• ...zitten twee nerds voor een tweede keer weggestopt van de rest van de wereld achter hun laptopjes. Iedere dag tikken ze woorden weg voor NaNoWrimo en leven ze de komende vijftien dagen weer het beste leven (nerd)

    Helloww iedereen! Het is weer zover: Renna en ik zijn samen de rest van de maand november op vakantie om aan ons manuscript te werken. Deze keer is het een B&B wel heeeel ver van huis; een hele vier kilometer buiten Ede. *kuch*. Ach, zo kunnen we nog heen en weer om vergeten pennen en notitieblokken op te halen :Y) Vorig jaar zaten we in Zwolle, nu lekker op een vakantiepark mét zwembad. De verwarming doet het bijzonder goed en de schrijverstruien liggen natuurlijk al klaar. Wij hebben er alvast ontzettend veel zin in, en net als vorig jaar houden we jullie met veel plezier op de hoogte met dagelijkse wist-je-dat-jes!

    Zonet hebben we boodschappen gedaan met de auto en zijn we zelfs in het wild gespot door Derks voordat we ons weer terugtrokken naar het vakantiehuisje. Nu hebben we genoeg voer in huis om het een hele tijd mee uit te zingen en is Loïs (de HELD) onder begeleiding van de topnummers uit Hamilton een heerlijk maaltje in elkaar aan het zetten terwijl ik deze topicpost schrijf. Straks kruipen we achter GoT, en daarna is het showtime...

    Het is kortom, alweer, g e w e l d i g hier ❤️



    Wist je dat...?
    De vloer van ons huisje in de gang op zo'n manier kraakt dat het net klinkt alsof er iemand buiten op de deur klopt?

    #wasjijdat? #...hallo?? #klopgeest #krijgenwedanookpepernoten?
    ReisverslagNummerVijf


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Renna schreef:
    Wist je dat...?
    Het soms nodig is om de choreografie van een vechtscène na te spelen om uit te vogelen hoe een karakter zich in 's hemelsnaam uit deze benarde situatie kan redden?

    Tegen het elfde uur van de zaterdagavond zaten Froukje en Lo in het hutje in het bos diep verwikkeld in de nieuwste escalatie tussen twee van hun personages, die even goed samengaan als het gooien van een emmer water in een brandende frituurpan. Whoosh. Nu bleek dat zij de omstandigheden voor een van de twee dusdanig ingewikkeld hadden gemaakt dat het niet meteen duidelijk was hoe hij zijn positie kon redden zonder hierbij significant veel bloed te verliezen (door eerdere gebeurtenissen in het verhaal had hij al niet zo veel meer over). Met de verbeelding kwamen ze niet ver genoeg, dus moest er zwaarder geschut aan te pas komen.

    Froukje deed een greep in de bestekla en kwam terug met een gewone eetlepel en een overmaatse siliconenkwast, die zij trots aan Lo overhandigde. "Kom eens staan? Hier is je zwaard." Lo deed wat er van haar gevraagd werd en dreef Froukje vakkundig naar het kleinste hoekje van het hutje in het bos. En daar begon het hak- en steekwerk. Dat ging ongeveer zo:

    "Oh, hij kan dit doen!"
    "Daar gaan je benen. Try again."
    "Okay, hmm. Dan dit."
    "Nu splijt hij z'n hoofd in twee."
    "Dat moeten we niet hebben. Wat nou als..."

    En uiteindelijk lukte het om een waardige manoeuvre te bedenken waarmee Froukje het personage levend uit dat benauwde hoekje weg kon komen. Hij blij, zij blij, eind goed al goed. Door naar de volgende scène.

    #improviseadaptovercome
    ReisverslagNummerZes



    Hahaha, dat heb ik oprecht nog met mijn vriend gedaan. But indeed, video or it didnt happen 🙃


    help

    Wist je dat...?
    Loïs wildverbaasd opkeek toen ze de druiven had gepakt en Froukje begon mee te eten?

    #jijenfruit? #froukjeisautistisch #fruitisonbetrouwbaar #maardruivenookonweerstaanbaar
    ReisverslagNummerZeven


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wist je dat...?
    I made Loïs actually cry with my writing today?

    Deze stunt is mede mogelijk gemaakt door de zielige achtergrondmuziek

    #(while crying)writingissomuchfun #oopsimadeitsadagain #goodemotionalplaylistsgoonloop :3
    ReisverslagNummerAcht


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Everything huuuuuuurts


    Dramatic

    ProngsPotter schreef:
    Wist je dat...?
    Loïs wildverbaasd opkeek toen ze de druiven had gepakt en Froukje begon mee te eten?

    #jijenfruit? #froukjeisautistisch #fruitisonbetrouwbaar #maardruivenookonweerstaanbaar
    ReisverslagNummerZeven


    Hahaha I feel that (krul)
    Ik lust tegenwoordig geen erwtensoep meer, maar vroeg was dat echt de bom.
    Ce la vie (':


    You were born original, don't die as a copy.

    Wist je dat...?
    de momenten waarop Froukje het meest productief is de nachtelijke uurtjes zijn, wanneer alle andere brave burgers braaf op bed liggen?

    Voor ieder ander zou deze inversie van het dag-nachtritme ondenkelijk zijn, maar wanneer je twee weken hebt uitgetrokken om te schrijven en niets anders, volg je de inspiratie wanneer die je met een bezoekje vereert. Op dit moment zit Froukje in hyperfocus achter haar laptop en maakt ze **spooky fingers** naar haar scherm. Lo zit op de bank en kijkt toe, vrezend voor het moment dat deze scène klaar zal zijn en haar tere zieltje opnieuw een flinke dreun zal krijgen.

    #beencryingfortwodays #froukjelikesthatstreak #thisstoryissoemotional #weloveitsomuchtho
    ReisverslagNummerNegen

    [ bericht aangepast op 23 nov 2023 - 0:52 ]


    Dramatic

    Hahaha ik heb dat ook altijd. De nacht is zo'n heerlijk moment om lekker productief te zijn. Niemand die je komt lastig vallen :Y)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Hahaha ik heb dat ook altijd. De nacht is zo'n heerlijk moment om lekker productief te zijn. Niemand die je komt lastig vallen :Y)

    Ja dat is zeker waar haha, alles stil en donker, geen afleidingen en alleen jij en het verhaal dat uit je vingers vloeit. Bonuspunten als je een kaars brandt voor goeie vibes hahahah


    Dramatic

    Renna schreef:
    (...)
    Ja dat is zeker waar haha, alles stil en donker, geen afleidingen en alleen jij en het verhaal dat uit je vingers vloeit. Bonuspunten als je een kaars brandt voor goeie vibes hahahah


    Kaars en/of kerstlichtjes het hele jaar door (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Wist je dat...?
    Froukje heftig agressief wordt van bladblazers?

    Froukje en Lo zaten samen rustig hun ding te doen in het hutje in het bos, omgeven door een heerlijke zee van rust en stilte om hen heen. Totdat meneer de bladblazer ten tonele verscheen, onder luid gebulder van zijn machine. Waar het begon als een vervelend achtergrondgeluid, kwam de beste man steeds dichterbij en dichterbij. Want, zoals bij de meeste bossen, lagen er overal blaadjes, die toch zeker wel een aantal meters verplaatst moesten worden.

    Waar Lo het geluid van haar muziek gewoon wat harder zette en het geloei trachtte te negeren, was daar bij Froukje geen sprake van. Zelfs haar noise cancelling koptelefoon was geen match voor het kabaal van de bladblazer, en de boze blikken die ze de man toezond haalden ook al niets uit. Lo deed een dappere poging de boel te sussen, aangezien haar social anxiety en second-hand embarrassment met de minuut stegen, maar Froukje moest daar niets van weten en zat als een opgefokte chihuahua voor het raam te schreeuwen.

    "WAT DOE JE NOU MET DIE KUTBLAADJES??"
    "JE BENT DAAR AL GEWEEST!"

    "FROUKJE STOP MET SCHREEUWEN OF IK GA MET DINGEN GOOIEN!"

    "DIT HAALT LETTERLIJK NIETS UIT!"
    "DIT IS HUISVREDEBREUK!!"
    "GA WEEEEEEEEG!!!"



    Inmiddels zijn de meeste blaadjes inderdaad een aantal meter verplaatst, is de bladblazer naar het volgende hutje gegaan, en is de rust grotendeels weergekeerd. Met een diepe zucht is Froukje verder gegaan met het lezen van haar boek. Lo wacht grijnzend af tot de bladblazer ziet dat er inmiddels nieuwe blaadjes van de boom zijn gevallen.

    Kortom, het is gezellig in het hutje in het bos :)

    #tyfooooooop #frouklaatdiearmekerelznwerkdoen #nowtherearetwoofthem #theyaremultiplying #hiervoormijnrustja

    Men zal niet spreken over het feit dat Lo, zodra de bladblazer vlak langs haar raam liep, halsoverkop van haar stoel sprong en het hoekje om vluchtte om uit zicht te blijven. Zij ontkent en betwist iedere betrokkenheid en beroept zich op haar zwijgrecht. Bedankt voor uw aller begrip.

    ReisverslagNummerTien


    Dramatic

    Ik ben in de bladblazer zaak zowel Froukje als Lo hahahaha (krul)
    Gelukkig zal die man het zelf toch niet horen met zijn machine en koptelefoon (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    When the leaves fall down
    near your hutje in het bos
    Who you're gonna call?

    BLAD BLAZERS!!!!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    When the leaves fall down
    near your hutje in het bos
    Who you're gonna call?

    BLAD BLAZERS!!!!


    Murduuuuuuurrrr


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Derks schreef:
    When the leaves fall down
    near your hutje in het bos
    Who you're gonna call?

    BLAD BLAZERS!!!!

    Okay deze wint top-comment 😂😂👏


    Dramatic


    Zucht.

    Ik geloof dat ik het gejinxt heb.



    I didn't call the bladblazers (huil)

    Ik bedoel... ik snap dat jullie ervan af willen, maar dan hoef je ze niet naar mij te sturen (cat)

    [ bericht aangepast op 24 nov 2023 - 13:15 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly