• Elf jaar geleden werd dit topic voor het eerst geopend door Overkill en vandaag open ik de 2022 editie! Ik moest weer eens terugdenken aan de typische eindejaarstopics die we vroeger hadden op Q. *O*

    Ik ben heel benieuwd hoe jullie afgelopen jaar ervaren hebben. Laat gerust weten wat jullie hoogte- en dieptepunten waren en welke gebeurtenissen tot jullie cijfer hebben geleid. (:

    Als ik goed gerekend heb kreeg 2021 trouwens een 6.8 gemiddeld (wel met een beperkt aantal reacties helaas).

    [ bericht aangepast op 22 dec 2022 - 21:45 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    omg MT ik ga hier morgen echt goed over nadenken


    Heaven is a place that we all have

    7,5

    Trouwerij van mijn schoonzus waar ik voor uitgenodigd ben geworden. Was enorm gezellig en heb erg genoten. Ben ook blij dat mijn schoonzus en schoonmoeder mij nu accepteren en voor zover ik weet vriendelijk tegen mij zijn zowel in m’n gezicht als achter mijn rug om. Enige wat ik minder vind is dat de kant van mijn vriend zijn tante ineens wat minder positief over mij schijnen te zijn, maar dit niet in ons gezicht laten zien. Alleen de man van z’n nicht is een dick en negeert mij volkomen. Ohh well, als hij daar gelukkig van wordt 🤷🏽‍♀️

    Mijn tante is verloofd en gaat volgend jaar trouwen :3
    Gewoon twee trouwerijen in 2 jaar.

    Een van mijn beste vriendinnen en haar vriend heeft in Oktober een kindje gekregen en ik mag zo nu en dan op hem passen. Ben enorm trots op haar.

    M’n schoonzus is zwanger en verwacht in mei 2023 haar tweede kindje. We zijn er erg enthousiast over.

    Mijn neef en z’n vrouw hebben dit jaar hun tweede en laatste kindje gekregen.

    We woonden in Oktober 1 jaar samen in dezelfde woning.

    Op 12 December waren we 6 jaar samen.

    We zijn begin December naar Phantasialand en MonsterJam geweest. Was echt heel leuk.

    Helaas vaak ziek geweest dit jaar. In een maand tijd zelfs twee keer. Eerst overwerkt. Ben over mijn eigen grens gegaan terwijl ik mij al niet helemaal lekker voelde. Toen mezelf uiteindelijk ziek gemeld. Nog geen anderhalf week later lag ik met buikgriep en uitdrogingsverschijnselen voor pampus.
    En in Januari tante Cor op bezoek gehad. Ben nog nooit zó ziek geweest.

    Vorige week te horen gekregen dat ik een vast contract krijg. Erg blij mee, maar ga in de tussentijd wel opzoek naar ander werk binnen dat bedrijf of een ander bedrijf. De school waar ik nu schoonmaak (1 van de 2) kan alleen maar klagen. Zelfs mijn rayonleider wordt er gek van.

    Deze maand m’n laatste anticonceptie genomen omdat ik van de hormonen af wil in de hoop dat ik mezelf beter ga voelen. Vind dat best positief c:
    Wie weet is vriendlief volgend jaar eindelijk klaar om voor een kindje te gaan proberen.

    Helaas heeft een oom nog maar een paar weken of maanden te leven. Hij krijgt vanaf januari hormonale therapie in de hoop het nog iets te kunnen rekken. Maar de kans is aanwezig dat we hem volgend jaar gaan verliezen.

    Ben dit jaar ook helaas niets afgevallen, dus dat word een doel voor volgend jaar.

    Ben mijn liefste kat Chester verloren in juli. Mis hem enorm. Hij was echt mijn steun en toeverlaat. Gelukkig hebben wij Goofy bij ons in huis mogen nemen (mede omdat hij gepest werd door de andere twee katten van m’n ouders) en heb ik enorm veel liefde en geluk aan hem. Hij is af en toe niet weg te slaan.

    Mocht er nog iets in m’n gedachten opkomen schrijf ik dit zeker neer. M’n overall gedachten is dat dit jaar een 7,5 krijgt.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2022 - 22:57 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik geef 2022 een 9.5.

    Ik heb naar erg veel plekken kunnen reizen, waaronder Canada, Amerika, Engeland, Duitsland, en nog vele andere landen.


    Isn't Baji-san awesome?

    7 ik had veel stres maar ook veel plezier

    2 ik heb zoveel therapie gehad man wat een puinhoop


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Ik denk dat mijn jaar een 7.5/8 gaat krijgen als ik alles op een rijtje ga zetten.

    Ik ben vorige maand naar Disney World & Universal Studio’s geweest.
    Daarnaast ben ik spontaan naar Londen (2x) & Parijs afgereisd voor mijn favoriete artiesten.

    Ik heb meerdere van mijn favoriete artiesten dit jaar live mogen zien. Sommige zelfs nog meer dan 1 keer. Zo heb ik Harry Styles, Louis Tomlinson & 5 Seconds of Summer dit jaar wederom kunnen afstrepen. Only The Poets & Oliver Keane heb ik mogen ontmoeten.
    Hiernaast heb ik ook kaarten kunnen scoren voor volgend jaar voor o.a. Coldplay, die ik eindelijk live ga zien.

    Ik heb een vaste woning/werkplek aangeboden gekregen ipv van een flexcontract met meer uren.

    Helaas mijn hond verloren, maar wel een asiel hondje een nieuw huis kunnen bieden.

    Er zal vast wel meer zijn, maar deze dingen hebben wel mijn jaar een stukje mooier gemaakt.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2022 - 18:54 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik geef 2022 een 9,5/10

    Zoals elk jaar had ook dit jaar zijn dieptepunten, maar die konden absoluut niet tippen aan de hoogtepunten die ik mocht beleven.

    Harry Styles zien optreden in Antwerpen en Parijs, een fanproject voor Louis Tomlinson, Harry Styles en Only The Poets op poten zetten samen met vrienden en deze ook doen slagen, Louis Tomlinson twee maal zien optreden in Antwerpen en op de Lokerse Feesten, een positieve zwangerschapstest en een vaste benoeming op het werk.

    Vorig jaar gaf ik een 6.5 en dit jaar iets hoger , een 7.5

    Op mijn werk heb ik mijn plekje gevonden, ik voel mij vrij om te ontwikkelen en ik begin te opbloeien en zelfverzekerd te raken .

    De ellende thuis is flink maar er is licht. Ik kan volgend jaar op zoek naar een eigen plek.

    Lichamelijk helaas hetzelfde als vorig jaar. Geen vooruitgang en veel gekke klachten.

    Toch genoot ik enorm van de vele feesten en concerten en de mooie momenten met vrienden!


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Een 8,5!
    Ik heb samen met mijn vriend een huis gekocht. We hebben Linde, de kat in huis gehaald, waar ik heeeel erg blij mee ben. Ik heb veel kunnen schrijven en tekenen, op het werk gaat het goed en ik sta een stuk sterker in mijn schoenen. Maar aan de andere kant heb ik drie mensen verloren dit jaar, waarvan één me heel nauw aan het hart lag.

    8,5 sums it up pretty nicely.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    oké ik heb eindelijk eens tijd om hier over na te denken! 2022 krijgt van mij een... dikke vette 7,3 of zo (en voor de geïnteresseerden leg ik hieronder even uit waarom)

    the good
    heel veel tijd gespendeerd met m'n vrienden
    geschreven als een gek! ben zo trots op hoe ver mijn schrijfstijl is gekomen in de afgelopen jaren
    veel gezien
    veel gegroeid
    veel geleerd (or whatever they say)

    the bad
    ben absoluut getraumatiseerd door m'n ex
    heel veel vrienden verloren
    een jaar van m'n leven vergooid aan een studie die ik niet eens wou doen
    good ole gezondheidsproblemen
    veel geleerd (maar dan negatief)

    the ugly?
    bovengenoemde ex (cat)


    Heaven is a place that we all have


    Pfffff, eh, jeetje.

    Het cijfer voor 2022... man, wat een ingewikkeld iets!
    Nu ik zo terug kijk vind ik 2022 helemaal niet zo'n slecht jaar eigenlijk, maar als ik het vergelijk met andere jaren en de levens van andere mensen en de 'standaarden' die als enorm heftig en als risicovol gezien worden, dan kan ik niet anders dan 2022 een onvoldoende geven.

    Ik denk dat het een 4,3 wordt. Geen extreme onvoldoende omdat ik het zelf allemaal niet zo erg vind, want er zijn ook dingen gebeurd die mij juist lucht gaven.

    b i j - q u o t e r e n - n i e t - d e z e - s p o i l e r - m e e c i t e r e n - a u b
    Een korte opsomming van de gebeurtenissen in dit jaar


    Dan eerst een gebeurtenis van vorig jaar, toen overleed 31 juli mijn Opa. Ik heb me toen twee weken (6 werkdagen) ziekgemeld omdat ik mentaal gezien niet in staat was om te werken. Dat is even belangrijke achtergrondinformatie.

    In januari, tijdens mijn vakantie, werd ik gebeld door mijn werkgever voor een 'verzuimgesprek' omdat ik dus toentertijd ziek was. Ik gaf aan dat ik met vakantie was en dat ik me niet met werkzaken bezig wilde houden. Dat vonden ze echt niet kunnen. Uiteindelijk werd dat verzuimgesprek ingepland voor februari.
    Ondertussen werkte ik me kapot (met o.a. 30 uur werk (pauzes zijn eigen tijd) tijdens tentamenweken terwijl ik voor 12-16 uur gesolliciteerd had).

    In februari kwam dat gesprek en daarin kreeg ik (voor de 30e keer) te horen horen dat ik me niet ziek had mogen melden. Ze vertelden ook hoeveel geld ik hen gekost heb door me toen ziek te melden, dat ik collega's in de steek heb gelaten enzovoorts enzovoorts. Ik werd echt enorm 'aangevallen' voor m'n gevoel (daar kan ik niet heel goed tegen) en ik moest beloven dat ik me niet meer ziek zou melden want dan zou m'n contract niet verlengd worden. Ondertussen stapelde de werkdruk zich op, ging ik steeds meer overwerken. Ik heb voor het werk een nieuwe telefoon aan moeten schaffen om thuis te kunnen werken (die ik al wel had willen kopen, maar dan een paar maanden later als de opvolger uit was gekomen, nu heb ik er 450 euro voor betaald terwijl dat 3 maanden later 'maar' 260 had geweest.) en de dag dat ik met m'n eigen laptop naar kantoor moest komen om via m'n laptop te bellen trok ik het niet meer. Die dag heb ik me ziek gemeld van werk.

    Studeren lukte ook niet meer, ik was helemaal gesloopt door werk. Daardoor herkansingen waar ik al 2 jaar op moest wachten (vorig jaar zijn ze me vergeten in een Teams-klas toe te voegen waardoor ik niet vanaf de allereerste les mee kon doen en NOG een jaar moest wachten op de herkansing) alsnog gefaald.

    Mja, dat is de background.

    Januari: enorm veel overwerk, wel minor afgerond van studie.
    Februari: gezeik met werk.
    Maart: de eerste dag van maart is mijn eerste ziektedag, die avond maakte m'n ex het uit waardoor ik ook zijn fijne, liefdevolle familie met wie ik het goed kon vinden moet missen en heb sinds deze maand ook definitief geen contact meer met mijn verwekkers.
    April: where it all went down, nacht op de spoedeisende hulp doorgebracht door omstandigheden, amper buiten geweest, heel veel ruzie met de verhuurder gehad en een heel proces bij de huurcommissie.
    Mei: amper het huis uit geweest.
    Juni: altijd een kutmaand, o.a. de zitting over m'n huis was toen.
    Juli: met heel veel afspraken drie weken alleen op vakantie geweest (nogal last minute), dat ging verbazingwekkend goed.
    Augustus: wederom een kutmaand, gedoe met de verhuurder, een hele week ramenzetters en schilders in m'n huis waardoor ik verplicht thuis moest blijven en m'n raam niet dicht kon doen en geen gordijnen of zonwering omlaag kon doen dus 42 graden in m'n huis. Gestopt met studie en een heel ingewikkeld bureaucratisch proces met het aanvragen van bijstand.
    September: wake me up when september ends.
    Oktober: crisisopname, wel bericht over toekenning bijstand waardoor m'n reïntegratieplek legaal is en energietoeslag gestort waardoor ik m'n huur kon betalen, toch uiteindelijk gedwongen opname.
    November: deels opname, verder heel veel stress en gedoe en nieuwe therapeuten en enorme opschaling van zorg. Oh ja, en ook nog eens fiets kapot.
    December: ziekenhuis, nu om lichamelijke redenen dag op spoedeisende hulp, heel veel pijn/overgeven en fysiek gewoon helemaal niets kunnen doen, verder een hoofdbehandelaar die afscheid nam, heel veel zieken waardoor m'n afspraken gecanceld werden, 'feest'dagen. En 't jaar is nog niet voorbij. Who knows, ongeluk zit in een klein hoekje.

    Jep. Was me een jaartje wel, pff.

    b i j - q u o t e r e n - n i e t - d e z e - s p o i l e r - m e e c i t e r e n - a u b

    Er waren ook wel 'leuke' dingen in 2022 hoor. En de prognose voor 2023 is op zich wel goed.
    > Tweemaal Anson Seabra mogen ontmoeten, met Q&A's hem het hemd van het lijf kunnen vragen en akoestische openluchtconcerten in het park gehad;
    > Eindelijk naar het concert van Louis Tomlinson geweest dat in eerste instantie in maart 2020 zou zijn;
    > Een aantal pretparken bezocht (Disneyland Parijs, Efteling, Toverland, Movie Park Germany);
    > Mountainbike gekocht van de belastingteruggave en daar enkele mooie tochtjes mee gemaakt (het fietsen kost alleen erg veel energie dus dat heb ik nog niet mega vaak gedaan);
    > Een aantal heel bijzondere, lieve en fijne mensen ontmoet;
    > Erachter gekomen dat hulpverleners en werkcoaches het beste met je voor hebben en heel aardig kunnen zijn.

    Voor 2023 heb ik niet veel wensen. Vooral veel rust. Dat is mijn enige wens. Okay, en andere woonruimte zou fijn zijn zodat ik me wat veiliger voel... maar ik mag al blij zijn dat ik überhaupt een dak boven mijn hoofd heb.

    Ja, idk, een 4,3 klinkt extreem laag voor mijn doen. Ik zit zo van: moet ik het niet een 6'je of een 7 geven? Maar dan loop ik alles na en denk ik: nah, ik hoef niet nóg een 2022. Dat houd ik oprecht niet vol. Dus misschien dat het dan toch wel een onvoldoende moet zijn. Maar ik vind het twijfelachtig hoor.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Poeh dat is wel een vraag. Het jaar is echt voorbij gevlogen en ik kan mij weinig meer herinneren van het begin van het jaar. Ik denk dat dat ook wel een thema was, de tijd vloog maar het was lang niet allemaal leuk. Er zijn veel zieken in mijn omgeving die veel tijd en aandacht opslokken, mijn oma is overleden en er was heel veel te regelen. De zomervakantie was een toppunt voor mij in een slechte zin, ik ben heel erg over mijn grenzen heen gegaan en pluk daar nu de vruchten van. Maar, all things considered: hoewel dit jaar objectief echt heel erg shit was vind ik dat ik mij er verbazingwekkend goed doorheen heb geslagen en sta ik er behoorlijk neutraal in. Moeilijke momenten horen bij het leven en het is altijd zo dat niet 1 ding fout gaat maar direct honderd dingen tegelijkertijd. Ik hoop dat het nieuwe jaar wat rustiger zal zijn en ik ook mijn interne rust terug kan vinden. Wat mij betreft een 6,5. De gebeurtenissen waren een dikke onvoldoende maar ik kan mezelf geen onvoldoende geven omdat ik toch maar weer mooi zonder ernstige kleerscheuren door dit jaar heen ben gefietst. De leuke dingen van dit jaar waren wel noemenswaardig: Ik ben toegelaten tot het honoursprogramma van mijn faculteit, samen gaan wonen met mijn vriend, naar mijn favoriete land geweest, een nieuwe taal geleerd en heeel veeel geslapen.


    The truth is out there.

    Ik ben gaan opzoeken hoeveel ik 2021 heb gegeven, omdat ik hetzefde gevoel heb over 2022. Het wordt dus opnieuw een 9.

    2021 was voornamelijk het jaar waarin ik ben gaan samenwonen met mijn vriend, wat me ontzettend goed bevalt. Intussen alweer zes jaar samen. Verder doe ik nog steeds dezelfde, leuke job als vorig jaar. De teamsfeer is ontzettend goed op dit moment, waardoor ik heel erg graag ga werken. Op gebied van vriendschappen is er niet zo heel veel veranderd, maar sommige vriendjes zou ik komend jaar graag nog iets vaker zien. Ik heb leuke reisjes gemaakt met leuke mensen en heb dit jaar ook weer heel wat boeken gelezen. Ik heb mijn oude, geliefde hobby zwemmen weer opgepakt en ga ook regelmatig lopen. Mijn familie en ikzelf zijn gezond gebleven (op één overlijden na, maar dat was niet in mijn dichte omgeving). En last but not least, Q leeft weer een beetje, wat ik toch wel heel fijn vind. (:

    Ik heb net ook even de brief die ik aan mezelf heb geschreven op 3 januari terug gezocht en wauw, wat heb ik de toekomst goed voorspeld. Ik heb zelfs enkele details vermeld die zowaar uitgekomen zijn haha, heel bizar. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.