• Hallo hallo,

    Vanochtend heb je wellicht ook wel witte daken gezien toen je naar buiten keek. En iedereen die langs fietst, heeft zich dik ingepakt.

    Het is namelijk KOUD buiten. Brrrrr.

    Vandaag is de eerste officiële ijsdag van deze winter.
    Morgen schijnt het op sommige plekken mogelijk te zijn om te schaatsen op natuur ijs? Dat vind ik super fijn voor de schaatsliefhebbers!

    Hoe ervaren jullie kou, dat vraag ik me nou af. Loop je het hele jaar in dezelfde dunne kleren of heb je op dit moment drie wollen truien over elkaar aan?

    En is het bij jou thuis en op werk/school/etc warm genoeg?

    Drop hier alles wat je kwijt wil over de KOU.

    Ik ben stiekem echt heel erg aan het genieten van nog eens een echte winter, zelfs zonder sneeuw. Ik heb dit jaar echt goede kleren gekocht omdat we meer en meer gaan kamperen en zo, dus ik heb het eigenlijk nooit te koud. Sowieso kan ik veel eerder niet tegen warmte dan koude.
    Daarnaast ben ik opgegroeid in een heel koud huis, dus ik vind het helemaal niet erg om ons huis op 17 of 17,5 graden Celcius te zetten. Alhoewel ik op een gegeven moment boven wel wolkjes zag bij het uitademen 😅

    Ik heb wel medelijden met mijn leerlingen die examens moeten maken met een fleecedekentje.


    Mhm?

    Vanmorgen spiegeltje glad op straat. 1 grote ijsbaan. Ik zag een fietser tweemaal onderuit gaan in de straat, en verderop in de wijk liggen wat restanten die doen vermoeden dat daar twee auto's geknuffeld hebben vandaag.

    Binnen lekker warm stoken. Maar niet te warm, want een meneer een flink eind verderop is boos aan het doen.

    Om ons heen zijn veel mensen ziek op het moment. "Het heerst". Bij jullie ook?

    Mijn kids zijn ook ziek. De arme schatjes. Helaas begin ik ook mijn keel te voelen. Hopelijk zet het niet door.

    De natuur wordt er erg mooi van. Van de kou.. niet van de zieken ;-) Overal wit, mooi glinsterend. Geeft een prachtig uitzicht op sommige plekken.

    Ik werd vanochtend wakker gebeld doordat mijn afspraak niet doorging, en toen zag ik de zon al door de ramen naar binnen schijnen.

    Ik word zo pestchagrijnig van de zon en de warmte in huis.
    Mag ik de sneeuw en het ijs terug, toen het -6 graden was in de ochtenden dat ik naar m'n afspraken liep, vond ik het echt heerlijk!

    Geef mij maar dat 'ijskoud'.
    Het is nu net een sauna in mijn huis, ik word hier niet zo vrolijk van.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly