• Hallo hallo,

    Vanochtend heb je wellicht ook wel witte daken gezien toen je naar buiten keek. En iedereen die langs fietst, heeft zich dik ingepakt.

    Het is namelijk KOUD buiten. Brrrrr.

    Vandaag is de eerste officiële ijsdag van deze winter.
    Morgen schijnt het op sommige plekken mogelijk te zijn om te schaatsen op natuur ijs? Dat vind ik super fijn voor de schaatsliefhebbers!

    Hoe ervaren jullie kou, dat vraag ik me nou af. Loop je het hele jaar in dezelfde dunne kleren of heb je op dit moment drie wollen truien over elkaar aan?

    En is het bij jou thuis en op werk/school/etc warm genoeg?

    Drop hier alles wat je kwijt wil over de KOU.

    Elk jaargetij heeft wel iets, vind ik. De kou is leuk vanwege de mooie wit-heid (cat) in de natuur als het gevroren of gesneeuwd heeft.

    Helaas hoor ik bij het type kou-kleum. Dus het grootste deel van mijn vesten/truien uit mijn wintergarderobe bestaat voor 50% of meer uit wol, want dat houdt warm zonder dat je gaat zweten, zoals bij polyester. Katoenen vesten vind ik geweldig in de zomer, omdat het ademt, maar in de winter is dat zooo koud!
    Echt, ik weet van bijna al mijn kledingstukken wat de stofsamenstelling is.

    En ja thuis gaat er ook nog heel vaak een badjas overheen. Of een wollen deken op de bank. Dat vind mijn kat ook erg leuk =)

    Lekker comfy (typing)

    ik vind kou en sneeuw leuk, zo lang ik binnen mag zitten met een kop thee en verder niet naar buiten hoef. helaas moet ik morgen een heleboel dingen doen (boodschappen, bestellingen ophalen bij winkels, cadeautjes zoeken voor mijn vader), en verder heb ik geen tijd, dus uitstellen werkt ook niet :')
    vandaag heb ik me onder een deken op de bank verstopt, en de bank staat direct bij de radiator, dus dat gecombineerd met thee houdt me wel warm genoeg, hoop ik (:


    because i knew you, i have been changed for good

    Bij mij staat de elektrische mini heater 8 uur per dag aan, dat zegt genoeg toch? (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    Love wintertijd. Ik vind de kou zo lekker. ‘S nachts met een kruikje slapen onder een dikke deken. Overdag onder een dekentje op de bank met een kop thee. Genieten!

    Ik heb juist een gruwelijke hekel aan temperaturen boven de 18°c, omdat ik warmte totaal niet trek, dus dit is écht mijn tijd van het jaar ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben echt een koukleum dus wanneer ik thuis ben leef ik momenteel onder m'n dekentjes op de bank, lekker helemaal ingewikkeld. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Team Koukleum hier! We wonen in een oud huis dat niet echt goed geïsoleerd is, dus als ik 's ochtends in de keuken kom is het er een graad of 7 🙃 Maaaar ik heb vorig jaar met kerst een koala-onesie gekregen van mijn broertje en let me tell you, dat is nu echt een lifesaver :'D


    Dramatic

    Wowowwooww, zou er morgen al op natuurijs geschaatst kunnen worden :o daamn


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik hou op zich van de winter. Alleen jammer dat ik met de fiets naar het werk moet.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    Eehh ja ik heb het snel koud, beste om het maar gewoon te erkennen XD
    Ik ging vandaag naar m'n werk gekleed in 2 paar sokken (te weinig), 2 leggings en daarboven een broek, 4 lagen bovenkleding, een muts, sjaal en handschoenen.
    Ik heb een elektrische deken op de bank die aan staat as I write, mijn nesteldeken en ik stook bij 't leven. Zet 'm 's nachts wel stukken lager ;D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb het behoorlijk snel koud maar heb sinds deze winter wel ontdekt hoe ik mij moet kleden om het een beetje warm te hebben en me niet dood te zweten zodra ik beweeg. Veel dunne laagjes en veel katoen (vind katoen zelf wel heel fijn). In huis heb ik van die handschoentjes zonder vingers aan en een grote hoodie + dekentje + Stoov. Ons huis is gelukkig goed geisoleerd en snel warm als de verwarming aan moet.


    The truth is out there.

    Ik lees dat jullie het jezelf thuis in ieder geval comfortabel kunnen maken! Niceeee.
    Lukt dat op werk/school ook? Daar kan jij de temperatuur zelf misschien niet aanpassen.

    En nemen jullie (of met de mensen met wie je woont) maatregelen ivm de energie crisis? Waardoor het kouder is. Je schijnt aan een lagere temperatuur te kunnen wennen maar uh.. daar kijk ik van op!

    Zolang het niet regent of sneeuwt vind ik de koud nooit zo erg. Ik houd niet echt van de kou, maar gelukkig kan je er tegen kleden. Goede reden om mn Uggs weer aan te doen haha.


    Alleen maar tranen van geluk

    Binnen gelukkig geen last van.xD

    Gisteravond heb ik mn gewone sokken nog verruild voor mn dikke huissokken, zo koud in bed.

    Ik weet niet hoe, maar ik heb mn kamer op weten te stoken tot een aangename 22 graden, dus ik zit wel goed. En op werk staat de verwarming ook redelijk hoog en gelukkig hebben mn warmbloedige kantoor collega's door dat het aardiger is als zij een trui uittrekken dan de verwarming lager te zetten met koukleum ik, haha. Het gebeurt meerdere keren dat één van hen in slechts een t-shirt zit en ik snap niet hoe.


    Stenenlikker