• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2022 - 18:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Vienna had vol ongeloof aangezien hoe Fersephone afdroop. Ze had het wel proberen te verbergen, maar Vienna had wel gezien hoe haar bui op het laatst omsloeg. "Waarom doe je zo lelijk tegen Fersephone?" vroeg Vienna zachtjes. "Of zij tegen jou?" Ergens wilde ze vragen of ze gezien had dat Fersephone heel anders afdroop uit het gesprek, maar Vienna durfde niet. Deze kant van Fayr kende ze helemaal niet en ergens was ze bang dat haar vriendin het op haar zou botvieren.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2022 - 21:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Na de lessen met Merrin

    Onyx


    Soms begreep hij echt geen drol van Merrin. Het was toch een prima plan? Waar moest-ie dan nog over nadenken? Als ie toch te schijterig was kon hij dat ook gewoon aangeven, dan fikste hij het wel voor hem. Het uitblijven van enig nieuws over Adam maakte hem een beetje onrustig en ging in zijn rugzak op zoek naar een pakje sigaretten. Op de veranda stak hij er eentje op. De deur liet hij openstaan, zodat hij het kon zien als Merrin weer bij Nenya vandaan kwam en hij hem of Nenya kon aanschieten als ze niet van plan waren hem op de hoogte te brengen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tijdens de lunch met Jester

    Onyx


    ‘Hij kent de risico’s, hij zorgt echt wel dat hij niet gezien is,’ moedigde Onyx zijn vriend aan. Tuurlijk, hij kon het ook wel pakken, maar heel veel verschil maakte dat nou ook weer niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na de lessen, Pantherhouse

    Nenya Agami



    Nenya begreep het nog niet helemaal, maar zij had Onyx dan ook nooit zo eng gevonden als Merrin. Ze flitste heel even een seconde vooruit en vond Onyx met een sigaret op de veranda. 'Wat zei hij dan?' vroeg ze voorzichtig, en probeerde een beetje dezelfde geruststellende toon als Adam aan te nemen. Nu zomaar het visioen aan Merrin te vertellen zou sowieso niet zo goed vallen. 'We kunnen hier wel even zitten? Je staat helemaal te trillen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish worstelde zich lachend uit Yrla’s greep vandaan, waarna hij automatisch door zijn haar streek om het weer in model te krijgen. Een warm gevoel had zich in zijn borst genesteld doordat ze zo aan het dollen waren. ‘Als je maar voorzichtig bent met mijn nootjes.’ Hij kon het niet laten om er een dubbelzinnig grapje van te maken, de sfeer leek er goed genoeg voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lunch - Met Vienna

    Fayr



    'Zij deed toch eerst lelijk?' Machteloos haalde Fayr haar schouders op. 'Ze wilde het hele weekend dat ik geen flintertje gave gebruikte en dat heb ik gedaan zover ik dat kon, en nu wil ik heel graag weer even kunnen oefenen en dan vraag ik dat ook nog netjes, en dan doet ze zo.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Nou, het was nogal... Zakelijk.. Tot het punt dat jullie allebei als katten hoog blazend in een boom gingen zitten," zei Vienna aarzelend. Vienna liet haar hand over de tafel glijden naar Fayr. "Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Jullie hebben gewoon allebei een heel zwaar weekend gehad. En ik vind het gewoon verschrikkelijk om jullie met elkaar te zien vechten. Jullie hebben nog nooit zo'n ruzie met elkaar gehad." Vienna beet even op haar onderlip. "Als jullie nu gewoon even met elkaar zouden praten, en gewoon naar elkaar luisteren, dan is het voor jullie beiden niet zo vervelend meer. Dat weet ik zeker."
          Vienna probeerde een aarzelende glimlach. "Ik kan helpen als je wil?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Tijdens de lunch - Bibliotheek

    Jester Madcap



    Dat was waar. Jester knikte en keerde zich weer naar de boekenplanken. Het was even zoeken (de strategie om studenten bibliothecaris te laten spelen voor extra credits of extra zakgeld was leuk in de basis, maar het zorgde nou niet echt voor een ideaal gesorteerde bieb), maar uiteindelijk vond hij de gele kaft tussen de rest. De rug was al een paar keer omgebogen van het lezen, maar verder zag het boekje er goed uit. Jester deed alsof hij er wat in bladerde, checkte of niemand hem kon zien, en liet het extra blaadje wit papier in zijn zak glijden. Dat moest de brief zijn, maar voor de zekerheid nam hij alsnog het hele boekje maar mee in zijn tas. Met een knikje naar Onyx liepen ze de bieb weer uit.
          Jester blies een adem uit. 'Eerlijk, ik breek liever ergens in,' mompelde hij naar zijn vriend.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Lunch - Met Vienna

    Fayr



    'Fersephone maakt er een ruzie van,' snoof Fayr. Ze at nog eens een druif. 'Ik doe voor de verandering alleen ook eens scherp terug, in plaats van dat ik het allemaal maar weer loop te slikken. Iedereen verwacht dat altijd maar. Nou, ik ben er klaar mee.' Dat voelde stiekem wel een beetje goed om hardop te zeggen. Ze keek opzij naar Vienna. 'Als jij het voor elkaar krijgt dat Fersephone wil luisteren vind ik het best, maar succes daarmee. Ik durf te wedden dat als je erover begint je eerst vijf minuten gezeik mag aanhoren over hoe onverantwoordelijk het wel niet is om een huisgenoot in leven te willen houden.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Rory


    ‘Jullie kunnen er niet heen,’ zei Zebediah. ‘Experium is veel beter beveiligd dan die andere school. Ik werk aan een plan om die school binnen te vallen, daar werkt Gabriel ook aan mee.’ Hij keek Nathaniël even aan. ‘Maar natuurlijk moet ik eerst nog ontdekken of ik jullie kan vertrouwen. Experium kan jullie ook zomaar hebben ingehuurd om mijn plannen te dwarsbomen.’
          Rory keek opzij toen het meisje binnenkwam met de koppen koffie. Hij had daar alleen om gevraagd in een poging zijn zenuwen niet te laten blijken, maar er ging een soort dreiging van de twee jongens uit die hem het gevoel gaf dat ze bereid waren om over lijken te gaan om hun doel te behalen. Misschien wel onze lijken.
          ‘Jullie kunnen hier blijven, als jullie willen, tot ik een opdracht voor jullie heb waarmee jullie je goede bedoelingen kunnen bewijzen. Als ik daarvan overtuigd ben, kan ik jullie in contact laten komen met degenen naar wie jullie op zoek zijn.’
          Rory probeerde Nathaniëls blik te vangen. Het zinde hem helemaal niets, tegelijkertijd was deze Zebediah op dit moment hun enige schakel met Aaron en Gabriel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna schrok nogal van Fayr. Ze vroeg zich af waar de woede van Fayr vandaan kwam. Ik denk niet dat het aan Fersephone ligt dat er niet gepraat kan worden. "Ik denk dat jij eerst maar eens moet afkoelen voor ik Fersephone aanspreek," zei Vienna aarzelend, meer tegen zichzelf. Ze begreep niet wat Fayr bedoelde met dat ze altijd maar alles moest slikken. Dat was toch nooit aan de orde? Sinds wanneer was Fayr zo gehaaid? Nou ja... Sinds de terugkomst vanuit Zebediah en het gedoe met Romeo natuurlijk. Ze vroeg zich af of Zebediah een opdracht in Fayr haar hoofd geplaatst kon hebben. Ze was zo... anders. Haast niet meer haar lieve vriendin. En Vienna maakte zich vreselijk zorgen om haar. Zo erg, dat ze misschien zelfs in staat was om toch langs Jester te gaan. Wie weet kon hij een opdracht vinden in haar hoofd. Of haar overtuigen normaal te doen ofzo. Want dit.. Dit was niet Fayr.
          Want zo erg kon het niet zijn toch? Ja Fersephone was geschrokken en met haar gave zou Vienna ook bang zijn dat ze anderen wat aandeed. En natuurlijk begreep ze ook Fayr die niets anders wilde dan Yrla helpen. Maar ze had het gevoel dat beide zussen het enorm zwart wit bekeken, en dit gebied was nu eenmaal grijs. "Zullen we anders eerst wat leuks doen? Gewoon.. Om even je hoofd te verzetten, te vieren dat je weer bij ons bent?" Dat was namelijk iets wat ze nog niet gedaan hadden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lunch - Met Vienna

    Fayr



    Fayr haalde haar schouders op. 'Sure.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nathaniël



    Nathaniel vond dit maar niets. Zebediah had duidelijk de touwtjes in handen, die hij niet zomaar met hen deelden. En toch had hij daar ook bewondering voor, want Nathaniel zou ook met enige voorzichtigheid alles benaderen. "Ik... heb de voorkeur liever voor mijn eigen hotel." Nathaniel keek even opzij naar Rory. Dit hele gebouw kreeg hij de kriebels van. Het voelde zo onnatuurlijk, daar moest hij niets van hebben. "En ik vind er niets mis mee om mezelf te bewijzen. Voor wat, hoort wat. Mits je kan bewijzen dat je me ook echt in contact kan brengen met mijn broertje. Voor niets gaat de zon op. Je kan me vast iets laten zien, een foto of zoiets of film."

    [ bericht aangepast op 13 dec 2022 - 17:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Na de lessen


    "Oh... Dat heeft meer te maken met A-adam denk ik.." Hij haalde beschaamd een hand door zijn haar. "I-ik stelde voor om Adam zijn knop te halen uit het kantoor van zijn mentor. Alleen O-onyx stelde voor om Nish mee te nemen. Maar die ken ik helemaal niet, dus ik weet helemaal niet of ik dat wel vertrouw en wil. En sowieso vind ik dat wel spannend, dan wil ik niet mensen die.. die ik niet ken..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Na de lessen, Pantherhouse

    Nenya Agami



    Ze zaten nu op het andere bed. Na wat Jester gisteravond allemaal gezegd had wist ze dat hij en Onyx Nish wel vertrouwden, maar ze snapte wel dat datzelfde niet per se voor Merrin opging die nog helemaal niets met Nish te maken had gehad. Zelf had ze hem ook niet echt gesproken, maar als Onyx en Jester hem vertrouwden dan zou het wel. Hoewel ze wist dat Merrin daar wat huiveriger over was, dus dat was bij hem vast niet genoeg. 'Heb je überhaupt dat gesprek met Jester al gehad, dat je kon vragen wat je wil en dat hij eerlijk antwoord moet geven?' vroeg ze. 'Misschien is het handiger om dat eerst te doen, ofzo? Dan kan je daar naar Nish vragen en besluiten of je het een oké plan van Onyx vindt en hen vertrouwt?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.