• De stelling van deze week luidt:
    De verkiezingsoverwinning van rechtse partijen zet Nederland op achterstand.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    'Rechtse partijen' hypothetisch en in theorie of specifiek *deze* rechtse partijen (PVV, VVD, BBB)?

    Want imo voor beide ja, maar voor verschillende redenen


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Goeie timing van deze stelling, nu NSC uit de formatie is gestapt hahaha. Ben benieuwd of het gaat lukken een kabinet te vormen.

    In feite hadden we met VVD als grootste partij al meer dan een decennium een rechtse partij als overwinning zegmaar. En kijk hoe het in het land ervoor staat met alle "sociale" dingen zoals zorg (ziekenhuis-, ouderen- en ggz), onderwijs, woningmarkt, vangnetten… er is op meerdere punten door marktwerking een gigantische afbraak in gang gesteld. Nu is dat niet alleen de schuld van de VVD, er vormen natuurlijk meer partijen een coalitie, maar ik vraag me af of we de huidige problemen hadden gehad met linkse partijen die een overwinning behaald zouden hebben. Want marktwerking is zegmaar wel echt typisch rechts.

    Ik denk niet dat Nederland op een achterstand gaat komen door de huidige overwinningen, er zijn namelijk al een heleboel achterstanden. Maar die achterstanden gaan met een (opnieuw) grootste rechtse partij niet minder worden en ook niet opgelost…


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hoezo komt deze stelling random op een woensdagnacht online? :W


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Hoezo komt deze stelling random op een woensdagnacht online? :W


    En ik maar denken dat t gepland was (joehoe)
    (':


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    En ik maar denken dat t gepland was (joehoe)
    (':


    Hij was gepland, maar helaas niet voor vandaag, wel voor afgelopen zondag haha. Maar kijk, de timing kon blijkbaar niet beter zijn. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Hij was gepland, maar helaas niet voor vandaag, wel voor afgelopen zondag haha. Maar kijk, de timing kon blijkbaar niet beter zijn. :Y)


    T had zo moeten zijn (pirate)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ledecky schreef:
    Hoezo komt deze stelling random op een woensdagnacht online? :W


    Q had blijkbaar een vooruitziende blik? xD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oneens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oneens.

    Nederland staat al op achterstand. Hoewel VVD zegt rechts te zijn, vind ik de partij behoorlijk links… Ik denk dat het wel weer eens goed is voor Nederland om een goeie, rechtse partij die streng optreed en even orde op zaken stelt.

    Ik ben niet zo goed mee met de politiek in Nederland (Belgo hiero) maar ik vind rechtse partijen sowieso nefast voor een samenleving.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik ben niet zo goed mee met de politiek in Nederland (Belgo hiero) maar ik vind rechtse partijen sowieso nefast voor een samenleving.


    I mean in België hebben we dezelfde tendens :')


    help

    Frodo schreef:
    Ik ben niet zo goed mee met de politiek in Nederland (Belgo hiero) maar ik vind rechtse partijen sowieso nefast voor een samenleving.


    Ik volg op zich beide landen, maar los van dat helemaal eens met jou.


    Queer zijn is gewoon alles

    Oneens, ik denk niet dat het toegeschreven kan worden aan politiek links of rechts qua regering. Een rechtse regering kan ook goede invloed hebben op de samenleving, het hoeft niet alleen maar extremistisch anti-alles wat niet blank, christelijk Nederland is te zijn.
    De geletterdheid en educatie-levels van mensen zijn hier ook niet aan te linken - ik zie dit zelf meer in combinatie met de opmars van de sociale media. Ik las vroeger boeken als kind en tekende en schreef (hehe) terwijl kinderen nu op tiktok dansjes filmen en tv kijken en instagrammen en vloggen. Ik merk dat heel goed nu op ballet, omdat we een dans doen samen met een andere groep (leeftijd ongeveer 12-14) en die staan als ze niet hoeven op te letten tiktok dansjes te doen en over idk, Enzo Knol's laatste vlog, te praten. Ja ik keek ook wel TV natuurlijk, maar ik denk dat Het Huis Anubis toch net iets anders is dan de zoveelste beauty vlog of influencer video.
    In my opinion volgt uit de opmars van social media ook het gebrek aan begrip voor elkaar, juist doordat iedereen hun podium daar kan pakken en leugen en waarheid niet meer te scheiden zijn als je niet verder kijkt dan je tiktok app bij je neus vandaan zit. Denk aan LGBTQ+, huidkleur, gender, maar ook 'als je deze mening niet deelt, ben je dom/stom/achterlijk/etc'. Pesten is veel makkelijker geworden en kan veel breder getrokken worden + het heeft vaak meer aanhangers dan dat ene groepje op het schoolplein.
    (niks tegen tiktok overigens, ik spendeer er ook veel te veel tijd op, juist daarom weet ik hoe gevaarlijk die app kan zijn al)

    Over energie-transitie en verduurzaming kan ik ook nog wel een heel epistel schrijven als engineer met energie- en procestechniek achtergrond en met een partner in de hoogspanning, maar dat is misschien iets te veel van het goeie :')


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Frodo schreef:
    Ik ben niet zo goed mee met de politiek in Nederland (Belgo hiero) maar ik vind rechtse partijen sowieso nefast voor een samenleving.


    Klein bumpje, maat als ik nu lees wat Vlaams Belang allemaal van plan is, dan maak ik me heel veel zorgen voor na de verkiezingen in België.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    Catmint schreef:
    Oneens, ik denk niet dat het toegeschreven kan worden aan politiek links of rechts qua regering. Een rechtse regering kan ook goede invloed hebben op de samenleving, het hoeft niet alleen maar extremistisch anti-alles wat niet blank, christelijk Nederland is te zijn.
    De geletterdheid en educatie-levels van mensen zijn hier ook niet aan te linken - ik zie dit zelf meer in combinatie met de opmars van de sociale media. Ik las vroeger boeken als kind en tekende en schreef (hehe) terwijl kinderen nu op tiktok dansjes filmen en tv kijken en instagrammen en vloggen. Ik merk dat heel goed nu op ballet, omdat we een dans doen samen met een andere groep (leeftijd ongeveer 12-14) en die staan als ze niet hoeven op te letten tiktok dansjes te doen en over idk, Enzo Knol's laatste vlog, te praten. Ja ik keek ook wel TV natuurlijk, maar ik denk dat Het Huis Anubis toch net iets anders is dan de zoveelste beauty vlog of influencer video.
    In my opinion volgt uit de opmars van social media ook het gebrek aan begrip voor elkaar, juist doordat iedereen hun podium daar kan pakken en leugen en waarheid niet meer te scheiden zijn als je niet verder kijkt dan je tiktok app bij je neus vandaan zit. Denk aan LGBTQ+, huidkleur, gender, maar ook 'als je deze mening niet deelt, ben je dom/stom/achterlijk/etc'. Pesten is veel makkelijker geworden en kan veel breder getrokken worden + het heeft vaak meer aanhangers dan dat ene groepje op het schoolplein.
    (niks tegen tiktok overigens, ik spendeer er ook veel te veel tijd op, juist daarom weet ik hoe gevaarlijk die app kan zijn al)

    Over energie-transitie en verduurzaming kan ik ook nog wel een heel epistel schrijven als engineer met energie- en procestechniek achtergrond en met een partner in de hoogspanning, maar dat is misschien iets te veel van het goeie :')

    Oké, dit heeft niets met de stelling te maken, maar ik vind dat jij je altijd zo goed kan verwoorden (in ieder geval op Q).

    En voor de stelling: weet er niet genoeg over om hier een gepast antwoord op te geven.


    [ heaven knows ]