• Greetings and Salutations all~!

    Ik zal het kort en krachtig houden.
    Als ik schrijf, heb ik nog weleens de neiging ambient music te luisteren. Nu bracht de shuffle functie van YT me uiteindelijk op fantasie, middeleeuws-gerelateerde muziek.
    Er zijn veel verschillende verhaallijnen geweest in dit genre, die hier op Q zijn geschreven, en ik vroeg me af of iemand — mocht er zo'n RPG gestart worden — hieraan mee zou doen?
    Ik heb geen bepaald plot in m'n hoofd, maar het leuke is dat er van alles mogelijk is. Dus vraag 2 is: wat zou je interessant vinden als dat erin voor zou komen? (Dit kan van alles zijn, of het nu bepaalde wezens, plot-ideeën, combinaties met andere genres zijn, of iets totaal anders is. De keuze is reuze!)

    1. Zou je meedoen aan een fantasie, middeleeuws-achtige RPG?
    2. Wat zou je in zo'n wereld tevoorschijn willen zien komen?

    Zou je meedoen mocht dit geopend worden?


    [ heaven knows ]

    Zekers dat ik mee zou doen. I love it!

    Het lijkt mij leuk om in zo een wereld draken, druïdes etc. tegen te kunnen komen (I’d love to play a druid). En dat de wereld een beetje is zoals die van de vroegere middeleeuwen. Dus niet teveel poespas in mijn ogen c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik hou van fantasy/medieval rpg's. Maar het ligt voor mij vaak ook wel aan het plot en de opzet van de RPG.


    Credendo Vides

    Klinkt leuk!

    Ik ben zeker voor fantasy, maar liefst niet te veel in eens. Niet dat alle fantasywezens bestaan, maar dat er slechts een paar verschillende zijn oid.


    Mhm?

    mt


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    DreamerN schreef:
    Ik hou van fantasy/medieval rpg's. Maar het ligt voor mij vaak ook wel aan het plot en de opzet van de RPG.

    Wat zou je willen zien in zo'n RPG?

    Frisk schreef:
    Klinkt leuk!

    Ik ben zeker voor fantasy, maar liefst niet te veel in eens. Niet dat alle fantasywezens bestaan, maar dat er slechts een paar verschillende zijn oid.

    Zou je een voorbeeld willen geven? ^^

    En, aan de rest: bedankt voor de reacties!


    [ heaven knows ]

    Frisk schreef:
    Klinkt leuk!

    Ik ben zeker voor fantasy, maar liefst niet te veel in eens. Niet dat alle fantasywezens bestaan, maar dat er slechts een paar verschillende zijn oid.


    Hier sluit ik mij bij aan c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Zouden jullie een voorbeeld kunnen geven? Zoals een prompt/plot dat jullie wel aanspreekt. (fish)


    [ heaven knows ]

    Koninkrijk waar bijvoorbeeld magie niet is toegestaan en waar mensen met magie (waaronder druïden, heksen en magiërs) worden uitgesloten.
    De prins/prinses is het niet eens met de koning/koningin en wil hier verandering in brengen dmv samenwerken met deze magische mensen en ze infiltreert in het kasteel zonder dat iemand weet dat deze mensen krachten hebben. Ze zouden het dus nu nog geheim moeten houden tot de prins/prinses de troon krijgt.
    Wellicht is het dan iets dat de koning/koningin ziek is en stervende is.

    Of dat een groep voorstanders én magische mensen samenwerken om hoe het nu gaat te veranderen.

    Dat vind ik zelf altijd wel wat, maar ik hou sowieso van dit soort dingen hahah


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Inderdaad iets met magie en geen magie, maar dat er dan niet ook nog eens allerlei volkeren/soorten bij komen. (Dus dat de focus (vooral) op één van de twee ligt).
    Of als je met verschillende soorten speelt: dat er mensen, elven en trollen zijn, maar geen 50 verschillende groepen.


    Mhm?

    Oké, dus wat er gezegd wordt, zoals ik het begrijp, is dat het niet te ingewikkeld moet worden gemaakt. Het moet overzichtelijk blijven voor iedereen, een laagdrempelige Fantasiewereld eigenlijk. Begrijpelijk! Ik ga ermee aan de slag, bedankt. (flower)


    [ heaven knows ]

    Ik zou ook interesse hebben! Alleen is mijn brein behoorlijk leeg atm, maar eigenlijk vind ik zo'n beetje alles medieval fantasy leuk, haha.


    Stenenlikker

    The Final Fight


    [ heaven knows ]