• Nu Quizlet volwassen is, en wij ook ouder zijn geworden, dacht ik: laat ik even een topic maken over iets waar ik in m'n "volwassen" leven heel erg tegenaanloop.

    Sowieso heeft iedereen last van de inflatie en de (soms belachelijke) prijsstijgingen, dus bespaartips zijn daarin altijd welkom. Ik heb soms ook dat ik gewoon niet meer weet wát ik moet kopen, als een kip zonder kop in de supermarkt rondloop en dan uiteindelijk met halve recepten thuiskom, er van alles ontbreekt en ik de energie niet meer heb om terug te gaan naar de website.

    Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft, dus bij dezen: welkom bij het boodschappen-en-recepten-lifehack topic!



    Hieronder wat vragen die je theoretisch gezien zou kunnen beantwoorden, als hulpje als je niet weet waar je het over moet hebben, maar voel je vrij om je eigen ervaringen, tips, trucs en hacks te delen!
    - Welke boodschappenproducten heb jij standaard in huis?
    - Wat zijn je favoriete recepten om te maken?
    - Wat is jouw truc om met alle nodige boodschappen thuis te komen en niet de helft te vergeten?
    - Hoe bespaar jij op je boodschappen?

    Ik ben benieuwd naar alle tips en hacks die gaan komen! Misschien dat ik dan daardoor mijn leven ook nog eens op orde ga krijgen :Y)


    Alle tips en tricks die handig zijn, zal ik hieronder verzamelen
    MUST-HAVE BOODSCHAPPENLIJST

    * Pasta
    * Rijst
    * Pak wraps
    * Kruiden (zoals peper, zout, kaneel, kerrie enzovoorts)
    * Olie (olijf/zonnebloemolie)
    * Eieren
    * Bouillonblokjes


    LEKKERE EN MAKKELIJKE RECEPTEN

    Tip van Slughorn, op projectgezond.nl kun je veel makkelijke en heerlijke recepten vinden.

    Spinaziepasta (Necessity)
    - Spinazie á la crème;
    - Crème fraîche;
    - Pasta (bijvoorbeeld volkoren spaghetti);
    - Spekjes/shoarma (kan ook vega(n));
    - Tomaatjes.

    Pasta koken, vleesjes bakken, spinazie opwarmen, crème fraîche door de spinazie roeren, alles bij elkaar gooien en tomaatjes toevoegen.

    Pasta carbonara (Iotte
    - Spaghetti;
    - Spekjes;
    - Eieren;
    - Parmezaanse kaas.

    Gevulde courgettes
    - 4 courgettes;
    - 1 zoete puntpaprika;
    - 2 bosuitjes;
    - 2 tenen knoflook;
    - 15 g koriander;
    - 2 avocados;
    - 150 g mais in blik;
    - 200 g zwarte bonen in blik;
    - 3 el olijfolie;
    - 300 g gehakt;
    - 3 el picadillokruiden;
    - 1 limoen;
    - 100 g zuivelspread;
    - 2 el water.

    Voor recept, klik de link aan, die leidt je naar het AH recept.

    Bananenpannenkoeken (Cayline)
    - Bananen;
    - 1 of 2 eieren;
    - 1 theelepel kaneel;
    - Havermout, appel of suiker naar wens;
    - Klontje boter.

    1. Prak de bananen helemaal fijn, ideaal is om geen harde stukken meer te hebben.
    2. Voeg een 1 of 2 eieren toe
    3. 1 theelepel kaneel
    4. Havermout, appel ( wel heel fijn snijden en even droogdeppen) of suiker toevoegen als je dat wilt
    5. Klontje boter in een hete pan, en bakken maar:)

    Broccoli-courgettesoep
    - 1 (rode) ui;
    - 1 courgette;
    - 500 g broccoli (die uit de diepvries is echt ideaal);
    - 2 el olijfolie;
    - 750 ml kraanwater;
    - 2 blokjes bouillon.
    - STAAFMIXER en een pan waar alles in past.

    Snipper de ui, snijd de courgette in blokjes en de broccoli in roosjes (of pak die uit de diepvries, die zijn al in roosjes MUHAHAHA:Y)). Verhit de olie, fruit de ui 3 minuten, voeg de courgette toe, bak 5 minuten en daarna de broccoli, water en bouillonblokjes erbij knallen. Aan de kook brengen, vuur laag zetten en 8 minuten laten koken. Pureer alles en je hebt SOEP. Voeg naar wens zout en/of peper toe.

    Voel je vrij om de soep op te leuken met alles waar je gelukkig van wordt. You do you: Soepbolletjes? Croutons? Vermicelli? Broodjes of soepstengels erbij? Als jij maar gelukkig bent.

    Penne met spinazie
    - 300 gram pasta (iets van penne/fusili/spaghetti/farfalle, volkoren als je dat wilt);
    - 1 ui;
    - 4 el olijfolie;
    - 3 teentjes knoflook (ik knal er altijd een paar eetlepels knoflookpoeder in uit zo'n cheap kruidenpotje van AH huismerk o.i.d.);
    - 500 gram cherrytomaten (kan ook grotere tomaten, is soms goedkoper);
    - 1 el suiker;
    - 400 gram spinazie (mag vers zijn, mag ook uit de diepvries);
    - 250 gram mozzarella.

    Kook de pasta zoals je pasta kookt. Snipper de ui en fruit deze met olie in een pan, 2 minuutjes. Pers de knoflook erover uit. Halveer de cherrytomaten (of maak de gewone tomaten wat kleiner) en voeg toe. Bak in 10 minuten zacht, schep regelmatig om. Voeg de suiker toe en voeg daarna de spinazie toe. Giet de pasta af en meng met de saus. Scheur de mozzarella eroverheen.

    Gevulde pitabroodjes (Toreador)
    - olie
    - zout
    - 1 ui
    - 1 blik kikkererwten (uitgelekt en geprakt met een vork)
    - 1 rode paprika (in kleine blokjes gesneden)
    - 150gr champignons (in kleine blokjes gesneden)
    - 15gr tomatenpasta
    - een scheutje sojasaus
    - kruiden naar smaak (ik gebruikte komijnpoeder, chilivlokken, en garam marsala kruiden)

    als je afbakpita's hebt, bak deze af volgens de instructies op de verpakking. snijd de groenten en ui in stukjes, prak de kikkererwten. gooi de paprika-, ui-, champignonstukjes met een scheutje olie in een koekenpan, laat dit zo'n 2-3 minuten staan. voeg wat zout toe, wacht nog even tot het geslonken is. voeg de kikkererwten, tomatenpasta, sojasaus, en kruiden toe, bak dit zo'n 2-3 minuten aan. duw je resultaat in je pitabroodjes, eventueel kan je je broodjes nog kort aanbakken zodat ze warm en knapperig zijn. enjoy <3



    KOOKHACKS

    * Heb je tijd vrij, koop groenten die je lekker vindt maar veel tijd kosten om te snijden. Dit kun je dan in je vrije tijd doen, in porties verdelen en invriezen voor een later moment.
    * Rijst in de magnetron klaarmaken om kookpitten te sparen/er geen omkijken naar te hebben.

    Voor 1 persoon - 75 gram droge rijst - 200 ml water - 10 minuten op 700 watt (afgedekte schaal)
    Voor 2/3 personen - 150 gram droge rijst - 325 ml water - 13 minuten op 700 watt (afgedekte schaal)
    Voor 3/4 personen - 225 gram droge rijst - 475 ml water - 17 minuten op 700 watt (afgedekte schaal)




    TIPS VOOR BETAALBARE BOODSCHAPPEN

    * AH Overblijvers
    * Too Good To Go
    * Producten (tandpasta, (af)wasmiddel enz.) nooit voor de volledige prijs kopen, want deze zijn regelmatig in de aanbieding
    * Productenbak met kortingsproducten met een naderende houdbaarheidsdatum
    * Vriezer voor het invriezen van producten die je met korting of in bulk kunt kopen
    * Apps van supermarkten waar je persoonlijke aanbiedingen kunt activeren
    * Scoupy voor gratis producten, Scoupy+ voor cashback in de winkelstraat
    * Kortingsacties voor nieuwe gebruikers (bijvoorbeeld voor HelloFresh, maar ook bij Picnic of Flink of andere bezorgdiensten)
    * SocialDeal (voor bijv. goedkope maaltijdboxen of uit eten)
    * Antiverspillingssites zoals Foodello of Antiduur
    * Grote porties koken (en bijvoorbeeld invriezen)
    * Eigen kruiden/fruit/groente kweken
    * Folders in de gaten houden
    * Weekgeld pinnen en maximaal 2x per week naar de supermarkt gaan voor boodschappen, pinpas dan thuislaten
    * Plan je boodschappen vooruit met behulp van supermarkt apps/de AlleFolders-app zodat je nooit een product te duur koopt
    * Winkels als Die Grenze, Pieters Koopjeshoek
    * Beste tip van Salaryman: Haat de supermarkt zodat je er zo min mogelijk komt en minder geld uitgeeft




    [ bericht aangepast op 3 dec 2022 - 16:56 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik woon nog niet thuis maar dit soort topics gaan op mijn, save for later list (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik woon nog niet thuis maar dit soort topics gaan op mijn, save for later list (krul)


    Als jij nog niet thuis woont, waar dan wel (cat) :Y)

    On topic, ik zeg steeds dat ik het topic ga bijwerken, maar dat doe ik vervolgens dan niet. Anyways, nu is het heel pijnlijk typen met m'n geschaafde handje. Wordt dus niet vandaag xD.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat heb je gedaaaaan O.o


    SIC | PARVIS | MAGNA


    Hier even snel twee snelle recepten, god, ik moet dit topic echt eens even bij gaan werken met alle handige tips en hacks van iedereen! Morgenavond plan ik daar voor in, ik ga straks even rustig bijkomen.


    Onderstaande recepten zijn officieel gezien voor 4 personen, ik kook altijd voor de vriezer. Je kan natuurlijk ook minderen.
    Broccoli-courgettesoep
    Als ik zin heb in een goedkope, doch voedzame soep, kies ik voor deze. Ik doe er meestal een klein afbakstokbroodje of afbakpistoletjes bij :Y)


    Ingrediënten
    - 1 (rode) ui;
    - 1 courgette;
    - 500 g broccoli (die uit de diepvries is echt ideaal);
    - 2 el olijfolie;
    - 750 ml kraanwater;
    - 2 blokjes bouillon.

    Oh, en een STAAFMIXER is ook aan te raden! En een grote pan waar alles in past ook... ik heb wel eens de fout gemaakt om een te kleine pan te pakken... past niet.

    Hoe maak je het?
    - Snipper de ui, snijd de courgette in blokjes en de broccoli in roosjes (of pak die uit de diepvries, die zijn al in roosjes MUHAHAHA :Y)).
    - Verhit de olie, fruit de ui 3 minuten, voeg de courgette toe, bak 5 minuten en daarna de broccoli, water en bouillonblokjes erbij knallen. Aan de kook brengen, vuur laag zetten en 8 minuten laten koken.
    - Pureer alles en je hebt SOEP. Voeg naar wens zout en/of peper toe.

    Voel je vrij om de soep op te leuken met alles waar je gelukkig van wordt. You do you: Soepbolletjes? Croutons? Vermicelli? Als jij maar gelukkig bent.


    Penne met spinazie
    Een lekkere, snelle hap die ik vooral 's zomers maak. Want ja. Omdat het kan. Zomervibes enzo.

    Ingrediënten
    - 300 gram pasta (iets van penne/fusili/spaghetti/farfalle, volkoren als je dat wilt);
    - 1 ui;
    - 4 el olijfolie;
    - 3 teentjes knoflook (ik knal er altijd een paar eetlepels knoflookpoeder in uit zo'n cheap kruidenpotje van AH huismerk o.i.d.);
    - 500 gram cherrytomaten (kan ook grotere tomaten, is soms goedkoper);
    - 1 el suiker;
    - 400 gram spinazie (mag vers zijn, mag ook uit de diepvries);
    - 250 gram mozzarella.

    Hoe maak je het?
    - Kook de pasta zoals je pasta kookt.
    - Snipper de ui en fruit deze met olie in een pan, 2 minuutjes. Pers de knoflook erover uit. Halveer de cherrytomaten (of maak de gewone tomaten wat kleiner) en voeg toe. Bak in 10 minuten zacht, schep regelmatig om. Voeg de suiker toe en voeg daarna de spinazie toe.
    - Giet de pasta af en meng met de saus. Scheur de mozzarella eroverheen.



    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ik moest naar pagina 3 om dit topic te vinden, maar ik heb zonet een recept geprobeerd en het is vet lekker en super eenvoudig, dus hier is 'ie dan :D

    gevulde pitabroodjes

    ingrediënten:
    - olie
    - zout
    - 1 ui
    - 1 blik kikkererwten (uitgelekt en geprakt met een vork)
    - 1 rode paprika (in kleine blokjes gesneden)
    - 150gr champignons (in kleine blokjes gesneden)
    - 15gr tomatenpasta
    - een scheutje sojasaus
    - kruiden naar smaak (ik gebruikte komijnpoeder, chilivlokken, en garam marsala kruiden)

    bereidingswijze:
    - als je afbakpita's hebt, bak deze af volgens de instructies op de verpakking
    - snijd de groenten en ui in stukjes, prak de kikkererwten
    - gooi de paprika-, ui-, champignonstukjes met een scheutje olie in een koekenpan, laat dit zo'n 2-3 minuten staan
    - voeg wat zout toe, wacht nog even tot het geslonken is
    - voeg de kikkererwten, tomatenpasta, sojasaus, en kruiden toe, bak dit zo'n 2-3 minuten aan
    - duw je resultaat in je pitabroodjes, eventueel kan je je broodjes nog kort aanbakken zodat ze warm en knapperig zijn
    - enjoy <3


    because i knew you, i have been changed for good

    SPICA schreef:
    ik moest naar pagina 3 om dit topic te vinden, maar ik heb zonet een recept geprobeerd en het is vet lekker en super eenvoudig, dus hier is 'ie dan :D

    gevulde pitabroodjes

    ingrediënten:
    - olie
    - zout
    - 1 ui
    - 1 blik kikkererwten (uitgelekt en geprakt met een vork)
    - 1 rode paprika (in kleine blokjes gesneden)
    - 150gr champignons (in kleine blokjes gesneden)
    - 15gr tomatenpasta
    - een scheutje sojasaus
    - kruiden naar smaak (ik gebruikte komijnpoeder, chilivlokken, en garam marsala kruiden)

    bereidingswijze:
    - als je afbakpita's hebt, bak deze af volgens de instructies op de verpakking
    - snijd de groenten en ui in stukjes, prak de kikkererwten
    - gooi de paprika-, ui-, champignonstukjes met een scheutje olie in een koekenpan, laat dit zo'n 2-3 minuten staan
    - voeg wat zout toe, wacht nog even tot het geslonken is
    - voeg de kikkererwten, tomatenpasta, sojasaus, en kruiden toe, bak dit zo'n 2-3 minuten aan
    - duw je resultaat in je pitabroodjes, eventueel kan je je broodjes nog kort aanbakken zodat ze warm en knapperig zijn
    - enjoy <3



    Ohhhhhhh, dit klinkt echt ZO LEKKER! En helemaal niet moeilijk. Inspiratie voor morgen, yes :D

    OKAY VINCIE GET YOUR SHIT TOGETHER.
    Morgen nog één relatief drukke dag, morgenavond alle tijd als het goed is om het topic (en dan vooral de beginpost) bij te werken met alle superhandige hacks, tips en recepten die hier tot nu toe voorbij zijn gekomen :Y)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    SPICA schreef:
    ik moest naar pagina 3 om dit topic te vinden, maar ik heb zonet een recept geprobeerd en het is vet lekker en super eenvoudig, dus hier is 'ie dan :D

    gevulde pitabroodjes

    ingrediënten:
    - olie
    - zout
    - 1 ui
    - 1 blik kikkererwten (uitgelekt en geprakt met een vork)
    - 1 rode paprika (in kleine blokjes gesneden)
    - 150gr champignons (in kleine blokjes gesneden)
    - 15gr tomatenpasta
    - een scheutje sojasaus
    - kruiden naar smaak (ik gebruikte komijnpoeder, chilivlokken, en garam marsala kruiden)

    bereidingswijze:
    - als je afbakpita's hebt, bak deze af volgens de instructies op de verpakking
    - snijd de groenten en ui in stukjes, prak de kikkererwten
    - gooi de paprika-, ui-, champignonstukjes met een scheutje olie in een koekenpan, laat dit zo'n 2-3 minuten staan
    - voeg wat zout toe, wacht nog even tot het geslonken is
    - voeg de kikkererwten, tomatenpasta, sojasaus, en kruiden toe, bak dit zo'n 2-3 minuten aan
    - duw je resultaat in je pitabroodjes, eventueel kan je je broodjes nog kort aanbakken zodat ze warm en knapperig zijn
    - enjoy <3



    Omg dit is echt een goed idee!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Byleth schreef: Coop bij mij in de buurt stunt altijd gigantisch met Vivera vleesvervangers (3voor 5 euro), die gaan altijd mee en in de vriezer. Ik ben zelf fan van Pieter Pot omdat dat afvalvrij boodschappen doen is, en gewoon comfortabel werkt. Ook zorg ik zelf dat ik altijd eieren in huis heb, daar kun je zo veel mee. Impromptu bananenpannenkoekjes, gebakken ei, shakshuka.

    Shakshuka is sowieso geweldig want daar kun je altijd overgebleven groente en aardappels in kwijt, dat is het recept om te eten als je nog allerlei dingen 'over' hebt aan het einde van de week.

    Soep is snel, simpel en goedkoop om zelf te maken en is ook erg prettig als warme lunch op koude dagen.

    Thanks voor je tip over Shakshuka. Ik kende dit gerecht nog niet maar heb het n.a.v. jouw tip met m’n vriend gemaakt en we vonden het erg lekker! ✨


    ars moriendi

    Ja ja, het is eindelijk gebeurd, de beginpost van dit topic is EINDELIJK bijgewerkt! :Y)

    Er past nog veel meer bij, dus feel free to drop anything you want to drop!

    Gisteren kwam er iemand lunchen en die wilde graag kaas op brood. Vorige week voor het zelf-kapsalon-maken nog een pak kaas gekocht, 400 gram goedkoopste jong belegen €4,19. Gisteren kostte diezelfde 400 gram jong belegen ineens €4,59 :| Gelukkig was de Melkan in de aanbieding, 2 pakken van 190 gram voor €4,-. Maar het is echt biiiizar hoe snel alle prijzen ineens stijgen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ja dat merk ik ook op mijn werk, like tussen vorige week en deze week is een pallet van 24 blikjes cola waar ik werk van 11 euro naar 12,90 gegaan, terwijl datzelfde pallet jaaaaaren 9,60 gekost heeft
    (maar duitsers hebben statiegeld op blikjes dus die boeit het niet want het is nog steeds #worth voor hen om naar nederland te komen voor blikjes drinken)

    maar in ieder geval is meel / bloem niet meer 5+ euro per pak


    because i knew you, i have been changed for good

    Sev schreef:
    (...)
    Thanks voor je tip over Shakshuka. Ik kende dit gerecht nog niet maar heb het n.a.v. jouw tip met m’n vriend gemaakt en we vonden het erg lekker! ✨


    Oehhh wat leuk! Wat heb je er allemaal in gedaan?


    The truth is out there.

    Oeh, ik neem hier even een mt op en reageer gauw eens wat uitgebreider, maar wat ik hier altijd op voorraad in huis heb zijn de pasta's, verse kruidens en kruidenzakjes. En vlees in de vriezer ook altijd op voorraad.

    Ik maak elk weekend met de komst van de nieuwe folders een lijstje met wat ik nodig heb en tevens ook in de aanbieding is, dan vergelijk ik vaak ook even waar het het goedkoper is/kan zijn. Dingen als douchegels, shampoos, crèmespoeling, etc. koop ik altijd in de reclame (1 + 1, 2 + 2, oid), waar ik dan zorg voor in ieder geval een klein voorraadje in de kasten.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Syaoran schreef:
    Oeh, ik neem hier even een mt op en reageer gauw eens wat uitgebreider, maar wat ik hier altijd op voorraad in huis heb zijn de pasta's, verse kruidens en kruidenzakjes. En vlees in de vriezer ook altijd op voorraad.

    Ik maak elk weekend met de komst van de nieuwe folders een lijstje met wat ik nodig heb en tevens ook in de aanbieding is, dan vergelijk ik vaak ook even waar het het goedkoper is/kan zijn. Dingen als douchegels, shampoos, crèmespoeling, etc. koop ik altijd in de reclame (1 + 1, 2 + 2, oid), waar ik dan zorg voor in ieder geval een klein voorraadje in de kasten.


    Mijn vriezer is vooral gevuld met maaltijden die al klaar zijn en alleen nog opgewarmd moeten worden, haha. Maar ik ben vandaag vergeten te ontdooien en ik heb ook geen brood of beleg ofzo meer in huis, dus ik denk dat ik heel zwak zo langs de AH loop...

    Ik moet ook ECHT meer gaan plannen, maar pff, ik kan m'n huis niet eens op orde krijgen xD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Mijn vriezer is vooral gevuld met maaltijden die al klaar zijn en alleen nog opgewarmd moeten worden, haha. Maar ik ben vandaag vergeten te ontdooien en ik heb ook geen brood of beleg ofzo meer in huis, dus ik denk dat ik heel zwak zo langs de AH loop...

    Ik moet ook ECHT meer gaan plannen, maar pff, ik kan m'n huis niet eens op orde krijgen xD


    Aah, zul je net zien, haha. Ik zou willen dat ik mijn vriezer wat kon vullen met maaltijden die al klaar zijn, maar gezien wij best een groot gezin zijn ( 6 personen) gaat alles wat ik kook eigenlijk altijd op. Tenzij ik echt een grote pan Macaroni of Nasi maak, daar blijft dan soms nog wel eens een portie voor 1 persoon over — wat dan de vriezer in gaat. Voor de rest is het hier stuffed met vlees, pizza, ijs, oid. al moet ik nu wel gauw grote boodschappen gaan doen, want het begint wel een beetje leeg te lopen, maar lang leven ziek zijn geweest :’D
    Wat is je maaltijd uiteindelijk geworden? ^^

    En qua plannen, misschien een weekplanner? En daarop voor een paar dagen al wat vooruit proberen te schrijven? Ik vergeet dat hier geregeld ook hoor, daar niet van haha. Dingen plannen is echt wat soms maar ik probeer altijd voor een dag of 3 eten vooruit te stippelen (met eventueel iets achterhand voor mocht het niet volgens de planning lopen).


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Syaoran schreef:
    (...)

    Aah, zul je net zien, haha. Ik zou willen dat ik mijn vriezer wat kon vullen met maaltijden die al klaar zijn, maar gezien wij best een groot gezin zijn ( 6 personen) gaat alles wat ik kook eigenlijk altijd op. Tenzij ik echt een grote pan Macaroni of Nasi maak, daar blijft dan soms nog wel eens een portie voor 1 persoon over — wat dan de vriezer in gaat. Voor de rest is het hier stuffed met vlees, pizza, ijs, oid. al moet ik nu wel gauw grote boodschappen gaan doen, want het begint wel een beetje leeg te lopen, maar lang leven ziek zijn geweest :’D
    Wat is je maaltijd uiteindelijk geworden? ^^

    En qua plannen, misschien een weekplanner? En daarop voor een paar dagen al wat vooruit proberen te schrijven? Ik vergeet dat hier geregeld ook hoor, daar niet van haha. Dingen plannen is echt wat soms maar ik probeer altijd voor een dag of 3 eten vooruit te stippelen (met eventueel iets achterhand voor mocht het niet volgens de planning lopen).



    Oh, wow, ja, als je met 6 personen bent gaat het inderdaad vriiiiiij hard met je eten inderdaad. Nee, ik woon alleen, dus als het me al lukt om te koken heb ik meestal gigaveel over.

    Ik heb uiteindelijk voor €1,08 per stuk twee 'verse andijviestamppotten' gehaald, normale prijs €4,49 maar in de bonus met 20% korting en ze hadden een dynamische afprijzingssticker, 70% korting :oooooooooooooooo. Ze waren tht 5 december, nou, op 6 december weet die andijvie echt niet dat het 6 december is en dat hij niet meer goed is. Maar serieus, marscaponesaus, blokjes kaas, spekjes, andijvie en aardappelpuree. Ik kan dat niet voor €1,08 maken per portie, die spekjes alleen al zijn schreeuwend duur en dan is de kaas nog niet eens meegerekend lol.

    Ik had alleen geen mentale energie meer om de magnetron aan te zetten om hem daarin op te warmen. Maar andijvie kun je ook koud eten. Smaakte prima koud eigenlijk.

    Een weekplanner is wel een hele goede, ik heb hier echt honderdduizend planners en notitieboeken liggen. Ik ben alleen heel beperkt in mijn energie en kan dat (nog) niet zo goed managen. Dan vermijd ik juist een planning omdat het dan een faalervaring is als het mislukt. Maar misschien moet ik me er wel gewoon meer mee bezig houden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly