• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een smartphone verbod komen op (lagere) scholen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik snap persoonlijk sowieso niet waarom kinderen onder twaalf een smartphone zouden moeten hebben.. gewoon een simpel telefoontje waarmee ze kunnen bellen als er nood is, is genoeg in mijn ogen. Heeft mij ook niet beschadigd. Hoewel er in mijn basisschool tijd volgens mij nog geen eens smartphones waren en ik het sowieso moest doen met een Nokia 8310.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ^ Same. Ik kreeg mijn eerste tel. pas op mijn twaalfde. En ik kon me nog goed herinneren dat mijn ouders streng vermelden "dat het voor emergencies only was." Nu is dat nergens meer terug te zien, nee. Vroeger moesten we buiten spelen ipv met de telefoon. 😂

    [ bericht aangepast op 15 jan 2023 - 14:30 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Op basisscholen sowieso. Zoals hierboven ook, ik kreeg pas een telefoon in de zomervakantie voordat ik naar de eerste ging en dat was de Samsung J700i - je weet wel, dat schuif telefoontje waar je alleen maar op kon sms'en en bellen. Vanaf de eerste van de middelbare school vind ik dat ze best een smartphone mogen hebben, maar, stel ik zou een ouder zijn, dan zou ik (gedeeltelijk) mee betalen aan een simpele smartphone.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2023 - 16:14 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    @scorpio Even totaal off-topic... OH, ik kon me echt nog helemaal herinneren toen 'ie (Samsung J700i) uitkwam. Hemels 😂👌


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eens, kinderen leren thuis genoeg om te gaan met een telefoon, laat die thuisblijven!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.