• Het weer. Een onderwerp dat elke keer weer terug komt.
    Wat voor weer is het vandaag?

    Het is nu half februari en ik begin het te merken; het wordt warmer buiten! Op sommige dagen schijnt een warm zonnetje en dan denk ik echt, de lente komt er weer aan. Mijn kat heeft ook duidelijk zin in de lente want hij wil er sochtends de hele tijd in en uit. En ik mag steeds de deur voor 'm open doen (cat).

    Wat vinden jullie van het weer vandaag?
    Wat voor weer vind je tijd?

    Laten we praten over het weer (typing)

    Welk seizoen is jouw favoriet?

    Ik stemde op lente, want lekker naar buiten en toch niet te warm, fijn weer, bomen en struiken mooi groen, de natuur die tot leven komt, en algemene blijheid!

    Toen bedacht ik me dat dat tevens het hooikoortsseizoen is en daar word ik toch nét iets minder blij van :'DD


    Dramatic

    Ik stem ook voor de lente. Daar kijken mensen naar uit in de winter. De zomer is regelmatig te warm.

    Zo te zien kijken meer mensen uit naar de lente nu haha

    Winter/Herfst. De andere twee zijn me te warm, vooral de zomer is een no-no.


    [ heaven knows ]

    Herfst, vaak nog goed uit te houden qua temperatuur en de kleuren. <3
    Al kan ditzelfde argument ook gebruikt worden voor de lente, maar de herfst is net iets meer mijn kleurenschema.

    Ik hou juist totaal niet van de Nederlandse warmte. Zo bedrukkend warm.


    Credendo Vides

    Ik heb op herfst gestemd omdat de kleuren dan zooo mooi zijn en ik dit ook gewoon de leukste periode vind om te gaan wandelen. Niet te koud en niet te warm. De zon kan dan ook gewoon zo'n mooie gloed over de bossen werpen.

    Moet zeggen dat ik het nu ook wel geweldig vind dat mijn tulpjes boven beginnen komen. Proud plant mom, haha. 😊


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Ik ga voor zomer (: ik hou van de warme temperaturen!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben wel echt een zomerpersoon, ik wil warmte! Niet me in dekentjes moeten hullen in m'n eigen woning, omdat 20 graden blijkbaar niet genoeg is om me warm te houden 🥲
    Nu moet ik wel toegeven die hypocriet te zijn die gaat klagen zodra het me te warm wordt (30+).


    Stenenlikker

    Ik kan persoonlijk niet wachten tot het weer winter is. Ik kan echt niet tegen warmte. Op kou kan ik mij kleden, met warmte kan ik moeilijk mijn huid er af trekken.
    Ook kan ik écht niet functioneren met warmte en sommige mensen schijnen dat nogal lachwekkend te vinden want, ik citeer: “je moet niet zo zeiken. Als het warm is is het niet goed en als het koud is zeik je vast ook”.
    Ten eerste: mij hoor je niet “zeiken” als het koud is. I love it.
    Ten tweede: ik “zeik” niet als het heet is, ik meld dat het te heet is en dat ik er niet tegen kan. Afgelopen zomer ben ik bijna dagelijks flauwgevallen door de hitte. Take that.

    Dus ja. Ik niet uit naar dat zonnetje. Blehg


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Uiteindelijk heb ik nog het liefste de zomer, maar de lente vind ik ook al prima. Ik heb ook gewoon het gevoel dat het leven wat gemoedelijker is in de zomer. Als het echt te heet is binnen is het wel vervelend :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Leuk om te lezen dat iedereen andere argumenten geeft voor zijn of haar voorkeur!

    Dat het warme weer in Nederland anders is dan in sommige andere landen, heb ik wel eens begrepen ja. Minder drukkend ofzo. Zelf nooit zo ver gereisd tot nu toe om dat echt te ervaren midden in de zomer.

    Vanavond was ik te optimistisch over de temperatuur . Ik ging met mijn herfstjas aan op stap en had ook een niet al te warm vest aan en ik dacht al snel.. kouddd! Ik had mn winterjas aan moeten doen x)

    2Krull4U schreef:
    Leuk om te lezen dat iedereen andere argumenten geeft voor zijn of haar voorkeur!

    Dat het warme weer in Nederland anders is dan in sommige andere landen, heb ik wel eens begrepen ja. Minder drukkend ofzo. Zelf nooit zo ver gereisd tot nu toe om dat echt te ervaren midden in de zomer.


    Jaa. In Italië bij Sorrento is het echt heel anders warm dan in Nederland


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb op lente gestemd, maar zomer heb ik ook graag. In die periodes is het gewoon langer licht waardoor je op je dag ook meer kan doen. Maar eigenlijk kan ik alles prima hebben, kan goed tegen de koude maar ook tegen de warmte haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.