mag ook altijd meer!
    - Indien vragen, klachten of afmeldingen, stuur een pb'tje naar hiren.
    - Groot bedankje naar calice voor het beantwoorden van AL mijn vragen.





    C L A I M E D      C H A R A C T E R S
    Normal Townspeople [3/4]
    - Genevieve Elizabeth Zimmermand - (27, Barbara Palvin) - Epoch - 1.4
    -

    - Basilio Vasco Louie - (The Pizza Guy, 26, Mahmood) - Mirabel - 1.3
    - Robert Bryson Crosby - (Owns Cheers and Beers, 29, Sebastian Stan) - Isolophilia - 1.4


    Hunters [3/4]
    - Morrigan Alma Reeves - (27, Zoe Kravitz) - Tahani - 1.2
    -

    - Nathaniel Luke Covington - (29, Wouter Peelen) - Enjoy_20 - 1.3
    - William George Montgomery - (39) - Mirabel - 1.4


    ''The Little Girl'' [1/1]
    - Thalia Nicol Mitchell - (27, Giza Lagarce) - whirlpool - 1.4


    Sherrif [1/1]
    - Evan Tomasz Burnes - (39, Jon Bernthal) Salamanca - 1.3


    Thief [1/1]
    - Phillipe Corin de Guillard - (23, Ewan Mitchell) - RadioTapok - 1.3


    Naam
    Leeftijd
    Rol (één van de bovenstaande, leg ook je karakter uit met je eigen inbreng aan de rol)
    Plek in het dorp (Werk / hoe lang woont je karakter al in Millers Hollow? Hoe kwam je karakter hier?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis
    Relaties
    Extra
         
    Fortune Teller [2/2]
    - Bezit van Hiren (Banshee, Diana Silvers)
    - Elaine Burnes (Life Melody, 22, Sabrina Carpenter) - mikaelsondaddy - 1.2


    Cupid [0/1]
    -


    Witches [3/4]
    - Alessandra Caleruega - (27, Summer Bishil) - mikaelsondaddy - 1.3
    - Elide Oryn - (29, Megan Fox) - Syaoran - 1.2

    - Ezekiel Hurley Anderson - (25, Jacob Bixenman) - Lunation - 1.2
    -


    Werewolves [6/6]
    - Ember Morningstar - (Delta, 67 24, Emma Laird) - Hiren - 1.4
    - Laurel Amaroux - (Alpha, 27, Bridget Satterlee) - Syaoran - 1.2
    - Marley Andrea Anderson - (beta, 28, Ana de Armas) - Enjoy_20 - 1.3

    - Anthony Christopher Montgomery - (beta, 31) - calice - 1.2
    - Theodore Willibord Alwin - (omega, 29, Ryan Cooper) - Epoch - 1.2
    - Castor Orion (Amaroux) - (beta, 29, Keith Powers) - Tahani - 1.4


    Naam
    Leeftijd (Heksen en weerwolven worden langzamer oud)
    Wezen (dus één van de bovenstaande, leg ook je karakter uit met je eigen inbreng aan de rol)
    Plek in het dorp (Werk / hoe lang woont je karakter al in het dorp? Hoe kwam je karakter hier?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis (Hoe is een weerwolf een weerwolf geworden? Hoe komt de heks aan haar krachten? Hoe is cupido cupido geworden? Hoe is de toekomstvoorspeller de toekomstvoorspeller geworden?)
    Relaties
    Extra

    [ bericht aangepast op 25 mei 2022 - 19:33 ]


    After such an epic tale we deserved a better ending

    Dit klinkt eigenlijk best wel interessant. Jammer dat ik er zo laat voor ben ):


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Diluc schreef:
    Dit klinkt eigenlijk best wel interessant. Jammer dat ik er zo laat voor ben ):


    Hi Diluc! Jaaa fun concept toch! deze rpg is echter in begin augustus al gesloten (: dus loopt inmiddels niet meer

    Ja, dat kreeg ik al door. Tijd was moeilijk te missen 😂 Ben jij de (mede-)bedenker van de RP?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Diluc schreef:
    Ja, dat kreeg ik al door. Tijd was moeilijk te missen 😂 Ben jij de (mede-)bedenker van de RP?


    hahahaha jaaa 😂
    & yess! hiren en ik hebben veel samen uitgewerkt en bedacht. en toen zij voor de opening van het speeltopic is gestopt heb ik hem overgenomen. (: