• Hey lieve Quizletters!

    Het is al een tijd geleden dat ik een topic heb geopend, en ik heb echt een pesthekel aan topics typen op m'n mobieltje 🤣 maar ik ben te lui om m'n laptop erbij te pakken dus vergeef me als het topic lelijk opgemaakt is 🫣.


    Ik woon nu meer dan 4 jaar op mezelf (eerst studentenkamer, daarna studio) maar ik heb nooit echt een gevoel van veiligheid in mijn huis gehad. Daardoor slaap ik ook slecht en ben ik doodsbang thuis, daar moet even verandering in komen.

    Maar ik heb geen idee hoe, dus ik vroeg me af:
    - Hoe maak jij van je huis een thuis?
    - Wat geeft jou een gevoel van veiligheid?
    - En hoe hou je het een beetje opgeruimd/netjes zonder dat je 24/7 aan het opruimen/schoonmaken bent?

    Alle tips, ideeën, adviezen zijn welkom!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ow dit is naar :( je huis hoort je safe haven te zijn. Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb dit gevoel soms in andere huizen.

    Ik zou proberen te kijken naar interieuren op internet waar je een goed huiselijk gevoel bij krijgt en die verzamelen in een soort moodboard. Dan kun je analyseren: wat hebben deze interieuren gemeen? Welke kleuren of voorwerpen zie ik steeds terug.
    Ik heb dit ook gedaan toen ik op mezelf ging wonen. Mijn huis moet warmte bevatten (in kleuren zoals goud, houtkleur en zalmroze) en zachtheid. Zoals een bank met gezellige zachte kussens, m'n nesteldeken en vloerkleden.

    Hoe ik het netjes hou? Eh lol niet XD. Ik doe kleine taakjes tussendoor zoals iets schoonmaken, stofzuigen of een wasje, en loop op sokken ipv schoenen thuis. Dat scheelt, een keer per maand dweilen is echt genoeg. Komen hier wel weinig mensen, ik rook niet en heb geen huisdieren.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat balen dat je je niet goed voelt in je eigen huis. :/ Ik ga even nadenken.

    Voor veiligheid:
    - Wat dacht je ervan om een belletje aan de deur te hangen? Natuurlijk lost het het basisgevoel van onveiligheid niet op, maar misschien kan je wat beter ontspannen als je weet dat mócht de deur zomaar opengaan, je dat hoort.
    - Een vriendin van me nam een vis om zich minder alleen te voelen en ook om vreemde geluiden beter te kunnen plaatsen. Misschien iets voor jou, maar dan moet je wel fan zijn van aquariums. Vaak mag dat in ieder geval sowieso, ook al mogen andere huisdieren niet.

    Voor gezelligheid:
    - Ik las dat je moeite hebt met planten in leven houden, wat dacht je van een scala aan vetplantjes en cactussen? Die doen over het algemeen het leefwerk zelf. :Y)
    - De potjes van de vetplantjes en cactussen verven en versieren geeft misschien ook een extra beetje gezelligheid in de kamer.
    - Een van de meest doe-het-zelfdingen die ik zelf prettig vind om in een eigen ruimte te doen, is de muren behangen. Foto's, kunst (van vrienden, I'm not rich :Y) ) en ik heb ook nog een filmposter die ik erg mooi vind.
    - In het verlengde ervan zou je misschien een muurschildering kunnen maken, als dat van je verhuurder mag. Dan heb je zelf ook iets in de kamer 'gemaakt', misschien helpt dat met de ruimte toe-eigenen.

    Hopelijk heb je hier wat aan en voel je je snel wat beter in je ruimte!

    - Oh, ik was het opruimen vergeten. Ik heb ook een schijthekel aan opruimen, dus ik heb hier niet de perfecte, maar wel een overzichtelijke, realistische opruimtip. Ik gooi mijn was altijd op één plek, in een wasmand, die ik ergens anders of een beetje uit zicht in mijn woonruimte zet. Ik heb een doos voor ongedefinieerd papierwerk en een doos voor prullen die ik later nog eens op moet ruimen, die staat ook gewoon ergens niet in het midden van mijn kamer.
    Het is niet zoveel werk om mijn rotzooi op één plek te verzamelen en dan ruim ik het op zodra ik een keer tijd/energie ervoor heb. Tot die tijd heb ik er in ieder geval niet zoveel last van. Het is voor mij niet realistisch om alles de hele tijd meteen op te ruimen, dus zorg ik er gewoon voor dat ik er geen last van heb tot ik de tijd om op te ruimen wel heb.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2022 - 21:45 ]


    Tijd voor koffie.

    Sisyphus schreef:
    Wat balen dat je je niet goed voelt in je eigen huis. :/ Ik ga even nadenken.

    Voor veiligheid:
    - Wat dacht je ervan om een belletje aan de deur te hangen? Natuurlijk lost het het basisgevoel van onveiligheid niet op, maar misschien kan je wat beter ontspannen als je weet dat mócht de deur zomaar opengaan, je dat hoort.
    [...]


    Oeeh, dat vind ik een hele slimme!

    Om nog even aan te sluiten op opruimen & de was doen: ik heb verdeel meteen mijn was al in drie papieren tasjes van de boekhandel (meer in-character kan niet) zodra het vies is. Heb er eentje voor de lichtbonte was voor op 40 graden, de donkere was voor op 30, en de hete was van 60. Op die manier kan ik gewoon een tasje optillen en leegkieperen in de wasmachine zonder dat ik bang hoef te zijn voor shirts die wit waren en nu grijs zijn, en broeken die zwart waren en nu ook grijs.

    en de helft van de tijd vouw ik m'n sokken niet meer op, het is zo'n teringwerk en ik vertel mezelf altijd maar om de Luna Lovegood vibes uit te stralen als ik dan met twee verschillende sokken door het leven ga, haha. Met alle happysocks etc maakt het toch niet zoveel uit meer, vind ik. En het scheelt mij weer energie :)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    - Veel verschillende kleinere lichtpunten met warm licht in je huis ipv één grote lamp.
    - Foto's ophangen van fijne herinneringen
    - Rommel of shit die er niet mooi of gezellig uitziet in een afgesloten kast stoppen, en je boekenkast of planken alleen dingen opzetten die je een goed gevoel geven (denk aan je favo boeken, beeldjes, foto's, poppetjes ofzo die je fun vindt, en belastingpapieren in de afgesloten kast haha uit het zicht)
    - Kleedjes en kussentjes op de bank
    - Kaarsen. Verschillende soorten kaarsen door je appartement verspreid, lange kaarsen bijv op je salontafel en dan in de kast waxinelichtjes in leuke houders
    - Posters/schilderijen aan de muur waar je blij van wordt of zelf hebt gemaakt
    - Kies voor kleuren waar je een goed gevoel bij krijgt (en harde kleuren vermijden, zo vind ik persoonlijk huizen met veel rood erg kil en koud aanvoelen)
    - Planten! Verschillende leuke planten door je huis zorgt er ook voor dat het wat meer leeft.

    Voor opruimen heb ik weinig tips, ik ben een absolute chaoot.

    Ik denk gelijk aan twee dingen; Vrolijke kleuren en persoonlijke spullen waar je positieve herinneringen door hebt.
    Als ik mezelf omring met kleurige spullen zoals geel dekbed, een gele stoel, zacht blauwe gordijnen en allemaal zelfgehaakte knuffels en beeldjes in veel kleuren, word ik blij. Die haaksels geven me ook een goed gevoel omdat ik ze zelf heb gemaakt. (Nu ga je zeker heel veel olifantjes haken?)

    Je hebt misschien wel spullen waardoor je terug denkt aan een leuk moment, omdat je die bijvoorbeeld van iemand gekregen hebt op een bepaald moment.

    Heb je al een tip uit de reacties hier kunnen toe passen of dat je denkt, dat ga ik doen? (banana)

    Salaryman schreef:
    Ow dit is naar :( je huis hoort je safe haven te zijn. Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb dit gevoel soms in andere huizen.

    Ik zou proberen te kijken naar interieuren op internet waar je een goed huiselijk gevoel bij krijgt en die verzamelen in een soort moodboard. Dan kun je analyseren: wat hebben deze interieuren gemeen? Welke kleuren of voorwerpen zie ik steeds terug.
    Ik heb dit ook gedaan toen ik op mezelf ging wonen. Mijn huis moet warmte bevatten (in kleuren zoals goud, houtkleur en zalmroze) en zachtheid. Zoals een bank met gezellige zachte kussens, m'n nesteldeken en vloerkleden.

    Hoe ik het netjes hou? Eh lol niet XD. Ik doe kleine taakjes tussendoor zoals iets schoonmaken, stofzuigen of een wasje, en loop op sokken ipv schoenen thuis. Dat scheelt, een keer per maand dweilen is echt genoeg. Komen hier wel weinig mensen, ik rook niet en heb geen huisdieren.


    Op zich is het interieur ook wel redelijk wat ik "wilde", de donkergrijze muur toen ik hier introk is vrijwel direct overgeschilderd naar okergeel, ik heb m'n eigen bed gebouwd hoog in de hoek met daaronder een gigantische knutselruimte (voor zover dat kan onder twee schuine wanden haaks op elkaar), alle meubels zijn wit of zwart (of zwart en wit samen, of gecombineerd want m'n bank en olifantenkrukje zijn grijs :Y)), er hangen olifanten aan de muur, er hangt een zelfgemaakt kunstwerk (geel, okergeel, goud, zwart, wit) aan de muur, kaarsjes op de salontafel, kerstlampjes in het dakkapel enzovoorts. In de badkamer een Starry Night badmat, bij m'n bed een 'Dombo'-mat. Stenen huisjes voor het raam. Er hangen zelfs drie posters van Pieter Derks in m'n huis. Dus waarom het niet fijn voelt... ik heb ook gewoon geen idee.

    Slim om kleine taakjes tussendoor te doen! Ik stofzuig hier soms ook random tussendoor omdat het ZO FUCKING SNEL vies wordt hier, ook al loop ik op mijn sokken en gaan m'n schoenen direct na de deur uit...


    Sisyphus schreef:
    Wat balen dat je je niet goed voelt in je eigen huis. :/ Ik ga even nadenken.

    Voor veiligheid:
    - Wat dacht je ervan om een belletje aan de deur te hangen? Natuurlijk lost het het basisgevoel van onveiligheid niet op, maar misschien kan je wat beter ontspannen als je weet dat mócht de deur zomaar opengaan, je dat hoort.
    - Een vriendin van me nam een vis om zich minder alleen te voelen en ook om vreemde geluiden beter te kunnen plaatsen. Misschien iets voor jou, maar dan moet je wel fan zijn van aquariums. Vaak mag dat in ieder geval sowieso, ook al mogen andere huisdieren niet.

    Voor gezelligheid:
    - Ik las dat je moeite hebt met planten in leven houden, wat dacht je van een scala aan vetplantjes en cactussen? Die doen over het algemeen het leefwerk zelf. :Y)
    - De potjes van de vetplantjes en cactussen verven en versieren geeft misschien ook een extra beetje gezelligheid in de kamer.
    - Een van de meest doe-het-zelfdingen die ik zelf prettig vind om in een eigen ruimte te doen, is de muren behangen. Foto's, kunst (van vrienden, I'm not rich :Y) ) en ik heb ook nog een filmposter die ik erg mooi vind.
    - In het verlengde ervan zou je misschien een muurschildering kunnen maken, als dat van je verhuurder mag. Dan heb je zelf ook iets in de kamer 'gemaakt', misschien helpt dat met de ruimte toe-eigenen.

    Hopelijk heb je hier wat aan en voel je je snel wat beter in je ruimte!

    - Oh, ik was het opruimen vergeten. Ik heb ook een schijthekel aan opruimen, dus ik heb hier niet de perfecte, maar wel een overzichtelijke, realistische opruimtip. Ik gooi mijn was altijd op één plek, in een wasmand, die ik ergens anders of een beetje uit zicht in mijn woonruimte zet. Ik heb een doos voor ongedefinieerd papierwerk en een doos voor prullen die ik later nog eens op moet ruimen, die staat ook gewoon ergens niet in het midden van mijn kamer.
    Het is niet zoveel werk om mijn rotzooi op één plek te verzamelen en dan ruim ik het op zodra ik een keer tijd/energie ervoor heb. Tot die tijd heb ik er in ieder geval niet zoveel last van. Het is voor mij niet realistisch om alles de hele tijd meteen op te ruimen, dus zorg ik er gewoon voor dat ik er geen last van heb tot ik de tijd om op te ruimen wel heb.


    Dat belletje klinkt wel heel slim! Waar kun je zoiets vinden? Moet vast lukken met dubbelzijdig tape. Al heeft het denk ik wel weinig zin, als iemand de deur opent dan ben ik ook nergens in m'n huis meer veilig, badkamer zit naast de deur dus daar kan ik me niet in opsluiten en ik kan me verder ook nergens verstoppen. Ik ben op zich al hyper alert in huis, als m'n buren over de gang lopen hoor ik elke voetstap en ik schrik 's nachts wakker als er een sleutel ergens in een slot gestoken wordt. Maar misschien dat een belletje voor een potentiële indringer wel afschrikkend zou werken 🤔🤔🤔.

    Ik zou oprecht niet weten waar ik in vredesnaam een aquarium zou moeten plaatsen, haha. 24m2 is niet zo heeeeeeel groot, zeker niet als de helft van je huis uit schuin dak bestaat. En vissen stinken, ik weet niet waarom, ik krijg bij het zien van een vis al kotsneigingen. Maaaar misschien dat het wel een hele goede tip voor een ander in deze situatie kan zijn!

    Oef, misschien moet ik gewoon een keer nepplanten gaan halen en die in potjes doen die ik zelf versier! Nice tip, dat klinkt top. Dan kunnen die mooi mijn "levende" oliplant (die echt al sinds de zomer geen water heeft gekregen MAAR HIJ DOET HET NOG) vergezellen.

    De muren zijn hier al verzien van olifanten, een kurken 'doek' met de wereld erop, kaartjes, een kunstwerk uit mijn middelbare schooltijd :Y) EN POSTERS VAN PIETER DERKS (en flyers van musicals/theatershows waar ik ben geweest). De schuine wanden lukken helaas niet om te versieren en in m'n keuken kan ik ook niks ophangen, haha. Een muurschildering mag niet (dan moet ik het verplicht overschilderen als ik weer wegga) maar ik heb wel de superdonkergrijze muur van de vorige huurster mooi okergeel geschilderd.

    Opruimtips, mega handig! Even bedenken waar ik daar plaats voor ga hebben, misschien onder m'n knutselbureau hmmmm. Alles de hele tijd meteen opruimen is hier inderdaad ook niet realistisch.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Oeeh, dat vind ik een hele slimme!

    Om nog even aan te sluiten op opruimen & de was doen: ik heb verdeel meteen mijn was al in drie papieren tasjes van de boekhandel (meer in-character kan niet) zodra het vies is. Heb er eentje voor de lichtbonte was voor op 40 graden, de donkere was voor op 30, en de hete was van 60. Op die manier kan ik gewoon een tasje optillen en leegkieperen in de wasmachine zonder dat ik bang hoef te zijn voor shirts die wit waren en nu grijs zijn, en broeken die zwart waren en nu ook grijs.

    en de helft van de tijd vouw ik m'n sokken niet meer op, het is zo'n teringwerk en ik vertel mezelf altijd maar om de Luna Lovegood vibes uit te stralen als ik dan met twee verschillende sokken door het leven ga, haha. Met alle happysocks etc maakt het toch niet zoveel uit meer, vind ik. En het scheelt mij weer energie :)


    Omgggggg was verdelen over boekhandeltasjes, WAT GEWELDIG!
    Ik heb hier drie van die open stoffen wasmanden met hengsels. Eén grijze (van m'n opa gekregen) en twee wit/geel geruite (van AliExpress (cat)) met daarop "don't worry, be happy =)" Inderdaad ook eentje voor lichte was, eentje voor donkere was en eentje voor heet. Wow. IEMAND HEEFT HETZELFDE SYSTEEM ALS IK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ik heb van de week eindelijk de energie gevonden om de berg was over de manden die er gewoon naast stonden te chillen te verdelen 👌🏼. Ook zo stom, het ligt er gewoon naast en ik heb de energie niet eens om het kledingstuk in de juiste mand te deponeren. What the heck is wronggggg.

    Ik vind sokken opvouwen altijd wel chill. Rustgevend als je op de bank zit ofzo. Onderbroeken en hemden opvouwen vind ik dan wel weer verschrikkelijk. Maar ik kan ook ECHT niet tegen twee verschillende sokken, haha.


    siriuslyhot schreef:
    - Veel verschillende kleinere lichtpunten met warm licht in je huis ipv één grote lamp.
    - Foto's ophangen van fijne herinneringen
    - Rommel of shit die er niet mooi of gezellig uitziet in een afgesloten kast stoppen, en je boekenkast of planken alleen dingen opzetten die je een goed gevoel geven (denk aan je favo boeken, beeldjes, foto's, poppetjes ofzo die je fun vindt, en belastingpapieren in de afgesloten kast haha uit het zicht)
    - Kleedjes en kussentjes op de bank
    - Kaarsen. Verschillende soorten kaarsen door je appartement verspreid, lange kaarsen bijv op je salontafel en dan in de kast waxinelichtjes in leuke houders
    - Posters/schilderijen aan de muur waar je blij van wordt of zelf hebt gemaakt
    - Kies voor kleuren waar je een goed gevoel bij krijgt (en harde kleuren vermijden, zo vind ik persoonlijk huizen met veel rood erg kil en koud aanvoelen)
    - Planten! Verschillende leuke planten door je huis zorgt er ook voor dat het wat meer leeft.

    Voor opruimen heb ik weinig tips, ik ben een absolute chaoot.



    - Ik heb hele leuke kerstlampjes in m'n dakkapel hangen. En die gaan al zo lang mee (zijn wel LED) dat ze inmiddels niet zo fel meer zijn, maar echt warm licht uitstralen. En verder wel gewoon zo'n drie-lampenset aan het plafond, die er al hing toen ik hier kwam wonen (zonder functionerend licht want de vorige huurster heeft alles kapot achtergelaten). Ik heb ergens nog een doos clusterverlichting, dat zou ik in m'n knutselhoek kunnen ophangen 🤔.
    - Foto's zijn een goeie, ik heb 2 jaar terug een hoop foto's laten afdrukken, daar kan ik wel wat leuke uit zoeken. Dan kan ik die op m'n kledingkast hangen :) en eventueel wat nieuwe foto's laten afdrukken, en/of fotoboeken maken.
    - Oef, belastingpapieren hahaha, ja, nee, ik weet eigenlijk niet waar ik die laat, maar in ieder geval niet in het zicht (als ik m'n post al openmaak)
    - Ik heb zo'n eenzits bankje (eerder een fauteuil) en hier heb ik een mega grote plaid (van m'n opa) én een fleecedekentje voor, haha. Meer past er niet op, denk ik. Het standaard kussen wat erbij zit neemt al mega veel ruimte in (dus die duw ik standaard opzij).
    - Appel-kaneelgeurkaarsjes op de salontafel :Y)
    - PIETER DERKS HANGT AAN M'N MUUR (hoera) en ook nog eens een poster van zo'n 160 cm hahahahahahahahahahahahaha. Nee, ik voel me daar niet bedreigd door, ik vind het een heel leuke poster :Y)
    - Na al die suggesties over planten ga ik maar eens op zoek naar nepplanten die m'n Oliplant kunnen vergezellen.



    Anyways, blij om te horen dat ik niet de enige chaoot ben, hahaha.


    Krullie schreef:
    Ik denk gelijk aan twee dingen; Vrolijke kleuren en persoonlijke spullen waar je positieve herinneringen door hebt.
    Als ik mezelf omring met kleurige spullen zoals geel dekbed, een gele stoel, zacht blauwe gordijnen en allemaal zelfgehaakte knuffels en beeldjes in veel kleuren, word ik blij. Die haaksels geven me ook een goed gevoel omdat ik ze zelf heb gemaakt. (Nu ga je zeker heel veel olifantjes haken?)

    Je hebt misschien wel spullen waardoor je terug denkt aan een leuk moment, omdat je die bijvoorbeeld van iemand gekregen hebt op een bepaald moment.

    Heb je al een tip uit de reacties hier kunnen toe passen of dat je denkt, dat ga ik doen? (banana)


    Hé, je bent een eekhoorn geworden! Wat leuk!!!
    Ik moet nog steeds een olifant haken, hmmmmm. Na de decembermaand, waarschijnlijk, want ik heb het op zich qua projectjes op dit moment wel druk genoeg, haha.

    Er ligt een prachtige Disneypuzzeldoos op een soort nachtkastje die ik van de stort gered heb (buren hadden 'm bij de deur staan en hij zou geruimd worden, nou, ik was er al te blij mee - het is m'n haakspullenkastje geworden, staat naast m'n bank). Die is echt heel erg leuk, en heb ik van een leuk iemand gekregen (lol):Y)

    Er zijn wel wat tips die ik zou kunnen uitvoeren, vooral toch de plantjestip, maar het meeste heb ik al of het mag gewoon niet van de verhuurder. En dat is toch wel wat frustrerend. Als dat dingen zijn die mensen hun huis tot een fijne plek maken, waarom is mijn plekje nog geen fijne plek, al 2 jaar niet? :(


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Toen ik op het punt stond om te reageren zag ik dat het een redelijk oud topic was :x

    [ bericht aangepast op 26 nov 2022 - 14:04 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Diluc schreef:
    Toen ik op het punt stond om te reageren zag ik dat het een redelijk oud topic was :x


    Valt wel mee hoe oud het is hoor! En het is nog steeds relevant, helaasch. Het is nooit verboden om te reageren in ieder geval :Y) misschien heb je wel DÉ gouden tip!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik wil heel graag reageren, omdat ik me wel wat kan vinden in jouw situatie. Gelukkig voel ik me niet onveilig, maar om een plekje tot 'mijn thuis' te maken, heb ik ook al jaren last van. Ik denk dat dat toch een beetje komt door het jarenlang heen-en-weer verhuizen tussen de gescheiden ouders, hoe goed ze het ook hebben aangepakt.

    Anyways, ik heb wel het laatste jaar geleerd om gewoon volledig mijn eigen ding te doen in mijn ruimte. Misschien is er iets wat je al jaren wilde, maar nooit mocht doen qua inrichting of spulletjes? Mocht dat zo zijn: ga ervoor! Je mag en kan het, want jij bent de baas. Zolang je het huis naar de oorspronkelijke staat kan terugbrengen, mag je normaal in principe alles doen in een huurhuis (tenzij expliciet vermeld in het huurcontract).

    Of je nu iets bent met mijn wat vage tip of niet; ik hoop dat het je op de lange termijn lukt om een heerlijk plekje voor jezelf te vinden en/of te creëren. Veel succes en een sprankeltje geluk!


    Mhm?

    Frisk schreef:
    Ik wil heel graag reageren, omdat ik me wel wat kan vinden in jouw situatie. Gelukkig voel ik me niet onveilig, maar om een plekje tot 'mijn thuis' te maken, heb ik ook al jaren last van. Ik denk dat dat toch een beetje komt door het jarenlang heen-en-weer verhuizen tussen de gescheiden ouders, hoe goed ze het ook hebben aangepakt.

    Anyways, ik heb wel het laatste jaar geleerd om gewoon volledig mijn eigen ding te doen in mijn ruimte. Misschien is er iets wat je al jaren wilde, maar nooit mocht doen qua inrichting of spulletjes? Mocht dat zo zijn: ga ervoor! Je mag en kan het, want jij bent de baas. Zolang je het huis naar de oorspronkelijke staat kan terugbrengen, mag je normaal in principe alles doen in een huurhuis (tenzij expliciet vermeld in het huurcontract).

    Of je nu iets bent met mijn wat vage tip of niet; ik hoop dat het je op de lange termijn lukt om een heerlijk plekje voor jezelf te vinden en/of te creëren. Veel succes en een sprankeltje geluk!


    Ah, wat naar dat jij ook moeite hebt met je plekje 'je thuis' te maken. Ik kan me best voorstellen dat heen-en-weer-verhuizen daar heel erg bij meespeelt, ik hoor het ook van anderen die in zo'n situatie hebben gezeten. Je hebt dan gewoon een vaak wisselende omgeving en dat laat z'n sporen na.

    Ik zit even te bedenken wat ik nog in mijn huis zou willen wat anders nooit kon. Maar dat kan ik niet 1-2-3 bedenken. En hier is best veel uitgesloten in het huurcontract trouwens, om een paar plankjes voor m'n olifantjes op te hangen heb ik echt schriftelijke toestemming moeten vragen...

    Dankjewel!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nawh ik heb dit ook in een aantal van mijn woonruimtes gehad. Wat helpt is om jezelf te omringen met spullen die je echt heel mooi vindt en een interieur wat degelijk en stijlvol is. Dus een bank die lekker ligt maar er ook een beetje mooi uit ziet. Ik heb veel planten en kaarsjes omdat ik dat gezellig vindt, en er liggen bij mij overal stapels boeken omdat boeken chill zijn. Verder helpt het als je voldoende kastruimte hebt waardoor rommel ook buiten beeld kan staan, dat geeft rust in je kamer en je huis. Ik heb een beetje een mismatch van allerlei dingen maar koop bijna alleen tweedehands en vintage en dat past eigenlijk altijd wel. Voor mij hebben oude spulletjes echt al een heel leven gehad en voelt het direct tienduizend keer gezelliger dan ye olde Ikea zooi.

    Het is ook belangrijk dat je natuurlijk licht de kans geeft, open dus altijd je gordijnen in de ochtend! Een vloerkleed doet ook veel voor akoestiek en geeft een knusser gevoel. Ook is voldoende (gezellige) verlichting belangrijk, zeker in de wintermaanden.

    Maar eerlijk... Je huis wordt pas echt van jou als jij er je eigen draai aan geeft. (:


    The truth is out there.

    Byleth schreef:
    Nawh ik heb dit ook in een aantal van mijn woonruimtes gehad. Wat helpt is om jezelf te omringen met spullen die je echt heel mooi vindt en een interieur wat degelijk en stijlvol is. Dus een bank die lekker ligt maar er ook een beetje mooi uit ziet. Ik heb veel planten en kaarsjes omdat ik dat gezellig vindt, en er liggen bij mij overal stapels boeken omdat boeken chill zijn. Verder helpt het als je voldoende kastruimte hebt waardoor rommel ook buiten beeld kan staan, dat geeft rust in je kamer en je huis. Ik heb een beetje een mismatch van allerlei dingen maar koop bijna alleen tweedehands en vintage en dat past eigenlijk altijd wel. Voor mij hebben oude spulletjes echt al een heel leven gehad en voelt het direct tienduizend keer gezelliger dan ye olde Ikea zooi.

    Het is ook belangrijk dat je natuurlijk licht de kans geeft, open dus altijd je gordijnen in de ochtend! Een vloerkleed doet ook veel voor akoestiek en geeft een knusser gevoel. Ook is voldoende (gezellige) verlichting belangrijk, zeker in de wintermaanden.

    Maar eerlijk... Je huis wordt pas echt van jou als jij er je eigen draai aan geeft. (:


    Met die kastruimte ben ik het helemaal eens, maar dan moet er dus ook ruimte voor kasten zijn... 24m2 is niet zo gigantisch groot, zeker niet met aan twee kanten in één hoek schuine wanden (heb er m'n hoogslaper in gebouwd want anders zou er zoveel verloren ruimte zijn...). Ik heb van de zomer met de trein een kast opgehaald in Barneveld die perfect was voor in m'n huis (matchte helemaal qua kleuren en hij past net onder de schuine wand). Alleen... ja. Die kast is dus groter dan dat ik ben en was zwaarder dan verwacht. Die vrouw woonde 40 minuten lopen ook van het station.

    Was een interessante gewaarwording wel, ik heb er foto's van. Heb de kast braaf ingecheckt voor de trein (hij was veel te groot om als bagage mee te mogen).



    Ik heb inderdaad ook veel tweedehands/van gratis weggeefhoeken. Alleen m'n slaapbankje is nieuw (van m'n opa gekregen), de koelkast en de planken van m'n bed 😂, de rest heeft allemaal een tweede leven gekregen bij mij. Vind ik helemaal prima, blijft het nog een beetje circulair.

    Oh, wow, een vloerkleed is echt een goed idee, nog niet eerder daaraan gedacht. Ik heb wel een badmat in de badkamer en een matje met Dumbo naast de trap van m'n bed. Maar een groter, zacht iets... Ja, top idee! 😍.

    En oh, ja, m'n gordijnen zijn hier altijd open (want het rolgordijn wat hier hangt is echt onwijs ranzig en smerig maar ik kan 'm niet vervangen want dat mag niet van de verhuurder, en ik ben daarnaast enorm bang als het donker in huis is.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Met die kastruimte ben ik het helemaal eens, maar dan moet er dus ook ruimte voor kasten zijn... 24m2 is niet zo gigantisch groot, zeker niet met aan twee kanten in één hoek schuine wanden (heb er m'n hoogslaper in gebouwd want anders zou er zoveel verloren ruimte zijn...). Ik heb van de zomer met de trein een kast opgehaald in Barneveld die perfect was voor in m'n huis (matchte helemaal qua kleuren en hij past net onder de schuine wand). Alleen... ja. Die kast is dus groter dan dat ik ben en was zwaarder dan verwacht. Die vrouw woonde 40 minuten lopen ook van het station.

    Was een interessante gewaarwording wel, ik heb er foto's van. Heb de kast braaf ingecheckt voor de trein (hij was veel te groot om als bagage mee te mogen).



    Ik heb inderdaad ook veel tweedehands/van gratis weggeefhoeken. Alleen m'n slaapbankje is nieuw (van m'n opa gekregen), de koelkast en de planken van m'n bed 😂, de rest heeft allemaal een tweede leven gekregen bij mij. Vind ik helemaal prima, blijft het nog een beetje circulair.

    Oh, wow, een vloerkleed is echt een goed idee, nog niet eerder daaraan gedacht. Ik heb wel een badmat in de badkamer en een matje met Dumbo naast de trap van m'n bed. Maar een groter, zacht iets... Ja, top idee! 😍.

    En oh, ja, m'n gordijnen zijn hier altijd open (want het rolgordijn wat hier hangt is echt onwijs ranzig en smerig maar ik kan 'm niet vervangen want dat mag niet van de verhuurder, en ik ben daarnaast enorm bang als het donker in huis is.



    Hahaah wat grappig met die kast. Is inderdaad niet groot. Wij wonen met z'n 2en op 34m2. Ook krap. Om het in te delen hebben we wel echt afscheiding gemaakt in de ruimte. Woongedeelte, keuken etc. En inderdaad een kleed is echt top! Je kunt een rolgordijn volgens mij wel wassen met was zeepsop en een zachte doek wellicht dat dat al helpt?


    The truth is out there.

    Byleth schreef:
    (...)

    Hahaah wat grappig met die kast. Is inderdaad niet groot. Wij wonen met z'n 2en op 34m2. Ook krap. Om het in te delen hebben we wel echt afscheiding gemaakt in de ruimte. Woongedeelte, keuken etc. En inderdaad een kleed is echt top! Je kunt een rolgordijn volgens mij wel wassen met was zeepsop en een zachte doek wellicht dat dat al helpt?


    Oef, 34 m2 met twee is ook heel krap ja... Ik heb ook afscheidingen in m'n ruimte, maar niet met kasten want dan houd ik geen ruimte oven. M'n keuken zit nogal ongelukkig ingedeeld, midden in m'n huis, ben ik echt niet blij mee. Dus ik slaap echt in de keuken zegmaar.

    Goeie tip voor het rolgordijn, ik ga kijken of ik 'm kan reinigen. Er zitten ook brandgaatjes in (ik vermoed dat de vorige huurster sigaretten erin heeft uitgedrukt).


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly