• Dag iedereen ik heb een klein probleem.
    5 jaar geleden heb ik last gekregen van een psychose aanvalen.
    Door die psychose aanval kan ik moeilijker nadenken over verhalen schrijven en het op papier schrijven.
    Hebben jullie tips om beter te concetreren voor verhalen schrijven

    groetjes
    Eva

    Ik vind piano muziek en wat yoga doen heel fijn of wat lezen om rustig te worden met chaos in mijn hoofd. Daarna kan ik mij ook beter concentreren omdat ik dan ontspannen ben


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Het helpt voor mij ook als ik eerst een hoofdstuk bedenk en het daarna pas ga schrijven. Dan schrijf je op een papiertje bijvoorbeeld: Jan en Tim gaan hierheen -> vinden ding -> ding moet daarheen, blablabla (mijn voorbeelden zijn érg geweldig)
    Als je dan even de draad kwijtraakt, kun je terug op je plan kijken en hoef je niet constant met de verhaallijn in je hoofd te zitten, zeg maar.

    En ja, luister inderdaad pianomuziek, soundtrackmuziek of iedere andere muziek die gemaakt is om op de achtergrond weg te vallen. Misschien helpt het ook om jezelf in een soort verhaalsfeer te krijgen als je van plan bent om te gaan schrijven? Zelf zit ik of echt in een verhaalmood of echt niet, en soms besluit ik gewoon niets te doen als dat laatste waar is. Scheelt ook stress, dus wellicht ook chaos!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Als ik concentratieproblemen heb komt dat meestal omdat ik me niet kan focussen. Ik schrijf, ik ga intussen eens naar het forum, dan eens kijken op Facebook dan eens chatten met die, dan eens iets opzoeken op Google of op Youtube.

    Het is goed om alle tabbladen uit te zetten, vooraf een doel vast te stellen van dit wil ik bereiken en wat mij ook goed helpt is een timer zetten. Bijvoorbeeld ik mag nu voor 45 minuten niks anders doen op mijn computer dan hieraan werken. Op die manier merk je dat je erin komt, maar als ik geen timer zet en geen verbod opleg (voor een vastgestelde tijd) dan is het moeilijker om te focussen op één iets. Terwijl zo, in plaats dat ik inga op de impuls van op Facebook of het forum te kijken, zeg mezelf dat mag na deze 45 minuten. Zo merk je dat je geconcentreerd blijft.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2018 - 16:34 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Meestal als ik erg verspreid ben, is het eerste wat ik doe een beetje leuk. En geef me korte doelstellingen, ook kleine beloningen na een baan. Dit om gefocust te zijn op het snel afmaken om een kortetermijnvoordeel te behalen. Ik hou van horoscopen en ik kan mezelf hiermee afleiden, op zoek naar iets dat je motiveert en het in je voordeel gebruikt. Het beste deel is dat je altijd gaat winnen.