• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2022 - 18:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Blondie? Serieus?" vroeg ze met opgetrokken wenkbrauw. Wat een afschuwelijke bijnaam... Toch maakte iets in die woorden dat het ijs voor Fersephone gebroken was. "Ik kwam voor jou."


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah



    Ah, het was de tweelingzus. Sarah drukte Instagram weg en stak haar iNet in haar zak. 'Vertel.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    "Kan het niet hier?" vroeg Fersephone die alleen al ongemakkelijk werd van het idee dat elk moment welke willekeurige Buffalo dan ook binnen kon komen lopen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah



    Sarah begreep er tot nu toe nogal weinig van, maar ze haalde haar schouders op en kwam overeind. 'Mijn kamer kan wel, Maeve is er toch niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Fersephone liep achter het meisje aan naar haar kamer. Ze vroeg zich af wat ze hier in hemelsnaam deed, maar toch bleef ze achter Sarah aanlopen. Er viel dan ook een ongemakkelijke stilte toen de deur achter Sarah dicht viel. Fersephone probeerde zich een beetje gemakkelijk te maken op het bureau en keek nogal onbeholpen naar Sarah. Ze wist echt niet wat ze hier deed. "Ik.." Verdomme, waarom was dit zo moeilijk.
          "Ik heb je hulp nodig, of eigenlijk je expertise."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Vienna ruimde wat spulletjes van de grond en het best af, die waarschijnlijk waren gaan zweven door haar huilbui van net. Zonder echt aandacht te besteden aan waar ze het opruimde, gooide ze het de kast in. Daarna pakte ze haar spel uit de kast en legde het speelbord voor hen klaar. “Het werkt zo. Je trekt straks een kaartje, daar staan meerdere stellingen op. Ik vul dat kaartje voor mezelf in en jij voor mij. Je scoort op hoe goed het bij de ander past en dan vergelijken we de antwoorden. Als je gelijk hebt, verdien je punten. Daarna draaien we de rollen om. Wie de meeste punten heeft na een aantal rondes wint.”
          Vienna glimlachte naar Safira en keek op of ze het begreep. Het was ergens wel fijn dat ze nu even afleiding kreeg van de situatie.


    It's never gonna happen, Guys.

    Sarah



    'Oké,' zei Sarah. Ze leunde met een schouder tegen de kast aan en liet haar ogen over het blonde meisje glijden. Het was verbazingwekkend hoeveel de twee meiden op elkaar leken, maar hoe verschillend ze waren in gedrag. Ze vroeg zich af waar dit over zou kunnen gaan en wat zijzelf hier dan mee te maken zou kunnen hebben, maar ze hield stil en wachtte rustig af.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Safira


    ‘Nou, ik ben benieuwd.’
          Vienna legde het eerste kaartje neer.
          Voor één dag wil ik:
          a) miljonair zijn
          b) in het nationale footballteam spelen
          c) van sekse veranderen
          d) een ruimtereis maken
          e) president zijn

          ‘En nu moet ik de volgorde bedenken waarop jij die dingen zou willen toch?’ Ze vond het nog knap lastig – ze zou het zelf niet eens meteen weten. In het nationale footballteam spelen leek haar wel wat, mits ze daar dan ook talent voor had. Miljonair zijn was alleen leuk als Experium niet bestond. En de rest… tja, daar werd ze niet heel warm van.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2022 - 19:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah


    ‘Gabriel kwam zelf naar me toe. Ik werkte samen met een vriendin van hem en hij zag het ook wel zitten om uit de school te ontsnappen,’ antwoordde Zebediah. Het kostte hem doorgaans geen enkele moeite om te liegen, toch was hij blij dat dat nu niet hoefde. Het vervelende aan het contact met die Kassander – wiens gave blijkbaar een veel groter bereik had dan hij voor mogelijk had gehouden – was dat hij geen idee had hoe makkelijk de jongen met zijn gedachten kon meekijken. Zodra de kans zich voordeed, kon hij zich maar beter van die gast ontdoen. Zijn schouders verstrakten. Juist ja, zulke gedachten kon hij niet meer toestaan. Hij klemde zijn kiezen op elkaar. Kon hij zijn gave maar op die gast gebruiken, dan kon hij zich indekken. Nu had hij haast geen andere mogelijkheid dan hem op den duur om te leggen, tenzij hij hem natuurlijk onder de duim kon houden door te dreigen zijn broertje wat aan te doen. Dat was al bij zat anderen effectief gebleven. Toch hoopte hij dat het nog een tijd zou duren voor hij door de mand viel, want hij kon hen voorlopig nog goed gebruiken.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2022 - 21:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone zuchtte. Ze had geen idee hoe ze dit moest brengen. "Je bent onderhand op de hoogte van de band tussen mij en Fayr. Een band die waarschijnlijk door Experium geschept is een aangezien jouw gave te maken heeft met verbindingen hoopte ik dat je er meer te weten over kon komen. Wat we nu weten is dat de een de ander versterkt, maar er moet meer dan dat zijn."
          Fersephone zuchtte. Ze durfde het meisje tegenover haar niet eens aan te kijken, ze wilde dit ergens niet toegeven. Al was het misschien wel het minst erge om toe te geven aan Sarah. Zij had al een deel gezien wat er gebeurd als ze de controle dreigde te verliezen. "Fayr.. Ze was even niet beschikbaar vorige week, waardoor mijn gave behoorlijk rogue ging. Toen ze eenmaal terug was, ging ze daarnaast veel te ver dit weekend. Ik heb mijn halve afdeling in laten storten, omdat ze geen rekening hield met het feit dat ik op de grenzen van mijn kunnen liep. Je hebt me gezien na het genezen van Jester. Het bewijst me dat ik gewoon nog altijd niet genoeg controle heb over mijn gave." Ergens sidderde de paniek onder haar huid, die Fersephone door haar ogen te sluiten en rustig adem te halen, probeerde onder controle te houden. Daarna keek ze op naar het meisje tegenover haar. "Ik hoopte dat je me kon helpen meer controle te krijgen over mijn gave, zonder dat Fayr daarvoor nodig is."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    “Klopt,” zei Vienna met een knikje. Even keek ze bedenkelijk naar het kaartje. Ze zou eerst voor C gaan, dat leek haar wel een keer grappig. Met de rest had ze niet zoveel, al wist ze zeker dat een ruimtereis op de laatste plek zou komen. C, A, E, B, D Zo dan maar.
          Ze vergeleken elkaars antwoorden, waar bij de eerste paar ze soms flink ernaast zaten, maar bij degene die volgden juist een aantal keer wel goed zaten. Zo leerde Vienna dat Safira erg veel van voetbal hield, dat ze het liefst naar rock muziek luisterde en dat de mazerunner haar favoriete film was. Na een uurtje ruimde ze het spel op en voelde Vienna zich al iets lichter dan toen ze het spel begonnen. Ook al leek het nog altijd dat er een steen op haar maag lag.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nathaniël



    Nathaniel vroeg zich af of het echt een vrijwillige keuze was geweest van Gabriel om met Zebediah te werken of dat hij geen andere mogelijkheden zag dan met Zebediah te werken, of dat Zebediah ook hem onder druk zette. Dat liet hij echter maar voor zich. "Ik zie het bewijs van Gabriel en het adres van dat huis dan wel tegemoet," zei Nathaniël, terwijl hij opstond van zijn stoel. Hij wilde hier geen moment langer blijven. Hij had nog steeds geen idee welke gave deze twee personen hadden, maar wie weet konden ze je met een vingerknip omleggen. Zulke gure types leken hem het wel.
          Nathan keek even naar Rory naast hem. Hij had dan wel ingestemd met het zomerhuis, maar Nathaniel liet het daar echt niet zomaar bij zitten. Zebediah was niet de enigste troef die ze in handen hadden. Ze hadden de eerste school al zelf gevonden, wie zei dat ze dat niet met een tweede school konden. Misschien met een beetje behulp van de eerste school.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira


    Safira speelde met het puntje van haar vlecht, die over haar schouder hing. Hoewel ze zelden wat met haar haren deed, had ze zich vanochtend gewoon stierlijk verveeld. Het was best gezellig geweest, zo met Vienna, zelfs al hing er duidelijk een schaduw over haar gedachten.
          ‘Ik weet dat we elkaar niet zo goed kennen,’ begon ze. ‘Maar als je een luisterend oor nodig hebt…’ Ze haalde haar schouders op. ‘Na jarenlang Dezi’s gemekker aan te hebben gehoord, ben ik best wat gewend.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sarah



    Sarah trok lichtjes haar wenkbrauwen op. Zoals Fersephone het beschreef klonk het alsof Fayr een paar dagen was weggeweest, teruggehaald door de school. Sinds wanneer gebeurde dat, vroeg ze zich vanbinnen af. Even overwoog ze om het gewoon te vragen, maar het waren haar zaken ook niet echt, dus ze liet het maar voor wat het was en richtte zich in plaats daarvan op de vraag die haar gesteld was. 'Hoe zag je dat voor je?' vroeg ze, terwijl ze haar blik over het meisje liet glijden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Rory


    Rory kwam ook overeind, al wist hij niet zo goed wat ze nu moesten doen. Van Nathaniëls gezicht kon hij niet veel opmaken.
          ‘Kun je ons terugbrengen naar de auto?’ vroeg Rory aan Zebediah.
          De man leek te twijfelen, daarna gaf hij een knikje. Hij verliet de kamer en kwam even later terug met een telefoon – vast zo’n ontraceerbaar ding.
          ‘Deze kunnen jullie gebruiken om contact te houden. Mijn nummer staat erin.’
          Rory pakte het ding aan en stopte het weg in zijn zak. Er viel een gespannen stilte. Zijn blik schoot even naar de jongen die het minst had gesproken. Hij had het gevoel dat die gast hen stilletjes bestudeerde en kreeg er de kriebels van.
          Ja – hoe eerder ze hier weg waren hoe beter.
          ‘Oké. Nou… bedankt voor de informatie. Dan horen we wel wat we moeten doen.’
          Het was vast iets wat moreel twijfelachtig was.
          ‘Fort wacht op jullie in de gang. Zeg maar dat hij jullie naar de auto kan brengen.’



    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Every villain is a hero in his own mind.